Hard gaan

T-Bone

Experimenterende gebruiker
Heb vorig jaar augustus mijn 1ste keer XTC (3 goudstaafjes niet getest) gedaan en is me geweldig bevallen ! Ik kon al
niet wachten tot de volgende keer. Nu 3 maanden later ging ik het weer doen maar had ik maar 1 pil (230)mg, aangezien ik mijn 1ste keer 2,5 pil had geslikt en snoerhard ging was het mij verstandiger om met minder te doen. Nu begon ik met een kwartje aangezien mijn vrienden zeiden dat dit een redelijk zware pil was.

Na 40 minuten kreeg ik lichte golven over mij heen maar niet hetgeen waar ik op aan het wachten was. Ik nam dan 1-2 uur later de rest van de pil en het gevoel kwam wel wat sterker opzetten maar
toch bleef ik wachten op het vuurwerk dat ging openbarsten. Nu dit is niet meer gebeurd en om eerlijk te zijn heb ik echt een depressieve kut avond gehad van de 'net' niet ervaring. Vrienden van mij die zeiden dat ik afwezig was en van mijn gezicht konden aflezen dat ik mij niet aan
het vermaken was.

4 maanden later => Rampage sportpaleis... de 3 de keer dat ik XTC zou gebruiken. Dankzij jullie mensen van het forum ben ik mij bewust van wat de gevaren zijn van XTC en wat de juiste gebruikershoeveelheid is. Maar toch om die vervelende avond van toen te vermijden had ik deze keer 3 pillen besteld (200mg). Aangezien ik 89kg weeg en 1m90 groot ben zou dit toch wel te veel zijn om te gebruiken op 1 avond.

Ik was eerst aan het twijfelen om te beginnen met een halve maar toen ik aan mijn vriend vroeg met hoeveel hij was begonnen ('een hele') gooide ik hem in zijn
geheel naar binnen. Vol spannning en toch wel een klein beetje stress wachte ik mijn inslag af hopend op een geweldige avond zoals mijn 1ste keer. En ja hoor... 45 minuten later terwijl ik naar de lasershow aan het kijken was leek er een bom van geweldige tintelingen vanuit mijn buik te stromen naar alle uiteinden van mijn lichaamsdelen. Het begin van een onvergetelijke avond. Wauw ! Wat vind ik dat 'geen berichtjes meer kunnen lezen, moeilijk praten en tandenknarsen toch helemaal geweldig samen met dat gevoel van vreugde en genot !

Ik heb toen die avond teveel genomen ik weet het, maar ik heb er tot op deze dag nog geen enkel moment spijt van gehad. Nu om een lang
verhaal kort te maken. Is dit normaal bij mij ? Dat ik het gevoel heb van "hoe harder ik ga hoe leuker ik het vind ?" Aangezien ik die 'net' niet ervaring echt wil vermijden in de toekomst, heb ik schrik dat als ik de volgende keer mij ga houden aan de 1,5-2 x lichaamsgewicht ik weer dezelfde 'kut avond' ga hebben. Of had ik gewoon te weinig genomen ?..

Alvast bedankt voor de reacties !

Narayani

Bewuste gebruiker
De eerste keer heb je veel te veel gebruikt. De meeste mensen laten het de eerste keer bij een kwartje of een halfje. Zo te lezen ben je niet zo bang om compleet van de kaart te raken, maar of dat goed is... :rolleyes: Hoe geweldig XTC ook is, ik denk dat je het effect van erg, erg veel gebruiken daardoor bent gaan zien als het gewenste effect, en daardoor een bepaalde verwachting hebt van je pillen. Tandenknarsen, je berichtjes niet meer kunnen lezen en moeilijk praten zijn side effects van een te grote hoeveelheid MDMA. Wat je met die informatie doet moet je natuurlijk zelf weten. Maar zonde om je avond te laten verpesten door er zo mee bezig te zijn, terwijl je het ook gewoon lekker over je heen had kunnen laten komen en dan had je je zeer chill kunnen voelen.

kingdalton

Belezen gebruiker
Als de omstandigheden juist zijn geldt voor mij ook hoe harder hoe beter maar dit kan nooit goed zijn voor je. Nu neem ik altijd een pil mee van 175mg en daar moet ik het met men 93 kilo maar de hele avond mee doen :grin:

Als ik het darknet mag geloven zijn die goodstaafjes goedgevuld trouwens, dat zou je niet lang volhouden op 3 stuks per avond :wave:

Misschien kun je er flink bij blowen? Daar wordt ik altijd super vaag van op zo'n avond :stoned:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is ontzettend slecht voor je hersenen in ieder geval.

Het probleem is dat MDMA zich aanpast aan je verwachtingspatroon. Als je de eerste keer 600mg slikt en je ervaart dit als positief, verwacht je de tweede keer bij 200mg dat het tegen gaat vallen en niet sterk genoeg is. Dat zal dan ook zeker zo uitpakken en je zult het ervaren als te weinig.

Zonde dat je zo hoog begonnen bent want dat maakt je verwachtingspatroon erg moeilijk.

Less is more bij MDMA, leer het kleine te waarderen. Je spaart dan je brein en kan nog steeds lekker gaan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zoals anderen ook al aangeven heeft die eerste keer waarschijnlijk je verwachting zo gezet dat je van XTC super vaag moet worden. Zonde eigenlijk, want hoewel je dat effect misschien leuk vind valt er ook een hoop te halen bij XTC juist in wat lagere doseringen. Als je lager doseert zul je niet super vaag worden, maar zul je veel meer van het love gevoel merken.

Maargoed, merk bij veel mensen dat ze zoiets hebben van hoe harder hoe beter. Lijkt wel of er een soort van 2 deling is, de ene groep is op zoek naar het love gevoel en wil niet allerlei heftige bijwerkingen en de andere groep is op zoek naar zo vaag mogelijk zijn en wil alles zo heftig mogelijk. Hoewel XTC gebruik per definitie niet heel gezond is, moge het duidelijk zijn dat meer altijd ongezonder is, maar je geeft zelf gelukkig aan je dat te realiseren.

Wat betreft de dosering, het is voor de meeste mensen soms een beetje zoeken wat voor hun een goede dosering is om het goed te voelen zonder extreem veel bijwerkingen. Als je pillen van rond de 200mg hebt is een kwartje eigenlijk wel net te weinig om het goed te voelen. Een goede startdosis voor de meeste mensen ligt tussen de 80 en 120mg, ik zou zeggen probeer de volgende keer een halfje en laat het gewoon over je heen komen. Als je zonder teveel verwachtingen die halve pil over je heen laat komen zul je waarschijnlijk zien dat je er een heel fijn gevoel van krijgt zonder meteen super vaag te zijn.

Blowen erbij kan ook best een goede zijn, dat versterkt het vaag zijn behoorlijk in ieder geval. Persoonlijk blow ik altijd bij XTC en wil niet zonder, maar als je normaal nooit veel blowt zou ik er wel mee uit kijken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Misschien is het ook goed om pas aan de mdma te gaan, als je van jezelf al vrolijk/gelukkig bent. Als je hele avond is verpest omdat je ervaring met x het 'net niet' is, is het dan niet logischer om te kijken waarom je al down wordt van zoiets pietluttigs?

Vriend van me heeft het ook altijd over dat 'ie na de piek van xtc meteen helemaal neerslachtig en praktisch depressief wordt. Dat is voor mij toch een helder teken dat iemand gewoon niet gelukkig is met zijn normale staat. Imo moet je dan helemaal deze middelen niet gebruiken voor entertainment, want dan probeer je al je geluk te vinden in die ervaring. En ja, die ervaring duurt zo'n 4 uur en dan is het afgelopen...

En inderdaad, Psychedelibee. Dat klopt wel, dat er echt een tweedeling is op dat vlak. Persoonlijk heb ik niets met dat vage opgefokte en hou ik van dat relaxte 'love' gevoel. Gelukkig kan dat met een lage dosis. Het is denk ik ook wel te vergelijken met alcohol. Aan de ene kant lekker aangeschoten zijn en aan de andere kant stomdronken. :wink: Ik zal het wel nooit begrijpen waarom iemand gewoon zo vaag/fucked up mogelijk wil zijn. :confused: Vroeger ook gedaan met drank, maar toen was het al klote. :kots:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Vriend van me heeft het ook altijd over dat 'ie na de piek van xtc meteen helemaal neerslachtig en praktisch depressief wordt. Dat is voor mij toch een helder teken dat iemand gewoon niet gelukkig is met zijn normale staat. Imo moet je dan helemaal deze middelen niet gebruiken voor entertainment, want dan probeer je al je geluk te vinden in die ervaring. En ja, die ervaring duurt zo'n 4 uur en dan is het afgelopen...
Dit is prima te verklaren door wat MDMA met je hersenen doet en niet zozeer te relateren aan het ongelukkig zijn met je normale staat. Op het moment dat MDMA uitwerkt kom je namelijk onder je gebruikelijke serotonine niveau terecht en dat kan dan al snel leiden tot een neerslachtig of zelfs depressief gevoel, terwijl je dat normaal misschien helemaal niet bent.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Mindless zei:
Dit is prima te verklaren door wat MDMA met je hersenen doet en niet zozeer te relateren aan het ongelukkig zijn met je normale staat. Op het moment dat MDMA uitwerkt kom je namelijk onder je gebruikelijke serotonine niveau terecht en dat kan dan al snel leiden tot een neerslachtig of zelfs depressief gevoel, terwijl je dat normaal misschien helemaal niet bent.
Maar dan ga je er vanuit dat je volledige gevoel van geluk, gebaseerd is op de hoeveelheid van een bepaalde substantie in je lichaam. Ik begrijp goed dat dat de populaire opvatting is over hoe het werkt, maar het is ook nogal een dogma.

Het mooie aan XTC is imo dat het zo duidelijk laat zien hoe vergankelijk dat oppervlakkige plezier (wat ik denk wat gerelateerd is aan serotonine) is. Geniet ervan zolang het duurt, maar investeer er niet je totale geluk in. Door het helder inzien daarvan, heb ik met XTC altijd dat een immens gevoel van werkelijk geluk dat plezier vervangt.

Ik weet dat ik hier controversieel in ben, maar iemand zoals jij met ruime ervaring met psychedelica begrijpt vast wat ik ongeveer bedoel? :wink: Het immense gevoel van onvoorwaardelijke liefde dat je kunt ervaren in een trip, is dat allemaal het gevolg van een fysiek stofje als serotonine? Voor mij is dat een absurde gedachte.

T-Bone

Best wel een paar mooie antwoorden waar ik nog niet bij had stilgestaan, ga ik zeker gebruik van maken ! Bedankt !

En Mindless : Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik zat die dag goed in mijn vel maar het is gewoon een kut avond geworden omdat ik heel de avond heb zitte wachten op het XTC gevoel. En daarbij hoefde dat ni persé met zware vaagheid en klappertanden maar gewoon een lekkere rush en die was er niet. Elke keer dat er een golf kwam opzetten dacht ik van : " Ok, nu zijn we eindelijk vertrokken !" ebte die golf weer weg na een tijdje. Dat heb ik gewoon als onaangenaam ervaren.

Bij deze weet ik gewoon dat ik veel te veel heb genomen de 1ste keer en dat dit niet het juiste beeld weergeeft van XTC en hoe je ermee moet omgaan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Ik weet dat ik hier controversieel in ben, maar iemand zoals jij met ruime ervaring met psychedelica begrijpt vast wat ik ongeveer bedoel? Het immense gevoel van onvoorwaardelijke liefde dat je kunt ervaren in een trip, is dat allemaal het gevolg van een fysiek stofje als serotonine? Voor mij is dat een absurde gedachte.
Ik snap precies wat je bedoelt, maar toch geloof ik dat een hoop te verklaren is door een bepaalde chemische balans in je hoofd in combinatie met bepaalde verbindingen. Psychedelica werken immers ook op je serotonine systeem in, dus het is toch geen volledig absurde gedachte dat gevoelens van geluk of liefde tijdens een trip met serotonine of het serotonine systeem te maken hebben. Ik zag laatst een interview met een sjamaan die in peru ayahuasca ceremonies doet, hij zei dat het effectief is tegen depressies omdat het serotonine systeem naderhand weer terug in balans is gebracht. Ik weet niet of daar enige wetenschappelijke onderbouwing voor is, maar vond het persoonlijk wel een interessante gedachte.

Wat het geheel lastig maakt is dat de wetenschap eigenlijk nog steeds geen idee heeft hoe gedachtes in het hoofd tot stand komen. Dit maakt naar mijn idee dat er twee mogelijke verbanden zijn tussen de gedachtes en chemische balans in iemand zijn hersenen. De ene mogelijkheid is dat gedachtes ontstaan door de chemische balans, de andere is dat gedachtes de chemische balans kunnen aansturen. Als dat laatste het geval is kun je dus nog steeds zeggen dat het sturen van je gedachtes tot een verhoogde afgifte kan leiden van serotonine. Persoonlijk geloof ik redelijk in het laatste geval, als een drugs je een bepaald gevoel kan geven door een verhoogde afgifte van een stof dan zou je in principe hetzelfde moeten kunnen bereiken met mediteren. XTC geeft immers stofjes af die van zichzelf al aanwezig zijn, alleen blokkeren van heropname wordt misschien lastig om na te bootsen zonder drugs.

Om dan terug te keren bij jouw eerste punt, ik vind het niet gek dat iemand na XTC gebruik een neerslachtig gevoel heeft door een lage balans in serotonine. Maar ik vind het ook niet heel gek dat jij door het sturen van je gedachten na XTC gebruik je serotonine niveau op een enigszins normaal niveau te krijgen. Wat mij betreft sluit biochemie en het controleren van je bewustzijn elkaar dus niet uit.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
T-Bone zei:
En Mindless : Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik zat die dag goed in mijn vel maar het is gewoon een kut avond geworden omdat ik heel de avond heb zitte wachten op het XTC gevoel. En daarbij hoefde dat ni persé met zware vaagheid en klappertanden maar gewoon een lekkere rush en die was er niet. Elke keer dat er een golf kwam opzetten dacht ik van : " Ok, nu zijn we eindelijk vertrokken !" ebte die golf weer weg na een tijdje. Dat heb ik gewoon als onaangenaam ervaren.
Ah oké. Dat is begrijpelijk ja. Heb dat zelf ook ervaren met xtc en 2c-b. Dan hebben we een bepaalde verwachting en dan is het 't steeds net niet. Helaas zijn er zoveel mensen voor wie deze middelen het lichtpuntje in de week/maand is. In die gevallen is het niet vreemd dat mensen in een diep gat kunnen vallen als dat lichtpuntje weer uitdooft.

Kessie

Ik ken dit probleem helaas ook. De laatste keer begonnen met een halve van +-200mg. Die viel lekker en daarna bij gedoseerd met kwartjes. Het bijdoseren met kwartjes is het ook net niet. Heb als afsluiting weer een halve genomen en die wel weer heel erg lekker. Gelukkig heb ik weinig last van een dip de dagen erna.

Helaas is het heel slecht zoveel te nemen. Hou me wel aan de 2-3 maanden regel. Maar......... ow wat fijn :wave:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Ik snap precies wat je bedoelt, maar toch geloof ik dat een hoop te verklaren is door een bepaalde chemische balans in je hoofd in combinatie met bepaalde verbindingen. Psychedelica werken immers ook op je serotonine systeem in, dus het is toch geen volledig absurde gedachte dat gevoelens van geluk of liefde tijdens een trip met serotonine of het serotonine systeem te maken hebben. Ik zag laatst een interview met een sjamaan die in peru ayahuasca ceremonies doet, hij zei dat het effectief is tegen depressies omdat het serotonine systeem naderhand weer terug in balans is gebracht. Ik weet niet of daar enige wetenschappelijke onderbouwing voor is, maar vond het persoonlijk wel een interessante gedachte.
Ik kan niet zeggen dat ik het zelf allemaal piekfijn weet. Maar ik heb er wel wat op tegen hoe de wetenschap doet of het dat wél absoluut weet. Observeren dat de hersenen in overeenstemming met gevoelens van geluk reageren, is geen bewijs dat de hersenen of een substantie de bron is van deze gevoelens. Het kan net zo goed zijn dat gedachten en gevoelens er eerst zijn (zoals jij ook aangeeft) en dan pas de chemische balans in je hersenen. Wat er nu vaak gebeurd, is dat de wetenschap die mogelijkheid compleet uitsluit en op dat moment wordt wetenschap gewoon geloof.

Wat het geheel lastig maakt is dat de wetenschap eigenlijk nog steeds geen idee heeft hoe gedachtes in het hoofd tot stand komen. Dit maakt naar mijn idee dat er twee mogelijke verbanden zijn tussen de gedachtes en chemische balans in iemand zijn hersenen. De ene mogelijkheid is dat gedachtes ontstaan door de chemische balans, de andere is dat gedachtes de chemische balans kunnen aansturen. Als dat laatste het geval is kun je dus nog steeds zeggen dat het sturen van je gedachtes tot een verhoogde afgifte kan leiden van serotonine. Persoonlijk geloof ik redelijk in het laatste geval, als een drugs je een bepaald gevoel kan geven door een verhoogde afgifte van een stof dan zou je in principe hetzelfde moeten kunnen bereiken met mediteren. XTC geeft immers stofjes af die van zichzelf al aanwezig zijn, alleen blokkeren van heropname wordt misschien lastig om na te bootsen zonder drugs.
Het is een mogelijkheid. Met meditatie heb ik in ieder geval al zeer soortgelijke ervaringen gehad als met psychedelische middelen. Het is de moeilijke weg, maar naar mijn mening ook de weg voor langdurig "effect".

Om dan terug te keren bij jouw eerste punt, ik vind het niet gek dat iemand na XTC gebruik een neerslachtig gevoel heeft door een lage balans in serotonine. Maar ik vind het ook niet heel gek dat jij door het sturen van je gedachten na XTC gebruik je serotonine niveau op een enigszins normaal niveau te krijgen. Wat mij betreft sluit biochemie en het controleren van je bewustzijn elkaar dus niet uit.
Biochemie en bewustzijn sluiten elkaar niet uit. De grote vraag is of bewustzijn een effect van biochemie is, of biochemie een effect van bewustzijn. Mijn persoonlijke overtuiging is het laatste.

Dit alles doet me ook denken aan iets wat Eckhart Tolle heeft gezegd in min of meer deze woorden:

Veranderlijk geluk is als een kaars in een donkere kamer. Als de kaars uitgaat, maakt dat een absoluut verschil voor jou. Maar doe je de gordijnen open en laat je het licht (onvoorwaardelijk geluk) binnen, dan zal het voor jou weinig uitmaken of de kaars brandt of niet. Als 'ie brandt, dan is dat een extraatje.

Het kaarslicht is hier dan het plezier/voorwaardelijk geluk (gevoel van xtc bijvoorbeeld). Plezier kan zo omslaan in pijn omdat dat de aard van het beestje is. Zelf denk ik dat serotonine enkel in verband staat met het "kaarslicht", maar ik kan dat niet bewijzen en denk ook niet dat dat ooit bewezen kan worden op die (intellectuele) manier. Als de gordijnen wijd open zijn, heb ik daar echter geen enkele twijfel over. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Ik kan niet zeggen dat ik het zelf allemaal piekfijn weet. Maar ik heb er wel wat op tegen hoe de wetenschap doet of het dat wél absoluut weet. Observeren dat de hersenen in overeenstemming met gevoelens van geluk reageren, is geen bewijs dat de hersenen of een substantie de bron is van deze gevoelens. Het kan net zo goed zijn dat gedachten en gevoelens er eerst zijn (zoals jij ook aangeeft) en dan pas de chemische balans in je hersenen. Wat er nu vaak gebeurd, is dat de wetenschap die mogelijkheid compleet uitsluit en op dat moment wordt wetenschap gewoon geloof.
De wetenschap kan maar bijzonder weinig dingen bewijzen inderdaad. Wat de wetenschap vaak doet is iets statistisch gezien aannemelijk maken. In dat geval is er niet meer dan een correlatie gevonden, die dan eventueel kracht bijgezet krijgt door controle variabelen. Echt een causaal verband vinden is helaas bijzonder lastig, en is maar in enkele theoretische en abstracte gevallen haalbaar. Wetenschap zou je als een geloof kunnen zien in de onderliggende aannames. Enige verschil tussen wetenschap en geloof is dat de wetenschap vaak wel beter onderbouwde argumenten heeft. Maargoed het is een illusie dat de wetenschap alles weet, overigens is vaak niet zo dat de wetenschap dit zelf pretendeert maar dat de samenleving dit aanneemt door een gebrek aan kennis van wetenschappelijke methoden. Wat de wetenschap als waarheid of kennis beschouwd is ook bijzonder veranderlijk, want door voortschrijdend inzicht worden regelmatig de algemeen geaccepteerde denkwijze doorbroken.

Mindless zei:
Biochemie en bewustzijn sluiten elkaar niet uit. De grote vraag is of bewustzijn een effect van biochemie is, of biochemie een effect van bewustzijn. Mijn persoonlijke overtuiging is het laatste.
Dit is de grote vraag inderdaad, en deze is heel lastig wetenschappelijk te beantwoorden ben ik bang. Maar wie weet dat de toekomst ons brengt. Persoonlijk geloof ik het meeste in een wisselwerking tussen biochemie en bewustzijn, dat het verband dus twee kanten op gaat als het ware. Dit soort gevallen van 'reverse causality' zijn echter bijzonder lastig te modelleren zonder enige vorm van exogene variatie in het model. Ik zit met mijn scriptie aan een vergelijkbaar statisch probleem te werken, waarvoor ik gelukkig wel zo'n variabele heb die voor exogene variatie zorgt.

Mindless zei:
Veranderlijk geluk is als een kaars in een donkere kamer. Als de kaars uitgaat, maakt dat een absoluut verschil voor jou. Maar doe je de gordijnen open en laat je het licht (onvoorwaardelijk geluk) binnen, dan zal het voor jou weinig uitmaken of de kaars brandt of niet. Als 'ie brandt, dan is dat een extraatje.
Interessant voorbeeld. Uiteindelijk is filosofie natuurlijk ook een onderdeel van wetenschap en ik denk wel dat dat de wetenschappelijke kant is waar we het meeste antwoord op dit soort vragen kunnen krijgen. Echter levert dit niet de statistisch onderbouwde modellen op die wij als samenleving het liefst zien voor complexe vragen.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Mijn theorie is dat je de 2de keer er teveel van verwachtte, waardoor het minder leuk was dan je had verwacht. De derde keer verwachtte je er minder van waardoor het leuker was. Je mindset en setting is het belangrijkst, niet de hoeveelheid. Probeer er de volgende keer niet te veel van te verwachten en gebruik wat minder, dat is echt stukken beter voor je gezondheid :wink: .

Wel leuk dat je een fijne avond heb gehad!

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Narayani zei:
De eerste keer heb je veel te veel gebruikt. De meeste mensen laten het de eerste keer bij een kwartje of een halfje. Zo te lezen ben je niet zo bang om compleet van de kaart te raken, maar of dat goed is... :rolleyes: Hoe geweldig XTC ook is, ik denk dat je het effect van erg, erg veel gebruiken daardoor bent gaan zien als het gewenste effect, en daardoor een bepaalde verwachting hebt van je pillen. Tandenknarsen, je berichtjes niet meer kunnen lezen en moeilijk praten zijn side effects van een te grote hoeveelheid MDMA. Wat je met die informatie doet moet je natuurlijk zelf weten. Maar zonde om je avond te laten verpesten door er zo mee bezig te zijn, terwijl je het ook gewoon lekker over je heen had kunnen laten komen en dan had je je zeer chill kunnen voelen.

Wacht, dit is niet het gewenste effect? :confused:

Fool

Badass junkie
Dat vind ik niet nee, daar wordt je zo afgestompt van. Ook lekker, maar niet zo bijzonder als een iets lagere dosering kan doen. :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Aan het eind vind ik dat leuk ja. Ik wil eigenlijk ook nog wel dat typische magische mdma gevoel ervaren dus ik begin met een normale dosis :tongueout:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb bij mij persoonlijk gemerkt dat als je echt gaat lopen wachten tot de pil vet inslaat, hij dat juist niet doet. Dan krijg je kutgevoel omdat je verwachting heel hoog is en je er teveel mee bezig bent. Dan kun je zoveel mg slikken als je wil maar dan "komt ie" echt niet.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daar zit wel wat in denk ik ja. Behalve dan de eerste keer. Ik herinner me nog goed mijn eerste keer xtc. Een vriend van me had pillen meegenomen naar mij thuis en ik wist helemaal niet dat ik die dag xtc zou proberen. Eerder had ik me voorgenomen om het bij "softdrugs" te houden, dus ik had wel een beetje mijn twijfels. Toen toch maar genomen. Kwartiertje later zei mijn vriend dat 'ie al insloeg bij hem. Ik voelde letterlijk helemaal niks en zat er de hele tijd enorm op te letten wanneer het zou gebeuren bij mij. Toen ineens BAM. In een paar seconden van helemaal nuchter naar compleet relaxt en euforisch. :P Die 4 uurtjes vlogen voorbij... De volgende keren was het al een stuk minder en zo'n roll verwachten als die eerste keer laat je altijd teleurgesteld achter...

transformated

Badass junkie
Het kan zijn dat je gewoon denkt met een halfje dat je niet het hele gevoel hebt van xtc, maar met een hele wel. Dit had ik toch vroeger. Waarschijnlijk omdat je eerste keer wat veel was en bijna iedereen wil hard gaan op xtc. Gewoon niet teveel nemen en een paar maanden wachten dan kan je er veel langer van genieten.

Bovenaan