Help, alsjeblieft... Stiefvader onder de coke.

Goedemorgen mede df'ers

Ik post hier omdat ik hoop dat een van jullie mij kan vertellen wat ik met deze situatie aan moet.. Weet niet meer wat ik doen moet.. Hoop dat een van jullie de tijd neemt om mijn verhaal te lezen, het is namelijk niet even snel uit te leggen

Laten we als eerste voorop stellen dat ik absoluut geen hekel heb aan drugs. Dus bij deze wil ik die reacties voorkomen. Zelf heb ik ook al genoeg gedaan, coke, speed, truffels, XTC, mdma... En dit doe ik af en toe nog steeds.

Ik heb een ex-stiefvader die worstelt met in mijn ogen een erge cocaïne verslaving. Het gaat van kwaad naar erger. Dreigen, fysiek geweld, manipuleren, psychotisch gedrag... Helaas kunnen ze hem niet oppakken voordat hij mij of mijn moeder / broertje ècht iets aan doet. Hoe raar dit ook mag klinken.

Hij is door de weeks wel aan het werk,'s weekends is hij volledig van het padje af... Nu mijn vraag: Hoe de fuck moet ik hier mee om gaan.. Alles wat ik zeg of doe, maakt hem he-le-maal gek.. En geloof me, hij is écht gek genoeg om iemand wat aan te doen.. Mijn moeder heeft borstkanker, zelfs dat weerhoud hem er niet van. Tijdens de chemos zat meneer in de parkeergarage te snuiven.

Mocht iemand met dezelfde verslaving dit ook lezen, het volgende: ik snap dat jullie ziek zijn. Want dat is het, verslaving is Een ziekte. Maar beseffen jullie godverdomme wel wat jullie om je heen allemaal kapot maken?. Vrienden, familie, iedereen gaat er aan onderdoor. Of dat nou bewust om onbewust is... Stop er alsjeblieft mee.. Ook voor jezelf.

Groet,
Een wanhopige, radeloze...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat een nare situatie zeg. Het is inderdaad een ziekte, maar wel eentje die te overwinnen valt. Het moeilijkste is dit bij hem duidelijk krijgen en laten merken wat het met jullie doet. Helemaal naar dat je moeder ook nog eens ziek is, ik vermoed zomaar dat dit ook van invloed is op de verslaving.

Ikzelf heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik heb wel veel verhalen gehoord en weet ongeveer hoe het eraan toe gaat. Ik kan je dus ook niet het advies geven hoe er mee om te gaan. Wel kan ik je aanraden eens te kijken op:

http://www.stichtingcokevanjou.nl/

Zij doen van alles voor mensen in jouw situatie, je kunt er met anderen praten via het forum die in het zelfde schuitje zitten en je kunt advies krijgen hoe te handelen.

Verder zijn er hier op het forum ook een heel aantal mensen die je meer kunnen vertellen en ook hier zitten mensen met dezelfde problemen.

Heel erg veel sterkte en ik hoop van harte dat zowel je moeder als je stiefvader weer beter worden!

Bovenaan