Heeft 't nog zin om te leven??

Hallo,

Ik blow nu sinds 4 jaar en gebruik sinds 2 jaar regelmatig xtc (bijna iedere week 3 pillen). Ik merk dat mijn geheugen slechter wordt, evenals mijn schoolprestaties. Ik begin angstig te worden voor alles en iedereen. Als ik geen wiet gebruik begin ik mezelf te snijden. Mijn ouders en de ouders van mijn vriendin haten me, maar m'n vrienden zijn er altijd voor me. Alleen ze zitten zelf ook allemaal aan de drugs.

Ik heb al meerdere malen geprobeerd om te stoppen met xtc, maar ik kan er gewoon niet vanaf blijven. Ik heb nu ongeveer in mijn leven 125 pilletjes genomen. Niemand die het meer merkt als ik x gebruik, alleen ikzelf.

Ik voel me totaal nutteloos op deze wereld. Heeft 't nog zin voor mij om te leven? Zo ja, laat 't dan ff weten. Zo nee, dan ben ik binnen een maand dood...

ps. ik ben 15 jaar

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je bent jong en ik zou zeggen ga hulp zoeken zelf op jou leeftijd kunnen ze je helpen. Ik verwacht dat je anders vanzelf gedwongen wordt om te veranderen of nog erger je krijgt een OTS en gaat gewoon naar jeugddetentie als je pech hebt. Het is vooral omdat je nog minderjarig bent, zelf ben ik ook als minderjarige drugs gaan gebruiken. Had ook het idee dat ik niet kon functioneren zonder drugs, dat heb ik nu nog steeds dus ik gebruik gewoon maar niet problematisch. Probeer via school of op een bepaalde manier met iemand te praten die je ook kan helpen met je problemen. Kijk eventueel voor een vrijwillige opname en ben daar eerlijk over je problemen omdat je jong bent kunnen ze je makkelijker helpen.

Toen ik 17 was ben ik gedwongen opgenomen vanwege mijn gebruik maar ik wou maar toegeven en me laten helpen daar. Heb er spijt van want toen had ik mijn problemen aan kunnen pakken maar ik was liever onder invloed. Je gebruikt al lang voor je leeftijd en daarom denk ik dat een opname je meer helpt om je patroon te doorbreken. Heb mezelf vanaf mijn eerste opname dat ik gedwongen nuchter was ook gesneden voor de rush. Had ik geen drugs dan ging ik maar snijden weet niet of dat je aanleiding daartoe is maar kan het wel begrijpen. Ook hier moet je eerlijk over zijn en toch iemand proberen te zoeken die je kan helpen jeugdzorg of weet ik wat. Zelf zou ik zeggen probeer bij een instantie voor verslaving bij jongeren aan te kloppen of een kliniek daarin gespecificeerd. Stel je dat uit dan heb je een grote kans dat je vanzelf een keer gedwongen opgenomen wordt. Misschien ook wel niet maar je zal niet de eerste zijn.

Je bent nog jong dus doe er wat mee je zal er achteraf zeker geen spijt van krijgen. En zoek iemand die je ook kan helpen en ga daarmee praten. Ben eerlijk zeg waarom je gebruikt en kick af je krijg er zoveel meer voor terug. Als je zo doorgaat dan gaat je ontwikkeling naar de klote je wordt geestelijk niet volwassen. De kans op psychische klachten op latere leeftijd nemen alleen maar toe als je blijft gebruiken. Pas als je clean bent kun je problemen aanpakken door te gebruiken gaat het wel weg maar het blijft en het komt op latere leeftijd harder terug. Het draait allemaal om keuzes en wat je zelf wilt. Sterkte en succes ermee..

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik zal geen verhaal ophangen over hoe je weer je leven moet oppakken, want dat weet ik ook niet. Het enige wat ik wel weet dat ikzelf ook suicidaal was door wiet (zat dan geen xtc bij) en ik ervan overtuigd was dat ik echt zelfmoord zou gaan plegen als het niet snel zou verbeteren. Ik kan je garanderen dat het niet de oplossing is. Hoe graag ik je ook zou willen laten zien dat je verslaving je ten onder laat gaan, en belangrijk het is om er mee moet stoppen, ik zou niet weten hoe. Zie het voor jezelf in. Zie wat het met je doet.

Ik weet niks over xtc, over blowen wel. Ben gestopt, mis het totaal niet. Snap niet hoe ik ooit zo afhankelijk kon zijn. Raar toch? Het doet me pijn om dit te lezen. Ik hoop dat je beseft hoe erg deze troep je kapot aan het maken is. 15, en al zulke gedachtes, dat is nooit goed. Ze zijn vreselijk die gedachtes... ik heb ze gehad.

Het doet me goed dit te lezen. Misschien moet ik opgenomen worden, maar dan trappen me ouders me gelijk het huis uit. Ze vonden wiet al erg genoeg. Als ik nu tegen ze zeg dat ik xtc gebruik heb ik m'n leven sowieso vergooit. Ik zal mentaal sterk genoeg moeten worden om nee te zeggen tegen xtc. Niemand weet van mijn xtc probleem, zelfs mijn vriendin niet (tot vandaag dan..). Ze zei dat ze me ermee wilde gaan helpen. Ik kijk dit nog 2 weken aan. Als ik dan nog steeds zoveel neem, laat ik me opnemen.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik voel met je mee... let wel op dat opnemen geen wondermiddel is. Het zal je misschien leren beseffen hoe erg het is maar je zal zelf moeten stoppen. Probeer ook niet meer te liegen. Maak je geen zorgen, je ouders houden van je en hebben het beste met je voor. Dat liegen is nergens goed voor. Ik heb ook zoveel gelogen, niet normaal. Ik kan me niet voorstellen waar dat goed voor is. Het is de angst die je laat liegen, maar het feit dat je wilt veranderen zegt al genoeg.

Ik ben bang dat door het vele xtc gebruik je wel even door een dipje gaat. Je hebt zoveel geslikt dat die hele voorraad geluksstofjes ( hoe heette ze ook alweer? Dopamine? Serotonine? ik haal ze altijd door elkaar) toch weer aangevuld moet worden. Er zit niks anders op. Maar onthoud dat het zoveel beter kan gaan, en je kan alleen maar winnen en niet verliezen! Er is niks om op te geven. Geniet van het leven, stop met die gedachtes over zelfmoord want het helpt niet. Er is zoveel moois in het leven. Jammer dat je dat niet beseft op het moment. Been there, done that, alhoewel niet zo heftig als jij.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zo te horen zijn je vrienden en je vriendin er in ieder geval altijd voor je. Daaruit blijkt maar weer dat ze om je geven en het zin heeft voor jou om te leven. Ik weet zeker dat er nog veel meer redenen zijn, maar die moet je zelf ontdekken. Je bent pas 15, er liggen nog zoveel goede redenen in de toekomst.
Ik heb zelf net als jij een XTC probleem, ik kan er ook niet vanaf blijven. Daar wordt vaak wat lacherig over gedaan omdat je niet verslaafd aan XTC zou kunnen zijn, maar geestelijk kun je er toch echt wel afhankelijk van raken. Heb geen oplossing maar hoop dat het je een klein beetje helpt door te weten dat je niet de enige bent.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Probeer je patroon te doorbreken en bedenk dat je jong bent als je nu stopt kun je makkelijker de eventuele schade verwerken. Je zal er alleen maar voordelen uit ervaren op termijn maar als je stopt is kun je het beste met alles stoppen blowen en pillen. De eerste weken of maanden zou ik zelfs als het lukt niet drinken. Hierdoor kan je lichaam zich weer aanpassen aan niet gebruiken, aangezien je jong bent gaat dit sneller makkelijker en met een beetje mazzel herstelt de meeste schade zich. Ben blij je hebt een vriendin misschien moet je eerlijk naar haar toe zijn soms is het fijn om iemand in vertrouwen te nemen en erover te praten.

Door te blijven gebruiken gaat het niet beter worden maar waarschijnlijk gaat het dan langzaam verder bergafwaarts. Het is een negatieve spiraal en die kun je het beste doorbreken door helemaal te stoppen en te herstellen. Gaan sporten 2 of 3 keer per week en afleiding zoeken en de mensen die gebruiken links laten liggen. Voel me net een drugs preventie medewerker, nee dat nog net niet. Succes ermee en doe er wat mee je bent nog jong zonde om je leven weg te gooien van kwaad komt erger. Als het zo doorgaat vind je iets wat je leuker vindt als XTC en je zal niet de eerste zijn. Wat niet weet wat niet deert drugs laat je niks vergeten het gaat alleen maar naar de achtergrond en komt later 10 keer harder terug.

willemvaag zei:
. Je zal er alleen maar voordelen uit ervaren op termijn maar als je stopt is kun je het beste met alles stoppen blowen en pillen. De eerste weken of maanden zou ik zelfs als het lukt niet drinken. Hierdoor kan je lichaam zich weer aanpassen aan niet gebruiken, aangezien je jong bent gaat dit sneller makkelijker en met een beetje mazzel herstelt de meeste schade zich. Ben blij je hebt een vriendin misschien moet je eerlijk naar haar toe zijn soms is het fijn om iemand in vertrouwen te nemen en erover te praten.

Door te blijven gebruiken gaat het niet beter worden maar waarschijnlijk gaat het dan langzaam verder bergafwaarts. Het is een negatieve spiraal en die kun je het beste doorbreken door helemaal te stoppen en te herstellen. Gaan sporten 2 of 3 keer per week en afleiding zoeken en de mensen die gebruiken links laten liggen..

De meesten mensen verwachten dit niet, maar ik heb een abnormaal goede conditie en ik sport iedere dag. Ik zit sowieso iedere dag 2 uur op de fiets (school -_-) en loop iedere dag een kleine 8 km hard.
Ik hou gelukkig echt niet van drinken dus het lukt makkelijk om dat een maandje niet te doen.

Mijn vriendengroep was een groep van ongeveer 20 man. Nu is deze groep in tweeën gesplist, een groep met mensen die harddrugs gebruiken en een groep met mensen die harddrugs zat zijn. De mensen waar ik het meeste mee om gaan gelukkig nu met dezelfde mensen om als ik. Ik kom waarschijnlijk niet van blowen af, maar ben wel al sterk geminderd. Vorig jaar was het iedere dag minimaal 3 joints. Nu is het alleen in het weekend 3 joints. (daardoor kan ik doordeweeks ook niet slapen..) .
Greetz,

WowImAddicted

Cooper

Bewuste gebruiker
goed hoor, dat sporten :) Maar, zelfs al heb je een goede conditie, drugs kunnen je ondanks dat toch mentaal slopen. Ik leed ook behoorlijk onder mijn cannabisgebruik terwijl ik toch een zeer goede conditie had/heb.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Goed om te lezen dat je al sport overwogen om krachttraining te doen. Zelf maakt krachttraining voor mij het grote verschil en heeft verschillende voordelen. Heb eerst 2 jaar gewoon getraind maar nu volg ik een schema. Hierdoor heb ik veel variatie en kan ik veel nadenken over hoe ik ga trainen. Het is een hulpmiddel voor als ik aan drugs denk, vooral toen ik 3 jaar geleden nog veel last van zucht had. Op de avonden dat ik gesport had kon ik dan daarover nadenken in plaats van aan drugs. Zo is het goed om dingen te zoeken die je leuk vind en meerdere positieve functies heeft.

Ook goed om te lezen dat je met je gebruik flink bent geminderd, nu is de kunst de XTC weg te laten en je voor de aan jezelf gemaakte afspraak over het blowen te houden. Heb je met jezelf niet echt een afspraak gemaakt doe dat dan, uiteindelijk zie je of je je eraan kan houden of dat de controle er niet is. Wat ik zelf vaker heb gedaan is een voor en nadelen balans opstellen, de voordelen van gebruik en de nadelen. De voor en nadelen van stoppen met gebruik als je meer voordelen met stoppen hebt en meer nadelen als je gebruikt dan heb je dat ook duidelijk voor jezelf. Verder succes wederom..

Boedi

Experimenterende gebruiker
Leven heeft zeker zin, jij kunt gerust stoppen joh. Kijk je wilskracht in je verhaal al eruit ploppen qua sport en jointjes van drie per dag naar drie in weekend. Laat de drugs even voor wat het is en experimenteer als je wat ouder bent. Ik heb achteraf spijt dat ik toen ik net 16 werd ben begonnen heb daardoor heel wat dingen gemist. Eerst leren/ groeien/ ontwikkelen dan gebruiken (met mate) :grin:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Jeee, wat moeilijk zeg! Maar dat je hier al post en inziet dat je een probleem hebt is een goed begin toch? Door blijven zetten, hoe moeilijk soms ook, maar het levert uiteindelijk echt wat op, al neem je af en toe echt piepkleine stapjes maar. Het is het écht waard.
Ik heb ook nogal een geschiedenis van depressies, zelfbeschadiging en problemen thuis, en ik ben heel blij dat ik pas drugs heb ontdekt doen het beter met me ging, want anders had ik daar ook maar moeilijk controle over gehad denk ik, en had ik misschien wel in dezelfde situatie gezeten als jij.
Dat je bent geminderd is echt ontzettend knap! En goed ook dat je sport (al vind ik elke dag 8km hardlopen ook best een hoop hoor!). Hulp vragen kan áltijd. Misschien kun je naar de psycholoog of pedagoog van je middelbare school stappen? En je kan ook via de huisarts bij het GGZ komen. Dan hoef je niet opgenomen te worden, maar krijg je wel behandeling die je kan helpen om te minderen/stoppen en om je beter te laten voelen over jezelf. Ik heb daar zelf in ieder geval onwijs veel aan gehad en kan het echt alleen maar aanraden.
Oh ja, en zou het helpen als je niet van jezelf vraagt om direct met alles te stoppen? Dat is best een hoge eis. Het lijkt me makkelijker voor jezelf als je probeert om telkens wat minder te doen, kleinere stappen te nemen. En als het een keer mislukt is, dan is dat kut, maar het belangrijkste is om het te blijven proberen! Als je nu al geminderd bent, moet de rest ook echt wel lukken :)

edblok2

Bewuste gebruiker
modknip, kappe nou 'grote' jonge. je hebt het steeds over 'trollen'...wel ik begin oprecht te geloven dat jij er zelf eentje bent hoor

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
edblok2 zei:
admin controleer de ip's een keer want die willemvaag en walnootje zijn 100% zeker trollen

En wat is een trol? Ben gewoon mezelf johny en geen trol!

Dus jij beweert dat ik iemand anders ben dan dat ik me eigenlijk voordoe ofwat.. Hahaha het domste wat ik ooit heb gehoord gast heb je GOOGLE.NL zoek een leven johny.. Waarom noem ik je johny omdat johny's onzin verkopen. Mij enige intenties op dit forum is mensen behoeden voor domme keuzes en als ze om advies vragen het op mijn eigen manier geven. Loop al de helft van me leven als verslaafde en wordt al weet ik hoelang overal uitgekotst en nu na jaren ga ik weer een beetje de massa in. En hoppa weer een dozijn trieste Johny's die mij gaan bashen en afzeiken als ik echt zo slechte posts hier neerzet aub zeg het gewoon. En niet zeggen dat ik een trol ben of wat dan ook een term die ik niet eens ken!

Bovenaan