Halve gram coke duitsland

Miepmiep

Newbie
Ik ben gister aangehouden in duitsland. Ze hebben hier een halve gram coke bij mij gevonden. Er was niks in mijn urine. Ze hebben deze in beslag genomen en een aantekening gemaakt. Wat voor hoogte van boete kan ik hiervoor verwachten? Iemand enig idee?

benzzzy

Badass junkie
Afhankelijk van hoe zwaar de overtreding is, voorziet de wet dat men een gevangenisstraf tussen drie maanden en vijf jaar én een geldboete tussen 1.000 en 100.000 euro kan krijgen. Dit bedrag moet vermenigvuldigd worden met 8 opdeciemen, wat betekent dat de boete in de praktijk tussen de 8.000 en 800.000 euro kan liggen.

In het verkeer is er een nultolerantie wat druggebruik betreft. Sinds 1 oktober 2010 wordt er met speekseltesten gecontroleerd op cocaïnegebruik in het verkeer.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Afhankelijk van hoe zwaar de overtreding is, voorziet de wet dat men een gevangenisstraf tussen drie maanden en vijf jaar én een geldboete tussen 1.000 en 100.000 euro kan krijgen. Dit bedrag moet vermenigvuldigd worden met 8 opdeciemen, wat betekent dat de boete in de praktijk tussen de 8.000 en 800.000 euro kan liggen.

In het verkeer is er een nultolerantie wat druggebruik betreft. Sinds 1 oktober 2010 wordt er met speekseltesten gecontroleerd op cocaïnegebruik in het verkeer.

Deze link gaat over België toch?
Ik ben gister aangehouden in duitsland. Ze hebben hier een halve gram coke bij mij gevonden. Er was niks in mijn urine. Ze hebben deze in beslag genomen en een aantekening gemaakt. Wat voor hoogte van boete kan ik hiervoor verwachten? Iemand enig idee?
In welke deelstaat ben je aangehouden?

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Hebben ze je adres en/of een kopie van je ID?

Deelstaat Nordrhein Westfalen is toleranter dan bv. Bayeren. Aangezien het maar een halve gram was, denk ik dat het met een sisser afloopt. Anders moest je mee naar het bureau toch, en meteen betalen.

Ik heb deze info een hele tijd geleden opgezocht, omdat ik wel es ging stappen in Duitsland en pep bij me had. Wat ik nog ervan weet is dat je de 1e keer hoogstens een boete krijgt, en een paar maanden niet meer welkom bent.

heyol

Bewuste gebruiker
Ik zou het niet weten en kan je geen sluitend antwoord geven. Maar voor een half grammeke zou ik niet teveel problemen verwachten.

In Belgie zijn al een paar maten van mij opgepakt met relatief grote hoeveelheid xtc. Ze kwamen eraf met een verplichte soort ‘les over de gevaren van drugs’ en een boete van paar honderd euro - maar in Duitsland lijken ze mij wel wat strenger.

ALS ze al een boete opsturen, zal t volgens mij niet boven de €500 uitkomen... maar opnieuw, dat is mijn gedacht, weet er niks van.

Wel een vraagje: als je het bij had, hoeveel tijd zat er dan tussen je laatste gebruik zodat ze niks in je lichaam hadden teruggevonden? En heb je enig idee waarom ze er jou uitkozen voor de controle? - puur uit interesse :wink:

Miepmiep

Newbie
Ik heb ook geen verklaring afgelegd. Reed gwn een routine controle aan de grens in. Stom toeval eigenlijk. Ik heb het eigenlijk jaren niet gebruikt was het van plan om weer eens te doen. Dus vinden in me systeem/lichaam doen ze zowiezo niet

De Zandman

DF-koning
Waarom meteen "kutpolitie"?
Zij voeren de wetgeving controle uit.
Dat is hun boterham.
Zou je in dit soort zaken niet eerst eens bij jezelf ten rade gaan omdat je "oeps! beetje dom van mezelf, om dat spul bij me te hebben in het buitenland...."
Niet dat ik pro politie ben, integendeel, maar ik wil aangeven dat je ook weleens aan je zelf e.e.a te danken hebt....

Dj1997

Newbie
Ik heb ook geen verklaring afgelegd. Reed gwn een routine controle aan de grens in. Stom toeval eigenlijk. Ik heb het eigenlijk jaren niet gebruikt was het van plan om weer eens te doen. Dus vinden in me systeem/lichaam doen ze zowiezo niet
Hoe is het uiteindelijk afgelopen

Acoustic

Belezen gebruiker

Het gaat in dit geval om ´duitsland´

Naimamer

Newbie
Hallo allemaal

een bekende van mij is aangehouden in Duitsland met 500 gram heroïne verder geen strafblad

weet iemand wat de straf ongeveer zou kunnen zijn ?

inner_search

Badass junkie
Hallo allemaal

een bekende van mij is aangehouden in Duitsland met 500 gram heroïne verder geen strafblad

weet iemand wat de straf ongeveer zou kunnen zijn ?
Levenslang !

edit.
Ik laat me verleiden tot het speculeren eh , levenslang is mss wat hij ongeveer gaat krijgen.
of mss ongeveer gewoon een tik op de vingers 🤷🏻‍♂️ , bel de polizei anders effe die kunnen je wel verder helpen.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Het risico van straf kan tegen een jaar bak aanlopen plus een forse boete...
500 gram is een handel eenheid en dan sta je er slecht op! ( Mehr als ein geringer menge)
en dan nog een echte harddrug ook...

Bovenaan