Help!! Ik kick af van wiet...

Anoniema

Newbie
Hallo lezer(es),
Morgen is het dan zover..... Na 10 jaar wiet roken waarvan 5 elke dag minimaal 8 joints per dag ga ik eindelijk stoppen.
Het is al zo vaak door mijn hoofd gegaan: De gedachte dat ik zonder joint mijn dagen zou kunnen beginnen en eindigen.De wil om te stoppen is er al die tijd geweest, maar het lef om het ook daadwerkelijk te doen ontbrak.
Nu weet ik het gewoon zeker! Ik wil stoppen, ik moet stoppen en ik kan stoppen! Alleen heb ik wel wat mensen nodig die begrijpen dat ik even door een lastige periode heen moet.

Mijn verslaving is begonnen als meeloperij toen ik 12 jaar oud was, maar werd uiteindelijk Het middel tegen de pijn van mijn chronische spierziekte..... Ik heb een zoon van 3 en hij is wonder boven wonder hoogbegaafd( terwijl ik mijn gehele zwangerschap heb geblowed om maar geen medicijnen te moeten slikken).
Mijn zoon is regelmatig in de buurt wanneer er gerookt wordt(zie een kind van 3 met dit mooie weer maar van het balkon te houden). Nadeel is in mijn geval nog het meest dat het zo'n slim knulletje is en dus sneller woorden en gewoontes onthoudt.
Nu ben ik 7maanden zwanger van ons tweede kindje en weer is het die %^^%&$ joint het geen mij op de been houdt(zowel geestelijk als lichamelijk).
Door het drama van de eerste bevalling heb ik bij voorbaat gekozen voor een ruggenprik waarbij ze je zenuwstelsel tijdelijk lam leggen:-$ dus wie weet wat het met me doet als ik dan onder invloed ben....

Ik wil zooo graag stoppen, maar ben heel erg bang voor de vele momenten op de dag dat ik even rustig ga zitten en de pijn van mijn ziekte of afkickverschijnselen inslaan.
Wie weet wat voor afkick verschijnselen er komen kijken bij cannabis?
Wat zou een goed alternatief kunnen zijn( mag nu ook niet te veel koffie hahahaha).

Vanavond de laatste voor het slapen en dan gaan alle spullen de deur uit!

S0s_90

Bewuste gebruiker
de ene verslaving stoppen door een andere te beginnen in dweilen met de kraan open, behalve een weekje kut slapen kun je "last" hebben van heftig dromen...

Arizona

Bewuste gebruiker
er zijn binnen de verslavingszorg speciale programma's om te stoppen met cannabis, misschien iets dit iets voor jouw. Je krijgt er iig steun en herkenning en leert om te gaan met de moeilijke momenten. Ook zijn er online hulpprogramma's bijvoorbeeld deze: http://www.jellinek.nl/behandeling/jell ... p_cannabis

Afkickenverschijnselen zullen uiteraard per persoon verschillen, maar een weekje slecht slapen ( zoals al gezegd) zit er in, vreemde heftige dromen in het begin is ook een veelgehoorde, met daarbij nachtelijk transpireren, maar dit is allemaal tijdelijk. de frisheid waarmee je opstaat, laat genoemde verschijnselen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Als alternatief kan je een abonnement bij de sportschool nemen :wink: dat wil nog wel 's helpen

Je hebt (bijna) 2 kinderen die zijn het waard te stoppen, ze zullen je heel erg dankbaar zijn.
Succes!! en jij zal zoveel meer genieten van je kids, echt waar!!

kaasbaas

Badass junkie
Zoals al gezegt is verschillen de afkick verschijnselen per persoon, maar toen ik moest stoppen met cannabis heb ik wel meer verschijnselen gehad dan alleen slecht slapen.

- Slechte nachtrust
- Geagiteerd (een opgefokt gevoel, vooral lichaamlijk)
- Zweten
- Prikkelbaar, snel geïrriteerd/en of woede aanvallen (en deze heb ik normaal NOOIT)

Maar ik zou er gewoon voor gaan, het is het echt waard :). Geen vervanger zoeken, zo verplaats je de verslaving alleen. Ik geniet echt van de vrijheid, er is nooit meer "IK MOET NU ... HEBBEN!" of een slecht gevoel als ik dat niet heb.

Overigens had ik maanden nadat ik gestopt was wel weer is geblowt. Ik blow nog wel maar héél af en toe (1 x per 1 á 2 maanden) en heb nooit meer het gevoel dat ik meer moet hebben. Ik ben nu de baas over de drug, en de drug niet over mij.

Als je eenmaal gestopt bent en je denkt dat je de baas over de drug bent dan kun je eventueel nog af en toe een jointje pakken. Maar je moet hier dan wel écht klaar voor zijn. Als je twijfels hebt en toch bang bent dat je nog terug valt in je verslaving raad ik het af.

97848

Newbie
Ik heb al een paar keren proberen stoppen met weed maar die slapeloosheid is echt kut :/

bij mij gaat het zo ver dat ik de hele nacht wakker blijf en echt geen oog dichtdoe :confused:

mss een natuurlijk slaapmiddel die aan te raden is?

HTID

Bewuste gebruiker
Pas vooral op voor een terugval. Stoppen met blowen heb ik nooit moeilijk gevonden. Het gevaar is dat je na een maand of twee denkt nu ben ik wel afgekickt en kan ik het bij 1 joint houden. Ben op die manier vaak genoeg weer begonnen.

Mountain

Experimenterende gebruiker
HTID zei:
Pas vooral op voor een terugval.

Sluit ik me volledig bij aan. Het stoppen zelf (als je er volledig voor gaat tenminste) valt mee. Het gebruik heeft de neiging er langzaam terug in te sluipen na verloop van (lange)tijd.
Soms heb ik last van een soort assertiviteit die m'n omgeving niet gewend is van me.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
HTID zei:
Pas vooral op voor een terugval.

Sowieso.

En TS: NEEN... Als je zolang zoveel wiet kan roken, kan je toch ook even afzien?

Ik kan erover meespreken want met de examens nu heb ik er ook wel last van, maar komaan, niet zo zwakzinnig zijn :)

Bovenaan