Haribo

geflipt

Wijs gebruiker
Goed voorbeeld van waarom het soms goed is je functie even te laten voor wat het is 😬

@geflipt sorry, ik was iets te snel geflipt. Ik heb door medicatie de kop er soms wat minder bij dan dat ik denk.

Maargoed, gelukkig was ik daardoor ook vergeten het topic te sluiten.
Sluiten?? Het is een stap voor stappen gids, over hoe je met setotoninensyndroom moet omgaan. Tot in detail beschreven. Dit kan andere mensen misschien helpen! Laat dit toch staan, please...
Holy shidt, ik dacht oprecht aan een 1aprilgrap maar je hebt het toch echt wel tepakken. Even uitzitten maar, meer keus is er niet. Probeer je brein even te voeden met goede muziek of fijne gedachten. Succes, morgen is onderweg.
Ben er helemaal door. Toch bedankt voor je steunende woorden! ❤️

geflipt

Wijs gebruiker
Allerbeste is natuurlijk gewoon contact met een arts. Dat is ook het advies vanuit de drugs voorlichters.

Fijn dat het weer beter gaat.
Bedankt kerel! Oh, maar ik heb verschillende keren op het punt gestaan om de hulpdiensten te bellen. Gelukkig ben ik vanzelf ergens in slaap ben gevallen. Na 15mg lorazepam wel! Monster veel!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Speculeren is niet toegestaan, wees gewaarschuwd en lees de forumregels. Voor nu een waarschuwing en ik sluit dit topic.

‘t Was dus wel ‘n goeie. 😂 Ik twijfelde ook, en heb geen excuus, behalve dat ik globaal door het topic scrollde en daardoor de latere berichten eerst las.

@geflipt, gaat het weer wat met je? Want ik twijfel eigenlijk nog steeds enigszins over of je nou toch niet wel echt iets genomen had, buiten die Haribo’s? :’) Potverdeurie.

geflipt

Wijs gebruiker
‘t Was dus wel ‘n goeie. 😂 Ik twijfelde ook, en heb geen excuus, behalve dat ik globaal door het topic scrollde en daardoor de latere berichten eerst las.

@geflipt, gaat het weer wat met je? Want ik twijfel eigenlijk nog steeds enigszins over of je nou toch niet wel echt iets genomen had, buiten die Haribo’s? :’) Potverdeurie.
Neenee, het was geen grap, spijtig genoeg. Voel het nog. Niet fijn. Ben al een aantal dagen knalmanisch. Ik WEET dat ik dan best geen middelen gebruik, want dat loopt steevast fout... Zoals gisteren dus...

Kwam thuis van een uitstapje met 10gram kush, 4 groene gucci's, en een zakje 'haribo's' (snoepjes met MDMA in, geen idee wat voor dosis). Op de trein naar huis kon ik het niet laten: de eerste pil ging erin. Een half uur later was ik thuis, voelde nog niks dus stak ik er nog een in. Toen vielen mijn ogen op die snoepjes... 'eentje is voldoende', had een vriend mij gewaarschuwd. Maar ik was knalmanisch, dan vergeet je dat soort dingen. Op 10 minuten had ik er zes (!) doorgeslikt. Dit allemaal tesamen, in minder dan een uur. Nog geen half uur na die haribo's liep het zeer snel mis.

Ik had plots geen controle meer over mijn armen en benen. Zeer hard trillen, tegen 200 per uur. Ik begon ook te merken dat ik patronen begon te zien. Hallucinaties dus ook al. Maar daar stopte het niet. Water stroomde uit mijn hoofd en torso. In enkele minuten was ik volledig doorweekt. Ook zat er rond mijn hoofd precies een band. Deed wat pijn. Deze symptomen zijn zeker 4 uur blijven aanhouden. Leek een hele week!

Het was dan wel een beangstige ervaring (zeker toen ik erover ging lezen), toch ben ik de hele tijd kalm gebleven. Denk dat dat mijn redding is geweest.

Voel het wel nog vrij hevig vandaag. En uiteraard heel moe ook. Kleine stickie gerookt, klaar om weer wat plat te gaan liggen. 1 ding is nu wel honderd procent zeker: Nooit meer drugsen als ik manisch ben!!! 🤯

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Neenee, het was geen grap, spijtig genoeg. Voel het nog. Niet fijn. Ben al een aantal dagen knalmanisch. Ik WEET dat ik dan best geen middelen gebruik, want dat loopt steevast fout... Zoals gisteren dus...

Kwam thuis van een uitstapje met 10gram kush, 4 groene gucci's, en een zakje 'haribo's' (snoepjes met MDMA in, geen idee wat voor dosis). Op de trein naar huis kon ik het niet laten: de eerste pil ging erin. Een half uur later was ik thuis, voelde nog niks dus stak ik er nog een in. Toen vielen mijn ogen op die snoepjes... 'eentje is voldoende', had een vriend mij gewaarschuwd. Maar ik was knalmanisch, dan vergeet je dat soort dingen. Op 10 minuten had ik er zes (!) doorgeslikt. Dit allemaal tesamen, in minder dan een uur. Nog geen half uur na die haribo's liep het zeer snel mis.

Ik had plots geen controle meer over mijn armen en benen. Zeer hard trillen, tegen 200 per uur. Ik begon ook te merken dat ik patronen begon te zien. Hallucinaties dus ook al. Maar daar stopte het niet. Water stroomde uit mijn hoofd en torso. In enkele minuten was ik volledig doorweekt. Ook zat er rond mijn hoofd precies een band. Deed wat pijn. Deze symptomen zijn zeker 4 uur blijven aanhouden. Leek een hele week!

Het was dan wel een beangstige ervaring (zeker toen ik erover ging lezen), toch ben ik de hele tijd kalm gebleven. Denk dat dat mijn redding is geweest.

Voel het wel nog vrij hevig vandaag. En uiteraard heel moe ook. Kleine stickie gerookt, klaar om weer wat plat te gaan liggen. 1 ding is nu wel honderd procent zeker: Nooit meer drugsen als ik manisch ben!!! 🤯

Wow, oké! Dat is heftig. Het was voor mij even onduidelijk waar de 1 april grap nu ophield (of waar niet…). Jeetje, klinkt eng zeg. Serotoninesyndroom is een potentieel levensgevaarlijk beeld. Dus ik snap wel dat je schrok toen je erover ging lezen. Blij dat je nu weer veilig bent! Sterkte en beterschap!

_shikantaza

Badass junkie

Oeps. Ik dacht echt dat het 1 april was :/ Ben je weer OK?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wat wankel, ontzettend moe, en nog steeds zo'n band rond mijn hoofd. En niet helemaal nuchter (al kan dat ook de kush zijn...). Zit in een zeer vreemd cocconnetje...

Kan ook een vorm van dissociatie, bv. derealisatie zijn. Ik heb vroegah per ongeluk eens een flinke overdosis MDMA-poeder genomen door een idiote rekenfout. Heb over de jaren heen al in verschillende topics beschreven hoe niet-grappig dat was, acuut (hallucineren, niet meer kunnen lopen, niet goed kunnen praten door het klapperen, zicht verstoord etc.), maar vooral de dagen en nachten erop. Had gelukkig vrij, want dear Lord, good heavens, sweet Jesus, heilige maagd Maria. Wat was ‘t ‘n partij kút.

Toen ik later die week naar de bushalte liep om weer naar mijn werk te gaan (het grootste gedeelte had ik inmiddels wel gehad, naar het werk kon weer prima), merkte ik op straat dat ik me nog steeds niet 100% baseline voelde. De buurt waar ik destijds woonde zag er in principe uit als mijn buurt, de straten en huizen waren hetzelfde, maar tegelijkertijd ook niet helemaal. Een soort van andere vibe/sfeer, een laagje over de werkelijkheid, alsof ik in een video-game/simulatie liep. Niet eng, wel mild unheimisch, omdat het zo raar was. Van dat aparte gevoel leerde ik een paar jaar later pas dat dit derealisatie heet. Herkende het meteen toen ik erover las. ‘Oh ja, dat was dat toen dus.’

Heb het later nog een keer precies zo gevoeld in de late nasleep van 3-MeO-PCE terwijl ik in de trein naar huis zat, maar ja goed, dat is dan ook een disso, dan is zoiets natuurlijk niet erg wereldschokkend.

Ik moest hieraan denken omdat je schrijft over een ‘vreemd coconnetje’. Zo vond ik het ook voelen, heb het volgens mij omschreven als een weird bubbeltje dat me net buiten mijn omgeving plaatste.

Maar als je dat onwerkelijke omgevingssfeertje niet ervaart, dan ben je waarschijnlijk gewoon nog vaag van de opdonder die je hebt gehad, en de kush zal er niet veel helderheid aan toevoegen inderdaad.

Houd ons op de hoogte! En pas op jezelf.

troksky

Belezen gebruiker
Holy shit, ik ben erdoor! Yes!! Wat een nachtmerrie was me dat! Gelukkig alles weer normaal.

Bedank Marc. Heb je het wat gevolgd? Wat een nachtmerrie... Poef! Maar alles is weg. Het schokken en trillen, de focus op het setotoninensyndroom... Alles weg! Gewoon weer 'Geflipt', een simpele jongen uit Antwerpen... Man man, had nooit gedacht dat het allemaal ging overgaan. Oef! Oef! Oef! We made it... Voel zelfs geen pijntjes van gisteren meer. Moet niks aan mijn moeder uitleggen... Jezus, wat was dit hard zeg. Volledig mezelf kwijt...
Wat is dat hier allemaal... o my god en wat pakt jij allemaal??

Ik persoonlijk die eens mdma om de 3 a 4 maanden en dan een dosis van 90 a 100 minigram .
Dan nog heb ik wat angst om mij. hersenen maar de kloten te helpen.
Maar als ik dit allemaal lees ...
Dit is toch van een heel ander ...

blij dat het goed is gekomen voor jou....

verzorg je wat ..

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Ik persoonlijk die eens mdma om de 3 a 4 maanden en dan een dosis van 90 a 100 minigram .

verzorg je wat ..

Hij legt later in het topic uit dat hij dit deed in een manische toestand (weet niet of hij bipolair is?). Ik ga dit gebruik zeker niet goedpraten, maar het is bekend dat mensen tijdens een manische episode weinig tot geen controle hebben over hun eigen gedrag en acties, daarom doet het vaak ook zoveel schade.

Als je een bipolaire stoornis hebt, krijg je hier behandeling en medicatie voor @geflipt? Ik weet verder geen context, maar het klinkt niet erg stabiel onder controle.

geflipt

Wijs gebruiker
Kan ook een vorm van dissociatie, bv. derealisatie zijn. Ik heb vroegah per ongeluk eens een flinke overdosis MDMA-poeder genomen door een idiote rekenfout. Heb over de jaren heen al in verschillende topics beschreven hoe niet-grappig dat was, acuut (hallucineren, niet meer kunnen lopen, niet goed kunnen praten door het klapperen, zicht verstoord etc.), maar vooral de dagen en nachten erop. Had gelukkig vrij, want dear Lord, good heavens, sweet Jesus, heilige maagd Maria. Wat was ‘t ‘n partij kút.

Toen ik later die week naar de bushalte liep om weer naar mijn werk te gaan (het grootste gedeelte had ik inmiddels wel gehad, naar het werk kon weer prima), merkte ik op straat dat ik me nog steeds niet 100% baseline voelde. De buurt waar ik destijds woonde zag er in principe uit als mijn buurt, de straten en huizen waren hetzelfde, maar tegelijkertijd ook niet helemaal. Een soort van andere vibe/sfeer, een laagje over de werkelijkheid, alsof ik in een video-game/simulatie liep. Niet eng, wel mild unheimisch, omdat het zo raar was. Van dat aparte gevoel leerde ik een paar jaar later pas dat dit derealisatie heet. Herkende het meteen toen ik erover las. ‘Oh ja, dat was dat toen dus.’

Heb het later nog een keer precies zo gevoeld in de late nasleep van 3-MeO-PCE terwijl ik in de trein naar huis zat, maar ja goed, dat is dan ook een disso, dan is zoiets natuurlijk niet erg wereldschokkend.

Ik moest hieraan denken omdat je schrijft over een ‘vreemd coconnetje’. Zo vond ik het ook voelen, heb het volgens mij omschreven als een weird bubbeltje dat me net buiten mijn omgeving plaatste.

Maar als je dat onwerkelijke omgevingssfeertje niet ervaart, dan ben je waarschijnlijk gewoon nog vaag van de opdonder die je hebt gehad, en de kush zal er niet veel helderheid aan toevoegen inderdaad.

Houd ons op de hoogte! En pas op jezelf.
Heb alles urenlang opgezocht, en het was wel zeker het setotoninensyndroom. En precies, in een cocconnetje. Voelde mij gisteren nog de hele dag 'onder onvloed', alsof de MDMA maar niet wou stoppen. Vrij veel benzo's genomen, want dat is hoe ze het in het ziekenhuis behandelen. En af en toe een klein stickie, want dat hielp tijdens het syndroom ook wel al een beetje. Vannacht veel geslapen, en opgestaan zonder manie (of misschien een klein restje nog...), en vrij van klachten door het syndroom. Wel nog steeds moe...

En ja hoor: bipolair type 1 (de zware variant). Neem medicatie hiervoor. Die werkt zeer goed. Heeft wel 12 jaar geduurd voor ze medicatie vonden die goed werkt. Niets hielp. Dit dus wel. Alleen krijg ik soms nog opstootjes van depressie of manie. Om de paar maanden zo, meestal stabiliseert alles na een paar uur, of in dit geval een paar dagen.

Mijn hulpverleners weten van mijn gebruik, en zeggen mij dat entactogenen of al is een stickie of een stim, totaal geen kwaad kunnen. Heb mezelf al een hele tijd goed in handen, qua gebruik. Maarrrr ik had al dagen niet geslapen en amper gegeten. Ben weer alleen (heb mijn vriendin op 16 januari dood aangetroffen in bed), dus is er geen controle meer, snap je? Dan neemt af en toe de manie alles over. Daar liep het dus mis... Mijn regel is: als ik manisch ben mag ik niets gebruiken... Toch heeft de manie gewonnen...

Ik ga sinds mijn a-pihp verslaving nog steeds bij de verslavingszorg. Heb daar een hele goede begeleider. Wordt een pittig gesprek!

verzorg je wat ..

Bedankt voor de bezorgdheid. Ik denk dat ik je vragen hierboven beantwoord heb! En het is het moeilijke aan deze ziekte. Zeer hoge graad van impulsiviteit, en het gevaar van het manische... Heb al zoveel linke dingen gedaan, dat wil je niet weten...

4gram a-php op 2 uur opgerookt/gerailed. 780mg ketamine geplugged, een halve gram 5-mapb geslikt, enzovoort. Geen zaken om trots op te zijn...

Gelukkig zijn dit uitzonderingen. 99/100 ben ik net meer en meer verantwoordelijk aan het worden. Meer tijd tussen entactogenen, minder nachtjes doorhalen, 'nee dank u' zeggen als ze iets aanbieden terwijl ik me nog lekker vind gaan...

Laatst bewerkt:

geflipt

Wijs gebruiker
Korte update, na dag 2 waren alle symptomen volledig weg. Maar ik geef iedereen hier de raad deze haribo's te skippen als ze voorbij komen. Volgens mij zat er iets anders bij, ofwel bevatte elk snoepje een dosis van 1 XTC pilletje. In dat laatste geval klopt het serotoninensyndroom natuurlijk helemaal...

Ik weet dat zes stuks blijkbaar Veels teveel was, maar zoals ik zei, ik was mezelf niet helemaal...

Binnen een paar maanden ga ik normaal gezien naar een psytrance feestje. Denk dat ik wél MDMA ga gebruiken, maar stilletjes opbouwen met halfjes. Les geleerd...

Bedankt voor alle steun en reacties! ❤️

geflipt

Wijs gebruiker
Ik hoop dat je echt je les hebt geleerd en de pillen eerst laat testen. Zodat je weet hoe veel je neemt als je 'opbouwt met halfjes'.
Komen van een zeer betrouwbaar iemand. Tevens goede vriendin ook. Geeft mij enkel 'the good stuff'! No worries. Maar thx! ❤️ Ik zal ze effectief eerst laten testen. Blijkbaar kan dat ook bij ons hier, in België!

FerdFatoehaus

Badass junkie
Als je alles gelezen had, had je ook gelezen dat ik ze ging testen...
Je hebt er toch 6 in je mik geduwd en daarna een hele psychotische episode meegemaakt?
Daarnaast mis je mijn punt: het maakt niet uit van wie je drugs krijgt. Zonder te laten testen weet je simpelweg niet wat het is. Of het nou van je moeder of je BFF komt. Dealers verkopen namelijk veel onzin en de gebruiker luisteren daar gretig naar.

geflipt

Wijs gebruiker
Je hebt er toch 6 in je mik geduwd en daarna een hele psychotische episode meegemaakt?
Daarnaast mis je mijn punt: het maakt niet uit van wie je drugs krijgt. Zonder te laten testen weet je simpelweg niet wat het is. Of het nou van je moeder of je BFF komt. Dealers verkopen namelijk veel onzin en de gebruiker luisteren daar gretig naar.
Was geen psychose, was serotoninensyndroom. En voor de vierde keer: ik ga ze laten testen! 😘

Allesofniets

Belezen gebruiker
@geflipt wat een story, happy you made it!

Ikzelf zou deze nooit in mijn botten slaan die Haribo's...

En steeds opnieuw de raad "laat het testen"... Ikzelf heb al 25j verschillende verslavingen achter de rug en nooit nog iets laten testen (buiten eens op Sonar in Barcelona). Wij zijn hier idd niet in de mogelijkheid om te laten testen (enkel bxl dacht ik). Hadden of zouden die testcentra's hier zijn in ons landje zoals in NL zou ik dit wel doen zeker nu met wat ouder te zijn en ook wel wat te hebben meegemaakt onder gebruik. Ik heb het geluk dat ik redelijk gecontroleerd kan gebruiken in de meeste periodes van gebruik met hier en dan een uitschieter 🙃.

Ik krijg ook vaak de stelling laat het testen en dit blijft onbegrip veroorzaken indien men dit niet kan of ik zou al met mijn spullen over de grens moeten heenrijden, met alle risico's vandien 🙄. En ik weet eigenlijk niet of het zelfs mogelijk is dat wij als Belgen dit kunnen laten doen in Nederland dat testen?

Blij dat je er terug bovenop komt!

Groeten van een coastboy 🤙

Bovenaan