HELP....examens

wakko

Newbie
heb wel al paar dingen gelezen ivm met goeie middeltjes voor de examens, maar dan vooral voor het concentreren.

Ik zit namelijk met het probleem dat ik pillen moet nemen van de doktor die je vermoeid maken (staat ook op de bijsluiter). En laatste tijd heb ik al veel gehad dat ik gewoon in slaap val als ik aan het leren ben :openmouth:
en met de examens in het vooruitzicht maak ik mij wel wat zorgen.

Weten jullie soms geen middelen om mij zowel WAKKER te houden, en mij toch nog goed te kunnen concentreren. Is speed een goed gedacht, of zou ik maar beter vlug aan iets anders denken?

Freaky high

Bewuste gebruiker
speed is mss wel een goed gedacht, heb ik ook al van gehoord dat je er goed van kunt concentreren, maar ben dit niet 100%zeker

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Stap naar een docent en vertel hem dat je medicijnen gebruikt die misschien negatief uitpakken voor je examen. Hij weet dan vast wel raad. Daar schiet je meer mee op dan nu allemaal spul uit te proberen.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
Baukereg zei:
Stap naar een docent en vertel hem dat je medicijnen gebruikt die misschien negatief uitpakken voor je examen. Hij weet dan vast wel raad. Daar schiet je meer mee op dan nu allemaal spul uit te proberen.
ja zou ik ook doen en als je speed zou pakken, kijk eens wat er in die pillen van je zit en zoek op of het kwaad kan om daarop speed te pakken

boy

Bewuste gebruiker
Terug naar de dokter en je probleem uitleggen.

Wat zijn het trouwens voor pillen? Waarom slik je ze?

boy

Bewuste gebruiker
flash kieke zei:
ik zou toch maar een beetje pep nemen,anders ga je andere dingen willen doen in plaats van leren.

Waarom nou meteen naar de pep grijpen? Als hij prima kan leren zonder die pillen (en als hij die kuur tijdelijk mag stopzetten), dan lijkt mij dat iets gezonder.

flash kieke

Wijs gebruiker
boy zei:
flash kieke zei:
ik zou toch maar een beetje pep nemen,anders ga je andere dingen willen doen in plaats van leren.

Waarom nou meteen naar de pep grijpen? Als hij prima kan leren zonder die pillen (en als hij die kuur tijdelijk mag stopzetten), dan lijkt mij dat iets gezonder.

Ik dacht dat hij pep wou doen ,en ik zei: dan zou ik maar een beetje pep nemen :wave:

Dags

Bewuste gebruiker
ritalin, iig wordt ik daar echt scherp van en kan me echt goed met 1 ding bezighouden, daarbij blijf je goed wakker.

JewCookie

Wijs gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
maar je kunt toch niet heel de examenreeks door pep nemen?
dat kan je lichaam toch gewoon niet aan?

examens zijn 3 weken of zo, 3 weken lang ongeveer één 5de van een lijn kan geen kwaad.. :wink:

zo lang je normaal slaapt, en zo wijnig neemt dat je er geestelijk niks van voelt (je concentratie neemt toe, en je neemt gewoon veel meer van de stof op) is de schade zeeeer klein.

een oud voorbeeld: herman brood.. 30 jaar dagelijks aan de speed... en nog leven (ok tot hij er zelf een einde aan gemaakt heeft..)

JewCookie

Wijs gebruiker
Dags zei:
ritalin, iig wordt ik daar echt scherp van en kan me echt goed met 1 ding bezighouden, daarbij blijf je goed wakker.

ritalin niet, daar merk je geestelijk heel veel van, en net zo schadelijk als speed, dus ik zou toch echt speed nemen, kan je tenminste zelf doseren..

slunse

Bewuste gebruiker
niet dus hé.. in ritalin weet je tenminste perfect hoeveel er in zit, en je kan evengoed een halfje of een vierde nemen als je van een hele teveel merkt..
en bij speed weet je nooit hoe hoog het amfetamine gehalte is tenzij je het laat testen. dus je kunt snel een klein beetje teveel nemen zodat je toch strak komt te staan. ritalin lijkt me beter, het is niet voor niets een medicijn tegen concentratiestoornissen..

JewCookie

Wijs gebruiker
met ritalin kan ik me niet concentreren het is bij pep de bedoeling dat je ongeveer 1 5de van een lijntje neemt. dan voel je er niks van, bij ritalin zou je dus alleen iets van de zijkant moeten schrapen en moeilijk lopen etteren terwijl het niks minder schadelijk is

JewCookie

Wijs gebruiker
Baukereg zei:
Als je het probleem bij je docent neerlegt, krijg je misschien ook meer tijd, net zoals leerlingen met dislextie.

het gaat om leren, niet om het maken.. :P

ik denkd at ze hem op een examen zelf nog wel wakker willen maken :mrgreen:

BacingsPen

Badass junkie
Trip Unit zei:
Ephedra misschien een oplossing?

Als je de kuur niet mag stoppen
Als je per se een middel wil om beter te kunnen leren
En als je niet verslavings gevoelig bent

Dan zou ik zeggen: Ephedra of blikjes redbull

Of eigenlijk, combi van deze 2... Van ephedra krijg ik altijd wel veel energie, maar tegen het 'moeheid' gevoel helpt het niet veel vind ik... (ik kan savonds gewoon slapen als ik strak sta van de ephedra's :grin: ) Daar zijn die energiedrankjes nou juist weer wel handig voor, ze gaan slaap tegen wat je dus wilde :)

Probeer t dus eerst maar is met cafeine, en advies van dokter/leraren, daarna kan je altijd nog sterkere middelen gebruiken/iets doen dat je zeker weten wakker houdt :wink:

dallandra

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
Trip Unit zei:

Of eigenlijk, combi van deze 2... Van ephedra krijg ik altijd wel veel energie, maar tegen het 'moeheid' gevoel helpt het niet veel vind ik... (ik kan savonds gewoon slapen als ik strak sta van de ephedra's :grin: ) Daar zijn die energiedrankjes nou juist weer wel handig voor, ze gaan slaap tegen wat je dus wilde :)

Probeer t dus eerst maar is met cafeine, en advies van dokter/leraren, daarna kan je altijd nog sterkere middelen gebruiken/iets doen dat je zeker weten wakker houdt :wink:

hm bij deze middelen kan ik me meestal niet echt goed concentreren,ik word er wel alert van maar meer oppervlakkig..

BacingsPen

Badass junkie
dallandra zei:
SpacingBen zei:
Trip Unit zei:

hm bij deze middelen kan ik me meestal niet echt goed concentreren,ik word er wel alert van maar meer oppervlakkig..

Het valt me op dat ik 1 van de weinige ben die zich beter kan concenteren door uppers. (en cunt sowieso van dat ik weet) Raar, maar waar... Ik denk eerlijk gezegd dat je het ook alleen moet doen als je anders te moe bent om te leren... En dat gaat in dit geval wel op...

nexus

Experimenterende gebruiker
Gebruikte altijd Guarana tijdens de examens.

"energietabletten" in het kruidvat. Wel niet overdrijven anders wordt je onrustig.

dallandra

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
dallandra zei:
SpacingBen zei:
Trip Unit zei:

Het valt me op dat ik 1 van de weinige ben die zich beter kan concenteren door uppers. (en cunt sowieso van dat ik weet) Raar, maar waar... Ik denk eerlijk gezegd dat je het ook alleen moet doen als je anders te moe bent om te leren... En dat gaat in dit geval wel op...

mischien heb je wel adhd..

matthijs

Badass junkie
Ik heb een paar maanden geleden, heeeele kleine lijntjes ritalin gesnoven om te leren. 2.5 miligram ofzo per keer. Daarmee kon ik echt uren aan een door leren. Je onthoudt het wel iets minder goed dan normaal maar in totaal heb je er voordeel van omdat je meer tijd hebt om het over te lezen.
Maar ik gebruik het nu tijdens de examens ook niet. Ik houd wel van mijn warrigheid :P

Bovenaan