• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Hele bijzondere eerste ervaring met LSD

Hoi allemaal!

Zoals ik in mijn 2CB report beloofde, hierbij mijn trip report van mijn eerste keer LSD, gisteravond!

Wat ik bij me had:
-1 zegel van 250 ug (betrouwbare dealer)
-10 euro aan sterke wiet
-2 halve liters vers sap
-Extra pakje sigaretten

Ik zat zelf al een poosje met het idee om een keertje LSD te proberen. Ik dacht alleen dat het lastig zou zijn om een vriend te overtuigen het samen te doen, omdat die behalve een pilletje hier en een jointje daar niet zoveel met drugs hebben over het algemeen.
Verder had ik een hele goeie ervaring met alleen 2CB nemen, dus ik dacht dat ik dit wel aan kon alleen.

Ik plande om 125 ug te nemen, een halve zegel van wat mijn dealer zei dat 250 ug was. Echter, vlak voor inname besloot ik om toch de hele zegel te nemen, om niet net zoals mijn eerste keer 2CB een 'net-niet' gevoel te krijgen. En oh, ik zou zeker geen net niet gevoel krijgen!

T-0 (21:20): zegel onder mijn tong gelegd, en daarna een minuutje of 15 mijn kamer gaan 'voorbereiden'. Ik nam de extreem zachte deken van een goede huisgenoot van me mee naar mn kamer, omdat ik me herinnerde hoe fijn die aanvoelde toen ik met twee vrienden X had gedaan thuis. Ik ruimde mn kamer een klein beetje op, maar ging al snel lekker op mn bank onder het dekentje liggen omdat ik de opkomst van de trip heel bewust wou meemaken.

T-25: ik besloot een jointje te draaien om alvast een beetje 'in de sfeer' te komen. Ik voelde me op een andere, fijnere manier stoned worden dan normaal. (Achteraf zou ik beginners niet aanraden om wiet te roken icm LSD, in ieder geval niet voor de piek is bereikt, omdat het de trip aanzienlijk versterkt)

T-45: mijn zicht begon ietwat wazig te worden, en het leek alsof er een soort zachte, warme gloed over alles in mijn kamer hing. Dit gaf me een vertrouwd en fijn gevoel. Het nam iets van de 'spanning' weg die elke eerste keer met zich meebrengt. Ik kreeg een mindset van: ik laat het allemaal gewoon over me heenkomen.

T-60: effecten begonnen zeer duidelijk zichtbaar te worden, de randen van objecten begonnen heen en weer te gaan, het dekentje begon rustig te 'ademen' terwijl ik erin lag, wat ik een zeer amuserend iets vond. Ik kreeg een soort 'inwendige lachkick' en staarde denk ik voor een kwartiertje naar de deken.

T-75: toen ik opkeek, schrok ik bijna van wat ik zag! Prachtige kleuren en patronen vulden mijn beeld, die perfect klopten met de maat van de muziek. Ik kon mijn ogen bijna niet geloven toen ik dit zag, en was extreem blij maar ook een beetje angstig dat ik voor het eerst 'echte' visuals ging meemaken, ipv alleen het andere perspectief wat ik kreeg met truffels en 2CB.

T-120: op dit moment zat ik volledig op mijn piek. Ik besefte maar bij vlagen hoe hard ik wel niet aan het trippen was, en heel af en toe leek het bijna niet meer fijn hoe weinig ik begreep van alles, mijn hersenen draaiden op volle toeren en hadden allerlei gedachtes door elkaar, waarbij een terugkomend patroon merkbaar was: een paar minuten lang probeerden mijn hersenen te begrijpen wat er gebeurde, om vervolgens een soort ''Ooooh het is dit maar'' gevoel te krijgen, waarna binnen enkele seconden die realiteit weer schokkend werd verstoord door een ''nieuwe laag'' van waarheden. Alsof ik in sneltreinvaart de wereld om me heen beter begon te begrijpen.

T-160 (24:00): de piek was nog lang niet afgelopen, maar veranderde wel van vorm. Ik merkte nu pas op dat ik al die tijd in het Engels aan het denken was, wat ik erg vreemd vond. Tijdens een 'vlaag van verstand' pakte ik mijn laptop en zocht ik zonder teveel moeite wat fantastische fotos op van de natuur, waar ik verbijsterd naar heb gekeken voor misschien wel 2 uur lang. Steeds maar weer besefte ik me heel bewust hoe mooi de wereld waarin we leven wel niet is. :hearteyes:

T-380: ik moest plassen, maar er waren alleen al in mijn kamer teveel impulsen om me mee bezig te houden, waardoor ik besloot dat ik mijn kamer niet kon verlaten om naar de wc te gaan.
Ik probeerde in een lege fles te plassen, wat leek te lukken. Alleen nu bleek pas echt hoe hard ik eigenlijk aan het trippen was, ik kan me goed herinneren hoe ik in 'foto's' zag hoe ik aan het plassen was en een deel van de tijd niet eens raak plaste. Mijn reactievermogen was echt vertraagd met 5 seconden ofzo.

-Voor de rest heb ik niet zo een goed besef van chronologie en herinner ik me niet meer alles even goed. De trip verminderde om een uurtje of 5-5:30 duidelijken in intensiteit, om af en toe een soort harde comeback te hebben waardoor ik weer goed aan het trippen was. Ik besloot rond 6:00 om in mijn bed te gaan liggen, waar ik ondanks aanhoudende, maar lichtere visuals en een stroom aan gedachtes uiteindelijk goed ik slaap kon vallen. :)

Ik werd om 13:30 vandaag, en voelde me fantastisch! Wat een wereld van verschil met XTC de volgende dag; in plaats van een goeie drugskater, voelde ik me als herboren. Ik lag lekker een halfuurtje in mijn bed na te denken over wat ik allemaal had beleefd en gevoeld. Na goed te hebben ontbeten en gedoucht had ik het gevoel dat ik weer helemaal mezelf was. Toch zal ik deze hele ervaring meenemen in mijn leven: ik realiseerde me hoeveel potentieel er in mijn hoofd zit, hoe mooi de wereld is, en dat je moet genieten van wat je hebt.

Al met al een fantastische eerste ervaring!! Volgende keer misschien wel ietsje minder nemen en dan met iemand samen, ik kan me voorstellen dat dat op een hele andere manier misschien nog wel intenser zou kunnen zijn!

Ik hoop dat jullie dit stukje leuk vonden om te lezen, het was in ieder geval heel fijn voor mij om de avond even op een rijtje te zetten door dit rapport te schrijven!

Cheers! :wave:

Mindless zei:
Mooi report! En wat is lsd toch een mooi spul he! :grin:

Echt fantastisch spul ja! Je kan echt onmogelijk beseffen hoe intens het voelt zonder het te hebben gedaan. Ik durf zelfs te zeggen dat ik het intenser vind dan MDMA: daarbij wordt alles gewoon mooier dan het is, waar je bij LSD je 'eigen werkelijkheid' creëert en alles binnenkrijgt hoe je dat zelf wilt, en dat allemaal met je eigen gedachten!!

Beetje zonde dat ik weinig echte introspectie had: daarvoor waren te veel gedachten in mijn hoofd. Misschien volgende keer wat vragen opschrijven van tevoren! :smoke:

Helemaal geen spijt van dat ik dit heb geprobeerd!!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi report! Fijn dat je het zo goed bevallen is man. LSD is echt wonderlijk spul, ik moet er ook weer eens tijd voor gaan maken binnenkort.

MaartenGrun zei:
Ik plande om 125 ug te nemen, een halve zegel van wat mijn dealer zei dat 250 ug was. Echter, vlak voor inname besloot ik om toch de hele zegel te nemen, om niet net zoals mijn eerste keer 2CB een 'net-niet' gevoel te krijgen. En oh, ik zou zeker geen net niet gevoel krijgen!
Als je zegels daadwerkelijk 250ug waren geweest had je van een halve zeker geen net niet ervaring gehad. Maar de meeste zegels komen niet boven de 100 tot 150ug en dan is een halve wel wat aan de weinige kant.

Er gaan door dit soort dealer praat vaak veel hogere doseringen op internet de ronde dan mensen daadwerkelijk nemen. Nu het testcentrum ook geen LSD meer kwantificeert wordt het er helaas niet beter op.

Maar opzich maakt dat voor jou verder niet zoveel uit, je hebt een mooie ervaring gehad en dat telt uiteindelijk.

MaartenGrun zei:
Je kan echt onmogelijk beseffen hoe intens het voelt zonder het te hebben gedaan. Ik durf zelfs te zeggen dat ik het intenser vind dan MDMA:
LSD, maar ook psilo en vele andere psychedelica zijn zeker intenser dan MDMA. Had je dat niet verwacht dan? MDMA is best intense hoor, maar valt in het niet bij een goede trip.

Psychedelibee zei:
Mooi report! Fijn dat je het zo goed bevallen is man. LSD is echt wonderlijk spul, ik moet er ook weer eens tijd voor gaan maken binnenkort.

MaartenGrun zei:
Als je zegels daadwerkelijk 250ug waren geweest had je van een halve zeker geen net niet ervaring gehad. Maar de meeste zegels komen niet boven de 100 tot 150ug en dan is een halve wel wat aan de weinige kant.

Er gaan door dit soort dealer praat vaak veel hogere doseringen op internet de ronde dan mensen daadwerkelijk nemen. Nu het testcentrum ook geen LSD meer kwantificeert wordt het er helaas niet beter op.

Maar opzich maakt dat voor jou verder niet zoveel uit, je hebt een mooie ervaring gehad en dat telt uiteindelijk.

MaartenGrun zei:
Je kan echt onmogelijk beseffen hoe intens het voelt zonder het te hebben gedaan. Ik durf zelfs te zeggen dat ik het intenser vind dan MDMA:
LSD, maar ook psilo en vele andere psychedelica zijn zeker intenser dan MDMA. Had je dat niet verwacht dan? MDMA is best intense hoor, maar valt in het niet bij een goede trip.

Haha ik heb misschien te weinig ervaring met psychedelica om dat in te zien. Zit ook nog enigszins aan de beginfase van mijn MDMA gebruik, waardoor ik die magie nog als zeer intens ervaar!
Maar dit gaat idd zoals gezegd veel verder en dieper, keigaaf om mee te mogen maken :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MaartenGrun zei:
Haha ik heb misschien te weinig ervaring met psychedelica om dat in te zien. Zit ook nog enigszins aan de beginfase van mijn MDMA gebruik, waardoor ik die magie nog als zeer intens ervaar!
Maar dit gaat idd zoals gezegd veel verder en dieper, keigaaf om mee te mogen maken
Zeker in de beginfase is MDMA behoorlijk intens inderdaad, maar zoals je zelf hebt mogen ervaren nu gaan psychedelica nog veel dieper. Het mooie aan psychedelica is dat die intensheid ook blijft in tegenstelling tot MDMA. Natuurlijk went ook trippen wel na velen keren, maar het blijft gewoon enorm intens. Uit ervaring weet ik helaas dat het intense van MDMA snel minder wordt.

Psychedelibee zei:
MaartenGrun zei:
Maar dit gaat idd zoals gezegd veel verder en dieper, keigaaf om mee te mogen maken
Zeker in de beginfase is MDMA behoorlijk intens inderdaad, maar zoals je zelf hebt mogen ervaren nu gaan psychedelica nog veel dieper. Het mooie aan psychedelica is dat die intensheid ook blijft in tegenstelling tot MDMA. Natuurlijk went ook trippen wel na velen keren, maar het blijft gewoon enorm intens. Uit ervaring weet ik helaas dat het intense van MDMA snel minder wordt.

MDMA is ook een prachtspul! Het grote nadeel hiermee is dat het tè leuk is. Hierdoor gaan mensen te snel achter elkaar MDMA gebruiken en bouw je geen goede serotonine voorraad op. Ik zie het jammer genoeg te vaak hier op het forum , leden die gewoon simpelweg niet weten wat ze doen(sommigen pakken6-7 pillen en het dan raar vinden dat je hele rare dingen gaat zien :confused: ). In mijn ogen kun je ook heel intense momenten beleven evt. met goede vrienden, vooral omdat dit tot goede gesprekken kan leiden. Je zal dit wel tot 2 à 3 keer per jaar moeten beperken. Dat maakt lsd zo mooi, het verliest niet zijn pracht en praal en brengt keer op keer geestverruimende en unieke ervaringen.

Maarten Grun, fijn dat de eerste keer lsd je zo bevallen is! Ik vind het dan ook erg fijn om serieuze ervaringen te lezen van forumgebruikers :).

Wacky zei:
-1 zegel van 250 ug (betrouwbare dealer)
niet dus :grin: een die uit zijn nek lult zoals allemaal.

Maar wel mooi dat je een goede ervaring hebt gehad :)

Zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar hij heeft me nog nooit genaaid en qua wat ik per dosis en verwachte effecten op internet had gelezen zit het er dik in dat ik 200+ ug heb genomen. Misschien heb ik niet duidelijk genoeg gemaakt hoe extreem hard ik aan het trippen was :stoned:

Boer Richard zei:
Psychedelibee zei:
MaartenGrun zei:

MDMA is ook een prachtspul! Het grote nadeel hiermee is dat het tè leuk is. Hierdoor gaan mensen te snel achter elkaar MDMA gebruiken en bouw je geen goede serotonine voorraad op. Ik zie het jammer genoeg te vaak hier op het forum , leden die gewoon simpelweg niet weten wat ze doen(sommigen pakken6-7 pillen en het dan raar vinden dat je hele rare dingen gaat zien :confused: ). In mijn ogen kun je ook heel intense momenten beleven evt. met goede vrienden, vooral omdat dit tot goede gesprekken kan leiden. Je zal dit wel tot 2 à 3 keer per jaar moeten beperken. Dat maakt lsd zo mooi, het verliest niet zijn pracht en praal en brengt keer op keer geestverruimende en unieke ervaringen.

Maarten Grun, fijn dat de eerste keer lsd je zo bevallen is! Ik vind het dan ook erg fijn om serieuze ervaringen te lezen van forumgebruikers :).

Helemaal met je eens, MDMA is simpelweg te leuk :( 2/3 keer per jaar heb ik al geaccepteerd niet meer te halen, probeer 2 maanden iig aan de houden... Maar als je wil zou je elke week wel naar 2 gave festivals kunnen gaan... Maakt het (voor mij) niet makkelijker! :rolleyes:

Leuk om te horen dat je het een fijn stukje vond!

Maarten

MeejheM

Badass junkie
Welkom bij de club, LSD blijft toch een magisch goedje.

Je zou idd je dealer echt niet moeten geloven over de dosering van een zegel, maar dat mag je meenemen naar de volgende keer. Uiteindelijk is het toch goed bevallen...

Heb je trouwens notities gemaakt, of is de hele report uit je geheugen?

MeejheM zei:
Welkom bij de club, LSD blijft toch een magisch goedje.

Je zou idd je dealer echt niet moeten geloven over de dosering van een zegel, maar dat mag je meenemen naar de volgende keer. Uiteindelijk is het toch goed bevallen...

Heb je trouwens notities gemaakt, of is de hele report uit je geheugen?

Haha thanks. Helemaal mee eens :hearteyes:
Oke ik neem het mee! Toch was het elke cent waard :wink: Heel goed bevallen idd

Ik heb geen notities gemaakt, herinnerde me flarden en terwijl ik die de dag erna opschreef kwamen er meer dingen naar boven. Ik denk dat een tripreport schrijven een fijne manier is om een LSD trip te verwerken de volgende dag :)

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Leuk trip report! Was het niet eng om in je eentje te doen? LSD staat hier ook nog op het lijstje, maar moet er eerst even tijd voor vinden. Gelukkig komt de zomer vakantie er bijna aan :)

Bovenaan