Help

Ruim 2 weken geleden hebben ze in het ziekenhuis amfetamine gevonden in mijn urine terwijl ik dit nog nooit heb gebruikt de waardes konden ze niet zeggen want het was of positief of negatief.

2 weken later is de test nog steeds positief

Ik heb het ook via de huisarts laten testen daar kwam ik op een waarde van 556 en 612

Ik heb zelf 2 testen gekocht met een afkapwaarde van 1000 en daar was ik negatief.

Het grootste probleem is ik krijg aanstaande vrijdag een keizersnede en wordt ons zoontje geboren. Ik ben moeder van al 2 kinderen en heb een stabiel en rustig leventje dat dit in mijn urine zit is een nachtmerrie voor mijn gezin.

Ik slik medicijnen voor mijn bloeddruk 6x 250 mg methyldopa, ik heb zwangerschapsdiabetes met insuline en ik slikte lange tijd omeprazol focus ook heb ik heel me zwangerschap ascal genomen om me hart en bloedvaten goed te houden.

Mijn vraag is zijn mijn waardes zo hoog dat je kan denken dit is zwaar drugsgebruik? En stel dat het door medicijnen komt waar ik ondertussen mee gestopt ben behalve me bloeddrukverlagers kan het dat amfetamine nog na 2 of 3 weken in je urine zit? Het ziekenhuis zegt wij kunnen geen onderzoeken doen het is gewoon positief en punt. Veilig thuis is ingeschakeld en ben volledig de weg kwijt door deze nachtmerrie.

Blyatman

Badass junkie
Deze link gaat je meer vertellen en wat helderheid scheppen.
Je kan, vals positief getest worden. Zie hier ook wat voorbeelden. https://www.sanelco.nl/kruisreacties-drugstest-amfetamine/

dus ja, het ziekenhuis zal zeker wel moeten onderzoeken waarom of waardoor jij positief (mogelijk dus vals positief) scoort op amfetamine

Beetje cru en extreem dat ze direct veilig thuis inschakelen zonder te onderzoeken.

Blyatman

Badass junkie
@Radeloos87

ik zou dit eens voor de neus van hen leggen die het niet verder willen onderzoeken.

Dit toont aan dat er zeker sporen van amfetamine in urine kunnen zitten door Methyldopa.

@Radeloos87

ik zou dit eens voor de neus van hen leggen die het niet verder willen onderzoeken.

Dit toont aan dat er zeker sporen van amfetamine in urine kunnen zitten door Methyldopa.
Ik heb de link inhoud gelezen maar kan niks vinden over amfetamine en gebruik van mij medicijnen misschien lees ik erover heen

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Van wat ik heb begrepen wordt Veilig thuis altijd snel ingeschakeld bij vermoedens van een drugsprobleem. Ook al zou dit in jouw geval onterecht zijn. Maak je niet te druk! Probeer kalm te blijven. Denk om je kindje.

Is je verloskundige ervan op de hoogte dat je deze medicijnen gebruikte? Wat zegt zij ervan? Als ze er geen ervaring mee heeft, kan je mss een andere verloskundige om advies vragen?
Ik zou sowieso ook even contact opnemen met de huisarts.

Blyatman

Badass junkie
Ik heb de link inhoud gelezen maar kan niks vinden over amfetamine en gebruik van mij medicijnen misschien lees ik erover heen
Hier staan de stoffen in die als amfetamine zullen gezien worden wetenschappelijk gezien.
Een snelle google search toont overigens genoeg wetenschappelijk bewijs over dat Methyldopa positief als amfetamine scoort.

Gerriegensam

Experimenterende gebruiker
Ik begrijp dat je geschrokken bent. Ik heb goede ervaringen met veilig thuis. Als je met hun in gesprek gaat en blijft is er wss niks aan de hand. Ze hebben wel de plicht om de melding te onderzoeken.
Ik schoot ook in de stress toen ik veilig thuis hoorde. Er moet wel heel veel aan de hand zijn willen ze bjz inschakelen. Komt goed 👌

Neo-Shulginist

Badass junkie
Van methyldopa is inderdaad bekend dat het een vals-positieve urinetest kan veroorzaken. Dat komt omdat de stof structureel gezien erg lijkt op amfetamine. Dit zouden ze eigenlijk in het ziekenhuis moeten weten zou je denken..
Maak je geen zorgen. Dit zijn kennelijk onwetende medewerkers die 'gewoon de procedure' volgen. Dit is verder niet iets waar je iets aan kunt doen en in een later stadium kun je prima verklaren hoe de urinetest positief is geworden. Hadden ze maar met een LC-MS moeten testen, maarja, da's duurder..

Als je geen amphetamine gebruikt hebt, waarom koop je dan testen? :P

Ben gewoon benieuwd.... Is geen oordeel naar jou... :)
Nou daar is een heel simpel antwoord voor het ziekenhuis vertelde mij dat dit in me urine zat ze zeiden alleen je bent positief getest ik kreeg niks in te zien ik kreeg niet te horen met welke waardes hun werkte en ook niet hoe ze hierbij kwamen. Daarop besloot ik zelf 2 testen te kopen met afkapwaarde 1000 deze was negatief paar dagen daarna ben ik naar me huisarts gegaan die wel met waardes meette maandag was 1 waarde 556 en 3 dagen later ineens 612 maar volgens iemand die in de verslavingszorg werkt nog te laag om echt aan de amfetamine te zitten.

Die zelf testen waren meer om echt zelf te kunnen screenen want ook een laboratorium kan fouten maken

Blyatman

Badass junkie
Nou daar is een heel simpel antwoord voor het ziekenhuis vertelde mij dat dit in me urine zat ze zeiden alleen je bent positief getest ik kreeg niks in te zien ik kreeg niet te horen met welke waardes hun werkte en ook niet hoe ze hierbij kwamen. Daarop besloot ik zelf 2 testen te kopen met afkapwaarde 1000 deze was negatief paar dagen daarna ben ik naar me huisarts gegaan die wel met waardes meette maandag was 1 waarde 556 en 3 dagen later ineens 612 maar volgens iemand die in de verslavingszorg werkt nog te laag om echt aan de amfetamine te zitten.

Die zelf testen waren meer om echt zelf te kunnen screenen want ook een laboratorium kan fouten maken
Het probleem vaak is, ze vinden een kruis reactie en stoppen dan omdat ze direct op de rode knop drukken met stop. Maar zoals @Neo-Shulginist al zei: ze zouden beter moeten weten omtrent het medicijn wat jij neemt. Logischer wijze zou er bij hen juist een lampje moeten gaan branden met: positief scoren, maar de cijfers zijn onjuist voor echt amfetamine gebruik -> secundaire test of verder onderzoeken.

in jou geval zou ik niet teveel zorgen maken en je hakken stevig in het zand zetten en je niet zomaar wat wijs laten maken door iemand die de easy way kiest.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Logischer wijze zou er bij hen juist een lampje moeten gaan branden met: positief scoren, maar de cijfers zijn onjuist voor echt amfetamine gebruik -> secundaire test of verder onderzoeken.
Een LC-MS-test kost een iets van 80 euro ofzo, maar dan weet je wel met 99,99% zeker om welke stof het gaat en in welke hoeveelheid. Ik heb nog even gecheckt; maar amfetamine en methyldopa geven wel andere metabolieten in de urine. Dus zo'n test zou voldoende zijn om uit te sluiten dat het om amfetamine gaat. Die 80 euro is nog altijd goedkoper dan een uur werk van een zorgmedewerker. Maarja, dat moet dan door iemand anders betaald worden dus niemand die daar dan wat om geeft, ook niet om de stress/zorgen die het veroorzaakt.

Ik begrijp dat je geschrokken bent. Ik heb goede ervaringen met veilig thuis. Als je met hun in gesprek gaat en blijft is er wss niks aan de hand. Ze hebben wel de plicht om de melding te onderzoeken.
Ik schoot ook in de stress toen ik veilig thuis hoorde. Er moet wel heel veel aan de hand zijn willen ze bjz inschakelen. Komt goed 👌
Me thuis situatie is goed voor hun heb alles op een rij 15 jaar vaste vriend dochter zoontje alles is stabiel. Voor de baby is alles heel goed geregeld me zoontje is een makkelijk en lief mannetje me dochter is lekker aan het puberen maar doet het ook goed. En ik heb heel veel steun van de mensen om mij heen en iedereen die mij kent weet dat ik eigenlijk maar een saaie muts ben drink niet eens een druppel alcohol. Af en toe een haaltje van een blow nam ik savonds en niet omdat ik het lekker vond maar puur om niet te gaan malen in bed. En doordat ik dat eerlijk heb gezegd zit ik nu in deze nachtmerrie

Een LC-MS-test kost een iets van 80 euro ofzo, maar dan weet je wel met 99,99% zeker om welke stof het gaat en in welke hoeveelheid. Ik heb nog even gecheckt; maar amfetamine en methyldopa geven wel andere metabolieten in de urine. Dus zo'n test zou voldoende zijn om uit te sluiten dat het om amfetamine gaat. Die 80 euro is nog altijd goedkoper dan een uur werk van een zorgmedewerker. Maarja, dat moet dan door iemand anders betaald worden dus niemand die daar dan wat om geeft, ook niet om de stress/zorgen die het veroorzaakt.
Dus het kan juist niet aan me medicatie liggen dan

Of bedoel je dat ze met zo test kunnen zien dat het niet de amfetamine is die aanslaat maar me methyldopa? Maar hoe kan het dan dat me amfetamine aanslaat met zo drugs test

Neo-Shulginist

Badass junkie
Of bedoel je dat ze met zo test kunnen zien dat het niet de amfetamine is die aanslaat maar me methyldopa? Maar hoe kan het dan dat me amfetamine aanslaat met zo drugs test
Dat komt omdat ze indicatoren gebruiken en niet een test waarbij er gekeken wordt welke stoffen er daadwerkelijk in de urine zitten. Bij gebruik van amfetamine zou er nog onverwerkte amfetamine in de urine moeten zitten en 3 mogelijke afbraakproducten van amfetamine. Bij gebruik van methyldopa zitten er andere stoffen in de urine die enigzins daarop lijken; maar niet precies hetzelfde zijn. Als er fancy testapparaat wordt gebruikt (LC-MS) dan kan met 99,99% zekerheid worden vastgesteld welke stoffen er precies in de urine zitten en hoeveel.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het is een beetje hetzelfde als met de speekseltesten die de politie gebruikt in het verkeer. Die slaan ook positief aan op enkele andere medicijnen. De speekseltesten zijn net als de urinetesten die je hebt gebruikt onvoldoende onvoldoende om vast te stellen hoeveel drugs er al dan niet zijn gebruikt. Daarom moet er bij een positieve speekseltest altijd eerst nog een bloedmonstee door het NFI in het lab worden onderzocht om met genoeg zekerheid te kunnen zeggen of iemand onder invloed was van drugs of niet.

Laatst bewerkt:
Dat komt omdat ze indicatoren gebruiken en niet een test waarbij er gekeken wordt welke stoffen er daadwerkelijk in de urine zitten. Bij gebruik van amfetamine zou er nog onverwerkte amfetamine in de urine moeten zitten en 3 mogelijke afbraakproducten van amfetamine. Bij gebruik van methyldopa zitten er andere stoffen in de urine die enigzins daarop lijken; maar niet precies hetzelfde zijn. Als er fancy testapparaat wordt gebruikt (LC-MS) dan kan met 99,99% zekerheid worden vastgesteld welke stoffen er precies in de urine zitten en hoeveel.

En zien ze dan ook precies de hoeveelheden want daar gaat het mij om dat ze zien dat ik niks gebruikt heb.

Bovenaan