Hallucinogenen voor beginners?

Welke hallucinogene drug is het meest geschikt voor beginners?

• Paddo's

Stemmen: 17 50,0%
  • LSD

Stemmen: 2 5,9%
  • 2c-x

Stemmen: 11 32,4%
  • DMT

Stemmen: 1 2,9%
  • Ketamine

Stemmen: 0 0,0%
  • Salvia

Stemmen: 2 5,9%
  • Iets anders, namelijk...

Stemmen: 3 8,8%

• Totaal aantal stemmers
    34

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Ik heb al met de zoekfunctie naar een topic als deze gezocht, maar ik heb niks kunnen vinden, dus start ik er zelf maar ééntje.
Het is misschien een beetje een domme vraag (alhoewel, er zijn geen domme vragen, slechts domme antwoorden) maar:
Welke hallucinogene drug is het meest geschikt voor beginners?
Zelf zat ik te denken aan 2c-b of paddo's, maarja, wat weet ik er nou van. :confused: :P

Let's vote! :)

Pikachu

Wijs gebruiker
Persoonlijk denk ik dat paddo's het beste zijn voor een beginner, het geeft voor sommige mensen misschien iets meer mindfuck maar het duurt wel veel minder lang dan bv LSD. Ook zijn paddo's goed te doseren, op een half bakje zul je niet snel 'bad' gaan, i.t.t. LDS waarvan je niet weet hoeveel er op op de zegel zit (tenzij je het laat testen).

Salvia en DMT is waarschijnlijk net wat te hardcore voor de beginnende tripper ookal duurt het maar heel kort. Ketamine heb ik weinig ervaring mee maar heb ik nog nooit van gehalucineerd.

Riel

Bewuste gebruiker
Ik denk dan toch wel wiet. beginnen met kleine hoeveelheden roken daarna experimenteren met grotere hoeveelheden roken of opeten in de vorm van en spacecake. dit veroorzaakt een heftige trip.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb zelf al redelijk wat entheogene middelen gebruikt, en ik vind 2-CB het makkelijkste middel. 2-CB geeft leuke visuals en ik ondervond niet echt mindfucks, ik voelde me mentaal normaal en kon gewoon normale gesprekken voeren. Het duurt ook niet zo heel lang.

LSD vind ik mentaal iets moeilijker, maar nog steeds redelijk helder (1oo ug). Het duurt alleen wel zo'n 12 uur.

Paddo's vind ik mentaal behoorlijk zwaar. Paddo's geven mij in vergelijking met LSD en 2-cb behoorlijke mindfucks.

Toch kan je 'met paddo's wel gewoon beginnen, maar neem dan een half bakje zorg voor een tripsitter, vertrouwde rustige plek en een goede mindset. Maar naar mijn mening is 2-cb het makkelijkst te handelen.

Veel trip plezier :wave:

Angramar Temenos

Badass junkie
Je kunt bij een half bakje ook een bad trip krijgen hoor, maar minder heftig... Alhoewel, als je gewoon weet wat er fout kan gaan en goede voorlichting hebt gehad, is de kans echt miniem.

Ik had op vrijdag nog een bakje mexicaantjes, ik dreigde 3 keer bad te gaan (lees m'n report maar), maar gewoon niet serieus nemen, weglachen etc. Komt wel goed :). Tenzij je 5 bakjes of zo leegeet hoef je je niet echt zorgen te maken dat je echt zwaar gekke dingen doet. Of je moet al psychotisch zijn.

Spor

Wijs gebruiker
Ik zou ook voor de 2ctjes gaan. Ik heb zelf in niet al te hoge doseringen vaak puur visuele trips, geen rare shit in mn hoofd, en ook de bodyload valt reuze mee. Het is vooral genieten van wat je ziet, verder is het goed te sturen, niet écht slecht, en je kan erna gewoon eten en dat soort dingen

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Hmm, dan is het dus nog best goed gesteld met mijn inschattingsniveau, haha. :grin:
En hoe zit het met iets als LSA? want die ben ik vergeten in het rijtje te zetten...
Waar staat dat ergens op "de ladder" van mild naar heavy? en valt het aan te raden voor beginners of is 2c-b nogsteeds veruit het handigste?

Atropa

Bewuste gebruiker
2cb is van alle genoemde met stip het meest vriendelijke en comfortabele middel. Maar het heeft nauwelijks psychedelische fases. Het is eerder een liefdesdrug met wat visuals zonder diepere betekenis.

Zelf raad ik altijd LSD aan van rond de 50 ug. Gewoon basic, behoud van lineair denken en een mooie introductie zonder al teveel nerveuse fases.

Salvia en DMT kunnen extreem heftig zijn, met name van Salvia kun je compleet uit elkaar getrokken worden.

Spor

Wijs gebruiker
LSA is crap, normaal gesproken voel je t niet of word je misselijk. Heb pas 1x iemand er positief over gehoord

Wacky

Badass junkie
D: Anders.... Mescaline.

(extract, de hele cactus schijn je nogal misselijk van te worden, mescaline zelf hebben ik en 3 vrienden geen van allen last mee gehad)

Zoniet, dan zou ik gewoon voor 50ug LSD gaan ja. Paddos zijn niets lichter dan LSD imo, ligt gewoon aan de dosis.

Angramar Temenos

Badass junkie
Veel mensen denken dat paddo's niet zoveel voorstellen vergeleken bij LSD omdat ze legaal zijn, maar niks is minder waar.. Neem maar een bakje hawaiaantjes, of 50 mics LSD, kijken waar je harder van gaat.

tomz0r

Badass junkie
50 mics LSD is sowieso niet zo bijzonder. Geen echte trip met visuals en al. Een normale dosis LSD (100 ug) is veel strakker, heftiger, visueler dan een portie paddo's die meestal wat vager zijn.
LSD duurt ook veel langer dus ik zou eerder paddo's aanraden als eerste tripmiddel.

2c-tjes schijnen mentaal nog minder heftig te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
van wat ik gehoord heb mescaline, maar toch ga ik zelf eerst nog paddo's doen. 10gram Mexicaanse en als dat niet genoeg is dan na 1,5 uur bij doseren

Atropa

Bewuste gebruiker
Ingestie van mescaline cactus wil je als beginner niet aan beginnen. Kost veel tijd, voorbereiding en mindset. Kans dat je over de drempelwaarde komt is klein want die volharding heb je alleen als je weet waarvoor je het doet.

Wacky

Badass junkie
nou heeft dat weinig te maken met beginner zijn. Daar wil je volgens mij uberhaupt niet aan beginnen tenzij je het gevoel hebt dat het "zo hoort".

Immo

Badass junkie
Welhallodaar zei:
van wat ik gehoord heb mescaline, maar toch ga ik zelf eerst nog paddo's doen. 10gram Mexicaanse en als dat niet genoeg is dan na 1,5 uur bij doseren

Dan kan je net zo goed je geld weg gooien, van 10 gram voel je echt helemaal niets.

azgaza

Badass junkie
Ook al hebben paddo´s een kortere duur, een lage dosis LSD is wel echt heel veel makkelijker op je hoofd, niet meer dan 50 ug dus, ik zie dat er niet veel mensen voor stemmen, waarschijnlijk vanwege de lange duur, maar 50 ug duurt meestal ook weer niet zó lang.
Al raad ik wel aan alvorens dat een keer góed flink stoned te worden op niet al te suffe wiet.

azgaza

Badass junkie
Ook al hebben paddo´s een kortere duur, een lage dosis LSD is wel echt heel veel makkelijker op je hoofd, niet meer dan 50 ug dus, ik zie dat er niet veel mensen voor stemmen, waarschijnlijk vanwege de lange duur, maar 50 ug duurt meestal ook weer niet zó lang.
Al raad ik wel aan alvorens dat een keer góed flink stoned te worden op niet al te suffe wiet.

shokora

Wijs gebruiker
Ik zou voor paddo's of 2C-B gaan. Voordeel van paddo's is dat het met een fatsoenlijke dosis niet te sterk is, maar je wel goed geintroduceerd wordt aan het mentale effect van trippen. Voordeel van 2C-B is juist weer dat het zeer makkelijk te handlen is omdat er vrijwel geen mentaal effect is, alleen de bodyload kan behoorlijk moeilijk zijn om mee om te gaan.

Naar wat ik heb gehoord en Asgaza al aangeeft moet 50ug LSD ook goed te doen zijn.

Bovenaan