Hallucigene pattern herkenning.

jcp

Bewuste gebruiker
Bedoel je dat in je trip dan bepaalde afbeeldingen je aandacht gaan trekken, zodat je dan uit kan vinden of deze ook door iemand gemaakt zijn onder invloed van drugs? Of dat er dan iets spiritueels achter deze afbeelding oid zit?

hallotje

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
ik neem eerst een trekje van de oliepijp want ik snap er geen reet van ....

:hearteyes:

Ik snap er ook geen reet van :P maarja tis wel een leuk idee om je vloer te bezaaien met plaatjes :stoned:

jcp

Bewuste gebruiker
Klinkt als een wazig plan, dus uitvoeren die hap! :grin:

Je hebt je er trouwens aardig in verdiept ofniet?

Dit teken zie je zo vaak voorbij komen (vooral op psytrance feesten) en ik vroeg me af wat het betekend?

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat mij vooral interesseert aan die patronen is dat het lijkt alsof er een aantal hele belangrijke patronen in de wereld steeds maar weer terugkomen op allerlei niveaus. Denk alleen al aan de vorm van een boom, deze vorm komt weer terug in het blad van de boom, en ook steeds weer niveaus kleiner en kleiner.

Het lijkt erop dat de hele wereld is opgebouwd uit een aantal basispatronen, het is vooral de symmetrie die me hierbij opvalt. Het is ook bijzonder dat mensen die zich op een ander (energie)level begeven, zoals met lsd, paddo's of meditatie overal deze patronen gaan zien. Ik denk dat deze patronen dus overal bestaan, en dus evengoed werkelijk zijn dan de 'normale werkelijke wereld'. Tijdens een stevige ketamine trip vloog ik ook eens boven allemaal symmetrische patronen, echt geweldig.

Maar wat daar weer achter zit... Het is in ieder geval geweldig om over te filosoferen.

jcp

Bewuste gebruiker
Kewl! wel aardig stukje ja, ga er eens mee aan de slag :)

And whe're reading....reading some more....

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dan kan je je ook gaan verdiepen in de gulden snede, alhoewel die iets minder zweverig is. :wink:

Bengt

Bewuste gebruiker
TechNora zei:
Het lijkt erop dat de hele wereld is opgebouwd uit een aantal basispatronen, het is vooral de symmetrie die me hierbij opvalt. Het is ook bijzonder dat mensen die zich op een ander (energie)level begeven, zoals met lsd, paddo's of meditatie overal deze patronen gaan zien. Ik denk dat deze patronen dus overal bestaan, en dus evengoed werkelijk zijn dan de 'normale werkelijke wereld'.

Inderdaad, dit wijst op een vraag van de Franse filosoof Sartre " Is wat wij zien wel werkelijk". Wat ik uit jouw woorden kan afleiden is dat wat wij zien in andere bewustzijntoestanden( en dit is bij elke mens gemeenschappelijk) evengoed de "echte" wereld is.
"
pipoxyz zei:
Ik ben het idd met je eens dat de wereld weleens heel anders in elkaar zou kunnen zitten dan we denken. Voor een groot gedeelte verspert onze arrogantie de toegang tot zulke kennis. Hallucigenen vernietigen het Ego, en zouden theoretisch gezien dus een raam kunnen zijn tussen hoe we de wereld ervaren, en hoe de wereld echt it.
Maar goed..dat gezegd te hebben is het natuurlijk een Hele slippery road om in je hallucinaties te gaan geloven als potentieel echt.

Wat het probleem dan weer is, is onze maatschappij. Het is haast niet mogelijk om in onze westerse cultuur deze "expirementen" uit te testen.
Je zal ergens wel opgehouden worden.

Maar inderdaad een zeer leuk onderwerp om over te filosoferen.

dirtbag

Bewuste gebruiker
pipoxyz zei:
Ik lees dat zulk claims als romans weg :)

dat is vast 1 ding dat we gemen hebben dan pipo :)
wazige/vage/onverklaarbare dingen zijn cool.

miss een keertje samen filosoferen, lijkt me wel geinig :grin:

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik denk dat iedereen de wereld anders ziet, en daardoor er voor iedereen een andere wereld is. Jullie wereld ziet er compleet anders uit dan de mijne, gewoon door verschillen in observatie en interpretatie

(heb ik bedacht op lsd) :P

Bengt

Bewuste gebruiker
Pikachu zei:
Ik denk dat iedereen de wereld anders ziet, en daardoor er voor iedereen een andere wereld is. Jullie wereld ziet er compleet anders uit dan de mijne, gewoon door verschillen in observatie en interpretatie

(heb ik bedacht op lsd) :P

Hoef je geen lsd voor op te hebben, iedereen bekijkt de werld door zijn eigen bril, zijn eigen realiteit.

Daarom is alles ook zo relatief.

Maar de patronen die gevormd worden tijdens het trippen en de beelden zijn niet zo erg verschillend van wat anderen ervaren.
Moet wel iets betekenen...

Hans

Wijs gebruiker
Meestal wordt verondersteld dat atomen en moleculen er zo uitzien..

Dit is natuurlijk niet waar want atomen kunnen we helemaal niet zien! Het plaatje wat we in ons hoofd hebben van moleculen is alleen maar een code om aan te duiden uit wat voor patronen moleculen bestaan. Dat is een patroon van atomen, wat weer bestaat uit subatomaire deeltjes.

JA.. de wereld bestaat uit patronen.

Ik denk dat jij het boek 'de dansende woe-li meesters' van Gary Zukav eens uit de bibliotheek moet toveren. Een hoofdstuk hiervan heet 'patronen van organische energie.'

edit: ik zie nu dat je het al over quantummechanica had.. wellicht heb je dit boek al gelezen.

edit2:
Enesteene zei:
jezus die fractals zijn verbazingwekken, had er een waar ik werkelijk blijv an werd, zal ff kijken of ik m weer kan vinden

http://www.youtube.com/watch?v=ATWrMlIK ... re=related
WAUW!

raging_bull

Bewuste gebruiker
Ik sta best wel open voor dit soort onderwerpen, maar ik denk dat je goed moet beseffen dat de 3d wereld waar wij dagelijks tegen aan kijken slechts bedoeld is voor voortplanting. Elk organisme is dagelijks bezig zich sterker te maken en zich voort te planten.

Ik geloof wel in een 2e bewustzijn, het bewustzijn waar je naar toe gaat als je droomt of als je dood gaat. Het bewustzijn wat je alleen kan zien als je ogen niet actief zijn.

Ik geloof ook dat alle halicugene drugs je voor een deel toegang kunnen geven tot dit 2e bewustzijn.

Zoek maar eens naar DMT...

azgaza

Badass junkie
Het schijnt dat de patronen die je ziet met tripmiddelen een soort van reflectie zijn van hoe je hersens werken, ik had er een uitgebreidde lezing over gevonden. Verder is LSD echt precies fractal art qua patronen, wat ook erg interessant is.
Ik ben verder erg, érg skeptisch over pseudo wetenschap, maar de patronen in de wereld zijn wel allang wetenschappelijk bewezen, en ik vind de patronen van LSD ook het hele leukste eruit. Omdat je hersens in dezelfde patronen werken zíe je dus eigenlijk de werking van je eigen hoofd, en dat is gewoon fantastisch.
Als ik de link naar die lezing v ind en iemand anders hem al gevonden heeft post ik het wel.

Hans

Wijs gebruiker
LSD kan toch geluid naar visuals omzetten en andersom? Misschien kan het inderdaad ook bij gedachten.

jcp

Bewuste gebruiker
Sinds ik op internet begon te lezen over de pijnappelklier en dmt heb ik me afgevraagd, hoe kan het dat moderne wetenschap dit links laat liggen?

Ik bedoel het is wel heel interessant om meer te weten te komen over zoiets toch? Khoop dat saskia bosman nog wel steeds bezig is met haar onderzoeken!

jcp

Bewuste gebruiker
Ja, maargoed hier komt wel de mogelijkheid boven water drijven dat er toch een zichtbare link is tussen het mystieke en het verklaarbare toch? Zou ik liever zien dat wat van mijn belastingcentjes naar een onderzoek hiernaar zouden gaan dan naar al die onzin die ze tegenwoordig laten onderzoeken...

Maarja je kunt zoveel willen...

hehe, ik zie dat je een passende avatar gevonden hebt pipo? :grin:

teebo

Bewuste gebruiker
heb je echt extreme inzichten of worden bepaalde centras in je hersenen op zodanige manier gestimuleerd dat je denkt dat je extreme inzichten hebt?
je hersens creeeren één grote soep die we realiteit noemen, als je drugs neemt dan roer je gewoon een beetje in die soep, verder is er niets aan de hand.

ik geloof graag dat er spirituele dingen zijn maar helaas blijkt alles een oorzaak te hebben. (bliksem bvb) ...en een gevolg, het leven bestaat inderdaad uit patronen, die bestaan uit nog kleinere patronen enzovoort dit alles bestaat uit chemische reactie, volledig wiskundig berekenbaar
(een plant is dus eigelijk gewoon een grafische voorstelling van een wiskundige vergelijking, beetje zoals een grafiek) toekomst staat vast (ahoewel, zo simple zal het wel niet zijn -> quantumfysica...). de vraag is, waarom kan het leven dan niet bestaan zonder bewustzijn? (bewustzijn wordt wel zwaar overschat maartoch)

duuus, het is inderdaad een beetje naief om te geloven dat alleen wat we zien er is, maar ik kan moeilijk geloven dat we meer gaan zien als je drugs neemt.

ik weet niet of er dus meer is enzo maar aangezien ik gestopt ben met paffen denk ik daar gelukkig veel minder over na, waarom ik dit allemaal geschreven heb blijkt me plots ook een raadsel, hopelijk zit er een beetje structuur in.

edit:

misschien is het 100% fake....maar ze zijn iig wel geinspireerd door de geometrie waar juist magie achter gezocht zou kunnen worden. Dus voor dit doeleinde irrelevant.
tuurlijk zijn graancirkels fake, daar twijfel je toch niet aan?
6miljard mensen + al degene die dood zijn kloten maar wat rond op een planeet, sommige daarvan kunnen het niet begrijpen dat er dingen gebeuren die als héél toevallig kunnen beschouwd worden
bijvoorbeeld:

http://nl.youtube.com/watch?v=4Vtjf4SWr2E&eurl=http://www.flabber.nl/archief/022285.php

raging_bull

Bewuste gebruiker
jcp zei:
Sinds ik op internet begon te lezen over de pijnappelklier en dmt heb ik me afgevraagd, hoe kan het dat moderne wetenschap dit links laat liggen?

Ik bedoel het is wel heel interessant om meer te weten te komen over zoiets toch? Khoop dat saskia bosman nog wel steeds bezig is met haar onderzoeken!
Waarom laat de wetenschap dit liggen? Ik denk dat dit al lang onderzocht is, maar dat de overhijd dit gewoon niet pubiceerd.

Het zou namelijk een hele grote doorn in het oog zijn van de overheden als de menshijd zou weten wat het leven werkelijk is. Stel dat reincarnatie realitijd zou zijn. Stel dat het bewezen is dat men na de dood op nieuw geboren zou worden.

Wat zou er dan gaan gebeuren denk je?

raging_bull

Bewuste gebruiker
teebo zei:
ik geloof graag dat er spirituele dingen zijn maar helaas blijkt alles een oorzaak te hebben.

Hmm, ik ben het daar niet bepaald mee eens. Denk maar eens aan het einde van de ruimte. En waarin de ruimte zich dan zou moeten bevinden. En waar deze naar toe beweegt?

teebo

Bewuste gebruiker
raging_bull zei:
teebo zei:
ik geloof graag dat er spirituele dingen zijn maar helaas blijkt alles een oorzaak te hebben.

Hmm, ik ben het daar niet bepaald mee eens. Denk maar eens aan het einde van de ruimte. En waarin de ruimte zich dan zou moeten bevinden. En waar deze naar toe beweegt?

einde van de ruimte,
volgens mij is het heellal gewoon een verzameling materie, dus als je uitzoomt is het heellal ook maar een puntje in een oneindige vacuum,
ik durf trouwens te wedden dat er meerdere (oneindig veel?) heelallen zijn

Flinter

Belezen gebruiker
teebo zei:
raging_bull zei:
teebo zei:

einde van de ruimte,
volgens mij is het heellal gewoon een verzameling materie, dus als je uitzoomt is het heellal ook maar een puntje in een oneindige vacuum,
ik durf trouwens te wedden dat er meerdere (oneindig veel?) heelallen zijn

alles heeft een oorzaak en een gevolg (ja egt alles).
Er is altijd een begin en er is altijd een einde, ookal zijn die soms ver te zoeken.

Bovenaan