Help??!!!

ni_ke

Newbie
ongeveer 3 maanden geleden heb ik voor het eerst een tripje gemaakt in het mooie wereldje van xtc. Ik vertelde een vriendinnetje van me dat ik wel eens een pilletje wou proberen, van het een kwam het ander en zo zaten we een week later met een heel groepje vriendinnen knetter leip te wezen. Maar, vanaf dit eerste weekend is het een beetje uit de hand gelopen, het was hierna bijna elk weekend raak. Doordeweeks wel eens last gehad van de dinsdag dip.. en me ook wel eens een paar daagjes wat minder gevoelt na een weekend flink doorhalen maarja, dat nam ik voor lief.

De laatste 2 weken van het jaar heb ik op donderdag voor kerst gebruikt, zaterdag 2e kerstdag, dinsdag static en donderdag oud en nieuw. per avond heb ik ongeveer 3 pilletjes gehad en wel zwaar doorgehaald. Nu is het inmiddels woensdag 6 januari en ik voel me zwaar kut.. dit is echt zacht uitgedrukt.

Ik ben heel erg licht in mijn hoofd en zie soms dingen wazig, soms voelt het alsof iemand met een veertje over mijn hersenen gaat, ik ben heel erg onstabiel en tril. Soms als een gek en soms niet eens merkbaar. Slapen gaat erg moeilijk. Ik ben overdag heel erg druk (terwijl ik normaal echt een rustig persoon ben) en snachts word dit alleen maar erger. Ik slaap amper en als ik slaap heb ik rare dromen (geen nachtmerries maar de dromen zijn ook niet fijn). Daarnaast ben ik natuurlijk ook erg jankerig overdag maar hier kan ik me wel overheen zetten..

Ik heb het hier met een paar vrienden over gehad en de een roept nog engere dingen als de ander. Je hebt flashbacks, je zit vast in een trip!! Zoals ik aan het begin al genoemt heb ben ik totaal niet ervaren met drugs, ik weet er bijna niets van af en vind het dus nu ook heel eng.

Moet ik hier mee naar de dokter gaan, moet ik afwachten of het vanzelf over gaat, heeft iemand wel eens dezelfde ervaring gehad als mij en wat heeft die gene hier aan gedaan..

Ik hoop dat iemand me kan helpen want maak mezelf echt gek op dit moment..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Naar je huisarts gaan kan nooit kwaad natuurlijk, al denk ik zelf dat je het gewoon een beetje te bont hebt gemaakt en de pillen nu maar even een hele poos links moet laten liggen. Een drug als xtc is nou eenmaal geen speelgoed en daar moet je dus verantwoord mee om gaan! Dat betekent o.a. dus na gebruik minimaal 6 weken een pauze inlassen, zodat je lichaam weer de tijd heeft om te kunnen herstellen.

De symptomen die je beschrijft lijken erg op een te kort aan serotonine in je hersenen. Je lichaam moet dit weer gaan herstellen en dat gaat niet als je iedere week zoveel pillen blijft slikken. Neem dus nu je rust en vitamines! Om het proces iets te laten versnellen zou je eventueel nog l-tryptofaan of 5-htp supplementen kunnen slikken.

Blijven deze klachten na een week nog steeds op hetzelfde niveau zitten, ga dan even langs de dokter.

Succes!

Dopezilla

Badass junkie
Mocht je van plan zijn later nog xtc te gaan gebruiken, houd er dan rekening mee dat je na gebruik drie maanden pauze moet nemen voor je weer gaat gebruiken. Zes weken zou nog kunnen met wat goede verzorging, zoals Marla beschreef, maar gezond gaat het niet worden.

Ik weet hoe leuk xtc is, en ben zelf ook de fout in gegaan, maar zoals jij ook hebt ondervonden is dit het niet waard.

Geef jezelf de tijd te herstellen en gebruik verantwoordelijk.

Sterkte ermee!

Olle

Nathaniel

Wijs gebruiker
Zonde dat het zo uit de hand is gelopen, ik sluit me verder bij de reeds gegeven raad aan

Heel veel sterkte d'r mee, laat die pillen lekker een halfjaar liggen.

Een cliché dat nergens zo goed geldt als bij XTC : Less is More...

mrreno

Experimenterende gebruiker
Nathaniel zei:
Een cliché dat nergens zo goed geldt als bij XTC : Less is More...

Hear Hear!

Zelde was goeie voorlichting zo makkelijk!

Het is gewoon echt zo: hoe minder vaak je neemt, hoe harder je knettert!

ni_ke

Newbie
heel erg bedankt mensen voor al jullie reacties..

na dit gelezen te hebben ga ik het idd maar even een weekje uitzitten en kijken hoe ik me dan voel. ik moet zeggen dat ik me deze ochtend beter voel als de ochtenden hiervoor, maar dit kan natuurlijk komen door het advies wat ik nu lees dat de wereld heus niet vergaat en dat ik vannacht een oxazepam heb genomen waardoor ik vanacht 7 uurtjes slaap heb kunnen pakken..
Goh wat is dat heerlijk als je al een week 1-2 uurtjes slaapt..

denken jullie dat dit trouwens wel kan? oxazepam nu slikken?

ik heb op internet ff gezocht over de l-tryptofaan of 5-htp supplementen, maar overal staat wat anders..

Waar kan ik dit het beste kopen en hoe moet ik dit gebruiken?

Heel erg bedankt allemaal!!!

blu

Bewuste gebruiker
ni_ke zei:
heel erg bedankt mensen voor al jullie reacties..

na dit gelezen te hebben ga ik het idd maar even een weekje uitzitten en kijken hoe ik me dan voel. ik moet zeggen dat ik me deze ochtend beter voel als de ochtenden hiervoor, maar dit kan natuurlijk komen door het advies wat ik nu lees dat de wereld heus niet vergaat en dat ik vannacht een oxazepam heb genomen waardoor ik vanacht 7 uurtjes slaap heb kunnen pakken..
Goh wat is dat heerlijk als je al een week 1-2 uurtjes slaapt..

denken jullie dat dit trouwens wel kan? oxazepam nu slikken?

ik heb op internet ff gezocht over de l-tryptofaan of 5-htp supplementen, maar overal staat wat anders..

Waar kan ik dit het beste kopen en hoe moet ik dit gebruiken?

Heel erg bedankt allemaal!!!

Oxazepam werkt heel anders dan XTC, dus dat kan weinig kwaad (mits je het niet elke dag gaat gebruiken natuurlijk).

Waar je 5-htp kan kopen mag ik (denk ik) niet hier op het forum zeggen, dus ik zal je zo even een berichtje sturen :wink: Zelf heb ik 5-htp capsules van 200mg, die ik normaal gesproken elke dag neem voordat ik xtc ga gebruiken (beginnend 1 week van tevoren), en weer 1 week elke dag NA xtc-gebruik. Voor jou is het, denk ik, verstandiger om ELKE dag wat 5-htp te slikken, omdat jouw serotonine-huishouding flink door de war is geschopt. Je kunt deze capsules het beste nemen voordat je gaat slapen, maar dit staat meestal ook op de gebruiksaanwijzing.

Dopezilla

Badass junkie
Aangezien 5-HTP en L-tryptofaan gewoon legaal zijn mag dat best gezegd worden. Probeer smartshops en gezondheidswinkeltjes. Volgens mij zou je het zelfs moeten kunnen vinden bij De Tuinen.

En anders is er nog het internet, waar alles besteld kan worden.

Olle

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dopezilla zei:
Aangezien 5-HTP en L-tryptofaan gewoon legaal zijn mag dat best gezegd worden. Probeer smartshops en gezondheidswinkeltjes. Volgens mij zou je het zelfs moeten kunnen vinden bij De Tuinen.

En anders is er nog het internet, waar alles besteld kan worden.

Olle

Linkjes plaatsen mag alleen niet, omdat het dan reclame is... :wink: Maar l-tryptofaan en / of 5-htp zijn idd gewoon legale supplementen en die kun je kopen bij de betere drogisten, natuurwinkels of online-drogisterijen. Ik persoonlijk bestel ze altijd online, lekker makkelijk! :wink:

Dopezilla

Badass junkie
Dus als iemand door te kijken en te vergelijken een bepaalde webshop aan wilt prijzen hier, mag dat niet? Zonde, hiermee zouden gebruikers van DF elkaar goed kunnen helpen.

Als het om dubieuze middeltjes gaat waarvan de legale status nog wat schimmig is, kan ik het nog snappen, maar dit vind ik een beetje onnodig.

Maar goed, dat is mijn mening. En ik zit enorm off-topic te gaan hier.

Excuses.

Olle

ni_ke

Newbie
Het gaat eigelijk weer helemaal goed. De suplimenten zijn nog in bestelling via een website, de gezondheidswinkels hier hadden ze niet of met een hele lage dosering, en veel duurder.. Maar op eigen kracht gaat het nu net zo als voor heen.. voel me super maar ben mezelf wel ff tegen gekomen. Moet er ook niet aan denken om op korte termijn weer te gebruiken.. Wil iedereen bedanken voor zijn of haar advies, als er weer wat is (wat ik niet hoop natuurlijk) weet ik waar ik om hulp kan vragen!

:wave:

Bovenaan