Hallucineren op de xtc

yxes

Bewuste gebruiker
Hey,

Ik heb afgelopen, zondag (18-7-2010) weer eens lekker gefeest op de xtc.
Nou heb ik wel vaker het idee gehad dat dingen niet helemaal klopte op de xtc visueel gezien, zoals dat mensen groter en dan weer kleiner worden dan mij. Maar nog nooit echt gehallucineerd.

Wat had ik op 1,5 rode duifjes (~140mg p/s)

De eerste keer hallucinaties gezien die levens echt waren, in tegenstelling tot paddo's en truffels en LSA waar alles alleen vervormd.

Ik zag: Ambulance en iemand op een brancard liggen, ik dacht misschien kunnen we hier beter niet langs lopen, toen ik dichterbij kwam was het ineens weg en zag ik gele lampen. Iets later die avond, denk een halfuur, zag ik de wel bekende rode clownsneus. Verder leken ineens heel veel mensen op personen die ik niet heel goed kende maar gewoon mensen uit m'n omgeving. Soms stond ik echt even 2-3 keer te kijken voor door had dat het ze niet waren. Dit is de eerste keer in ~12 keer xtc gebruik dat ik het heb. Aan de dosis kan het niet liggen, want ik heb wel eens meer op.

Op de terugweg was ik er trouwens ook van overtuigd mensen te zien in een standbeeld, maar dit heb ik ook wel eens als ik teveel gezopen heb en van een afstandje kijk :P

Wat hebben jullie wel eens gezien, en weet iemand waarom het heel veel dezelfde dingen zijn bij iedereen. (feestneuzen, tafeltjes, hekjes, mensen herkennen in iemand anders, zonnebrillen etc)? Vind het nogal grappig en vreemd dat mensen ongeveer dezelfde dingen zien. aangezien het met tripmiddelen allemaal voor mij nogal willekeurig is wat je ziet (alleen vervormingen van dingen die er wel zijn).

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Teveel MDA. :grin:

Ik heb dat ook gehad bij mijn eerste echte MDMA ervaring, ik vond het geweldig ! :hearteyes:

pascal828

Badass junkie
Sublimo zei:
Te[spatie]veel MDA. :grin:
Voor uitleg: Klik hier.
OT: Ik heb zelf nog nooit tript op de MDMA, ook niet bij zeer hoge dosissen. Anderen hebben bijvoorbeeld gesprekken met mensen die er niet zijn, lopen op daken in hun hoofd dan, en natuurlijk de welbekende brillen/snorren.

Als ik mij niet vergis meen ik ergens gelezen te hebben dat 7% van je hoeveelheid MDMA in je lichaam in MDA wordt omgezet. Dat is ook de reden waarom je tript.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
pascal828 zei:
Sublimo zei:
Te[spatie]veel MDA. :grin:
Voor uitleg: Klik hier.

Had je echt niks anders te doen deze nacht ? :)

OT: Het is inderdaad 7 % dat wordt omgezet naar MDA. Bij een normale dosis heb je daar geen last van, pas als je een hoge dosis gebruikt. Jouw dosis, 210 mg, lijkt me voldoende om hallucinaties te krijgen.

Mijn dosis waarbij ik het had, was ongeveer 250 mg. Het resultaat was dubbele gezichten, gezichten met drie ogen en twee monden. Schilderijen waarvan de schildering compleet veranderde, enz... En alles was levensecht. :) Ik kon de beelden niet meer veranderen. Het was dus geen kwestie van niet scherp kijken, het waren echte beelden.

Nog een vrij leuk feit is dat ik toen ik ging slapen enorm heftige CEV's had. Er werd tegen mij gepraat en ik kon zelfs tot op zekere hoogte mijn CEV's besturen. Ik had controle over wat ik zag. Dat was een geweldige ervaring. :grin:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mensen met pleisters op hun neus, ontzettend veel brillen, tafels, stoeltjes en de allermooiste: paradijsvogels! Ik vond het heerlijk altijd! :hearteyes:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Marla Singer zei:
Mensen met pleisters op hun neus, ontzettend veel brillen, tafels, stoeltjes en de allermooiste: paradijsvogels! Ik vond het heerlijk altijd! :hearteyes:

Echte paradijsvogels ? :openmouth: Dat lijkt me pas een mooi gezicht ! :grin:

yxes

Bewuste gebruiker
haha paradijsvogels, klinkt vet. Ik had trouwens ook heel erg het gevoel dat ik in een sprookjesbos was (matrixx @ the park, zomerfeesten in nijmegen). Had ook wel beetje die sfeer, maar ik voelde het ook echt :P Vond het wel vreemd om een keer realistische hallucinaties mee te maken. Nu ik terugdenk heb ik toen ik een jaar of 3-4-5 was ook een keer gehallucineerd. Ik werd 's nachts wakker en was er van overtuigd dat mijn rode prullenbakje een papegaai was voor heel even. Tot de dag van vandaag kan ik me het nog steeds herinneren en twijfelde ik altijd of ik het niet gedroomd had. Toch ben ik er van overtuigd datik wakker was :P

WappieWappie

Belezen gebruiker
Laatst nog, een rij met bosjes en struiken die veranderde in een hele juichende mensenmassa. Geniaal :P Was overigens wel met MDMA + GHB + Wiet. Op alleen MDMA heb ik nog nooit visuals gehad, ook niet bij 250+ mg.

yxes

Bewuste gebruiker
WappieWappie zei:
Laatst nog, een rij met bosjes en struiken die veranderde in een hele juichende mensenmassa. Geniaal :P Was overigens wel met MDMA + GHB + Wiet. Op alleen MDMA heb ik nog nooit visuals gehad, ook niet bij 250+ mg.

meeste dat ik op heb was 350 mg op defqon, was helemaal van de wap maar geen visuals gezien :P

WappieWappie

Belezen gebruiker
yxes zei:
WappieWappie zei:

meeste dat ik op heb was 350 mg op defqon, was helemaal van de wap maar geen visuals gezien :P

En ik ben dus benieuwd of iemand dat kan verklaren, daar ben ik erg benieuwd naar.. Mede omdat ik zelf eigenlijk nooit visuals heb bij gebruik van alleen MDMA, veel of weinig het maakt niet uit.

Bij anderhalve rode duif a in totaal een ruime 200 mg MDMA visuals zien en bij 350 mg MDMA geen visuals.

Is de aanname "Hoe meer MDMA je inneemt, hoe meer kans op visuals" misschien niet juist? En is er een soort van bepaalde range waarin je visuals te zien krijgt en daarboven juist minder?

Of zijn er andere zaken te bedenken die invloed kunnen hebben op het hebben van visuals bij MDMA gebruik?

@ yxes, je had niets anders gebruikt naast die anderhalve duif?

SpinningR

Experimenterende gebruiker
Vrijdag nog, een kasteelachtig huis gezien toen we aan het trippen waren op de mdma kristallen. verder wel eens een loungebank gezien, brillen bij mensen die geen bril hebben, eenden die wel lopend bewogen met hun poten maar niet liepen en eenden op driewielers, 3 armen bij iemand noem maar op:tongueout:

maar dat gebeurd eigenlijk alleen als we in het bos gaan trippen. dat is echt een aanrader wat je dan allemaal ziet en tegenkomt.

Een maat van me heeft een keer 5 minuten met mij staan praten terwijl ik op dat moment niet op die plek in het bos was......

WappieWappie

Belezen gebruiker
SpinningR zei:
Vrijdag nog, een kasteelachtig huis gezien toen we aan het trippen waren op de mdma kristallen. verder wel eens een loungebank gezien, brillen bij mensen die geen bril hebben, eenden die wel lopend bewogen met hun poten maar niet liepen en eenden op driewielers, 3 armen bij iemand noem maar op:tongueout:

maar dat gebeurd eigenlijk alleen als we in het bos gaan trippen. dat is echt een aanrader wat je dan allemaal ziet en tegenkomt.

Een maat van me heeft een keer 5 minuten met mij staan praten terwijl ik op dat moment niet op die plek in het bos was......
Eenden op driewielers geniaal :hearteyes:

Maar in navolging van mijn vraag een post hierboven.. Gebruik je dan alleen MDMA? Hoeveel mg en in wat voor tijdsbestek gemiddeld?

SpinningR

WappieWappie zei:
SpinningR zei:

Eenden op driewielers geniaal :hearteyes:

Maar in navolging van mijn vraag een post hierboven.. Gebruik je dan alleen MDMA? Hoeveel mg en in wat voor tijdsbestek gemiddeld?

Nou vrijdag was het eigenlijk wel echt ernstig, het was alleen mdma maar dan puur in kristalvorm dus geen pillen ofzo. We hadden 2 gram met 5 man dus zeg ongeveer 400 mg per man, nou laten we voor het gemak zeggen dat dat 4 redelijk goeie pillen zijn zonder die andere stoffen zoals bindmiddel etc. we waren daar rond 9 uur en toen hebbe we denk ik met zijn alle 1 gram opgemaakt. en die andere gram opgemaakt verdeeld over 5 uur. om 5 uur hadden we alles op.

yxes

Bewuste gebruiker
WappieWappie zei:
yxes zei:
WappieWappie zei:

En ik ben dus benieuwd of iemand dat kan verklaren, daar ben ik erg benieuwd naar.. Mede omdat ik zelf eigenlijk nooit visuals heb bij gebruik van alleen MDMA, veel of weinig het maakt niet uit.

Bij anderhalve rode duif a in totaal een ruime 200 mg MDMA visuals zien en bij 350 mg MDMA geen visuals.

Is de aanname "Hoe meer MDMA je inneemt, hoe meer kans op visuals" misschien niet juist? En is er een soort van bepaalde range waarin je visuals te zien krijgt en daarboven juist minder?

Of zijn er andere zaken te bedenken die invloed kunnen hebben op het hebben van visuals bij MDMA gebruik?

@ yxes, je had niets anders gebruikt naast die anderhalve duif?

Ik heb die dag een biertje of 4/5 gedronken denk ik gespreid over een uur of 4-5 voordat we de xtc namen. verder alleen water en lollies haha :P

de dag ervoor wel flink lopen tanken trouwens (A)

Trouwens om het uur een halve pil genomen

Ik zat een keertje in de bus na een feest, helemaal alleen achterin. En deed heel ff mijn ogen dicht en toen ik ze open deed keek er een gast bij de stoel voor me me aan en schreeuwde heuwwwwrr .. moest er wel om lachen leuk binnenpretje HAHA!
Heb afgelopen weekend nog een gouden beker uit de lucht zien vallen bij freefestival alsof ik iets had gewonnen. Echt niet normaal want het is allemaal zo levensecht ^^

Sjupke

Newbie
Toen in in mijn bed lag, klaar van een avond spacen metmijn vrienden heb ik ook altijd de leukste hallucinaties, ik heb ook ooit gehad dat ik op een gegeven moment een beetje de hallucinaties kon besturen. Ik kon spullen in mn kamer laten verdwijnen en weer terug laten komen. op een gegeven moment gebeurde dat allemaal heel snel achter elkaar en stonden er weer spullen in mn kamer en dan verdween mn kast weer haha:tongueout:
geweldig:grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Sjupke zei:
Toen in in mijn bed lag, klaar van een avond spacen metmijn vrienden heb ik ook altijd de leukste hallucinaties, ik heb ook ooit gehad dat ik op een gegeven moment een beetje de hallucinaties kon besturen. Ik kon spullen in mn kamer laten verdwijnen en weer terug laten komen. op een gegeven moment gebeurde dat allemaal heel snel achter elkaar en stonden er weer spullen in mn kamer en dan verdween mn kast weer haha:tongueout:
geweldig:grin:

Waren de spullen echt weg ? :openmouth: Ik kon alleen mijn CEV sturen tot op een bepaalde hoogte.

Sjupke

Newbie
Waren de spullen echt weg ? :openmouth: Ik kon alleen mijn CEV sturen tot op een bepaalde hoogte.[/quote]

Ja ik keek vanuit mijn bed heel mijn kamer in, als ik weer naar mijn lamp keek stond er geen kast meer. keek ik naar mijn kast verdween mijn computer en ga zo maar door haha. ik ging toen steeds naar andere dingen rondkijken snel achter elkaar en vandaar dat steeds de spullen verdwenen haha. vond het wel leuk.:grin: :xtc:

k00k

Bewuste gebruiker
Op de terugweg met de comedown heb ik meestal rare visuals. Het zien van lasers op het wegdek (belijning) of het anders zien van vrienden (oma's, opa's, paarden) dat heb ik wel. :P Ook bij lagere doseringen.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Sjupke zei:
Waren de spullen echt weg ? :openmouth: Ik kon alleen mijn CEV sturen tot op een bepaalde hoogte.

Ja ik keek vanuit mijn bed heel mijn kamer in, als ik weer naar mijn lamp keek stond er geen kast meer. keek ik naar mijn kast verdween mijn computer en ga zo maar door haha. ik ging toen steeds naar andere dingen rondkijken snel achter elkaar en vandaar dat steeds de spullen verdwenen haha. vond het wel leuk.:grin: :xtc:

Dat moet redelijk heftig zijn geweest. :) En aangenaam natuurlijk. :grin:

mattijsvs

Newbie
Ik heb nou een keer of 10 xtc gebruikt, eerste keren nergens last van gehad, geen bijwerkingen.
Laatste 2 keer dat ik het gebruikte ook zoiets meegemaakt. Feestje was afgelopen, pil begon uit te werken. Op de fiets naar huis leek hij totaal uitgewerkt, maar toen ik in bed lag, en ik deed mijn ogen dicht, leek het alsof ik nog tussen de mensen stond op het feest. Ik zag mijn vrienden om me heen staan en praten en hoorde de muziek ook nog haarscherp in mijn oren klinken. Ik dacht dat ik gek werd en ben maar zo snel mogelijk gaan slapen.
Maar met mijn ogen dicht leek het dus alsof ik nog tussen de mensen stond, sommigen zag ik met elkaar praten, anderen gewoon los gaan op de muziek.

Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ik een psychose aan het opwekken ben of dergelijke dingen?:P

Andyy

Bewuste gebruiker
mattijsvs zei:
Ik heb nou een keer of 10 xtc gebruikt, eerste keren nergens last van gehad, geen bijwerkingen.
Laatste 2 keer dat ik het gebruikte ook zoiets meegemaakt. Feestje was afgelopen, pil begon uit te werken. Op de fiets naar huis leek hij totaal uitgewerkt, maar toen ik in bed lag, en ik deed mijn ogen dicht, leek het alsof ik nog tussen de mensen stond op het feest. Ik zag mijn vrienden om me heen staan en praten en hoorde de muziek ook nog haarscherp in mijn oren klinken. Ik dacht dat ik gek werd en ben maar zo snel mogelijk gaan slapen.
Maar met mijn ogen dicht leek het dus alsof ik nog tussen de mensen stond, sommigen zag ik met elkaar praten, anderen gewoon los gaan op de muziek.

Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ik een psychose aan het opwekken ben of dergelijke dingen?:P

hahha ken het.. het gevoel dat je nog op de plek bent waar je leip was terwilj je in bed ligt.. had dat een keer met een vriend van mij.. hadden op zaterdag middag rond 4 uur een rood duiffie genomen, 2 uurtjes daarna ff na de jumbo peuken halen, terug bij maat van ons thuis nog 2 groene sterretjes genomen haha gingen best hard toen die begonnen te werken, toen lag er allemaal snelle op de tafel ( echt ongelofelijk dikke lijnen.. weet niet of het door de hallicunaties kwam oid :confused: maar ze waren echt hugeeee.) 2 dikke lijnen genomen en uurje daarna nog een half sterretje.. nouu rond een uurtje of 1 zag ik allemaal vage dingen, tattoo's op me maat ze arm en als die ze arm ging bewegen gingen al die kleuren door elkaar heen ( echt de MOOOOISTE tattoo die ik ooit in me leven heb gezien ahha!!) toen rondje lopen buiten, en een vriendin van mij en me maatje zagen allemaal mensen in die straat lopen.. ik zag niemand haha, en opeens zag ik allemaal mensen in auto's zitten, terwilj er helemaal geen mensen in zaten haha..

toen gingen we naaar bed en lagen we met ze 2en te lullen over kratjes bier betalen in de jumbo bij kassa 3 ( haha en ik zag de kassieres lopen die ik die middag had gezien hahaha) en ik dacht echt dat iik in de jumbo was haha zag alles voor me wat ik die middag had gezien, gewoon mijn mooiste ervaring met snoepies ooit... had nog wel veel meer rare dingen gezien dan dat hierboven staat haha het zijn er echt veelste veel om op te noemen!!

peach

Vriendin stond vorige week met gieter in douche........ff gras water geven zegt ze :grin: :sunglasses:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Josimo zei:
Vriendin stond vorige week met gieter in douche........ff gras water geven zegt ze :grin: :sunglasses:

Dat lijkt me nu echt grappig ! :tearsofjoy: Dacht ze werkelijk dat er gras in de douche lag ?

DeepPurple

Belezen gebruiker
Ik heb ook vette visuals gehad. In Club Berghain in Berlijn voor het eerst, toen dacht ik op een gegeven moment dat iedereen maskers op had, van hondenmaskers tot apenmaskers etc.. Ik vond het niet beangstigend omdat ik gewoon helder in mijn hoofd was en wist dat het door de pilletjes kwam. Later heb ik het vaker wel eens hallucinaties gehad, inderdaad zoals bovenstaand beschreven dat ik brillen zag of stoelen. Een half jaar geleden na een avondje Trouw fietste ik naar huis en meende ik overal mensen te zien lopen maar als ik dan dichterbij kwam, bleek het steeds een struik of een auto of een fiets te zijn. Gruwelijk, best verwarrend, maar niet eng.

Zeker nu ik hier lees dat soortgelijke hallucinaties vaker voorkomen, ga ik er volgende keer echt van genieten, al zal het nooit een doel opzich zijn bij het nemen van een pilletje.

mattijsvs zei:

Haha, ook meermaals gehad. Ik vond het niet eng, ik vond het alleen erg jammer als ik er steeds achter kwam dat ik gewoon in mijn bed lag en het al voorbij was!!

Bovenaan