Help! Nog steeds angsten van bad trip met XTC

Hallo ik heb hier nu midden in de nacht een account aangemaakt omdat ik niet meer kan slapen. Ik heb tinteling over mijn hele lijf en voel me gespannen en heb angst.

Ik heb 1,5 week geleden een witte speaker gehad en die klapte er slecht in en kreeg toen dezelfde angsten en rotgevoel als ik nu heb dit kwam waarschijnlijk door een biertje die ik vantevoren nog had gedronken. maar heb er sinds de dag erna eigenlijk geen last meer van gehad. Nu heb ik vanavond 2 biertjes gedronken (terwijl ik zaterdag ook nog bier heb gehad)( normale doordeweekse avond, niks speciaals) in eens angsten en voel me fysiek slecht. eigenlijk een beetje vergelijkbaar met die avond dat het mis ging. Ik ben benieuwd wat dit is heb ook de dokterspost gebeld maar die zeiden dat ik rust moest nemen en morgen contact op moet nemen met de huisarts en XTC beter niet meer kon gebruiken in de toekomst.

Iemand anders hier ervaring mee?

GoedeWiet

Experimenterende gebruiker
Geen paniek. Het komt niet door de XTC en niet door het bier. Je bent gewoon, zoals zovelen (10% van de samenleving), gevoelig voor angst / paniek. Ook wel angst stoornis of paniek stoornis genoemd.

Je angst wordt getriggerd door stress. Dit kan voor de een een examen zijn en voor de ander de spanning van drugs proberen. Het is verder algemeen bekend dat slaapgebrek en brakheid ( dag na alcohol of drugs ) mensen extra gevoelig maakt voor angst / paniek aanvallen.

Klinkt mss rot in je oren, maar het stelt uiteindelijk niets voor want het zit tussen de oren. En hoe rot het ook kan zijn, het is geheel ongevaarlijk.

Mijn beste tip zou zijn om alleen drugs te gebruiken als je ECHT lekker in je vel zit en leren accepteren dat je er sneller last van hebt als iemand die er ongevoelig voor is. Dus rekening met jezelf houden.

Ybez

had dit ook paar dagen na het lichtelijk paranoia/badgaan op xtc.. heel normaal blijkbaar gaat na een weekje weer compleet weg, je zal het nog wel vaker tegenkomen in deze week gewoon jezelf ff separeren van de mensen en ff denken dit zit tussen me oren ....

had ik ook heel raar.... komt door de badgaan/paranoia aanval en de heftigheid van de xtc en je bent waarschijnlijk goed moe... je komt er wel bovenop :grin:

Herkenbaar, ook enkele keren gehad, meestal 's nachts. Vooral in stressperiodes, in combinatie met vermoeidheid en het lege gevoel na het gebruik van mdma. Meestal ging er een lange gedachtengang aan vooraf met een negatieve flow die vervolgens een angst/paniekgevoel opwerkte. Maar gewoon even wat anders gaan doen, glas water halen, blije muziek opzetten of een blokje om hardlopen werkt voor mij.

Bedankt voor de reacties! na gisternacht neemt het inderdaad af. Volgende keer maar een lichtere pil en nooit meer icm Alcohol.

Alcohol is misschien niet meest ideaal, maar ik zuip vrijwel altijd wanneer ik aan de M ben., of voordat ik eraan ga. Zolang ik niet te hard ga en genoeg water tussendoor neem is t altijd prima.

Ntronaut

Alcohol combineren met XTC (mdma) is een slecht idee. Ik doe het nooit. Het haalt het effect van MDMA naar beneden, en dat is gewoon zonde. Je voelt je veel beter als je geen alcohol genuttigd hebt. Dan heb je een veel leukere trip.

Bovenaan