HELP! alprazolam; dosering?

Beste DFers

ik heb net fftjes in het medicijnkastje gekeken, en daar vond ik pilletjes alprazolam, van 0,25 mg per pilletje. Ik heb een beetje rondgekeken op df en begrijp dat dit een "benzo" is? ik weet aardig wat van drugs, maar van die farmaceutische drugs eigelijk helemaal niks. nu heb ik een paar vraagjes zouden jullie mij hier alsjeblieft bij kunne helpen ?

1. wat is een normale tot lichte dosering voor iemand zonder tolerantie, die dit voor het eerst neemt?

2. wat is precies het effect, en hoe lang zal het effect duren?

3. heb ik nog de controle om te fietsen, lopen, of enigzins helder te denken ?

4. heeft het grote risico's ? zowel accuut, als verslavings risico ?

5. kan ik er gewoon bij blowen ?

ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen! voordat ik een nieuwe drug test wil ik graag zoveel mogelijk info, want een belezen man, telt voor 2 :wink:, of iets in die zin :tongueout:

:stoned:

YawningMan

Belezen gebruiker
..Google eerst even zeg, alsjeblieft. Maar goed, omdat ik goed gezind ben..

1. wat is een normale tot lichte dosering voor iemand zonder tolerantie, die dit voor het eerst neemt?
Ik zou beginnen met 1mg. Ga er vanuit dat 3mg relatief hoog is. Je zult bij 1mg wel effect hebben. Echter, wil je van de kaart zijn, neem dan 2 tot 3mg.

2. wat is precies het effect, en hoe lang zal het effect duren?
Volledig ontspannen, kalm, geen vorm van zorgen, slaperig en enigszins in de war.
Alprazolam is een kortwerkende benzo, het werkt 6 tot 12 uur. Echter, nadat je geslapen hebt (wat erg makkelijk gaat lukken) is het effect voor je niet meer merkbaar.

3. heb ik nog de controle om te fietsen, lopen, of enigzins helder te denken ?
Afhankelijk van de dosis die je neemt. 0.25mg tot 1mg wordt gezien als een lichte dosis. Hiermee moet dat prima lukken. 1 tot 2mg als middelmatige dosis, hiermee kun je, lijkt mij, nog prima tot redelijk fietsen en lopen, helder denken wellicht iets minder. 3mg en hoger wordt gezien als hoog, je zult meer moeite hebben met coördinatie. Fietsen en lopen kunnen lastig zijn. Ook helder denken zal je minder goed afgaan. Na een dergelijke dosis kun je ook last krijgen van geheugenverlies (tijdens de periode van inname).

4. heeft het grote risico's ? zowel accuut, als verslavings risico ?
Nee. Benzo's zijn erg moeilijk over te doseren, lichamelijk gevaar is erg nihil tenzij je ruim, maar dan ook erg ruim, over die 3mg gaat. Goed voor je lever zijn benzo's zijn sowieso niet, maar enfin. Verslaving en tolerantie treed pas later op, daar hoef je je bij enkel malig gebruik absoluut geen zorgen over te maken. Enige risico is dat je bij hoge dosering last krijgt van duizeligheid (coördinatie, reflex en balans zijn lastiger), slaperigheid, en geheugenverlies. Dit zijn de meest voorkomende neveneffecten. Je kunt in hoge dosis ook last krijgen van een lage bloeddruk, vertraagde ademhalig (als je COPD of CARA hebt, zijn benzo's géén aanrader), verslapte spieren. In ergste geval, bij (zware) overdosering zijn flauwvallen, coma of zelfs overlijden (nogmaals, hiervoor moet je zeer ver de 3mg overschrijden, wat je absoluut NIET moet doen voor iemand zonder tolerantie!)

5. kan ik er gewoon bij blowen ?
Absoluut. Er is geen wisselwerking tussen THC en alprazolam (of benzo's in z'n algemeenheid). Sterker nog, veel mensen vinden het een hele aangename combinatie. Ik ben één van die mensen.

Voor meer informatie; Google, wikipedia en taimapedia.

hartstikke bedankt ! srry dat ik niet eerst ff heb gegoogled, was google eigenlijk helemaal vergete :P heb uren op df rond lopen lezen

ik heb gister 4x0,25 mg genomen, laten oplossen onder mijn tong, maar ik merkte er niet zo heel veel van. heel klein beetje misschien maarja leek een beetje placebo effect.

kaasbaas

Badass junkie
my2stworld zei:
hartstikke bedankt ! srry dat ik niet eerst ff heb gegoogled, was google eigenlijk helemaal vergete :P heb uren op df rond lopen lezen

ik heb gister 4x0,25 mg genomen, laten oplossen onder mijn tong, maar ik merkte er niet zo heel veel van. heel klein beetje misschien maarja leek een beetje placebo effect.

Ik denk ook dat 't meer effect zou hebben als je het gewoon inslikt.

YawningMan zei:
Volledig ontspannen, kalm, geen vorm van zorgen, slaperig en enigszins in de war.
Alprazolam is een kortwerkende benzo, het werkt 6 tot 12 uur. Echter, nadat je geslapen hebt (wat erg makkelijk gaat lukken) is het effect voor je niet meer merkbaar.

Naar mijn ervaring duurt Alprazolam véél korter, 't werkt van zo'n 4 tot 6 uur voor mij. En natuurlijk heb je altijd wel een lichte gaarheid van benzo's, maar ik heb ook een kater van twee dagen van alcohol, maar dat betekend niet dat alcohol ook voor 60 uur volop actief is in mijn hersenen :P.

Ik wil trouwens er ook nog even bij zeggen dat alcohol de werking van benzo's versterkt, erg oppassen dus! Het kan wel gecombineerd worden maar 1 biertje kan het effect al gevoelsmatig 2x versterken :wink:. Bovendien is alcohol ook een downer net als benzo's dat zijn en is het dus ook dubbel ongezond voor je. Nou zijn benzo's niet de meest ongezonde drugs dus maak je daar maar geen zorgen om. Maar pas wel op, want het is dus ook 2x zo makkelijk om knock-out te gaan als je benzo's en alcohol combineert.

kaasbaas zei:
my2stworld zei:

Ik denk ook dat 't meer effect zou hebben als je het gewoon inslikt.

YawningMan zei:

Naar mijn ervaring duurt Alprazolam véél korter, 't werkt van zo'n 4 tot 6 uur voor mij. En natuurlijk heb je altijd wel een lichte gaarheid van benzo's, maar ik heb ook een kater van twee dagen van alcohol, maar dat betekend niet dat alcohol ook voor 60 uur volop actief is in mijn hersenen :P.

Ik wil trouwens er ook nog even bij zeggen dat alcohol de werking van benzo's versterkt, erg oppassen dus! Het kan wel gecombineerd worden maar 1 biertje kan het effect al gevoelsmatig 2x versterken :wink:. Bovendien is alcohol ook een downer net als benzo's dat zijn en is het dus ook dubbel ongezond voor je. Nou zijn benzo's niet de meest ongezonde drugs dus maak je daar maar geen zorgen om. Maar pas wel op, want het is dus ook 2x zo makkelijk om knock-out te gaan als je benzo's en alcohol combineert.

Ja daar ben ik gisteren achter gekomen, ik had 1 mg gesnoven, en daarna 0,5mg op me tong laten smelten. Ik voelde er niets van, dus ik ben daarna naar een club gegaan. Ik kwam binnen, dronk een biertje, en daarna weet ik helemaal niets meer. Ik werd wakker in me bed. maar hoe ik er gekomen ben is mij een raadsel. Ook droomde ik dat ik helemaal verlamd in een droomtoestand op de grond lag, maar nu twijfel ik eraan of ik dit gedroomd heb, of dat dit echt is gebeurd. Want heb ook 5 smsjes gestuurt naar mijn vader; "pap bel me alsjeblieft" waarvan ik ook niet meer kan herrinneren waarom ik dat stuurde. :confused: zou ik soms out zijn gegaan? mijn vrienden waren me om 1 uur kwijt en ik stuurde die smsjes om kwart voor 4. ik vraag me echt af waar ik in die tussentijd geweest ben? mischien wel knock out ergens in een straat ofzo? wat denken jullie?

voortaan nooit meer alcohol bij een benzo dus, wijse les :grin:

kaasbaas

Badass junkie
my2stworld zei:
Ja daar ben ik gisteren achter gekomen, ik had 1 mg gesnoven, en daarna 0,5mg op me tong laten smelten. Ik voelde er niets van, dus ik ben daarna naar een club gegaan. Ik kwam binnen, dronk een biertje, en daarna weet ik helemaal niets meer. Ik werd wakker in me bed. maar hoe ik er gekomen ben is mij een raadsel. Ook droomde ik dat ik helemaal verlamd in een droomtoestand op de grond lag, maar nu twijfel ik eraan of ik dit gedroomd heb, of dat dit echt is gebeurd. Want heb ook 5 smsjes gestuurt naar mijn vader; "pap bel me alsjeblieft" waarvan ik ook niet meer kan herrinneren waarom ik dat stuurde. :confused: zou ik soms out zijn gegaan? mijn vrienden waren me om 1 uur kwijt en ik stuurde die smsjes om kwart voor 4. ik vraag me echt af waar ik in die tussentijd geweest ben? mischien wel knock out ergens in een straat ofzo? wat denken jullie?

Phoe, wie weet wat je hebt gedaan. Ik heb zelf ook wel nachten die ik helemaal niet meer herinner door benzo(-achtige) drugs. En soms hoor ik dan verhalen van dingen die ik heb gedaan waar ik mezelf absoluut niet in kan herkennen.

Grote kans dat je meer hebt gedronken dan 1 biertje maar dat je het simpel weg niet kan herinneren :wink:.

kaasbaas zei:
my2stworld zei:

Phoe, wie weet wat je hebt gedaan. Ik heb zelf ook wel nachten die ik helemaal niet meer herinner door benzo(-achtige) drugs. En soms hoor ik dan verhalen van dingen die ik heb gedaan waar ik mezelf absoluut niet in kan herkennen.

Grote kans dat je meer hebt gedronken dan 1 biertje maar dat je het simpel weg niet kan herinneren :wink:.

jaa wel meer als 1tje, vanaf het 2de of 3de biertje raakte ik elk besef kwijt, maarja ik ben wel gewoon thuis gekomen, maarja er zijn nog steeds 4 uur zoek :P waarvan ik geen flauw idee heb waar ik toen was.

:wave:

YawningMan

Belezen gebruiker
Benzo's snuiven is volledig nutteloos en inefficiënt. Minder effect en je ramt alleen maar rotzooi mee naar binnen van de tablet naast de werkzame stof. En drinken erbij, zonder dat je daarmee om hebt leren gaan/ervaring hebt is inderdaad niet zo verstandig.

Beste mensen,

ik heb hier Alprazolam 0,25 mg
nu heb ik ongeveer halfuurtje geleden eentje genomen.
ik wil weten hoelang moet k wachten tot ik weer eenje kan nemen.
want deze effect steld niets voor:(

alvast thx

kaasbaas

Badass junkie
illusion or not? zei:
Beste mensen,

ik heb hier Alprazolam 0,25 mg
nu heb ik ongeveer halfuurtje geleden eentje genomen.
ik wil weten hoelang moet k wachten tot ik weer eenje kan nemen.
want deze effect steld niets voor:(

alvast thx

Je zou er nu al meer kunnen nemen, 0,25mg is inderdaad geen recreationele dosering. Het duurt ongeveer een half uur voordat je het effect begint te voelen en na 4 uur (volgens de bijsluiter) is het uitgewerkt en zou je weer een nieuwe dosering moeten nemen als je het als medicijn gebruikt.
Ik zou zeggen, pak er nu nog 0,50 of 0,75mg bij en kijk hoe je je daar bij voelt.

Ik zie nu wel dat je bericht een uur geleden geplaatst was dus misschien heb je al wat meer genomen? Succes ermee!

echt hartelijk dank voor je informatie over deze middel.
ik heb het ingenomen en na een half uurtje voelde k me beetje suf en moe.
ik dacht laat ik is op mijn bed liggen en kijken wat nu....
na kleine 10 minuutjes viel ik in slaap en ben nu al ongeveer kwartiertje wakker

Ik zal nu wel een hoger dosering nemen kijken wat er dan gebeurd..
k ben geen Junkie maar k experimenteer graag met dingen
laat dit duidelijk zijn.:)

anyway, bedankt voor je informatie 'Kaasbaas'

kaasbaas

Badass junkie
illusion or not? zei:
echt hartelijk dank voor je informatie over deze middel.
ik heb het ingenomen en na een half uurtje voelde k me beetje suf en moe.
ik dacht laat ik is op mijn bed liggen en kijken wat nu....
na kleine 10 minuutjes viel ik in slaap en ben nu al ongeveer kwartiertje wakker

Ik zal nu wel een hoger dosering nemen kijken wat er dan gebeurd..
k ben geen Junkie maar k experimenteer graag met dingen
laat dit duidelijk zijn.:)

anyway, bedankt voor je informatie 'Kaasbaas'

Graag gedaan, ik lees nu je bericht pas dat je in slaap was gevallen :tearsofjoy:. Daar heb ik je net nog voor gewaarschuwd in een privé bericht :wink:.

Wat ik je ook aan kan raden is lekker wat muziek op je mp3 zetten en buiten gaan wandelen. Vooral rond dit uur is dat heerlijk omdat iedereen al slaapt. Het is natuurlijk nu wel koud, dat is wat minder dus kleed je goed warm aan als je het gaat doen. Het grootste minpunt is dan toch wel de sneeuw waardoor een wandeling nogal moeizaam gaan.

Maar als nog, muziek op en genieten :hearteyes:.

Bovenaan