Help!

Dag mede df-ers,

Ik zit met een Dillema. Ik heb de laatste tijd een beetje last van redelijke moodswings en ben dus hard aan het werk gegaan om mezelf te verbeteren. Ik heb al ongeveer 2 maanden niks gebruikt. en word binnenkort 17. Nu heb ik mijn drugsgebruik wel aardig goed in de hand (vroeger niet) gebruikte toen van alles door elkaar en heb daar toch wel spijt van gehad. Nu vraag ik me af of jullie het verstandig vinden als ik vanavond naar een feestje ga waar ik dan wat ga gebruiken. zelf dacht ik aan of speed of xtc, niet heel veel natuurlijk, de xtc is 3 maanden geleden voor het laatst. Zit zelf een beetje te twijfelen want ik wil natuurlijk niet weer mn hersens verkloten. heb door mn gebruik van vroeger erg last gekregen van paniekaanvallen en moodswings enzo... dat kan mss ook door het blowen komen maar daar ben ik helemaal mee gestopt. Wat denken jullie?

Alvast bedankt! :wave:

Devil Ether

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Het hangt voor een groot deel ervan af hoe je je tegenwoordig voelt. Hoe stabiel ben je, hoe ver ben je al met je verbeter punten? Als je last hebt van moodswings is dat vaak een teken dat je op een of andere manier niet goed in je vel zit. Drugs gebruiken zal die moodswings nog wel meer kunnen aanwakkeren. Daarom zou ik voorstellen vanavond niks te gebruiken, houdt het bij alcohol ofzo. Mocht je dan toch de enorm de behoefte hebben iets door je neus te jonassen of te slikken, pak dan één drug en zet geen combo's. XTC is drie maanden geleden, dus dat kan je (relatief gezien) veilig gebruiken. Ik zou dan in jouw geval het wel echt bij 1 pil laten. Maar zoals ik boven ook al aangaf is het eigenlijk alleen verantwoord om drugs te gebruiken bij geestelijke stabiliteit.

Fool

Badass junkie
Nouja, als je vóór die 3 maanden pauze veel frequenter XTC gebruikt hebt zou ik dat nog even laten liggen. Verder moet je als het goed is wel wat kunnen gebruiken op voorwaarde dat je nú jezelf wél inde hand houdt.

Praten met vrienden en altijd zeggen wanneer je gebruikt aan een niet-gebruiker kan een héle goede manier zijn om een objectieve observatie van je drugsgebruik te krijgen en een soort van 'wakeup'-call

Bedankt voor de reacties! Op dit forum krijg ik altijd goeie reacties in plaats van de stoere praatjes van mijn vrienden :rolleyes:
ik denk dat ik vanavond maar even rustig aan ga doen. Ben trouwens altijd al open en eerlijk geweest over mijn drugsgebruik tegen vrienden (ook degene die niet gebruiken) en kreeg wel te horen dat ik een beetje doorgeslagen was en ik het in de hand moest houden. Dus ben me er nu veel bewuster van. dat komt natuurlijk ook wel een beetje door de gevolgen die ik er van ondervond. :flushed:

Devil Ether

Fool

Badass junkie
Devil ether zei:
Ben trouwens altijd al open en eerlijk geweest over mijn drugsgebruik tegen vrienden (ook degene die niet gebruiken) en kreeg wel te horen dat ik een beetje doorgeslagen was en ik het in de hand moest houden. Dus ben me er nu veel bewuster van. dat komt natuurlijk ook wel een beetje door de gevolgen die ik er van ondervond. :flushed:
r
Juist dit is heel belangrijk, iemand die teveel met dope bezig is gaat het steeds minder serieus aankijken. Weliswaar zullen ook de meningen van mensen die het 'vervloeken' te overdreven zijn en er is een gouden middenweg. Je mag je gelukkig noemen met het soort vrienden dat je dit wijs probeert te maken en dat mag je ze ook rustig laten blijken!

Verder een hele verstandige keus om nog niet te gebruiken, per slot van rekening ben je nog maar 17 jaar oud en je hersenen ondergaan nog een hoop veranderingen die door drugsgebruik beïnvloed kunnen worden. Laat je in ieder geval niets aanpraten door stoere verhalen van vrienden, maar maak na deze verhalen duidelijk dat sommige dingen niet zo handig/gevaarlijk waren en daarom helemaal niet stoer!(zonder ze te beledigen). Het is een grote overwinning om niet vatbaar te zijn voor dergelijke groepsdruk.

Recreatief gebruik is (voor de meeste mensen) heel goed mogelijk, zelfs als mensen verslavingsgevoelig zijn. In dat soort gevallen zul je vaak je eigen regels moeten vaststellen en de gevolgen ervan accepteren als je hier overheen bent gegaan.
Voorbeeld: 1x amfetamine in de 2 maanden. Stel jij neemt het in januari en in februari is een supervet feest, dan kun je daar dus geen pep gebruiken. Zo leer je ook meer 'plannen' en minder spontaan 'toch maar' drugs gebruiken.

Thanks trouwens oevr dit onderwerp, doet mij ook eventjes denken aan een prive-situatie, misschien moet daar ook actie ondernomen worden. :P

Bovenaan