Help nodig bij terugval

Hallo, Ik ben nieuw hier en wil graag van de drugs afblijven maar toch.......
Ik zal het proberen samen te vatten

Sinds mijn 15 al met alcohol en jointjes bezig en ben altijd wel met iets in de weer geweest.
Ben nu 35 en ben rond de zomer van 2008 met heroine begonnen, ik rookte dit op het bekende folietje. Een jaar later was ik echt verslaafd en rookte zo'n gram per dag tot aan de dag voor O&N toen ben ik door de politie opgepakt ivm een winkeldiefstal waarbij ik met de politie ruzie kreeg, gearresteerd en naar Nieuwegein gebracht waar ik een voorarrest van 90 dagen kreeg.
In die periode uiteraard van de drugs af, Ik brak mijn been bij een potje basketbal en toen ik vrij kwam moest ik nog 4 weken in het gips.
Ik had mij bij vrijlating ingeschreven bij de Maliebaan voor phsycotherapie en aangezien ik clean vrijkwam hoefde er geen detox worden gedaan,. Ik heb A.S Maandag mijn intake aldaar alleen nu ben ik zo stom geweest om weer de dealer te bellen en een gram te halen als vanouds. Ik weet echt niet wat ik dacht want ik wil dit niet meer maar de verveling werd mij te groot(een zeer zwak excuus ik weet het).
Nu heb ik dus de afgelopen 3 dagen die Gram opgerookt en begin de kriebels van het niet gebruik alweer te voelen dus bel ik zo de dealer weer om iig die kriebels en pijntjes buiten de deur te houden en het tot Maandag te overbruggen.
Mijn vraag is of ik dan bij de Maliebaan iets kan vragen als 10 Methadon en 10 Valium om zodoende er weer vanaf te komen want ik weet dat eind volgende week ik weer normaal kan lopen en dan de dingen kan doen die mij bezig houden en niet uit verveling de telefoon weer oppak.
Ik baal zo van mezelf en als iemand wat advies voor mij heeft en dit onsamenhangende verhaal begrijpt en/of herkent dan hoor ik het graag.

Alvast Bedankt
W.S

Ik ben dan geen verslaafde pur sang maar het was op een gegeven moment zo erg dat na een halve of hele te hebben gerookt je bij het wakker worden al die kleine symphtonen krijgt, speeksel slikken gapen dan de rug pijntjes en van kwaad naar erger en dat na zo'n 10-12 uur na mijn laatste .2gr.
Alleen nu ik inzie hoe funest het is zo'n lichamelijke verslaving wil ik echt niet weer terugvallen, het vervelende is dat ik niks kan doen qua activiteiten met mijn been int gips en dat 7 weken lang.
Nu wil ik in 4 dagen ervanaf en voor mij lijkt het nog steeds het makkelijkste om zonder meta maar met genoeg valium en tema en oxazepam met wat goede films of iets anders waarbij je lekker kunt weg'zonen' die dagen door te komen,
Ik bedoel voor 15 strips diazepam 20mg van roche betaal je 150 euro en dat staat in schril contrast met de kosten van de bruin die zo 'n 25-30 per gr. kost
met 150 van die pillen doe je zo een maand heel relaxed en niet echt last van de afkick verschijnselen, en veel soepen enzo eten/drinken.

Greetz & Succes
W.S.

r@r@

Wijs gebruiker
Hoihoi,

Wat is nou concreet je plan of wat zijn mogelijke opties?

Schrijf ze (hier op DF?) op: eerst ordenen en dan pas kan je kiezen welke manier van afbouwen of afkicken het beste bij jou past.

Suc6! :wave:

snuiter

Newbie
mij persoonlijk lijkt me het niet het handigste om van de ene drug af te komen, dmv andere toch wel erg zware middelen ( benzoos in zulke hoeveelheden zijn toch wel wat zwaarder dan een jointje bijvoorbeeld. )

Maar als het voor jou werkt ... zolang je onthoudt dat afkicken alleen maar stap 1 is .. stap 2 clean blijven is misschien nog wel veel moeilijker, vooral op de lange termijn, maar daar ben je inmiddels ook wel achter lijkt me :wink: clean blijven is echter niet alleen maar geen heroine gebruiken

waarom zoek je geen professionele hulp? Grof gezegd ben je nu al zo enorm lang aan het aanmodderen en niet alleen met heroine, maar daarvoor begon je al met middelen die uiteindelijk naar de heroine en de goot (zijn de hvb's in nederland nog steeds zo 'hotelachtig' :wink:nauwelijks een goot te noemen ) leidden in jouw geval.

Zelfs nu je definitief wilt afkicken, is je eerste reactie ik ga het 'verzachten' met andere drugs. Drugs waarvan je eerder in je leven al hebt bewezen, dat je er ook een flink probleem mee hebt. Lijkt mij dat dat een oplossing is die je van de regen in de drup brengt.

no offence, mij lijk je wel een verslaafde pur sang, met het ontkennen en niet in willen zien in volle bloei .. majah het belangrijkste heb je door, je wilt ervanaf en dat is het belangrijkste besef, hoe sterker dat besef is des te sneller zul je van de drugs af zijn.

Met of zonder professionele hulp, het kan .. het is al eerder gedaan door vele anderen ( die dus ook ooit allemaal aan de drugs zaten :wink: ) fijn of makkelijk zal het niet zijn, maar dat wist je waarschijnlijk al toen je ooit met die zooi begon.

Wat R@R@ zei vind ik een hele goede .. schrijf voor jezelf op waar je heen wilt, wat je doelen zijn. Waar je nu bent in relatie tot die doelen en vooral wat je moet gaan doen om die doelen te verwezenlijken.
Zo krijg je wat meer inzicht in jezelf op dit moment, maar vooral ook wat er te doen staat om je doelen te volbrengen. Mijn mening is dat daarvoor opgeleide mensen het beste zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet per se voor jou te gelden, zolang je maar op 1 ding uitkomt, namelijk 'gewoon' ermee stoppen .. makkelijker gezegd dan gedaan .. dat wel :wink:

succes :wave:

jeroen

r@r@

Wijs gebruiker
Wat R@R@ zei vind ik een hele goede .. schrijf voor jezelf op waar je heen wilt, wat je doelen zijn. Waar je nu bent in relatie tot die doelen en vooral wat je moet gaan doen om die doelen te verwezenlijken.
Zo krijg je wat meer inzicht in jezelf op dit moment, maar vooral ook wat er te doen staat om je doelen te volbrengen. Mijn mening is dat daarvoor opgeleide mensen het beste zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet per se voor jou te gelden, zolang je maar op 1 ding uitkomt, namelijk 'gewoon' ermee stoppen .. makkelijker gezegd dan gedaan .. dat wel :wink:

Inderdaad! :wink:

JJJ

Bewuste gebruiker
Het belangrijkste in wat ik hier lees (maar wie ben ik, ik heb geen ervaring met verslaving), is volgens mij, dat je gewoon moet STOPPEN. Niet opnieuw bestellen om de dagen 'te overbruggen', dat is een stomme smoes lijkt mij. En als je dat van jezelf niet doorhebt gaat het niet. De keus is simpel, bij elke keer dat je je dealer belt: heroïne kopen betekent kiezen voor de verslaving, en alle ellende die (tenminste daar zul je wel genoeg beelden bij hebben) daar bij hoort. Dat is dus kiezen voor het weggooien van je cleanheid, het waardeloos maken van je moeite om af te kicken, en kiezen voor de verslaafde levensstijl. Bel je die dealer niet, dan kies je voor een normaal leven, met mogelijkheden, en zonder toegeven aan de trucjes die je in je hoofd speelt met jezelf. Leven in het reine met jezelf in plaats van het weggooien van jezelf.

Zo simpel is het dus lijkt me, álles wat anders/gecompliceerder lijkt dan: dealer bellen=kiezen een junk te zijn, dealer niet bellen=kiezen voor LEVEN, lijkt me een afleidingsmanoeuvre van je verslaafde brein.

Bovenaan