Hasj uit een pijpje

Purple haze

Bewuste gebruiker
Heeft iemand ervaring met hasj uit een pijpje roken? en zo ja hoe bevalt het? Beter of slechter dan een joint? Ik wil het namelijk eens een keertje proberen.

Zo'n soort ding is het maar die van mij is een stuk mooier. Met de vorm van een weedblad met ogen die stoned kijkt.

Debris

Bewuste gebruiker
Is gezonder (geen tabak).
Komt feller aan. (ligt natuurlijk ook aan de dosering).
't Valt enorm op.

Debris

Bewuste gebruiker
BlackRobBlunt zei:
Maar ik voel me vooral een enorme crackjunk als ik er buiten mee sta te smoken :flushed:
Idd, de mensen accepteren een toeter nog, maar dit niet meer. Is meer iets voor thuis of op feestjes.

Kwil me ook 2 zulke pijpjes halen, een voor wiet en een voor dmt.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Ik rook enkel en alleen door bongs en hasjpijpjes, dus ook wiet. Joints vind ik eigenlijk teveel moeite, en je verspilt met een joint ook meer wiet wat ook een nadeel is. Maar voornamelijk doordat ik gewoon geen nicotine in mn longen wil, vind een sigarettenverslaving het niet echt waard :P

Anyway, als je het pijpje eenmaal onder de knie hebt is het heel erg fijn! Gebruik nooit een zippokloon zoals in dat plaatje trouwens, je zal de smaak van benzine niet snel uit je longen krijgen :P Ook werkt het gewoon voor geen meter als je hem moet kantelen om de vlam er in te trekken.

Koop een pijpje voor een eurotje of vier/vijf bij een coffee/head/smart/grow shop en kijk maar of je het fijn vind!

KNIFTIGEKARELTJE

Bewuste gebruiker
Ik heb ook zon pijpje , als ik hasj haal rol ik er altijd joints van. Maar ik neem meestal ook nog wel es een pijpje als ik dan zo een klein brokje nog heb fftjes lekker door het pijpje op , ik doe alleen onderop wat shag puu rodat het zeefje niet te heet word,
T komt lekker in een keer hard aan ik vind die rush altijd wel lekker. Voel me dan echt zo een verstrooid kuikentje dat net uit een ei komt ofzo. Ik zeg Roken door een pijpje zeker relaxed !!!

raging_bull

Bewuste gebruiker
Wel eens gedaan, alleen zie ik die mooie zippo in je foto. Ik raad je af die te gebruiken, beter neem je een normale aansteker, geen turbo aansteker want die brand ook te hard net als de zippo. En de smaak van de zippo valt ook tegen...

Je moet de rook lang inhouden, probeer 30 seconden aan te houden. Het voelt anders als een joint, dat komt omdat het sneller gaat en je geen nicotine inhaleert.

Ik weet niet of je al een puur pijpje gekocht hebt, maar beter koop je een klein waterpijpje. De rook is dan minder scherp en je rookt makkelijker de volle dosis in één keer op. Let bij een waterpijpje goed op de volgende punten.

- Het water moet ruimte hebben, als het gaat klotsen en het komt in het rook kanaal krijg je het ranzige water in je mond.
- Het pijpje moet makkelijk schoon te maken zijn.
- Zorg dat het goed geschikt is voor hasj, er moet een pipe screen (gaasje) in kunnen.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
30 seconden is niet nodig, na ongeveer drie seconden zijn alle actieve bestandsdelen al door je longen opgenomen. Het is echt niet persé een ander dier ofzo, zo'n pijpje. Je kan er lekker relaxed rustig mee roken, en je kan er hard mee gaan idd, maar doe gewoon precies wat je zelf fijn vind :)

En gebruik een normale aansteker idd.

Bovenaan