Heeft drugs testen zin?

Stratora

Bewuste gebruiker
Heeft drugs laten testen wel zin? Dit vroeg ik me gisteren dus af nadat ik wat XTC pillen ter test had aangeboden bij Novadic Kendron.
Ik had 3 pillen ter test aangeboden om wat meer duidelijkheid te krijgen en alhoewel ik ze zelf via een gekochte zelftest al had getest en ik 2 van de 3 pillen al eens geconsumeerd had wilde ik toch wat meer info.
Alle 3 de pillen kwamen niet voor op de lijst die men hanteerde en ik kreeg te horen dat ik 1 pil op kon laten sturen voor analyse maar dat het niet zeker zou zijn of de opgestuurde pil überhaupt geanalyseerd zou worden.
Ik kreeg te horen dat men alleen werkte met een actuele week lijst , dat de pillen niet te oud mochten zijn en dat het alleen om in Nederland gemaakte pillen mocht gaan.
Mijn trio bestond uit een Maybach, Dodge Viper en een Audio rs waarvan ik de Audi op heb laten sturen omdat ik die nogal zwakjes vond na consumptie.
Ik heb toen gezegd dat ik de regels nogal dom vind omdat men op deze manier gigantisch veel pillen mist die wel degelijk op de markt rondgaan. Ik weet zeker dat er genoeg rond gaat dat uit het buitenland hier in NL genuttigd wordt en dat er pillen worden verhandeld die wellicht niet gisteren vers op de markt zijn gebracht. Ik stelde dat men op deze manier van testen de volksgezondheid niet echt ondersteund maar men zichzelf zeer beperkt. Kortom , domme manier van testen als men zich beperkt tot een actuele weeklijst en alleen NL pillekes en ik mag hopen dat er instanties zijn ( mij niet bekend) die wel uitvoeriger testen. Info was er over mijn pillen namelijk wel te vinden op Pil Reports en Drugsdata org . Over 1,5 week kan ik bellen voor een uitslag van de Audi , als deze überhaupt getest is in het lab, en dan heeft mijn bezoek nog enige zin gehad.
Wat zijn de ervaringen van anderen mbt het ter test aanbieden van XTC?

Laatst bewerkt:

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Waar ik test sturen ze hem altijd op als ze hem niet herkennen en krijg je de gewoon de uitslag in mg + of hij zuiver is. Maakt niet uit of hij oud is ofzo. Makkelijkste is dus een zootje van dezelfde halen en er eentje laten testen. Kan je met de rest een hele tijd doen (mits goed bewaard)

Miraculeus

Bewuste gebruiker
ik kreeg te horen dat ik 1 pil op kon laten sturen voor analyse maar dat het niet zeker zou zijn of de opgestuurde pil überhaupt geanalyseerd zou worden.
Ja, dit kreeg ik laatst ook te horen, en van de 6APB konden ze alleen kijken welke stof erin zit en niet of het HCL of succinaat is of hoe sterk de pil is. Jammer, want nu kan ik alsnog niet goed doseren.

Zeehond

Badass junkie
Hierbij mijn eerste ervaring met drugs laten testen (gratis) in een testcentrum.
Ik heb half december een xtc pil ingeleverd om te laten testen. Was de eerste keer en vond het wel spannend. Kreeg een intake met een vragenlijst, dat was wel interessant. Ik kreeg een formulier mee met een sample nummer en kon twee weken later op vrijdag bellen voor de uitslag.
Zo gezegd zo gedaan. Gebeld twee weken later, maar bleek iets mis te zijn gegaan met verzending, dus duurde nog minimaal een week.
Kreeg uitdrukkelijke advies om de pil niet te gebruiken, omdat ze deze variant meerdere keren tegen waren gekomen met vervuiling. Prima, ik had geen haast.
Vanmiddag gebeld en kreeg zo'n raar verhaal te horen. Mijn pil was niet getest. Bleek zo druk te zijn met testen, dat ze mijn pil niet getest hebben. Ik vroeg of ze deze dan opnieuw konden testen, maar kreeg te horen dat ze geen drugs mogen opslaan en mijn sample (niet getest) dus vernietigd hebben.
Ik kon wel een nieuwe pil brengen om opnieuw te laten testen. Met de kans dat hij dus weer niet getest zou worden.
Wel kreeg ik te horen over mijn 'soort pil' dat deze een inhoud kan hebben tussen de 60-130mg Mdma en 20mg cafeïne. Verder geen actieve stoffen.
Ik was een beetje verbouwereerd met dit antwoord. Vertelde dat ik wat ouder ben en juist mijn specifieke pil wilde laten testen, om zeker te zijn dat ik geen rotzooi ga gebruiken. Met een algemeen antwoord kan ik natuurlijk niks (sterker nog: ik vind het pure speculatie!).
Toen vertelde de jongeman dat dit het antwoord was waar ik het mee moest doen. Ik kon geen rechten ontlenen aan het testen. Beste advies wat ze konden geven (en hij zei dit echt) was om geen drugs te gebruiken. Ik vertelde hem dat hij mij enorm had geholpen met dit antwoord.
Het is vast niet verstandig wat ik nu zeg. Maar als dit de praktijk is en dit mijn eerste ervaring is hoop ik dat jullie begrijpen dat ik dit toneelstuk de volgende keer oversla. Ik zal voorzichtig doen en me goed inlezen en voorbereiden. Maar drugs laten testen, ik sla het over. Ik kan er helemaal niets mee op deze manier.

Laatst bewerkt:

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Wat ontzettend slecht! En slordig dat ze je sample blijkbaar zijn kwijtgeraakt. ):
Snap dat je er dan geen vertrouwen meer in hebt, en je hebt echt helemaal niks aan dat advies nee, wat een stumpers.
Misschien eens bij een ander testcentrum proberen? Ik heb meestal wel prettige ervaringen met testcentra. Jammer dat je pech had. ):

Foxy Methoxy

Bewuste gebruiker
Ik heb een vergelijkbare ervaring als Zeehond maar bij mij was die verwachting wel goed gemanaged door NK vantevoren. De pil die opgestuurd was was niet getest en vernietigd. Kreeg wel de uitslag van vergelijkbare pillen.

We hebben eenzelfde pik alsnog laten testen - aangezien we hier groot van hebben ingekocht - en daar kwam wel gewoon een uitslag van.

Voor de crosscheck nog eentje laten testen en die uitslag was op 1 gram na exact hetzelfde, dus we pakken nu die uitslag als uitgangspunt voor die hele batch XTC.

In ons geval hebben we blauwe punishers, die staan in het register als gevaarlijk. Maar er zijn dus alleen al van blauwe punishers al vele variaties. Dus testen heeft zeker zin, onze blauwe punishers zijn niet dodelijk. Is toch een belangrijk verschil.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Volgens mij verschilt het heel erg waar je je sample inlevert. In de Randstad hebben ze het erg druk en veel samples. Heb hier in het hoge Noorden altijd alles opgestuurd gekregen. En na een week de uitslag. Plus dat de medewerkers (die zelf ook weleens gebruikten) mij van zeer goed advies voorzien hebben. Dat ik vervolgens niks met dat advies deed is een tweede haha.

Purplext

Badass junkie
Hierbij mijn eerste ervaring met drugs laten testen (gratis) in een testcentrum.
Ik heb half december een xtc pil ingeleverd om te laten testen. Was de eerste keer en vond het wel spannend. Kreeg een intake met een vragenlijst, dat was wel interessant. Ik kreeg een formulier mee met een sample nummer en kon twee weken later op vrijdag bellen voor de uitslag.
Zo gezegd zo gedaan. Gebeld twee weken later, maar bleek iets mis te zijn gegaan met verzending, dus duurde nog minimaal een week.
Kreeg uitdrukkelijke advies om de pil niet te gebruiken, omdat ze deze variant meerdere keren tegen waren gekomen met vervuiling. Prima, ik had geen haast.
Vanmiddag gebeld en kreeg zo'n raar verhaal te horen. Mijn pil was niet getest. Bleek zo druk te zijn met testen, dat ze mijn pil niet getest hebben. Ik vroeg of ze deze dan opnieuw konden testen, maar kreeg te horen dat ze geen drugs mogen opslaan en mijn sample (niet getest) dus vernietigd hebben.
Ik kon wel een nieuwe pil brengen om opnieuw te laten testen. Met de kans dat hij dus weer niet getest zou worden.
Wel kreeg ik te horen over mijn 'soort pil' dat deze een inhoud kan hebben tussen de 60-130mg Mdma en 20mg cafeïne. Verder geen actieve stoffen.
Ik was een beetje verbouwereerd met dit antwoord. Vertelde dat ik wat ouder ben en juist mijn specifieke pil wilde laten testen, om zeker te zijn dat ik geen rotzooi ga gebruiken. Met een algemeen antwoord kan ik natuurlijk niks (sterker nog: ik vind het pure speculatie!).
Toen vertelde de jongeman dat dit het antwoord was waar ik het mee moest doen. Ik kon geen rechten ontlenen aan het testen. Beste advies wat ze konden geven (en hij zei dit echt) was om geen drugs te gebruiken. Ik vertelde hem dat hij mij enorm had geholpen met dit antwoord.
Het is vast niet verstandig wat ik nu zeg. Maar als dit de praktijk is en dit mijn eerste ervaring is hoop ik dat jullie begrijpen dat ik dit toneelstuk de volgende keer oversla. Ik zal voorzichtig doen en me goed inlezen en voorbereiden. Maar drugs laten testen, ik sla het over. Ik kan er helemaal niets mee op deze manier.
Ik heb ook maar 1 x laten testen en kreeg een zelfde soort verhaal; we testen niet alles, maar je bent wel je pil kwijt. Oké dan.

De medewerkers gaven wel tips hoe ik meer kans zou maken dat mijn pil getest zou worden. 1 van de tips was; op het formulier invullen dat ik van dezelfde batch al een pil genomen had en daarvan heftige bijwerkingen had ervaren.
De andere tips ben ik vergeten. Ik had weinig zin om te liegen, dus heb alles naar waarheid ingevuld en m'n pil is uiteindelijk wel getest.

Aangezien het een service is dat ze überhaupt willen testen ga ik niet klagen, maar het heeft me niet doen besluiten nog een keer te gaan.

_shikantaza

Badass junkie
Heeft drugs laten testen wel zin? Dit vroeg ik me gisteren dus af nadat ik wat XTC pillen ter test had aangeboden bij Novadic Kendron.
Ik had 3 pillen ter test aangeboden om wat meer duidelijkheid te krijgen en alhoewel ik ze zelf via een gekochte zelftest al had getest en ik 2 van de 3 pillen al eens geconsumeerd had wilde ik toch wat meer info.
Alle 3 de pillen kwamen niet voor op de lijst die men hanteerde en ik kreeg te horen dat ik 1 pil op kon laten sturen voor analyse maar dat het niet zeker zou zijn of de opgestuurde pil überhaupt geanalyseerd zou worden.
Ik kreeg te horen dat men alleen werkte met een actuele week lijst , dat de pillen niet te oud mochten zijn en dat het alleen om in Nederland gemaakte pillen mocht gaan.
Mijn trio bestond uit een Maybach, Dodge Viper en een Audio rs waarvan ik de Audi op heb laten sturen omdat ik die nogal zwakjes vond na consumptie.
Ik heb toen gezegd dat ik de regels nogal dom vind omdat men op deze manier gigantisch veel pillen mist die wel degelijk op de markt rondgaan. Ik weet zeker dat er genoeg rond gaat dat uit het buitenland hier in NL genuttigd wordt en dat er pillen worden verhandeld die wellicht niet gisteren vers op de markt zijn gebracht. Ik stelde dat men op deze manier van testen de volksgezondheid niet echt ondersteund maar men zichzelf zeer beperkt. Kortom , domme manier van testen als men zich beperkt tot een actuele weeklijst en alleen NL pillekes en ik mag hopen dat er instanties zijn ( mij niet bekend) die wel uitvoeriger testen. Info was er over mijn pillen namelijk wel te vinden op Pil Reports en Drugsdata org . Over 1,5 week kan ik bellen voor een uitslag van de Audi , als deze überhaupt getest is in het lab, en dan heeft mijn bezoek nog enige zin gehad.
Wat zijn de ervaringen van anderen mbt het ter test aanbieden van XTC?
Natuurlijk heeft testen zin. Herinner je je nog dat er pillen met PMMA rondgingen jaren geleden? Heeft volgens mij levens gekost.

Dat men een lijst met een korte geldigheid hanteert heeft waarschijnlijk als reden dat er meerdere batches van eenzelfde design worden gemaakt. Als je een punisher in januari test hoeft dat niet per sé dezelfde te zijn als een punisher die je in juli kocht. Met andere woorden - het uiterlijk van een pil geeft geen garantie over de inhoud, maar om het pragmatisch te houden gebruikt de testservice dat uiterlijk toch een korte tijd om verschil in batches als factor uit te proberen te sluiten. Hiermee vangen ze een deel van de drukte op een eenvoudige manier op zonder bijkomst van het lab, zodat je meer kans krijgt dat jouw onbekende pilletje WEL getest kan worden door het lab. Dus zo stom is het niet.

Super suf dat je zo lang moest wachten overigens, dat werkt niet motiverend. En helemaal niet OK dat ze na drie weken de sample weggooien maar dat is natuurlijk wel een manier om het voor het lab overzichtelijk te houden. Een voorraad samples levert alleen maar extra werk op, en door samples bij te gaan houden creêren ze een achterstand die ze nooit meer inhalen, PLUS een achterstand maakt de week/maandlijst een stuk minder relevant omdat het lab dan te veel achter gaat op lopen op de realiteit. Dus ja, het weggooien van jouw sample is niet leuk maar het dient het grotere goed. Tenminste, als we even aannemen dat als er 10, recent aangeschate, blauwe Punishers landelijk worden ingeleverd er minimaal 1 naar het lab gaat en de rest weggegooid.

En laten we even nadenken over hoe goed we het in Nederland hebben. We kunnen allemaal gratis en anoniem gebruik maken van DIMS. Hoe mooi is dat? En als je nou per sé jouw pil getest wil hebben dan stuur je 'm op naar Energy Control. Kost je 60E maar dan heb je ook gegarandeerd een goede test met documentatie als je wil.

Mijn ervaring in Utrecht was eigenlijk heel goed, zolang ik maar tijdig aanwezig was (meestal 15-20 minuten voordat het testspreekuur open ging). Ik heb vrijwel altijd de uitslag gehad een week na de test. Het was voor mij op een gegeven moment wekelijkse kost omdat ik klein inkocht op het darkweb om een goede bron te vinden, en daar kreeg ik toen wel een opmerking over. Ik kwam zo vaak langs dat men zicht hardop afvroeg of ik mijn gebruik wel in de hand had. Dat had ik toen wel, maar het scheelde ook niet veel. Was dus terecht maar verhoogde voor mij wel de drempel om te testen. Toen ik een paar keer hoge zuiverheid had achter elkaar, maakten ze daar ook opmerkingen over. Toen ben ik op een gegeven moment maar niet meer gegaan. Mijn gebruik werd wowieso problematisch en als ik m'n middel in huis had ging het meestal toch meteen op. Slechte harm reduction maar helaas de harde waarheid van verslaving.

En nou genoeg gezwamd 😄

Laatst bewerkt:

Zeehond

Badass junkie
En als je nou per sé jouw pil getest wil hebben dan stuur je 'm op naar Energy Control. Kost je 60E maar dan heb je ook gegarandeerd een goede test met documentatie als je wil.
Dank voor deze tip, dan heb ik een alternatief.

Het enige wat ik wilde was dat mijn pil getest zou worden. Gratis is prima, maar ik wil er best voor betalen.
Wat heb ik hier aan gehad? Niks, echt niks.

Foxy Methoxy

Bewuste gebruiker

Het enige wat ik wilde was dat mijn pil getest zou worden. Gratis is prima, maar ik wil er best voor betalen.
Ze baseren de informatie uit je tweede quote op vergelijkbare pillen in de afgelopen 3 weken, en dan kijken ze vrij specifiek naar eigenschappen zoals kleur, breuklijn & logo. Dus in theorie pillen uit hetzelfde lab als jouw pillen, waarschijnlijk zelfs uit dezelfde batch omdat er toch snel verschillen in kunnen zitten. Dus het geeft je wel een minimaal acceptabele indicatie.

_shikantaza

Badass junkie

Ik zie net op https://energycontrol-international.org/drug-testing-service/submitting-a-sample/ dat het iets duurder is geworden. Kun je nagaan wat zo'n test kost en dat jij dat mooi ff gratis kunt laten doen, allemaal voor harm reduction omdat de overheid drugsgebruik als onontkoombaar ziet en het zo veilig mogelijk wil laten gebeuren omdat ze het toch niet tegen kunnen houden.

Nee jij hebt er niets aan maar misschien door jouw pil niet te testen konden tientallen anderen wel een uitslag krijgen. Het gaat ook hier om de grotere getallen helpen.

Maargoed, nog even doordenkend - waarom haal je niet losse MDMA? Kunnen ze je in ieder geval niet "afschepen" (dat gebeurt natuurlijk niet echt maar kan zo voelen) met de mededeling dat 't op eoa maandlijst staat. Bovendien is het nauwkeuriger te doseren dan een voorgeperst pilletje.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie

Wat mensen wel eens vergeten is dat een enkele drugstest 60-160 euro kan kosten, afhankelijk van de gebruikte analytische technieken.
Het ministerie van Volksgezondheid subsidieert zulke drugstesten om een steekproef te doen van drugs die beschikbaar zijn op de drugsmarkt. Het punt van steekproeven is dat je niet alles test, maar dat je een klein deel test, en dat je vervolgens statistiek toepast om op basis van die paar samples voorspellingen te doen over de totale drugsmarkt.
Elke week is er maar een beperkt aantal tests beschikbaar. Het Drugs Informatie Monitoring Systeem (DIMS) probeert met de aangeboden pillen en poeders een zo goed mogelijk overzicht van de drugsmarkt die week te krijgen. Daarvoor is het soms nodig om een selectie te maken van pillen en poeders die wel/niet getest worden.

Door voorlichtingsorganisaties (en ook hier op het Drugsforum) wordt vaak gezegd: 'laat je drugs testen want dan weet je wat je gebruikt'.
Maar officieel is het Drugs Informatie Monitoring Systeem (DIMS) daar niet voor bedoeld. De bedoeling is om een Early Warning System te hebben voor extra gevaarlijke drugs (bijvoorbeeld vanwege vervuilingen), waarvoor dan snel gewaarschuwd kan worden als het nodig is.
De uitslag van de test wordt eigenlijk alleen met mensen gedeeld om hen naar het testpunt te lokken.

Je drugs laten testen is dus geen recht. Wel kun je proberen je voordeel te doen met het bestaande testsysteem.

Op zich kan ik me voorstellen dat je het zuur vindt als je pil (van 3 tot 5 euro) niet wordt meegenomen in de test. En dat een pil kwijtraakt zou niet moeten gebeuren natuurlijk, maar foutjes kunnen altijd gebeuren.

Laatst bewerkt:

Zeehond

Badass junkie
Het gaat ook hier om de grotere getallen helpen.
Dit begin ik nu te begrijpen. Hadden ze vooraf ook ff kunnen zeggen, dan waren mijn verwachtingen anders.
Dit was mijn eerste ervaring hè…
Dat ik niet meer laat testen is mijn besluit, ik adviseer anderen gewoon altijd te laten testen.

Maargoed, nog even doordenkend - waarom haal je niet losse MDMA?
Omdat m’n vriend een grote bestelling pillen had gedaan voor meerder mensen, stuk of 100.
Dus een pil opofferen leek mij zinvol zodat al die mensen zouden weten dat het wel of geen goede pil zou zijn.
Missie mislukt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Op pillreports en Drugsdata.org blijven testresultaten inderdaad langer staan. Maar hoe weet je dat jouw pil dezelfde inhoud heeft?

Een pillenpersmachine kan namelijk heel lang dezelfde logo's blijven drukken. Maar de wijze waarop het poeder gemengd wordt komt heel nauw. Dus elke keer dat er een nieuwe batch wordt gemaakt van pillen kan de inhoud totaal anders zijn.

Pillen met hetzelfde logo hebben dus niet altijd dezelfde inhoud. Daarom houdt het DIMS een tijdelijke database bij van pillen, om schijnveiligheid te voorkomen.

Er is ook wel eens onderzoek gedaan naar hoeveel openbare websites met testuitslagen afwijken van beschikbare pillen. Blijkt dat 57% van de testuitslagen niet klopt, en dat 15% van de testuitslagen zelfs zoveel afwijkt dat het gevaarlijk wordt om uit te gaan van de informatie op de website.

Het probleem van sommige batches pillen is dat ze een grote spreiding in dosis hebben. Dat heeft weer te maken met de pillenpersmachine en het poeder wat ze erin gooien. Als dat poeder niet ontzettend goed gemengd is (en dat is heel lastig om het goed te doen), dan kan er in de ene pil meer kleurstof terechtkomen en in de andere pil meer MDMA. Dat is dus die spreiding. Waarschijnlijk was dat ook aan de hand bij de pillen die jij hebt ingeleverd: dat de geanalyseerde pillen minimaal 60 milligram en maximaal 130 milligram MDMA bevatten (en daarnaast nog cafeïne).

Je hebt gelijk dat die afwijking zo groot is dat je er niet goed mee kan doseren. Dat is dus wat je geleerd hebt dankzij de drugstest: de pillen die je hebt zijn niet betrouwbaar gedoseerd :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Persoonlijk heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de testservice. Mijn samples zijn altijd getest. De mensen bij de testservice zijn vriendelijk. Het kost niks (of op drukke plekken 2,50), terwijl die tests echt heel duur zijn eigenlijk. Binnen een week heb je een uitslag, en dan weet je in ieder geval welke stoffen er allemaal in zitten.

Echt, Nederland heeft het beste drugstestsysteem ter wereld hoor. Er zijn maar enkele andere landen waar überhaupt drugs getest mogen worden. En die paar andere landen doen dat op superkleine schaal. Het DIMS draait 18.000 drugstests per jaar. Terwijl veel buitenlandse testorganisaties misschien een paar honderd of enkele duizenden tests per jaar doen.

Dan ook nog de gebruikte analytische technieken voor de scheikundenerds. Het DIMS gebruikt een combinatie van FTIR, GC-MS en LC-DAD. Okee, het is geen NMR, maar alsnog best fancy allemaal. De meeste andere testorganisaties werken óf met FTIR, óf met GC-MS.

Zeehond

Badass junkie
Persoonlijk heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de testservice. Mijn samples zijn altijd getest.
Ik ben blij voor je.

Echt, Nederland heeft het beste drugstestsysteem ter wereld hoor.
Niemand zegt dat het niet zo is.

Ik deel alleen mijn ervaring.
Blij dat iedereen er verder zo tevreden over is.

Ben dankbaar voor de ervaring.

Laatst bewerkt:

Zeehond

Badass junkie
Je hebt gelijk dat die afwijking zo groot is dat je er niet goed mee kan doseren. Dat is dus wat je geleerd hebt dankzij de drugstest: de pillen die je hebt zijn niet betrouwbaar gedoseerd :wink:
Ik vind het toch gevaarlijk dat ze me deze informatie geven. Als ik zoiets op het forum zou plaatsen gilt iedereen: SPECULATIE!
Laat je drugs testen, dan weet je precies wat er in zit, yeah yeah.

Nu weet ik, weer wat geleerd, dat niet iedere pil die je wegbrengt getest wordt.
Dan betaal ik een volgende keer liever wat geld en dat ik zeker weet dat het getest wordt.

De werkwijze van het testcentrum begrijp ik nu. In mijn ogen is er ruimte voor verbetering, maar ik ben kennelijk de enige die dit vindt.
Zal m’n kinderen uitleggen dat dit het risico is (verhaal uit eigen ervaring) en dat alternatief een betaalde test is.
Voor studenten is € 60 of meer wel een drempel lijkt me.

Ik ga er over ophouden nu.
Voel me niet zo goed begrepen, kan gebeuren. Zal wel aan mezelf liggen.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind het toch gevaarlijk dat ze me deze informatie geven. Als ik zoiets op het forum zou plaatsen gilt iedereen: SPECULATIE!
Ik zou zeggen dat dit precies de informatie is die je nodig hebt. Je kunt niet zeggen hoe sterk één zo'n pil is, want de sterkte wisselt tussen de 60-130 milligram MDMA.
Ik ga er over ophouden nu.
Voel me niet zo goed begrepen, kan gebeuren. Zal wel aan mezelf liggen.
Nouja ik zit je reactie met interesse te lezen. Ik ken via via ook wel iemand die bij de testservice werkt en ik had het idee om die persoon even te tippen om je ervaring te lezen.

Want zoals ik het zie is er wat onbegrip over en weer. Jij had kennelijk verwachtingen, bijvoorbeeld dat ze precies kunnen vertellen wat er in je pil zit. Het testpunt kan dat ook wel vertellen, maar weet ook dat jouw xtc-pillen lang niet allemaal dezelfde inhoud hebben. Maar hoe leg je dat dan goed uit zodat het voor iedereen begrijpelijk is? Daar kun je zeker wel van leren denk ik!

Zal m’n kinderen uitleggen dat dit het risico is (verhaal uit eigen ervaring) en dat alternatief een betaalde test is.
Voor studenten is € 60 of meer wel een drempel lijkt me.
Het probleem van één pil testen is dat je dan dus niet weet of alle pillen uit dezelfde batch hetzelfde zijn. Het kan gevaarlijk zijn om dat wel aan te nemen. De pil die je inlevert wordt sowieso opgebruikt bij het testen, dus die kan je niet meer slikken. In hoeverre die geteste pil representatief is voor de andere pillen, dat is dus juist een heel belangrijke vraag. Juist dat antwoord heb je gekregen van het DIMS. Dus wat dat betreft snap ik inderdaad niet helemaal waarom je teleurgesteld bent door zo'n uitslag.

Laatst bewerkt:

CeeCee

Bewuste gebruiker
Ik zou zeggen dat dit precies de informatie is die je nodig hebt. Je kunt niet zeggen hoe sterk één zo'n pil is, want de sterkte wisselt tussen de 60-120 milligram MDMA.

Nouja ik zit je reactie met interesse te lezen. Ik ken via via ook wel iemand die bij de testservice werkt en ik had het idee om die persoon even te tippen om je ervaring te lezen.

Want zoals ik het zie is er wat onbegrip over en weer. Jij had kennelijk verwachtingen, bijvoorbeeld dat ze precies kunnen vertellen wat er in je pil zit. Het testpunt kan dat ook wel vertellen, maar weet ook dat jouw xtc-pillen lang niet allemaal dezelfde inhoud hebben. Maar hoe leg je dat dan goed uit zodat het voor iedereen begrijpelijk is? Daar kun je zeker wel van leren denk ik!

Het probleem van één pil testen is dat je dan dus niet weet of alle pillen uit dezelfde batch hetzelfde zijn. Het kan gevaarlijk zijn om dat wel aan te nemen. De pil die je inlevert wordt sowieso opgebruikt bij het testen, dus die kan je niet meer slikken. In hoeverre die ene pil representatief is voor de andere pillen, dat is dus juist een heel belangrijke vraag. Juist dat antwoord heb je gekregen van het DIMS. Dus wat dat betreft snap ik inderdaad niet helemaal waarom je teleurgesteld bent door zo'n uitslag.
Ik kan me goed indenken dat het testen gevoelsmatig voor @Zeehond juist aantrekkelijk en toegankelijk gemaakt zou moeten worden en laagdrempelig voor o.a. de jeugd in plaats van zo omslachtig en onduidelijk?

CeeCee

Bewuste gebruiker
Wat zou jij een goede manier vinden om het aantrekkelijker en toegankelijker te maken?
Wat me opviel was het volgende:

Er is teveel ruimte voor verbeelding/insinuaties. Maar onderaan de
streep geen concrete uitslag.

Denk dus meer frustratie naar hoe de informatie gedeeld word (niet in zijn volledigheid of naar verwachting 😉 )

Dan het daadwerkelijke gespreksonderwerp het daadwerkelijke testen. (hoe efficiënt is deze werkwijze nou eigenlijk)

Ik begrijp jullie beide😂

Neo-Shulginist

Badass junkie
Overigens een pro-tip voor @Zeehond

Als je een poeder inlevert in plaats van een pil, dan is het niet mogelijk om het poeder op te zoeken in de database en moet het poeder zelf getest worden. Wat dat betreft kan het bij je verwachtingen misschien beter passen om MDMA-kristallen in te leveren. Dan hoor je bij de testuitslag welke stoffen er in de kristallen zaten en hoeveel procent MDMA daarin zat. Voor zover ik het begrijp is dat het resultaat waarop je hoopte, toch?

Mits je nog bereid bent na te denken over je besluit om nooit meer naar de testservice te gaan, natuurlijk :grin:

Sowieso kan ik het aanraden om altijd gewoon je eigen dosis af te wegen op een milligramweegschaal. Als je dat doet dan zit je ook niet met dat gezeik over dat niet alle pillen hetzelfde zijn, en dat het niet lukt om precies een kwartje af te breken. Als je je eigen capsules vult m.b.v. een weegschaal dan kun je gewoon zeggen van 'ik wil 80 milligram MDMA' of 'ik wil 90 milligram MDMA' en dan is dat wat je afweegt en in de capsule doet. Met xtc-pillen is dat echt een stuk lastiger.

CeeCee

Bewuste gebruiker
Misschien sla ik de plank wel volledig mis… Ook dat komt voor….
Is verschil van inzicht en perceptie juist niet datgene dit/een forum zo krachtig maakt in the first place?😅

Proxima

Badass junkie

Bij Energy Control testen ze je sample met GC-MS, LC-MS of HPLC-UV en daarmee kunnen ze bijzonder goed aangeven wat er precies in je sample zit.

Als je iets zeker wilt weten dan is het die prijs meer dan waard.

Proxima

Badass junkie
Overigens een pro-tip

Sowieso kan ik het aanraden om altijd gewoon je eigen dosis af te wegen op een milligramweegschaal. Als je dat doet dan zit je ook niet met dat gezeik over dat niet alle pillen hetzelfde zijn, en dat het niet lukt om precies een kwartje af te breken. Als je je eigen capsules vult m.b.v. een weegschaal dan kun je gewoon zeggen van 'ik wil 80 milligram MDMA' of 'ik wil 90 milligram MDMA' en dan is dat wat je afweegt en in de capsule doet. Met xtc-pillen is dat echt een stuk lastiger.
Precies dit.

Weten wat je precies neemt en hoeveel je daarvan neemt is de basis van harm reduction. Degene die jouw dosis afweegt is degene die jouw reis bepaald.

Je kan beter een grote hoeveelheid poeder hebben dat homogeen is qua samenstelling en dat goed laten testen, dan van een batch "pillen" er een paar uitpikken om te laten samplen in de hoop dat het een goede representatie is voor de "gemiddelde" pil.

Bovenaan