Help, is mijn broer verslaafd?

Hey mensen van Drugsforum.nl.
Zelf ben ik niet bezig met drugs op en paar jointjes na, ik vroeg me af of mijn broer verslaafd is aan Ibrufen 400. Ik zie namelijke elke dag wel 1/2 pilletjes verdwijnen uit de kast, en telkens als we nieuwe halen zijn ze zo weer op. Nu hebben we een tijd geen ibrufen gekocht en vond ik in mijn broer zijn auto nog een pakje ibrufen 600. Ik heb hem gevraagd ernaar en hij antwoorden wat nonchalant, dus bij deze... Is het mogelijk dat hij verslaafd geraakt is aan Ibrufen, en hoe kan ik hem het beste beschermen?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
JK-Anoniem zei:
Hey mensen van Drugsforum.nl.
Zelf ben ik niet bezig met drugs op en paar jointjes na, ik vroeg me af of mijn broer verslaafd is aan Ibrufen 400. Ik zie namelijke elke dag wel 1/2 pilletjes verdwijnen uit de kast, en telkens als we nieuwe halen zijn ze zo weer op. Nu hebben we een tijd geen ibrufen gekocht en vond ik in mijn broer zijn auto nog een pakje ibrufen 600. Ik heb hem gevraagd ernaar en hij antwoorden wat nonchalant, dus bij deze... Is het mogelijk dat hij verslaafd geraakt is aan Ibrufen, en hoe kan ik hem het beste beschermen?

Mogelijk, maar ik heb er nooit van gehoord. Heb zelf wel eens meerdere 600mg, genomen en ik moet zeggen dat het best prettig was. Niet zoals harddrugs, maar het was wel aangenaam. Dus het zou best kunnen. Verder geen idee.

Tufnut

Badass junkie
Je kunt in principe aan alles (geestelijk) verslaafd raken; al is het alleen maar aan de handeling die erbij hoort. Ibuprofen lijkt mee niet echt gezond voor maag en lever zonder dat er echt een ander positief effect bijzit.
Maar heb je hem weleens geconfronteerd met wat je is opgevallen en met de zorgen die je dit oplevert? Zorg dat je dit niet veroordelend doet, maar breng het wel ter sprake zou ik zeggen. Houd het goed in de gaten en betrekt eventueel ook andere (bv je ouders) hierbij. Kijk een rond in het verslavinsforum. Daar vind je vast meer tips hoe dit aan te pakken.

Hij is misschien niet verslaafd in de klassieke zin des woords, maar het is op zijn minst verslavingsgedrag.
Confronteer hem ermee, en zeg dat het je pijn doet te zien dat hij dagelijks zware pijnstillers gebruikt.
Jij kan hem niet nuchter krijgen , alleen maar vertellen wat het met jou doet.
De kans is trouwens aanwezig dat hij er meer bij gebruikt.
Nadat mijn verstandskiezen zijn verwijderd heb ik een doos brufenbruis mee gekregen.
Ik nam het langer in dan noodzakelijk , want de roes in combinatie met cannabis was wel erg "dempend"..
Succes

Bovenaan