Helemaal naar de petverderrie

TimmyTaakstraf

Experimenterende gebruiker
Hai,

Ik gebruik nu sinds afgelopen september bijna iedere zaterdagavond speed (door drinken) ik gebruik zo'n 1 gram per avond of iets minder, verdeelt over drie x. deze hoeveelheid doe ik al maanden dus het gebruik opzich is wel stabiel want heb totaal geen behoefte om meer of vaker te gebruiken.
Wil de hoeveelhjuist weer proberen te verminderen en dat aan te wennen. Less is more hoor ik altijd.

We zorgen bewust er al voor dat we voor 21.00 alles hebben gehad die avond. In de hoop eerder te kunnen slapen, goeie grap..
De vriendin waarmee ik dit altijd doe tijdens stappen haalt altijd 2 gr en zeij heeft dan het grootste deel aangezien zij zelf ook erg groot is en ik een kabouter.

Verstandig als zij is, drinkt zij er niet bij.
Ik wel -_- ik gok zo'n 7 a 8 glazen wijn op een avond, heerlijk. Lekker losjessss
Maar goed, na dat avondje stappen en een after kom ik vaak rond 13.00 het huis binnen gekropen. Enorme zwarte doppe in de kop van die roze bende. (Ja slms hebben we roze pep. Bij wit heb ik niet zulke grote pupillen... kan dat kloppen?) Nog 1mm blauwe iris over en derest is zwart. Maar nog steeds goed in mn sas. Ff goed wat drinken, nog een peukie, twee bananen en dan lekker slapen......nee.
Dan begint de ellende. De katers die ik heb zijn echt niet te doen, het voelt alsof ik doodga.
Droge bek, taal slijm in de keel dat ik niet kan wegslikken, ENORM leeg gevoel in de buik en zwaar behoefte aan gezelligschap. Soms ook hartkloppingen. Koude voeten en handen, en die klote muziek nog in mn hoofd.... depressief omdat het weekend weer voorbij is en ik weer een week moet werken. Etc etc. Ik ben dan gewoon een wrak. (Combi met alcohol, i know....)
Savonds uurtje of 21.00 slaap ik wel weer en de volgende dag weer aardig bij hoor. En gelukkig smaandags altijd nog vrij om extra bij te komen.

Nu wil ik proberen gewoon aan de fris te gaan tijdens speed gebruik en de dosering iets te verminderen. Voor mijn lichaam en 1 "drug" op een avond is genoeg vind ik... en om die vreselijke kater te voorkomen.

Maar dan ben ik bang dat ik het lang niet zo naar mijn zin heb en HELEMAAAAL niet meer kan slapen doordat ik geen (verdovend) alcohol heb gehad.

Meningen, tips of ervaringen?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Één gram speed per avond is begoorlijk veel. Zal daar ook wel door komen.
Dan nog behoorlijk wat alcohol, ja dan vraag je om die kater.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zoals hierboven ook staat zou mijn mening of tip zijn : Contact opnemen met hulp/huisarts voordat het (verder) escaleert als er zich vervelende situaties gaan voordoen of jezelf bedreigd voelt etc.

Niks is nog aan de hand wat niet opgelost kan worden in een snel tempo als je wilt.
Een afspraak met de huisarts die beroepsgeheim heeft mocht dat je tegenhouden?

Hoop dat je snel minder aan de pep zit en het bet gaat met je!

TimmyTaakstraf

Ik denk dat ik het een beetje heb onderschat inderdaad. Ik ben natuurlijk niet ervaren en als ik zie wat die vriendin van me naar binnenwerkt, daar ben ik niks bij. En lees ook vaak dat mensen twee gram opsnuiven en shit dus ik dacht dat ik nog wel meeviel :') niet dus hahaha.

Maar gewoon weer aan de wijntjes ipv pep.

Als ik nu stop en het alleen nog heeel af en toe op een festival doe, is er dan blijvende schade?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Je maakt je lijf inderdaad kapot door op deze manier zo door te gaan, echt niet gezond. Probeer ook gewoon plezier te hebben zonder drugs. Lekker wijntjes drinken is ook prima toch? Zit je ook niet met zo'n kater (mits je niet te veel doorzuipt). Ik zou in ieder geval een paar maandjes ff kappen met de pep.

TimmyTaakstraf

Daar was ik idd al bang voor. Heb ook besloten aanstaande zaterdag geen pep aan te raken. En sowieso de komende tijd niet! Is er nu in die afgelopen maanden al blijvende schade aan mijn lichaam opgetreden? Of kan mijn lichaam hiervan nog herstellen? (Niet dat ik lichamelijke problemen heb hoor, ik merk niets).

En kan ik af en toe op een festivalletje nog wel eens wat pep gebruiken? Eens in de zoveel maanden bijvoorbeeld.

Ik denk dat ik hieruit ook wel kan opmaken dat die vriendin van me die elk weekend gebruikt en soms ook door de week, zichzelf naar de klote helpt. (Niet dat ze gaat stoppen want ze vind het te leuk en ze lust ook geen alcohol). Ik heb geprobeert een gesprek te voeren hierover met haar, maar ze vind het allemaal wel meevallen en ik moet "niet zo saai doen". Ze kan de boom in, ik stap weer over op alleen alcohol :') van je vrienden moet je t hebben.

Ben nu wel bang dat ik het stappen niet meer kan volhouden tot 5/6 u in de ochtend met alleen drank zonder pep. Nog tips? Haha! Dat vroeg ik me nog wel af namelijk.....

Hoop dat dat vanzelf weer komt net als eerder.

Btw: ik lees ook genoeg verhalen over mensen die elke dag aan de pep zitten of 5 gram in een weekend snatsen. Hoe dan?! Dat zijn taaien dan

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is wel verstandig ja! Ik denk dat de schade meevalt als je nu een tijdje stopt. Hou gewoon voor jezelf wat regels aan, bijv. alleen op speciale gelegenheden of een bepaalde tijdsgrens. Probeer het ook leuk te hebben zonder drugs, want je wil niet zo'n persoon zijn die het alleen maar leuk kan hebben mét drugs, lijkt me :P En zorg ervoor dat je nu een periode weer gezond eet en goed slaapt, maar ook zeker wanneer je wel weer een keer aan de pep gaat, dat je zeker in de week ervoor en erna goed voor jezelf zorgt!

Als de muziek echt goed is op een feestje dan kan ik het prima tot een uurtje of 5 volhouden. Zeker als m'n vrienden wel aan de shit zitten, want dan kan ik wel aardig meegenieten, hehe. Maar accepteer ook gewoon dat je dan moe wordt. Doorgaan tot 8 uur is nergens voor nodig.. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk toch liever naar festivals ga dan naar feesten, want m'n hele ritme wordt erdoor verneukt en ik kan niet zo goed tegen weinig slaap.

En die mensen die er elke dag aanzitten breekt het ook op hoor. Alleen dat zullen ze je niet zo snel vertellen of toegeven. :wink:

TimmyTaakstraf

En wat zou ik dan moeten aanhouden? Eens per maand, eens per twee/drie maand?
En welke hoeveelheid? We hebben geen weegschaal dus doseren is nogal een opgave voor leken zoals wij.
Dank jullie voor je reacties.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat zul je voor jezelf moeten bepalen. Er is geen gouden stelregel die zegt dat als je je eraan houdt geen problemen zult krijgen. Hoe vaker je het gebruikt, des te groter de kans op problemen.

Elk weekend een gram betekent dat je over een poosje zo'n groot slaaptekort hebt opgebouwd dat je allerlei problemen gaat krijgen. Lees: Concentratieproblemen, onrust, slaapproblemen, wanen, paranoia, depressie enz.

Je kunt voor jezelf het beste beoordelen hoe vaak je dus deze dingen wilt doen. Bijvoorbeeld eens per maand of eens per twee of drie maanden.

Normale hoeveelheden zijn ook subjectief maar een gram is in ieder geval te veel. Je snuift neem ik aan? Je kunt ook proberen eens op een festival een bommetje te nemen van 80 of 100 milligram. Dat werkt veel langer en dan heb je ook niet zo snel de drang bij te nemen, wat je met snuiven meer hebt. Als je een weegschaaltje en capsules koopt kun je dit handig voorbereiden en bijvoorbeeld 2 bommetjes meenemen en verder niets. Dan kun je ook niet te veel gebruiken.

Ik denk dat het goed is dat je voor jezelf even bent gaan nadenken en hier even ten rade bent gegaan. Anders leidt dit gedrag tot verslaving, maar het feit dat je er zelf nog over nadenkt is een goed teken.
Snatasja zei:
Btw: ik lees ook genoeg verhalen over mensen die elke dag aan de pep zitten of 5 gram in een weekend snatsen. Hoe dan?! Dat zijn taaien dan
haha nee die zijn niet taai, die zijn verslaafd. Dan gaat je tolerantie enorm omhoog en heb je dus meer nodig voor hetzelfde effect. Daarnaast voel je je ellendig zonder.

Bovenaan