Help me or fuck me

Ik heb coke gebruikt vanuit daar wat problemen ontwikkeld, ben er toen mee gestopt ivm met familie vrienden etc.
Was toen blij dat ik er vanaf was nu heb ik het gevoel dat ik weer een beetje terugval, gebruik nu ongeveer 1 keer in de maand.
Maar wat ik uit ervaring weet is dat er weer een moment dat ik verder terugval, hoe ga ik hier mee om.
Heb al verslavingshulp gehad toen ging t goed en heb ook t gevoel dat het nu goed gaat maar eigenlijk moet ik er 100% van afblijven.
Heb in principe genoeg motivatie om er vanaf te blijven, ik ga volgend jaar 3 maanden backpacken in zuid amerika en daarna aan een nieuwe opleiding beginnen,
wat wil ik nog meer denk ik altijd. En dan is het weekend wat gedronken gebeurt het weer en dan ben ik er het weekend en de week erna
weer helemaal depri en beschaamd van. Het is zo dubbel maar ik weet niet wat ik er mee aan moet. Tips tricks middelvingers alles is welkom

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Het ligt er aan of je een leuke vrouw bent of niet, maar voor het gemak zal ik je dan maar helpen. Waar een wil is is een weg, flauw spreekwoord, maar het gaat wel op voor als je wil stoppen of minderen met coke (en andere drugs). Dat heb je inmiddels zelf ook wel ervaren. Afkicken van coke dat kun je, dat heb je bewezen. Dit is natuurlijk de basisvoorwaarde voor helemaal met coke stoppen.

Als je toch een keertje coke gebruikt, moet je dat denk ik niet meteen zien als een terugval, maar meer als even gezondigd en nu weer even geen coke meer. Echt lang afkicken is het ook niet na 1 keer gebruik. Ik denk als je maar blijft willen dat je niet meer verslaafd raakt dat die paar keer zondigen niet zo veel kwaad kunnen. Naarmate je andere dingen in je leven krijgt om je op te richten zal je coke gebruik automatisch ook minder worden of misschien zelfs wel verdwijnen.

Je moet er ook weer niet te licht over gaan denken, want verslaving ligt altijd op de loer. Denk dan nog eens aan de nadelen van coke op de momenten dat je jezelf moet motiveren om er af te blijven. Je moet zien te voorkomen dat je je meer op coke gaat richten in je leven, je moet bezig zijn met andere dingen. Hoe langer en vaker je 'clean' bent/blijft wordt het gemakkelijker om je op andere zaken dan coke te richten in het leven. Het werkt als een opwaartse spiraal.

Verder is het ook wel praktisch om nummers van dealers te verwijderen, dat soort zaken helpen ook.

Succes en als je nog vragen hebt stel ze gerust, ik ben geen verslavingsexpert, ik kan alleen een beetje uit mijn ervaringen en van mijn omgeving praten.

Attimo

Belezen gebruiker
Sinds ik ermee begonnen ben een maand of twee geleden kom ik wat meer in het wereldje (jongens, is dat groter dan ik dacht zeg) en wat ik vaak tegenkom is een vriendenkring waarin ze allemaal aan de coke zitten.

Hoe kan iemand in zo'n omgeving afkicken vraag ik me dan af...

Gebruiken je vrienden? Ik denk echt dat je oftewel samen moet stoppen oftewel hen niet meer zien.

Arnie87

Belezen gebruiker
Minder stress helpt enorm.... wachten op craving en dan in je hoofd opdreunen waarom je niet wil gebruiken ipv die craving te laten winnen

als er geen stress is is er vaak ook geen behoefte in coke
Als je gaar stresse een tijfschriftje er bij pakken of een film kijken ofso

En caffeine drastisch minderen maakt het ook makkelijker

En drank is gewoon dom dat haalt de hele drempel weg

Bovenaan