Guerillakweek 2013

dailysmoker18

Experimenterende gebruiker
Hey iedereen!

Mijn eerste kweek komt bijna tot een eind en aangezien het bijna 15 mei is leek het mij een leuk idee om buiten wiet te kweken, alleen kan dat niet bij mij thuis dus word het een guerilla grow...

Ik heb twee vrienden van mij gevraagd om te helpen en we hebben onze zaadjes al binnen :grin:
We gaan 5 stuks Big Bang van de Greenhouse planten en 1 Royal Dwarf (autoflower).
We weten gelukkig al een beetje waar we ze willen planten maar binnenkort gaan we de definitieve plek zoeken.

Nou hebben we al heel wat info opgezocht maar we zitten nog met een paar vragen:
-Hoe vaak per week moet je ongeveer bij je planten komen kijken? Bijv. om water te geven etc.(ze gaan in de volle grond)
-Kan ik meststoffen gebruiken? Ik heb hier gewoon basismest liggen (NPK).
-Wat zal de reactie zijn van de politie als ze de plantjes vinden?

Groetjes!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Leuk man!

Antwoord op je vragen:
Het is heel verschillend en afhankelijk van verschillende variabele factoren wat, wanneer en hoe vaak je iets moet doen.

Vooral de plaats waar ze komen en het weer spelen hierbij een grote rol.
Is het lang erg warm en droog, dan zul je wat water moeten gaan geven. Regent het veel? Dan moet je zorgen dat ze niet te nat komen te staan en geen water geven.
De grond is qua voeding erg belangrijk. Check eerst altijd de grond. Spadiep even kijken met welke grond je te maken hebt. Daarop pas je evt. voeding op aan. Soms is het verstandig een andere plek te kiezen of veel te graven en andere grond te gebruiken.
Je zal ook moeten gaan checken of ze niet overwoekerd worden door onkruid, geslachtsbepaling en wanneer ze in de bloei zitten, gaan checken op rot.

De politie verwijderd ze gewoon. Bij 6 autoflowers denk ik niet dat ze echt wachtposten gaan opzetten om te kijken van wie het is, hoewel je dat nooit met zekerheid kunt zeggen natuurlijk.
Wat ik wel kan zeggen is dat de politie kleine spots vrijwel nooit vind. Waar je dan meer last van hebt zijn rippers (bewust aan het zoeken bij goede plekjes om je wiet te jatten, met AF weinig last van ivm. afwijkend bloeien), kinderen die spelen en je planten mollen/meenemen, natuurwandelaars die het of zelf roken/verkopen of het niet vinden kunnen en vergeet de boswachters niet. Elk natuurgebied in Nederland heeft een toezicht houder die oog houdt op een gebied. Ze checken op bijv. afval (grote dump van vuilniszakken enzo), soms of er op paden in bossen word gebleven maar ze houden ook populaties van planten en dieren in de gaten. Zo spotten ze dus snel wanneer er iets staat wat er niet hoort of zien ze snel waar er is gelopen waar het niet hoort.

Tips: Probeer er in principe zo weinig mogelijk te komen, als je er komt: Geen paden maken. Altijd iets anders lopen dus, liefst van andere kant benaderen.
Maak niet teveel sporen, als je nu nog wat graaf werk moet doen blijf je dat nu vrij lang zien. De eerste grote ontkiemingsrondes van de natuur zijn al geweest of in volle gang.
Laat ook geen onnatuurlijk afval achter rond de spot, een stuk plastic oid. zie je vanaf ver liggen.
Leg iets op de spot, een muntstuk of een portomonne met paar euro whatever. Wanneer deze weg is weet je dat je spot sowieso niet meer veilig is.
Dit is overigens ook een goede manier om te checken of je een goede plek hebt voordat je ze er neer zet.

Als je nog vragen hebt horen we ze graag! :) :stoned:

dailysmoker18

thnx voor je reactie.

We zijn waarschijnlijk van plan om potgrond te gaan gebruiken, we moet alleen nog ff bedenken hoe we dat naar de plek gaan krijgen zonder verdacht te lijken.De big bang is trouwens geen autoflower, maar we hebben deze wel uitgekozen omdat ze meer in de breedte dan in de lengte groeit.

We waren eigenlijk van plan om er een plastic zak neer te leggen om daar al het gereedschap enzo in te doen, of is dit geen goed idee?

Overigens zal ik in deze post een beetje een kweekverslag bijhouden met foto's.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Welk gereedschap? Behalve de eerste keer een spa of schop en bij de oogst een snoeischaar heb je niets nodig...
Zoals ik al zei: een geoefend oog ziet een plastic zak erg snel liggen. Ook wanneer je deze wat verstopt.

Ik zou niet alleen gewoon potgrond gebruiken, maar hier een goede mix van maken.
Wederom ben je hier ook net weer te laat mee, aangezien bijv. mestkorrels een aantal maandjes nodig hebben om hun voedingsstoffen vrij te geven.

Wat zou je (afhankelijk van het bodemtype daar) er nog meer bij kunnen gebruiken:
Cocos.
Kalk.
Mestkorrels (geen verse mest!)
Beendermeel.
Etc.

Alleen potgrond geeft voeding voor de eerste paar weekjes, en is de grond op de spot niet goed? Dan zullen je dames daarna moeite hebben om die grond te doorwortelen of er voldoende water/voedingsstoffen uit te halen.
Je kunt ook een mix maken van bovenstaande en de op de spot aanwezig grond.
Schep zo'n 10-20 liter per plantgat uit. Zorg dat je dames niet te dicht op elkaar staan (liefst juist zo ver mogelijk uit elkaar naar mijn ervaring met ontdekkingsgevaar)

Leuk dat je een foto verslagje bij gaat houden!
Wellicht al wat spot foto's? Zorg ervoor dat je op je foto's nooit een horizon kunt zien, of andere herkenningspunten.

dailysmoker18

Vanmiddag hebben we na lang zoeken onze plek gevonden en de zaadjes geplant =)

De grond op de plek is redelijk vochtig maar ik denk dat het toch slim is om een gat te graven en deze te vullen met een mix van potgrond, basismest(npk), eventueel kalk en de daar aanwezige grond. Aan de andere voedingstoffen die je noemde kunnen we niet komen...

Maar nog even over die mest, want ik las namelijk dat het negatieve invloed kan hebben op je plant bijv. in de smaak. Dus is het slim om deze mest te gebruiken of moeten we het gewoon zonder doen?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vooral bij de binnenkweek kan te lang door voeden sporen achter laten in de wiet. Maar ik gok dat veel kwekers het toch doen, en heb er bij coffeeshop wiet nooit iets van gemerkt eigenlijk.

In de volle grond is uitspoel aanwezig, en kunnen de wortels (zeker wanneer de plant groot is en laat in de bloei is) veel dieper en verder komen dan de door jullie gevulde plantgat.

Je hebt je zaadjes al gezaaid? Dan kun je later geen plant gat meer graven :P
Op de spot ontkiemen raad ik ook af, gewoon thuis doen. Evt. ook thuis wat voorgroeien, hoewel dit nadelig is voor je penwortel.

dailysmoker18

We ontkiemen thuis hoor, met behulp van de spongepot (zie foto).
Er moet eigenlijk nog perliet of seramis bij maar dat hebben we niet, dus ik hoop dat ze niet uitdrogen...

dailysmoker18

Het eerste zaadje is ontkiemt en we hebben we haar al (in een potje) op de spot gezet!
We noemen haar Snelle Belle omdat ze de eerste was om te ontkiemen vergeleken met de rest v.d zaadjes die al 6 dagen op zich laten wachten :(

Foto van Snelle Belle:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb je feminised zaad? If not, dan zijn de snelle belle's vaak gewoon snelle Jelle's. Man dus.

Dat het al 6 dagen duurt is wel wat raar. Ook met spongepots zou je binnen 2/3 dagen resultaat mogen verwachten. Is het wel vochtig genoeg? En hoe diep zitten ze?

dailysmoker18

We hebben feminised zaad en de spongepots zijn zeker vochtig genoeg.
Als het goed is zitten de zaden 5 tot 10 mm diep.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm.. Dan zou het toch gewoon goed moeten zijn. Op welke temp. staan de spongepots?
Wellicht Greenhouse alvast contacteren met de boodschap dat het, na die dagen, niet wil lukken.
Je hebt natuurlijk nooit 100% ontkieming maar dit is wel erg slecht. Het klinkt alsof het proces is verlopen zoals het zou moeten dus dan kan het eigenlijk alleen nog maar aan het zaad liggen.

dailysmoker18

De spongepots staan tussen de 20 en 25 graden.
contact opnemen met de Greenhouse zal niet werken want ik heb de zaden niet direct bij hun gekocht.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm, dat is eigenlijk ook gewoon prima. Dan jouw leverancier mailen/bellen what ever.
Als het Azarius is heb je geluk, die zijn altijd erg service gericht wat betreft kiemingskracht.

dailysmoker18

Ik heb contact opgenomen met Azarius en heb nieuwe zaden ontvangen! :grin:
Ze raden aan om de zaden eerst in een glas met water te doen en dan pas in de Spongepots maar op de site van de Greenhouse staat dat je ze daarna op een schoteltje tussen 2 watten moet doen.
Is het slim om dit te combineren? bijv. eerst in een glas water, vervolgens tussen 2 watten totdat er een klein worteltje is en dan pas in de spongepots? Of gewoon gelijk in de Spongepots?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha, jaa Azarius is wat servicegerichtheid betreft echt een held.

Wat ik zelf altijd doe met altijd 90%+ ontkieming (hoe oud het zaad ook is, bijv. 4/5 jaar oud) :

Schaaltje met 2 wattenschijfjes, goed vochtig maken. Nét niet nat zegmaar. Ik meet dit altijd zo: Er mag geen water los van de watten liggen, maar wanneer je op de watten drukt moet het er wel uit sijpelen.

Dan de zaadjes tussen de watten, waarbij je wel wat ruimte tussen moet laten ivm. het worteltje.
De wattenschijfjes dan het liefst op een donkere warme plaats zetten.
Ikzelf doe ze altijd in een blikje (van luchtbukskogeltjes) en stop deze simpel weg een dagje in mijn broekzak. Afdekken met 2 bordjes en in de CV-ketel ruimte zetten kan natuurlijk ook.
Wanneer ik ze s'ochtends prepareer, zijn ze zo'n 12 uur later ontkiemd. De zaadhuid is dan open met soms een klein wortelpuntje. Nog 12 uur later is er een worteltje van zo'n 0,5-1cm zichtbaar.
Nét voor die tijd stop ik ze in hun spongepods of zaai- en stekaarde.

Een glas water warm en donker weg zetten kan ook, hoewel dit wat langer schijnt te duren.
Daarnaast hebben planten voor hun eigen metabolisme zuurstof nodig, wat ze onderwater niet krijgen. Zal in die eerste fase weinig uitmaken, maar toch.

In jouw geval moet het toch ook wel aan het zaad hebben gelegen hoor, aangezien ze overal moeten kiemen zolang het maar vochtig en niet koud is.

dailysmoker18

Ja ik ben erg tevreden over de service van Azarius.
Ik heb jou manier aangehouden en 4 van de 5 vertoont al een klein worteltje dus ik denk dat ik ze vanavond in de Spongepots plant. Maar ik vraag me af wat het slimst is om daarna te doen. want Snelle belle hebben we gelijk buiten gezet maar die is dankzij het slechte weer gaan strekken en gebroken :( maar ze thuis laten voorgroeien is ook niet echt een optie...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja als je verder geen mogelijkheden hebt, dan kun je niet echt anders..
Op zich wordt het weer steeds beter, ik denk dat dit wel goed komt.

Tegen het buigen kun je natuurlijk steun gebruiken.
Bamboe stokken en dan opbinden.

Succes!

Bovenaan