Hardnekkigste verslaving?

Hardnekkigste verslaving?

• Heroïne

Stemmen: 26 19,5%
  • Benzodiazepines

Stemmen: 8 6,0%
  • Nicotine

Stemmen: 35 26,3%
  • Cocaïne (en/of base)

Stemmen: 15 11,3%
  • Speed

Stemmen: 10 7,5%
  • Cannabis

Stemmen: 15 11,3%
  • GHB

Stemmen: 5 3,8%
  • Alcohol

Stemmen: 6 4,5%
  • Meth

Stemmen: 8 6,0%
  • Anders, namelijk..

Stemmen: 5 3,8%

• Totaal aantal stemmers
    133

Winehouse

Badass junkie
Ben benieuwd wat jullie denken of ondervonden hebben! Denk aan de geestelijke EN de lichamelijke verslaving.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik voor de nicotine, maar ik weet eigelijk wel dat hero nog verslavender is. Heb het alleen nog nooit geprobeerd, gelukkig maar :)

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik ga voor de benzo's, omdat ik daar lichamelijk verslaafd aan was.

Heb verder beperkte ervaring met cannabis, opiaten, amfetamines en nicotine.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat dat bij iedereen weer anders is. Verslaving is ook persoonlijk.

Voor mij is het Cannabis.

Wackie

Belezen gebruiker
Om een zinvolle uitkomst mogelijk te maken AUB alleen de pol in te vullen wanneer je minimaal 5 verslavingen hebt gehad.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Flameon zei:
Volgens de verslavingszorg staat heroine op 1, net erna alcohol

En waar staat cristal meth dan ? Dan is ook enorm verslavend, maar mischien niet zo in dit gedeelte van de wereld. In India zijn enorm veel mensen aan meth verslaafd, heb daar eens een docu over gezien. Zelfs werkgevers die het uitdeelden zodat hun personeel harder kon werken... Echt een gekke boel daar.

Carlitos

Badass junkie
Wackie zei:
Om een zinvolle uitkomst mogelijk te maken AUB alleen de pol in te vullen wanneer je minimaal 5 verslavingen hebt gehad.

Ja want ieder roept makkelijk zijn eigen probleem makkelijk lijkt me ?
Verslaving is sowieso slopend de pep lijkt niks vergeleken de benzo's maar dat komt omdat die lichamelijk afhankelijkheid er ook niks bij zit bij de benzo.
Dus nu ben ik zo

Irie

Belezen gebruiker
naast de persoonsgebonden factoren (want geef toe, voor de ene is zijn weedverslaving even hardnekkig als voor de andere zijn speedverslaving ... ) heb ik ooit tijdens een "stoppen met roken"-begeleidingscursus van een psychologe te horen gekregen dat nicotine verslaving even erg is als eens heroïneverslaving (of toch ervan afkicken ... uiteraard niet zozeer de ontgifting van je lichaam, welke 10.000maal harder is bij hero dan bij nicotine), maar de craving en de kans op hervalling zouden gelijk lopen.
Nu ja, ik weet niet zo goed of ik het wel wil geloven, of dat ik het eerder interpreteer als een 'verkoopstruukje' tijdens de sessies (welke trouwens hopeloos zijn, voor mij toen toch, je moet het tenslotte gewoon zelf doen, gewoon ... zelf .....jij en niemand anders voor je)

In ieder geval, het stoppen met roken verloopt momenteel prima (ok, ik ben al 397 keer gestopt en herbegonnen :flushed:, heb dan ook alle technieken en middelen al uitgeprobeerd, naast hypnose en accupunctuur ), maar zit 3 weken ver en mis onze nico en ons tine niet één seconde (met de hulp van Champix overigens, een geniaal middel dat precies dat deel van mijn hersenen die steeds schreeuwden om Nico en Tine lam legt ofzo, ik weet het zelf niet, maar ik ben in ieder geval verlost van dat eeuwige gevecht op mijn schouder. Je weet wel, dat engeltje dat je toefluisterd om het niet te doen, en de duivel die op en neer danst, schreeuwend: "Jaaaa-haaaa, lekker toch, doe maar, mmmm die sigaret, wat kan het je toch ook schelen joh, hophop, aansteken die handel, dan pas zwijg ik en niet eerder!)

Zou het me dan ook zo makkelijk afgaan bij heroïne? Na 15 jaar dagelijks gebruik? Dan wordt het hoog tijd om me erin te verdiepen :wave:

(ik heb zowaar hier mijn eigen conclusie van mijn eeuwige twijfel neergeschreven, 3 werf hoera!)

Irezz

Bewuste gebruiker
Irie zei:
naast de persoonsgebonden factoren (want geef toe, voor de ene is zijn weedverslaving even hardnekkig als voor de andere zijn speedverslaving ... ) heb ik ooit tijdens een "stoppen met roken"-begeleidingscursus van een psychologe te horen gekregen dat nicotine verslaving even erg is als eens heroïneverslaving (of toch ervan afkicken ... uiteraard niet zozeer de ontgifting van je lichaam, welke 10.000maal harder is bij hero dan bij nicotine), maar de craving en de kans op hervalling zouden gelijk lopen.
Nu ja, ik weet niet zo goed of ik het wel wil geloven, of dat ik het eerder interpreteer als een 'verkoopstruukje' tijdens de sessies (welke trouwens hopeloos zijn, voor mij toen toch, je moet het tenslotte gewoon zelf doen, gewoon ... zelf .....jij en niemand anders voor je)

In ieder geval, het stoppen met roken verloopt momenteel prima (ok, ik ben al 397 keer gestopt en herbegonnen :flushed:, heb dan ook alle technieken en middelen al uitgeprobeerd, naast hypnose en accupunctuur ), maar zit 3 weken ver en mis onze nico en ons tine niet één seconde (met de hulp van Champix overigens, een geniaal middel dat precies dat deel van mijn hersenen die steeds schreeuwden om Nico en Tine lam legt ofzo, ik weet het zelf niet, maar ik ben in ieder geval verlost van dat eeuwige gevecht op mijn schouder. Je weet wel, dat engeltje dat je toefluisterd om het niet te doen, en de duivel die op en neer danst, schreeuwend: "Jaaaa-haaaa, lekker toch, doe maar, mmmm die sigaret, wat kan het je toch ook schelen joh, hophop, aansteken die handel, dan pas zwijg ik en niet eerder!)

Zou het me dan ook zo makkelijk afgaan bij heroïne? Na 15 jaar dagelijks gebruik? Dan wordt het hoog tijd om me erin te verdiepen :wave:

(ik heb zowaar hier mijn eigen conclusie van mijn eeuwige twijfel neergeschreven, 3 werf hoera!)

Is champix dat middel dat je superstipt moet nemen, strak volgens schema die dag echt stoppen, de dag ervoor nog niet etc etc en dat 1 keer in je leven wordt terugbetaald?
Ik denk dat m'n ma er nu een jaar door gestopt is, en ze heeft de craving, maar het overheerst niet. Ik denk echt niet datje ooit volledig verlost raakt van nicotineverslaving. En seriously, noem het onderantwoord en debiel, maar ik geef er persoonlijk geen zak om dat mijn fysiek achteruitgaat en mijn aders langzaam dichtslibben, en de zóveelste verkoudheid sinds ik rook gaat me echt niet tegenhouden ervoor. Ook de keelpijn niet. Ik weet het niet, ik vind nicotine nog te ''belangrijk'', daar ik, nuchter of wasted, altijd vrij neurotisch ben met m'n mond, en als ik rook het enige moment ooit is dat ik niet met m'n benen ste te trillen :sunglasses: Al dat gezenuw is er altijd al geweest tho :) nicotine heeft geen kalmerende werkingen, zegt iedereen me, ik weet het, en toch blijft het placebo werken :) ben ik wel blij om.

labradoor

Belezen gebruiker
de hardnekkigste verslaving is heroine en cocaine dmv spuiten.
dat is voor mij de heftigste verslaving geweest.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nicotine... Zelfs tijdens mijn zwangerschap kon ik het niet helemaal laten. Ben nu - liever laat dan helemaal nooit- sinds de geboorte van mijn dochtertje gestopt. Dat is nu bijna 2 maanden dus. Hoewel het me best wel makkelijk af gaat tot nu toe, ben ik er toch dagelijks nog mee bezig. Toen ik met speed stopte, had ik zulke gedachten een stuk minder frequent. Ik ben ook nog steeds een nicotineverslaafde denk ik, ik doe er alleen niks meer mee. :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Marla Singer zei:
Nicotine... Zelfs tijdens mijn zwangerschap kon ik het niet helemaal laten. Ben nu - liever laat dan helemaal nooit- sinds de geboorte van mijn dochtertje gestopt. Dat is nu bijna 2 maanden dus. Hoewel het me best wel makkelijk af gaat tot nu toe, ben ik er toch dagelijks nog mee bezig. Toen ik met speed stopte, had ik zulke gedachten een stuk minder frequent. Ik ben ook nog steeds een nicotineverslaafde denk ik, ik doe er alleen niks meer mee. :wink:

Ahum, nou ik rook weer hoor... :flushed:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Verschilt per persoon wat het verslavendste is, procentueel zal er wel een trend te zien zijn wat het verslavendst is maar dat is niet echt interessant. Voor de een is het kofie voor de ander MDMA en voor die ene coke.

UeWEclipse

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat Chrystal Meth een van de ergste zal zijn.

Heb ooit eens een aflevering van spuiten en slikken gezien waarbij bijna een heel dorp gebruikte, mijn god die personen zagen eruit.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
UeWEclipse zei:
Ik denk dat Chrystal Meth een van de ergste zal zijn.

Heb ooit eens een aflevering van spuiten en slikken gezien waarbij bijna een heel dorp gebruikte, mijn god die personen zagen eruit.

Dat is ook een van de ergste, alleen komt het maar weinig voor hier in deze streken. In landen als India zijn grote groepen mensen verslaafd aan Chrystal Meth, daar noemen ze dat zelf yaba, als ik mij niet vergis. :)

weyoun22

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:

Damn, ik dacht juist altijd "als ik cold turkey met speed kon stoppen dan kan ik ook stoppen met roken wanneer ik het tijd vind"

weyoun22

Bewuste gebruiker
Ik vond freebase trouwens het meest verslavend wat ik ooit heb gehad. 1x zo dom geweest om het te proberen en ik voelde meteen dat als ik het nog eens zou doen, ik in een heel diep gat zou vallen waar ik niet meer uit zou komen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Vroeger pep maar ik denk toch alcohol. Ik overdrijf hier niet mee maar ik zie mezelf geen jaar geen glaasje alcohol drinken.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
nicotine word zwaar onderschat!

vele doden per jaar aan roken meer dan aan alle illegale drugs bij elkaar en toch te koop op iedere straathoek....

blijf t krom vinden

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
speedjunky69 zei:
nicotine word zwaar onderschat!

vele doden per jaar aan roken meer dan aan alle illegale drugs bij elkaar en toch te koop op iedere straathoek....

blijf t krom vinden
Procentueel gebruiken veel meer mensen tabak dan andere drugs. Ik ben wel benieuwd naar de procentuele verhouding met de kans op (in)directe sterfte per middel.

KoxBox

Badass junkie
desiyaboy zei:
Euforisch, ecstase, gelukkig. volgens mij allemaal een beetje dezelfde richting. :confused:
Bwa, euforie en ecstase misschien. Maar Gelukkig zijn is toch van een heel andere orde, dat is een gevoel met veel meer diepgang dan de andere twee.

Je bent gelukkig als het totaalpakket klopt, je (liefdes)leven, goed werk (of studiekeuze), enz..
Euforie en ecstase zijn meer een moment opname gevoel en dat heeft weinig te maken met gelukkig zijn.

Wel, zo denk ik er toch over. :grin:

Bovenaan