Help mij met school

Alissa

Newbie
Hallo!

Voor mijn opleiding (ik studeer pedogogiek) moet ik een (ex)drugsverslaafde interviewen. Hieronder staan de vragen, als iemand ze wil beantwoorden, heel graag!

Alvast heel erg bedankt!
Mvg, Alissa

Vragen drugsverslaafde
1. Waar ben je aan verslaafd?
2. Hoe lang ben je al verslaafd?
3. Vind je het beter om te stoppen?
4. Hoe denk je te gaan stoppen?
5. Zou je alleen kunnen stoppen of denk je hulp nodig te hebben?
6. Hoe erg afhankelijk ben je van de drugs?
7. Hoe ben je met de drugs in aanraking gekomen, beschrijf het proces?
8. Hoe kijk je nu terug op het begin van je drugsverslaving?
9. Wat vind je van de legalisering van de soft-drugs?
10. Hoe vind je het hulpverleningsbeleid in Nederland?

Vragen ex-drugsverslaafde
1. Waar was je aan verslaafd?
2. Hoe lang ben je verslaafd geweest?
3. Hoe keek je aan tegen het stoppen?
4. Hoe dacht je over gaan stoppen?
5. Dacht je dat je alleen kon stoppen of dacht je hulp nodig te hebben?
6. Hoe erg afhankelijk was je van de drugs?
7. Hoe ben je met de drugs in aanraking gekomen, beschrijf het proces?
8. Hoe kijk je nu terug op het begin van je drugsverslaving?
9. Wat vind je van de legalisering van de soft-drugs?
10. Hoe vind je het hulpverleningsbeleid in Nederland?

Alissa

Newbie
Nou een keer posten is niet genoeg, want ik heb het echt nodig!! Maar ik studeed Pedagogiek en dat is wat anders dan SPH, lijkt wel heel veel op elkaar!

Alissa

Newbie
Ja dankje, ik heb me nog niet echt ingelezen in de boeken dus ik weet nog niet zoveel :confused:
Als je een verslaafde kent zo je die dan kunnen laten reageren, hiet schiet het ook niet echt op S:

Bal0n

Badass junkie
Alissa zei:
Nou een keer posten is niet genoeg, want ik heb het echt nodig!! Maar ik studeed Pedagogiek en dat is wat anders dan SPH, lijkt wel heel veel op elkaar!

1x posten wel genoeg. Jij hebt het echt nodig, maar wij zitten niet te wachten op dezelfde post 8x in verschillende fora.

BacingsPen

Badass junkie
Alissa zei:
Ja dankje, ik heb me nog niet echt ingelezen in de boeken dus ik weet nog niet zoveel :confused:
Als je een verslaafde kent zo je die dan kunnen laten reageren, hiet schiet het ook niet echt op S:

Haha, ik durf te beweren dat je dit forum nog niet grondig onderzocht hebt! :)

Misschien dat je dat eerst eens kunt proberen, je komt dan zo 5 personen tegen die verslaafd zijn :)

BacingsPen

Badass junkie
enneh, wat krijg je precies te leren over drugs, bij jou opleiding?

Heb je daar voor gekozen? Welk jaar zit je?

Alissa

Newbie
Misschien is dat wel een goed idee, dat forum doorzoeken! Samen met een groepje moet ik een presentatie houden over verslavingszorg en ik heb drugs gekozen. Het is dus maar voor heel even en voor een vak, niet een speciaal vak over drugs hoor! Ik zit in het eerste jaar :)

BacingsPen

Badass junkie
Alissa zei:
Misschien is dat wel een goed idee, dat forum doorzoeken! Samen met een groepje moet ik een presentatie houden over verslavingszorg en ik heb drugs gekozen. Het is dus maar voor heel even en voor een vak, niet een speciaal vak over drugs hoor! Ik zit in het eerste jaar :)

mmm okj :) Denk dat je op dit forum wel wat kunt vinden...

Wat voor vak is het precies? :P

Alissa

Newbie
SpacingBen zei:
Alissa zei:

mmm okj :) Denk dat je op dit forum wel wat kunt vinden...

Wat voor vak is het precies? :P

Wat een interesse! Het ik voor intergrale beroepsvaardigheden

BacingsPen

Badass junkie
haha, ja klopt! Wil een opleiding gaan doen waarbij veel aandacht wordt besteed aan alles rondom verslavingen/drugs !

En heb in de 5e trouwens overwogen HBO pedagogiek te doen :)

jaja

Bewuste gebruiker
Spreek eens op een station een willekeurig verlopen type aan en je zult alle antwoorden spoedig vinden.
Beter dan een klinisch onderzoekje via het internet, toch?

Alissa

Newbie
SpacingBen zei:
haha, ja klopt! Wil een opleiding gaan doen waarbij veel aandacht wordt besteed aan alles rondom verslavingen/drugs !

En heb in de 5e trouwens overwogen HBO pedagogiek te doen :)

Oh grappig :) Ik zou niet weten welke opleiding zich specifiek met verslavingen/drugs bezighoud, misschien op de universitieit :confused:

Emo

Bewuste gebruiker
gaat weer lekker offtopic :)
maarja er zitten hier wel een paar ex verslaafde maar tsja ik weet niet of het drugs forum de perfecte manier is om aan die info te komen
maarja its worth a try :wink:

Jeller

Badass junkie
Er zijn hier nog al zo mensen geweest onlangs en die hadden antwoord p hun vragen gekregen dus mss moet je de andere topics eens bekijke met de zoekfunctie

Bovenaan