Growreport: Northern Light Autoflower

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Laat ik ook maar eens een growreport bijhouden! Een paar jaar geleden heb ik eens een wietplant gehad, gekiemt en gegroeid van een zaadje wat ik in de wiet had gevonden. Dat pakte beter uit dan verwacht, na verwaarlozing en verpaupering van de plant is hij alsnog ruim 1,5 meter geworden en heeft ie tientallen grammen opgeleverd!

Vorige week werd ik ineens weer enthousiast en ben in een gekke bui naar de Smartshop gereden en 5 Northern Light Autoflower zaden gehaald + een zak 50l potgrond met voeding voor wiet.

14 augustus

1 zaadje te ontkiemen gelegd, ik ga ze stuk voor stuk kweken omdat ik geen vertrouwen heb in mijn eigen growkwaliteiten :) Als ik er een verpest, zijn ze niet gelijk allemaal verpest. Ik kan dan leren van mijn fouten en het opnieuw proberen :P

Het ontkiemen ging uitstekend. Zaadje in een klein kommetje gelegd op een bed van natte wc papiertjes, eroverheen nog eens een nat wc papiertje. Over het kommetje heen huishoudfolie gespannen en gaatjes geprikt voor de zuurstof.

17 augustus

Het zaadje is ontkiemt.

Vervolgens een pot gevuld met speciale potgrond en het zaadje op 1cm diepte in de grond gedaan. Voldoende vochtig gemaakt.

Ook hier weer wat folie met gaatjes over gespannen, om de pot goed vochtig te houden. Ik ben nogal eens niet thuis en dan moet de pot natuurlijk wel vochtig blijven :)

Zodra het kopje uit de aarde komt meer... :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ben benieuwd, jammer dat door wetgeving geen "growcam" mag worden aangesloten :grin:

Veel succes met het groen!
Ziet er goed uit

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
haha ik denk dat een growcam juist gewaardeerd wordt. Alleen ff IP adresje checken en je weet waar de plant staat :wink:

Zat er nog aan te denken om een timelapse te maken, maar heb helaas geen geschikte camera meer :(

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
haha ik denk dat een growcam juist gewaardeerd wordt. Alleen ff IP adresje checken en je weet waar de plant staat :wink:

Zat er nog aan te denken om een timelapse te maken, maar heb helaas geen geschikte camera meer :(

Maakt niet uit, kan je niet elke dag een (digitale) olie schildering maken? Zou wel leuk privé project kunnen zijn voor liefhebbers die kunst maken.
/Sarcasme uit :)
Zo'n growcam binnenkort eens plaatsen waar ze mediwiet kweken. Benieuwd naar wat er gebeurt, interessante 'growcam' test lijkt me.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
25tolife zei:
Maakt niet uit, kan je niet elke dag een (digitale) olie schildering maken? Zou wel leuk privé project kunnen zijn voor liefhebbers die kunst maken.
:tearsofjoy: Ik ben gisteren begonnen maar die plant zit maar niet stil haha

Damn wat groeien die dingen hard. Dit was gisteravond:

En dit was vanochtend (20 augustus):

Elke keer als ik een uurtje later keek, zat de plant in een andere houding. Bizar hoe snel ze overeind kunnen komen :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
2 september
Inmiddels weer een poosje verder. Het plantje lijkt steeds minder snel te groeien. Misschien omdat hij al wat groter wordt en wat meer blaadjes krijgt, dat de groei minder opvalt. Hij ziet er nog steeds gezond uit.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
7 september

Het valt me op dat de plant wat langzaam groeit. Ik denk dat de grond iets te vochtig is en de pot te klein. Tijd om te verpotten dus!

Omdat ik geen zin had om naar het tuincentrum te rijden voor een pot, heb ik een emmer uit de kast gepakt. :grin: Onderin flink wat gaatjes geboord zodat het water eruit kan. De vuilniszak heb ik eromheen gedaan om het water op te vangen. Flink wat meer ruimte om te groeien voor de plant:

Als iemand nog andere ideeën heeft waarom de plant niet zo snel is gegroeid, dan hoor ik dat graag!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Geen geweldige foto's maar toch even een update. De eerste toppen zijn in zicht! De plant groeit wel wat lelijk omdat ik geen lampen gebruik, hij staat gewoon voor het raam. Dat is wel te zien aan de foto :grin:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Nog even een update met terugwerkende kracht. Vanavond zal ik nog wat foto's maken.

15 oktober

Ligt het aan mij of groeit mijn plant erg langzaam? Waar ligt het aan? Te weinig licht misschien? De plant staat onder het raam en groeit puur op het buitenlicht. Ik geef hem 200ml per 2 dagen water.

EDIT

De plant is gaan ontkiemen op 14 augustus, we zitten nu dus op 9 weken..

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Helaas is de plant niet veel groter geworden dan bovenstaande foto. Er zaten wel wat grotere toppen aan. Bij het verhuizen is de plant geknakt (gelukkig in volle bloei :wink:) dus toen heb ik hem gedroogd. Heeft ongeveer een gram opgeleverd, verbazend goeie wiet! Volgende keer meer licht, wellicht gaat het dan beter!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Helaas is de plant niet veel groter geworden dan bovenstaande foto. Er zaten wel wat grotere toppen aan. Bij het verhuizen is de plant geknakt (gelukkig in volle bloei :wink:) dus toen heb ik hem gedroogd. Heeft ongeveer een gram opgeleverd, verbazend goeie wiet! Volgende keer meer licht, wellicht gaat het dan beter!
Jammer dat je uiteindelijk maar een gram hebt kunnen oogsten. Maar verbaast mij enigszins dat het zo'n goede wiet is geworden. Ik zou eigenlijk verwachten dat autoflower strains niet hele sterke wiet zouden opleveren.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
benniesmitters zei:
DUs de northern light autoflower is een aanrader als je wil beginnen met een plantje?

Ik weet het niet, mijn plantje was dus niet echt een succes maar de wiet was erg goed! Heb nu weer een nieuwe neergezet, hopelijk komt er nu wat meer vanaf :)

Psychedelibee zei:
Jammer dat je uiteindelijk maar een gram hebt kunnen oogsten. Maar verbaast mij enigszins dat het zo'n goede wiet is geworden. Ik zou eigenlijk verwachten dat autoflower strains niet hele sterke wiet zouden opleveren.

Ik verbaasde me ook behoorlijk over de kwaliteit maar dat is meer omdat de toppen zo klein waren dat je niets potents verwacht. Waarom zou een autoflower minder potent zijn?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Omdat autoflower naar mijn weten altijd ruderalis genen heeft. En ruderalis staat niet echt bekend om de potentie.

De grote van de toppen zegt verder niks over potentie.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmja maar die planten zijn zo ver doorgekweekt dat dat niet veel meer van invloed is volgens mij hoor. Daarom betaal je zo veel geld per zaadje denk ik :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja is waarschijnlijk wel zo. Maar toch zou ik verwachten dat de autoflower strain altijd net iets minder potent is dan dezelfde gewone strain, ivm klein deel ruderalis genen. Maar ook wel weer mooi dat ze inmiddels zo ver zijn dat het wellicht geen significant verschil maakt. Als dat zo door gaat is straks misschien wel alles autoflower.

Bovenaan