HELP! GHB verslaving, en nu?

Hoi! Ik zit onder anderen op deze site te lezen. Ik zit namelijk echt met mn handen in het haar.
Ik gebruik al een paar jaar regelmatig g. Steeds met duidelijke regels en pauze tussendoor. Gaat al paar jaar goed.
Nu zijn de afgelopen dagen pechdagen voor mij geweest. Zeer stressvol en te lang naar de G gegrepen. Ik heb van 25 november tot 6 december niks meer gebruikt, Daarna is het mis gegaan.

ik ben nu dus ongeveer 20 dagen constant on op gemiddeld 3,5ml per 2,5 uur, savonds voor slapen en midden in de nacht ong 5ml. ongeveer 30/40ml per dag. Ik besefte mijzelf kerstavond dat ik verslaafd raakte. Daarom heb ik die avond om 18;00 mijn laatste dosis genomen en toen stevig op mn tanden gebeten geprobeerd de nacht door te komen. Dit was een ware hel, rond 01:00 begon ik extreem te trillen, hartkloppingen, wanen en geluiden in mn hoofd. Mn bed zeiknat van het zweet en mijn lichaam ijskoud. Dit extreme gevoel bleef ongeveer aanhouden tot 04;00 uur. Toen zwakte dit af tot ongeveer 07:00. Ik dacht dat het me gelukt was maar niks was minder waar. Opeens weer extreme trillingen en angst werd alleen maar erger. Om 10;00 sochtends werd het me te veel en moest ik weer een dosis nemen. Vanaf dat moment ben ik er letterlijk ziek van geworden, als ik nu om de 2,5/3 uur geen dosis pak ervaar ik direct een extreme druk op mn hoofd en gesteldheid.

Nu wordt ik door een maat ter kalmte gebracht dat ik dus niet erg verslaafd ben als ik het zo lang heb volgehouden om niks te pakken. Maar ik ben wel degelijk lichamelijk te afhankelijk om zonder hulp te stoppen. Ik wilde direct de verslavingszorg bellen maar hoor toch nog eerst even vanuit meerdere bronnen aan of dit nog zelfstandig valt op te lossen. Hij adviseerde mij online Baclofen 25MG en Lorazepam 2.5MG te kopen. Dit op gevoel 3 dagen te gebruiken en dat ik er dan met gemak van af ben (hij heeft ditzelfde ooit gedaan toen hij 6 weken lang on was geweest op 60ml pd). Kunnen jullie dit beamen of adviseren jullie mij een andere oplossing?

Ik ben radeloos, compleet van de leg. Ik heb thuis mn verantwoording met vrouw en kinderen maar ben een emotioneel wrak gevuld met schaamte. Kerst is voor mij dit jaar al verpest. Ik wacht met smacht op een reply of een privebericht van iemand die mij verder kan helpen. Alvast heel erg bedankt.

Raver

Badass junkie
Niet in 1 keer stoppen! Het kan veel pijnlozer.
Lees dit eens: https://drugsforum.nl/threads/ghb-afbouw-informatie.61829/

Baclofen en Lorazepam zijn hulpmiddelen, geen vervangers van de GHB. Je lichaam is afhankelijk van het spul, je hebt wel lang niet gebruikt 's nachts maar dat was niet zonder klachten. Zoals te lezen had je flinke ontwenning, en het was zelfs nodig een dosis te pakken. Dan ben je zeker afhankelijk van het spul.

Hang on, been there too!

Laatst bewerkt:
Niet in 1 keer stoppen! Het kan veel pijnlozer.
Lees dit eens: https://drugsforum.nl/threads/ghb-afbouw-informatie.61829/

Baclofen en Lorazepam zijn hulpmiddelen, geen vervangers van de GHB. Je lichaam is afhankelijk van het spul, je hebt wel lang niet gebruikt 's nachts maar dat was niet zonder klachten. Zoals te lezen had je flinke ontwenning, en het was zelfs nodig een dosis te pakken. Dan ben je zeker afhankelijk van het spul.

Hang on, been there too!

Bedankt voor je reactie. Ook wat aan je post gehad. Ik heb de hele dinsdag op de 4ml per dose gezeten. Heel slecht geslapen snachts. Woensdag om 11u verlaagd naar 3.6 per dose. Ging opzich prima, alleen de nachtrust had ik nodig. Daarom een flunitrazepam genomen. Werd ik heel rustig van een sliep gelijk, wel wakker geworden om 2 uur en 5 uur om wat g te pakken. Toen donderdag om 11 uur weer verlaagd naar 3.2ml. Ging hele dag weer prima, snachts weer een goede nachtrust gepakt (uiteraard wel met 2x wakker worden). Nu vandaag heb ik net mijn eerste verlaging van 2.8ml op. Alles lijkt nog goed te gaan maar waarschijnlijk zit die fluni ook nog in mn systeem. Heb voor de zekerheid 10mg diazapam meegenomen naar werk, mocht het benauwd worden.

Ik hoop dit op deze manier vol te houden. Ik heb woensdag baclofen en lorazepam besteld, komt morgen binnen. Zullen deze middelen mij helpen ontwenning/drang in de kiem te smoren?

Gestopt! Als volgt:

- Maandag 25:
02;00 4,5ml, tot de volgende dag.

- Dinsdag 26 dec:
Vanaf 11:00 uur verlaagd naar 4ml.

- Woensdag 27 dec:
Vanaf 11:00 verlaagd naar 3,6ml.

-Donderdag 28 dec:
Vanaf 11:00 verlaagd naar 3,2ml (erg onrustig deze dag, 2 maal 5mg dia gepakt en hielp erg goed de werkdag door te komen.) + De nacht geslapen op een Fluni.

Vrijdag 29 dec:
Vanaf 11:00 verlaagd naar 2,8ml (ook weer erg onrustig, 2x 5mg dia) + De nacht geslapen op een Fluni.

Zaterdag 30 dec:
Vanaf 11:00 verlaagd naar 2,4ml. (smiddags kwam de baclofen en Clora binnen)
Om 18:00 de laatste dose genomen en toenb overgegaan op 25mg baclefon. WAT EEN WONDERMIDDEL!
om 23:00 nog 25mg bac genomen, 2.5 Clora en een beetje Oxe.

Zondag 31 dec:
Wakker geworden met 25mg bac en 1/4 van een clora. Dit smiddags en savonds met oud jaar nog eens gedaan.

Maandag 1 jan:
Nogmaals hetzelfde schema als 31 dec aangehouden.

Vandaag 2 jan:
sochtends 10mg bac op, vananond nog een keer. Ook wordt dit de eerste avond (na 5 dagen ofzo) dat ik ga slapen zonder pammetjes.

Verder maakt mij dit niet uit! Ik voel mezelf weer fris en actief. Geen paragevoel en mentaal weer het gevoel meer dingen te kunnen ondernemen. Ik gebruik al jaren G, maar van deze periode ben ik erg geschrokken. Het sluipt erin voor dat je er erg in hebt en het maakt je zo loom als een vaatdoek. Het is leuk spul voor in de weekenden, doordeweeks echt vanaf blijven. Ik ben in ieder geval even genezen!

Top man! Fijn dat je hebt kunnen stoppen dmv afbouwen/baclofen.

Zeker man! En bedankt voor je reactie. Aan de hand van jouw uitleg heb ik op primitieve wijze geprobeerd mijn gebruik te verlagen. Dit overigens wel zonder bloeddrukmeter en andere beschreven voorwaarden. Ik wist van mijzelf dat het gebruik niet extreem zwaar was, dus ik vertrouwde op mijn lichaam. Afbouwen was wel klote, niet eens zo zeer fysiek. Maar mentaal geeft een dose je totaal geen relaxt gevoel meer. Het is meer om te 2 uur toeleven naar een dose waar je niks van voelt maar waardoor je in ieder geval niet para wordt :sweatsmile: .

De meningen zijn verdeeld over Baclofen maar ik kan dit echt aanbevelen (iig bij een lichte verslaving). Bij mij gaf het echt een innerlijke rust en nam alle behoefte weg.

Raver

Badass junkie
Top!

Afbouwen is vooral mentaal klote, de mentale roes die zo fijn is verdwijnt. Lichamelijk is het -mits je niet te snel gaat- goed te doen, althans dat is mijn ervaring. Écht leven naar de dosis iedere keer.

Hoe zat het met de cravings tijdens het afbouwen? Ik vond die zo heftig dat ik m'n hele huis heb afgezocht naar een restje ghb na thuiskomst van de detox. Terwijl ik 2 weken ervoor helemaal naar de klote aankwam in de detox. Zo'n sterk verlangen naar iets wat me kapot maakt.

Hoelang ben je van plan Baclofen te blijven slikken? Of heb je het alleen gebruikt als steun in de rug tijdens de afbouw?

Cravings tijdens het afbouwen had ik nauwelijks. Nu ik gestopt ben zijn ze bizar! Gisteren heb ik geprobeerd de hele dag zonder Baclofen door te komen. Dit ging nog redelijk. Zwaar getraind in de gym om de euforie weer een beetje terug te vinden.

Vannochtend werd ik wakker en was de drang extreem. Daarom 10mg bac genomen en 5 minuten geleden nog 10mg bac. Ik denk dat ik dit voor mn eigen veiligheid nog even zo aan houdt tot volgende week.

Verder ligt er overal in mn buurt wel een buisje oid. Deze ga ik het weekend allemaal door de wc spoelen!

Het is nu vooral een mentale kwestie geworden. Ik voel me saai, duf, emotieloos. Aan de andere kant wel helder, kan weer nadenken en dingen onthouden. Voor mij voorlopig nooit meer! Wellicht in de zomer nog is op een festival maar wat een vreselijke sluipmoordenaar!

Raver

Badass junkie
Cravings tijdens het afbouwen had ik nauwelijks. Nu ik gestopt ben zijn ze bizar! Gisteren heb ik geprobeerd de hele dag zonder Baclofen door te komen. Dit ging nog redelijk. Zwaar getraind in de gym om de euforie weer een beetje terug te vinden.

Vannochtend werd ik wakker en was de drang extreem. Daarom 10mg bac genomen en 5 minuten geleden nog 10mg bac. Ik denk dat ik dit voor mn eigen veiligheid nog even zo aan houdt tot volgende week.

Verder ligt er overal in mn buurt wel een buisje oid. Deze ga ik het weekend allemaal door de wc spoelen!

Het is nu vooral een mentale kwestie geworden. Ik voel me saai, duf, emotieloos. Aan de andere kant wel helder, kan weer nadenken en dingen onthouden. Voor mij voorlopig nooit meer! Wellicht in de zomer nog is op een festival maar wat een vreselijke sluipmoordenaar!

Die cravings naar GHB zijn inderdaad heftig! Maar probeer ook afleiding te zoeken, sporten is een hele goeie maar dat doe je al top! Proberen zo min mogelijk proberen bezig te zijn met de cravings, dat helpt misschien nog beter dan Baclofen.

Goed dat je al de GHB in je omgeving weg gaat gooien, beter vandaag dan morgen. :wink:

En ik zou zelf proberen helemaal geen GHB meer te gebruiken. Het is nu lastig nog maat te houden is mijn ervaring. Ik wilde eigenlijk meteen meer en stoppen werd als maar moeilijker. Dat wil niet zeggen dat dat voor jou ook zo werkt maar het is wel een risico die je dan neemt.

Groetjes

Beter vandaag de wc in ermee!
En wat is jouw visie op pammetjes?
Dragen clorazepam en diazapam bij aan hoe ‘happy’ je bent? (Nog liggen van tijdens afbouw)

Aangezien ik geen oxe meer pak, heb ik vannacht niet veel geslapen. (Waarschijnlijk ook een van de redenen hoe ik mij vandaag voel).

Grt

Raver

Badass junkie
En wat is jouw visie op pammetjes?
Dragen clorazepam en diazapam bij aan hoe ‘happy’ je bent? (Nog liggen van tijdens afbouw)

Ik kan niet ontkennen dat pammetjes gewoon ontzettend fijne medicijnen kunnen zijn.

Maar het beste is wel om ze alleen te gebruiken als het ook écht nodig is. En zeker niet te lang blijven slikken, want zoals je weet zijn het ook zeer verslavende medicijnen. En het laatste wat je wilt is een benzo/pammetjes verslaving. Zeker niet langer dan 14 dagen achter elkaar gebruiken.
En zelfs dat is al te lang naar mijn mening, ik heb van 10 dagen Lorazepam slikken best heftige paniekaanvallen etc gehad nadat ik ermee stopte.

Ze kunnen zeker bijdragen aan hoe je je voelt. Dat is in principe ook hoe ze werken, het zijn dempers van je gevoelens. Dus theoretisch gezien ook je goede gevoelens, waardoor je wat vlak kan worden van benzo's.
Ze kunnen je ook happy laten voelen meen ik. Maar ik zou ze ook niet gebruiken met als enige rede om je 'happy' te voelen. Dan ben je eigenlijk je GHB verslaving aan het vervangen met benzo's.

En aangezien je net van de GHB af bent en ook vanacht zonder benzo's hebt geslapen is het best logisch dat je slecht hebt geslapen.

Het duurde bij mij bijna 5 weken zonder enige medicijnen voor ik weer een beetje vast sliep. Ik werd lang nog elke paar uur wakker, echt nog dat GHB slaap ritme.

Geef je lichaam en geest de kans om te resetten, en dat gaat het best met zo min mogelijk middelen van buiten af.

Groetjes.

Laatst bewerkt:

DoubleTrouble26

Experimenterende gebruiker
Hallo Raver.

Hoe gaat het nu ondertussen met jou?
ik hoop dat het je allemaal nog steeds goed af gaat.
zelf heb ik zojuist ook een forum topic geschreven over mijn GHB gebruik.

Ineens kwam ik jou topic tegen en herkende veel in mij wat betreft je verhaal.
Ik zelf heb Ghb ook pas korte tijd misbruikt ( 4 weken nu ).
En je verhaal ervaar ik hetzelfde ongeveer. Ik heb vandaag geprobeerd cold turkey te stoppen.
Totdat ik jou verhaal las, en het ook ga proberen zoals jij het hebt aangepakt.
Helemaal cold turkey voelt gewoon lichamelijk onverantwoord.
ik ga het nu ook proberen met het schema waarmee jij hebt kunnen stoppen.
Dus bij deze een dikke vette duim omhoog voor jou, want ik ben erg blij dat nadat je bent
gestopt, ook hebt laten weten HOE je bent gestopt.

Wie weet heb je nu mij er namelijk nu ook mee geholpen.
Ik weet niet of ik je dit mag vragen, en of je het mij misschien prive wilt sturen.
Maar ik zou graag willen weten waar jij je "medicatie's" zoals baclofon en clora hebt besteld.
Online zouden de samenstellingen wel eens kunnen verschillen heb ik gehoord, of het waar is terzijde.
In ieder geval gloort er voor mij nu weer een beetje hoop man!

Greetz,
DoubleTrouble26.

Raver

Badass junkie
Maar ik zou graag willen weten waar jij je "medicatie's" zoals baclofon en clora hebt besteld.

Baclofen kreeg ik voorgeschreven, Diazepam via een andere weg verkregen. Welke weg ga ik niet verder op in en dat is ook niet relevant en tegen de forumregels in.

vandaag geprobeerd cold turkey te stoppen.
Totdat ik jou verhaal las, en het ook ga proberen zoals jij het hebt aangepakt.
Helemaal cold turkey voelt gewoon lichamelijk onverantwoord.
ik ga het nu ook proberen met het schema waarmee jij hebt kunnen stoppen.
Dus bij deze een dikke vette duim omhoog voor jou, want ik ben erg blij dat nadat je bent
gestopt, ook hebt laten weten HOE je bent gestopt.

Mijn manier werkt niet voor iedereen, schakel professionele hulp in dat is het aller beste.

Onderhand ben ik nog steeds Diazepam aan het slikken. Diazepam is ook verrekte moeilijk om vanaf te komen. Dus wees op je hoede, maar ik geloof wel dat Diazepam effectief kan zijn bij een matige afhankelijkheid van GHB. 4 weken valt nog mee hoor.

Stop alleen optijd met Diazepam.

Sterkte.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hoi, zou je even in dit topic willen reageren :) ik ben bezig met onderzoeken van de vraag naar persoonlijke begeleiding/guide wat betreft ghb + een introductie van mezelf

https://drugsforum.nl/threads/hoi-c...clus-doorbreken-kijk-snel-in-dit-topic.63842/

Het is niet de bedoeling dat je in andermans topics reclame gaat maken voor je eigen topic. Nogal onbeleefd ook en ik zie dat je dit meerdere keren hebt gedaan, wat wij nu allemaal kunnen gaan opruimen. Een eigen topic openen is wel genoeg. Bij deze een waarschuwing, stoppen daarmee a.u.b.

Het is niet de bedoeling dat je in andermans topics reclame gaat maken voor je eigen topic. Nogal onbeleefd ook en ik zie dat je dit meerdere keren hebt gedaan, wat wij nu allemaal kunnen gaan opruimen. Een eigen topic openen is wel genoeg. Bij deze een waarschuwing, stoppen daarmee a.u.b.

Bedenk me dat dan al die topics ook omhoog gaan. Had ze beter kunnen prive berichten dan denk ik.
My bad...

Ben geloof ik zomaar 10 jaar niet meer op een forum geweest haha

Meen je dit nou serieus? Ik kom hier om mensen te helpen. Ik reageer in de topics die getiteld zijn met "HELP! ghb ..."
Ik weet als geen ander hoe t kan zijn om met zulke angsten te leven. Als ik hun eigen topic reageer krijgen zij toch zeker een melding? Niet iedereen zit hier heel de dag te lurken of er toevallig iets gepost wordt wat interessant is. Iemand met een GHB probleem heeft misschien wel iets heel anders aan z'n hoofd en komt kijken als er iets in ZIJN topic is gepost.

Daarnaast zie ik wel eens vaker dat men naar een topic verwijst waar een guide of schema voor afkicken in staat.

Enige wat ik dus probeer is hen bereiken die een probleem hebben, als je ff in mn topic kijkt zie je dat ik een guide ga schrijven als er genoeg animo is. Dan ga ik aan de slag en dan mag je wel iets meer verwachten dan bijv. het partijprogramma a4tje van de PVV.

Met andere woorden, beste moderator, ik kom hier niet de blits uit hangen of lekker ouwehoeren. Kom met goede bedoelingen.

Sorry dat je nu overal een postje moet weghalen hoor :')

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bedenk me dat dan al die topics ook omhoog gaan. Had ze beter kunnen prive berichten dan denk ik.
My bad...

Ben geloof ik zomaar 10 jaar niet meer op een forum geweest haha

Meen je dit nou serieus? Ik kom hier om mensen te helpen. Ik reageer in de topics die getiteld zijn met "HELP! ghb ..."
Ik weet als geen ander hoe t kan zijn om met zulke angsten te leven. Als ik hun eigen topic reageer krijgen zij toch zeker een melding? Niet iedereen zit hier heel de dag te lurken of er toevallig iets gepost wordt wat interessant is. Iemand met een GHB probleem heeft misschien wel iets heel anders aan z'n hoofd en komt kijken als er iets in ZIJN topic is gepost.

Daarnaast zie ik wel eens vaker dat men naar een topic verwijst waar een guide of schema voor afkicken in staat.

Enige wat ik dus probeer is hen bereiken die een probleem hebben, als je ff in mn topic kijkt zie je dat ik een guide ga schrijven als er genoeg animo is. Dan ga ik aan de slag en dan mag je wel iets meer verwachten dan bijv. het partijprogramma a4tje van de PVV.

Met andere woorden, beste moderator, ik kom hier niet de blits uit hangen of lekker ouwehoeren. Kom met goede bedoelingen.

Sorry dat je nu overal een postje moet weghalen hoor :')

Sorry, ik reageerde misschien iets te bitchy. Had niet m’n beste dag en er liepen wat anderen te kloten op het forum maar deze irritatie had ik wellicht wat minder op een nieuw lid kunnen afreageren.

Dat even daargelaten is het wel gewoon zoals hierboven gezegd een van de forumregels dat je geen spam plaatst. En dat je er goede bedoelingen mee hebt kan zijn en geloof ik, maar dan is het alsnog niet erg aardig om dezelfde standaardreactie met slechts een link naar je eigen topic in tien topics van anderen te posten. Daarmee reageer je niet persoonlijk op die mensen en het komt niet over als willen helpen.

Er zou trouwens niks mis mee zijn als je hier wel zou komen om ‘lekker te ouwehoeren’, daar is een forum ook voor. En ik vind het helemaal prima dat je die guide gaat schrijven verder, zo lang je je daarbij aan de no-spam-regel houdt.

Anyway, nogmaals, dat had ik dus wat vriendelijker kunnen brengen, excuseer. :upsidedown:

Bovenaan