Growbox cubensis - flush 1 & 2

henkie84

Bewuste gebruiker
***Onderstaande paddo's komen allemaal uit de 1e flush***

Op m'n kamer staat nu sinds een tijdje een Psylocybine Cubensis kweeksetje van de Sirius uit Eindhoven. In het begin ging het allemaal erg langzaam, dit was waarschijnlijk te wijten aan de te lage temperatuur op m'n kamer (zo rond de 17/18 graden). Na een aantal weken stonden er een hoop kleine paddo's die allemaal aan het open gaan waren. De temperatuur van m'n kamer houdt ik tegenwoordig goed in de gaten en schommelt rond de 23/24 graden. Lekker warm, maar met een goede reden :hearteyes: . Deze heb ik er tussen uitgeplukt, dat leverde de volgende lading op:

Dit gewogen (op een beroerde keukenweegschaal met een precisie van 25g :)) en meteen dezelfde avond maar in een theetje gegooid. Tijdens het bereiden van het theetje vond ik het toch maar weinig en heb ik een grotere paddo die ook al op het punt van opengaan stond in de pan thee erbij gegooid, namelijk deze:

Misschien had ik dit beter niet kunnen doen, want oei oei oei wat heb ik hard getript toen. Twee uur lang finaal van de kaart, tot ik 'ontwaakte' en weer rustig om me heen kon kijken hoe ik mijn kamer tot een rotzooi had gemaakt onbewust. Het lag niet alleen aan de hoeveelheid, had te impulsief (om 0.00u 's nachts) besloten te trippen en voelde me al niet zo fijn. Al met al wel een mooie manier om erachter te komen dat het goede paddo's zijn :).

Dit was ongeveer 25 tot 35 gram.

Dat was afgelopen donderdagavond/nacht. Toen ik vanmorgen (maandag) weer op mijn kamer kwam heb ik de volgende lading geplukt. Deze ligt nu te drogen tussen keukenpapier. Het gaat om deze hoeveelheid:

en

De paddo's zijn duidelijk al wat groter dan de eerste lading, samen zijn ze ongeveer 50 tot 60 gram. In de kweekset zelf staan er nog een aantal waar ik vertrouwen in heb. Op het moment ziet hij er zo uit:

Al met al uit de 1e flush, die dus nog aan de gang is, nu ongeveer al 75 tot 95 gram gehaald. Ik heb me gelijk maar even een goede weegschaal aangeschaft om in het vervolg wat duidelijker te krijgen met hoeveel ik nou eigenlijk te maken heb.

Weegschaal: http://www.weegschaalboer.nl/digitale-p ... p-137.html

Remsos

Experimenterende gebruiker
Zien er goed uit hoor! (behalve die eerste foto)
Zo zie je maar weer hoe sterk die kleine rakkers kunnen zijn he, hahaha.
Dat heb ik toen ook gemerkt met mijn eerste oogst.
Wat me opvalt is dat ze mooi van dezelfde dikte zijn.
Succes verder met de kweek!

The Mystic

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Ooooh wat ben je toch een schatje heh :hearteyes:
volgens mij is dat, na die ene keer dat je zo boos op me was in Hoar, toch wel de grootste thee-hoeveelheid die je gepakt hebt. Die stoel die je erbij hebt gegooid ziet er op het eerste oog uit alsof 'ie wel 10 gram kan wegen...
Anyhoe.... zin om te trippen?

henkie84

Bewuste gebruiker
Er groeien inmiddels alweer redelijk fatsoenlijke, nog steeds in de 1e flush. Hoe werkt dat? Wachten tot er niets meer uitkomt en dan soaken? Hem op een gegeven moment leegplukken en dan soaken?

Die er nu in staan laat ik nog even uitgroeien sowieso, die hebben duidelijk potentie om nog lekker groot te worden :beer:

exsmoker

Bewuste gebruiker
wacht nog maar even met plukken. desnoods pluk je de allergrootste en laat je de kleine staan.
die kopjes van de paddo lopen spits toe op de foto's
t is net alsof jij een ander subtype growt dan de soort die ik grow op t moment.
waar komt je kit vandaan?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ziet er mooi uit! Ik ben ook wel benieuwd van waar jouw kit komt, ziet er inderdaad een andere subsoort uit.

En wat heb jij nu eigenlijk gedaan ? 1keer gesoaked in het begin en dan groeien/plukken/groeien/plukken en nu weer groeien? Dus zonder te soaken ertussendoor?
Ik vraag me af of je zo meer uit je kit kan halen? Of net het omgekeerde, minder? Of misschien maakt het totaal niet uit?
Is there somebody who has answers? :grin:

henkie84

Bewuste gebruiker
Kit komt uit de Sirius in Eindhoven. Overigens verdwijnt dat 'puntje' bovenop langzamerhand alweer zie ik.

Wat ik gedaan heb is als volgt (zie ook foto's):
- 1x Soaken
- een lading kleintjes plukken die open waren gegaan
- paar dagen lading nieuwe lading geplukt, die er al wat fatsoenlijker uitzagen
- nu genietend van de aanblik van de volgende lading.

Weet inderdaad zelf ook niet of dit juist wel/niet goed is om zo met 1 flush om te gaan. Ik wacht in ieder geval deze lading nog 'ns af en denk dat ik hem dan soak.

henkie84

Bewuste gebruiker
Laatste lading uit eerste flush nu ook geplukt en met dit resultaat:

Van links naar rechts wegen deze 23g, 10g en 16g.

Dit zootje kleintjes samen was ongeveer 7g.

Al met al heeft de eerste flush me ruim 150g opgeleverd. De bak staat nu te soaken en gaat morgenochtend weer in de zak, hopelijk op weg naar nog een heleboel meer :)

henkie84

Bewuste gebruiker
5 dagen terug gesoakt en hij begint al weer duidelijke tekenen van leven te vertonen :). Tel nu al rond de tien/vijftien miniscule stoeltjes die me hopelijk gaan verbazen als ik maandag terugkom op m'n kamer waar de kachel ervoor zorgt dat het 23 - 24 graden is :grin: :stoned:

henkie84

Bewuste gebruiker
Vanmorgen net mijn - ietwat magere en retesnel opkomende - 2e flush grotendeels geoogst. De grootste en z'n aanhangsel kwamen samen uit om een nette 31g:

Deze kleintjes hadden respectievelijk een gewicht van 9.2g, 4g en 2.2g, samen zijn ze dus 15.4g:

In de eerste flush had ik in totaal ruim 150g, plus deze 46.4g zit ik op dit moment dus op ongeveer 196g.

Er staan er op het moment 3 potentiële redelijke paddo's in de bak, die laat ik even doorgroeien tot ze net open gaan. Mochten er in de tussentijd geen nieuwe bijkomen dan gaat hij deze week alweer gesoakt worden voor flush 3.

Bovenaan