hawaiaanse paddo's

zakkie

Experimenterende gebruiker
dus binnenkort, waarschijnlijk na de examens in juni(ik wil echt niks mijn tijd nemen) zal ik voor de eerste keer paddo's eten. Het zullen gedroogde hawaiaantjes zijn. Nu heb ik de vraag of iemand die ook geprobeerd heeft als het zijn "eerste keer" was :grin:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
zakkie zei:
dus binnenkort, waarschijnlijk na de examens in juni(ik wil echt niks mijn tijd nemen) zal ik voor de eerste keer paddo's eten. Het zullen gedroogde hawaiaantjes zijn. Nu heb ik de vraag of iemand die ook geprobeerd heeft als het zijn "eerste keer" was :grin:

Zou eerst lekker truffels nemen of mexicanen..
Als je de eerste keer ergens van *kan* schrikken zijn het wel die hawaainse rakkers

Jadi

Bewuste gebruiker
dan hoop ik voor je dat ze goed vallen. idd niet erg slim om 1e keer hawaiiaantjes te nemen... naja, je slaagt maar 1 keer, zou ik maar denken :wink:

Solidius

Badass junkie
zakkie zei:

Gedroogde paddo's zijn kwa werking vergelijkbaar met LSD, dit kan erg leuk zijn.
Mijn eerste portie waren gedroogde Mexicaantjes, die zo vriendelijk waren om me een debuut OBE (Out of Body Experience) te bezorgen.

Jammer dat gedroogde paddo's niet meer verkocht mogen worden bij de smartshop :(

zakkie

inderdaad, maar mijn broer weet ergens een cafeetje in A'dam waar ze gedroogde paddo's onder de toog verkopen :wave:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Solidius zei:
zakkie zei:
Gedroogde paddo's zijn kwa werking vergelijkbaar met LSD, dit kan erg leuk zijn.
Mijn eerste portie waren gedroogde Mexicaantjes, die zo vriendelijk waren om me een debuut OBE (Out of Body Experience) te bezorgen.

Jammer dat gedroogde paddo's niet meer verkocht mogen worden bij de smartshop :(

Welk stukje werking vind je vergelijkbaar?Ik vind het niet op elkaar lijken,lsd is veel scherper en toch echt heel anders dan de moedertje aarde vrienden of ze nou gedroogd zijn of vers.

Gedroogde mag officieel niet meer maar ze zijn er vaak wel hoor,waar ze legaal ook zouden liggen namelijk onder de toonbank :)

Solidius

Badass junkie
Psychonaut1976 zei:
Solidius zei:
zakkie zei:

Welk stukje werking vind je vergelijkbaar?Ik vind het niet op elkaar lijken,lsd is veel scherper en toch echt heel anders dan de moedertje aarde vrienden of ze nou gedroogd zijn of vers.

Gedroogde mag officieel niet meer maar ze zijn er vaak wel hoor,waar ze legaal ook zouden liggen namelijk onder de toonbank :)

LSD is kwa werking naar mijn mening nét iets intenser dan gedroogde shrooms (alhoewel dat ligt aan de hoeveelheid zegeltjes die je consumeert). Als je een stevige portie gedroogde shrooms tot je neemt kan je behoorlijk diep gaan wat hallucinaties betreft. Ook de "lachkick zonder reden" die aan het begin meestal uitbarst vind ik veel hilarischer met shrooms dan met LSD. We hebben de laatste keer letterlijk met maagkramp en al zeker een uur over de grond gerold. Met LSD is dat stukken minder heftig. De tracers, beleving van muziek, en dingen zien die er absoluut niet zijn vind ik wel veel intenser met LSD. Psilocybe cubensis heeft een beetje dromerige uitwerking in vergelijking tot LSD.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Solidius zei:
Psychonaut1976 zei:
Solidius zei:
zakkie zei:

LSD is kwa werking naar mijn mening nét iets intenser dan gedroogde shrooms (alhoewel dat ligt aan de hoeveelheid zegeltjes die je consumeert). Als je een stevige portie gedroogde shrooms tot je neemt kan je behoorlijk diep gaan wat hallucinaties betreft. Ook de "lachkick zonder reden" die aan het begin meestal uitbarst vind ik veel hilarischer met shrooms dan met LSD. We hebben de laatste keer letterlijk met maagkramp en al zeker een uur over de grond gerold. Met LSD is dat stukken minder heftig. De tracers, beleving van muziek, en dingen zien die er absoluut niet zijn vind ik wel veel intenser met LSD. Psilocybe cubensis heeft een beetje dromerige uitwerking in vergelijking tot LSD.

Dat klopt allemaal als een zwerende vinger,zo ervaar ik het ook.
Het is moeilijk om lsd en paddos met elkaar te vergelijken,maar er zitten idd vergelijkbare dingen in.bv de lachkicks.

Het mooie van lsd is ook dat je soms bepaalde visuals zelf kan creeren,manipuleren als je er aan denkt gebeurt het,en het doet wat met al je zintuigen dit merk je goed als je wat vaker tript,De ene keer ligt de nadruk op het gehoor dan weer op het visuele..

Freaky high

Bewuste gebruiker
heb gehoord dat voor de eerste keer hawaiaanse te nemen gevaarlijk kan zijn, mijn eeste keer paddos waren maxicaanse

Frisko

Badass junkie
Freaky high zei:
heb gehoord dat voor de eerste keer hawaiaanse te nemen gevaarlijk kan zijn, mijn eeste keer paddos waren maxicaanse
zever 1ste klasse...ik heb toch echt wel het hardst getript op gewone mexicaantjes :)
je moet voor jezelf kijken welke je het fijnst vind... :)
de trip verschilt eig toch keer op keer,dus echt zeggen welke de beste zijn gaat niet...

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
zakkie zei:
de hawaiiaanse paddo's worden door veel mensen als zeer sterk ervaren,
ik raad je aan om met een halve portie te beginnen...

have fun :grin:

Boerke

Wat verstaan we bij hawaiaanse eigelijk onder een portie? ook 30 gram? Of is een portie hawaiaanse 10 gram??

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik heb eigenlijk alleen nog maar gedroogde paddestoelen gegeten, mexicaanse en telkens 3gr per persoon...marja die mexicaanse ben ik nu echt wel beu, ik ken het mexicaanse wereldje nu wel al kga de volgende keer eens hawaiaanse nemen of phfilosofer stones of hoe je het ook schrijft :wink:
(klein vraagje: verschil tussen hawaiaanse en mexicaanse, is dat groot, of is het eerder paddo's = paddo's geen totaal andere wereld met hawaiaanse)

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Mr.jiho zei:
ik heb eigenlijk alleen nog maar gedroogde paddestoelen gegeten, mexicaanse en telkens 3gr per persoon...marja die mexicaanse ben ik nu echt wel beu, ik ken het mexicaanse wereldje nu wel al kga de volgende keer eens hawaiaanse nemen of phfilosofer stones of hoe je het ook schrijft :wink:
(klein vraagje: verschil tussen hawaiaanse en mexicaanse, is dat groot, of is het eerder paddo's = paddo's geen totaal andere wereld met hawaiaanse)

Ik vind ze behoorlijk verschillen en ervaar meer kleuren met hawaainse en meer diep gang,maar er is maar een manier om erachter te komen he... :grin:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
hehe inderdaad :wink:
is gewoon dat ik ff genoeg heb van dat mexicaans trippen dus zal eens de hawaiaanse proberen :mrgreen:

Haze

Bewuste gebruiker
Ik vind hawaiiaanse altijd leuker, maar die hadden ze niet bij mijn smartshoppie.

Mexicaantjes zijn ook heel leuk, ik vind ze alleen minder heftig, en ik word er sneller misselijk van.

Goanaut

Bewuste gebruiker
Ik heb afgelopen vrijdag een portie verse Hawaiiaanse paddo's gekocht van 10 gram. Ik heb een paar keer eerder met vrienden getript (dit waren geen hele porties), en dat was voornamelijk erg lachen. Deze keer wilde ik dus eens in m'n eentje trippen om optimaal van de trip te kunnen genieten en niet 'lastig' te worden gevallen zeg maar. Ik moet zeggen dat het een van m'n betere beslissingen de laatste tijd was. :sunglasses: Ik ben helemaal de pan uit getript!! Ik post nog wel een tripverslag o.i.d.

Nu is mijn vraag.. is 10 gram een normale portie, is het onverstandig om meer gram te nemen en heeft iemand hier ervaring mee? Verder vraag ik me af of er een soort 'standaard' manieren zijn die een bad trip een beetje tegen kunnen gaan? Ik ging vrijdagnacht namelijk bijna bad, maar ik heb mezelf zo'n beetje 'overwonnen' en toen werd het heerlijk.. maar het leek even shit te gaan in het begin en toen was ik wel even bang.

fun

Bewuste gebruiker
@ zakkie: Hawaiiaanse zijn sterker dan mexicaanse, en daarom worden ze niet aanbevolen voor de eerste keer.
Dat komt gewoon doordat veel mensen de eerste keer niet verwachten alles (heftig) te zien golven en bewegen.
Het onverwachte kan je doen schrikken en daardoor badgaan, maar als je nu gewoon genoeg erover leest dan ben je goed voorbereid en weet je wat je kunt verwachten.
Als je dat weet dan zul je een goede kans hebben op een hele goede eerste trip!
Ohja en als je gedroogde krijgt: 10gr is een portie hawaiiaanse VERS, gedroogd is een portie hawaiiaanse maar 1 GRAM!
Beter pak je zelfs nog iets minder, maar dat ligt aan jezelf.
Meer dan 1 gram zou ik echt niet doen.
Het kan nooit foutgaan, je komt er altijd weer uit, maar je kunt wel een hele angstige ervaring krijgen. Onthou dan gewoon dat je aan het trippen bent en dat het ook weer normaal wordt!

@ Goanaut:
10 gram is een normale portie voor verse hawaiiaanse.
Je kunt zoveel nemen als dat je zelf denkt aan te kunnen, maar zorg er wel voor dat je ervaring genoeg hebt zodat je dit goed kunt inschatten.
Je zou best eens 15 gram of 20 gram verse kunnen proberen.
Alleen zeg je zelf al dat je even wat minder ging. Goed van je dat je dit kon omzetten in andere gedachtes waardoor je weer beter ging, maar bedenk je wel dat zoiets moeilijker voor je kan zijn als je meerdere porties eet.

Ik heb zelf ervaring met meerdere porties, het is mij tot nu toe goed bevallen, laatste keer waren 2 porties Indiaanse gedroogde (eigen kweek)
Die waren erg sterk en die dubbele portie zorgde toch wel voor een heftige trip. Ook had ik toen een paar keer een "afglijder" maar na een paar keer mezelf weer opgepept te hebben werden die steeds minder en zag ik ze niet eens meer als iets negatiefs!

magik

Bij mij kwamen de mexicaantjes harder aan dan de hawaiiaanse.
Mijn eerste keer was met mexicaanse paddestoelen, ik zag alles golven en bewegen, voelde muziek binnenin me,..
Mijn tweede keer heb ik hawaiiaanse genomen en hiervan keerde ik gewoon helemaal in mezelf. Geen hallucinaties, gewoon een ultra ruime geest, zwevend en communiceren met de buitenwereld gebeurde van heeel ver weg.

azgaza

Badass junkie
Heb je ze al genomen? Ik had mijn eerste trip een hele portie versie hawaiiaanse (en ik weeg slechts 50 kg). Dat was.. werkelijk fantastisch. Het was ook in juni geloof ik.
10 uur verwarring, sterk visueel effect en ik benoem dit nog steeds tot de mooiste ervaring van mijn leven.
(zeer korte effect samenvatting: halve kamer ondersteboven, de grnod ademde luchtbellen uit, de hele lucht bedekt met patronen, mensen zakken in de grond, geen idee hoeveel armen ik had, geen idee wie ik was, aan de grond vastsmelten, tracers van 10 meter achter mensen, denken dat achter mij niks was..) Wat een trip was dat zeg, écht fantastisch. Ik zou het zo nog een keer willen doen.

Beginnen met hawaiiaanse is wel een aanrader, maar ook een risico. Ben je mentaal sterk? Dan kan je het vast wel aan. Wil je niets liever dan trippen? dan kan je het vast wel aan. Ben je toch nog ergens bang voor het effect, ooit verward of depressief? NIET doen! (hoewel depressief misschien nog wel kan).
Je zal gewoon een sterke trip krijgen.

fokker

Belezen gebruiker
Als je nog n beetje bang bent, zorg er dan voor dat je ervaren tripper erbij hebt, die kan t van je af lullen als je je ongemakkelijk voelt. T enige dat een bad trip kan veroorzaken is je eigen para gedachte, dat gaat dan steeds sneller en sneller als n cascade effect, als je er op tijd bij bent om je gedachte eraf te krijgen, of indien je dit niet zelf kutn iemand erbij hebt die je opbeurt, dan gaat niks fout en heb je n te gekke avond :)

The Used

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Heb je ze al genomen? Ik had mijn eerste trip een hele portie versie hawaiiaanse (en ik weeg slechts 50 kg). Dat was.. werkelijk fantastisch. Het was ook in juni geloof ik.
10 uur verwarring, sterk visueel effect en ik benoem dit nog steeds tot de mooiste ervaring van mijn leven.
(zeer korte effect samenvatting: halve kamer ondersteboven, de grnod ademde luchtbellen uit, de hele lucht bedekt met patronen, mensen zakken in de grond, geen idee hoeveel armen ik had, geen idee wie ik was, aan de grond vastsmelten, tracers van 10 meter achter mensen, denken dat achter mij niks was..) Wat een trip was dat zeg, écht fantastisch. Ik zou het zo nog een keer willen doen.

Beginnen met hawaiiaanse is wel een aanrader, maar ook een risico. Ben je mentaal sterk? Dan kan je het vast wel aan. Wil je niets liever dan trippen? dan kan je het vast wel aan. Ben je toch nog ergens bang voor het effect, ooit verward of depressief? NIET doen! (hoewel depressief misschien nog wel kan).

Dat stukje van depressief moet je dus nooit doen....

Ik denk dat je zelf beetje depressief bent , maar dat kan echt gevaarljk zijn daar kan je dus psychoses aan overhouden..

mattskovic

Wijs gebruiker
The Used zei:
azgaza zei:

Dat stukje van depressief moet je dus nooit doen....

Ik denk dat je zelf beetje depressief bent , maar dat kan echt gevaarljk zijn daar kan je dus psychoses aan overhouden..

never do drugs when your fealing down or depresd

gebruik nooit drugs wanner je je niet lekker in je vel voelt of deprisief bent !!! dit is een levenswijze

azgaza

Badass junkie
Mijn ex was chronisch 10 jaar al depressief (en nog steeds) en toch heeftie altijd hele goede trips.

BooYa

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Mijn ex was chronisch 10 jaar al depressief (en nog steeds) en toch heeftie altijd hele goede trips.

ok ge noemt 1 geval op
algemeen is het best niet te gebruiken als ge u depri voelt

-spaceman-

Badass junkie
ook persoonlijkheden.. ik ken een gast en die denkt altijd zo verschrikkelijk veel... echt een dromer... toen hij paddo's had gedaan leek het of hij werd gehersenspoeld, compleet de kluts kwijt.. hij heeft er weken over gedaan om alles op een rijtje te zetten!

azgaza

Badass junkie
BooYa zei:
azgaza zei:

ok ge noemt 1 geval op
algemeen is het best niet te gebruiken als ge u depri voelt

Nee oke maar het kán technisch gesproken nog wel, vooral als het apatische depressie is, dus niet huilerige depressie. Ik raad het nog maals niemand aan, maar hij is niet de enige uitzondering, het is gewoon echt een twijfel geval, of het gaat goed, of het gaat goed fout, en dan ben je de lul.

Mysticwarrior

Hmmmzzz, ik ben gediagnositiceerd als borderliner. Dit houd in dat ik in mijn dagelijkse leven redelijk wat stemmingswisselingen heb en dus ook een vergrootte kans op psychose etc. Nu heb ik een stuk of 6x getript, wat in bijna alle gevallen vrij heftig en intens was. En ja het is heel moeilijk om met zulke gevoelens te trippen, maar ik kan niet zeggen dat het de moeite niet waard is. Je word immers geconfronteerd met je eigen gevoelens en gedachten en als iets een leer school is, dan adviseer ik een portie paddo's. Dit klinkt ziekelijk en erg gevaarlijk, maar als je net als ik bezig bent om keihard te werken aan bijvoorbeeld een borderline stoornis en je dus bewust van je problemen wilt worden, dan zijn paddo's misschien wel de beste manier om je bewust te worden van jezelf.

Het paddo-gebruik heeft mij daarom ook veel gesteund, en het heeft mijn leven voorgoed verandert. Ik heb gisteren mijn eerste oogst mexicaanse binnengehaald(mexicaanse heb ik nog nooit gehad.) En ik vermoed dat ik deze maand een vrij kleine dosis ga nemen. Vooral omdat ik nog nooit met de dosis geexperimenteerd heb. Die paddo's van de smartshop gingen er meestal in 1x doorheen. maar nu ik hier genoeg paddo's heb liggen om een x-aantal keer van te trippen, lijkt mij experimenteren met de dosis wel laggen.

Bovenaan