helpt speed tegen zenuwen

gonzo

Experimenterende gebruiker
Helpt speed om de zenuwen de baas te blijven. Ik moet een speech voor een groot publiek houden, ben razend nerveus en vroeg me af of een kleine dosis me niet wat zekerder zou maken?
dank u.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Ik raad je af speed te gebruiken voor bepaalde prestaties. Anders kan je er afhankelijk van worden en wordt je echte ik maar een lullig hoopje stront

Serenity

Badass junkie
Je kan het doen ja, maar zoals eerder gezegd, je échte ik wordt een hoopje lullig stront.
Maar ja, het helpt wel wat ja.

gonzo

heb het jaren geleden gedaan. beu geworden. maar nu ik voor zo'n situatie sta, vroeg ik me af of speed me niet zou kunnen helpen. :flushed: puur functioneel gebruik, zeg maar.
Het zou ook kunnen dat ik er nog nerveuzer van word natuurlijk!!

El Retro

Wijs gebruiker
Als je het al hebt gebruikt, ligt het anders. Maar ik weet het niet hoor, voor zoveel mensen, kan het je zenuwachtiger maken. Het is een beetje 50/50. Ik zou het er niet op wagen, want stel dat je nog znuwachtiger wordt...

Serenity

Badass junkie
Je gaat wss wel meer trillen vanwege je hoge bloeddruk etc etc, maar je voelt je wel wat zekerder en je praat sneller :P
Nouja, als je het jaren hebt gedaan weet je het vast wel :)

gonzo

Misschien beter niet. Ik zal zien. In ieder geval allemaal bedankt voor de adviezen.

zommes

Badass junkie
Er bestaat een kans dat je alleen nog maar minder zeker voelt.

Mijn advies is om een paar flinke neuten whisky te nemen alvorens je die speech gaat houden.

acidboy

Badass junkie
Tsjah mijn advies is.. doe gewoon nuchter die speech.
Kan me niet voorstellen dat gebruik (van wat dan ook) om iets beter te doen op je werk of iets in die richting je een bevredigend gevoel kan geven...
zo werkt het bij mij in ieder geval niet...
En ja, op deze manier is het natuurlijk verslavender.. lijkt mij.

ruud128

tegen de zenuwen zou ik het niet gebruiken, je wordt er net zenuwachtiger van, wegens het opgepept effect ervan. zelf heb je het misschien niet altijd door maar je doet er soms zenuwachtiger van dan je zelf denkt :wink:

Imke

Badass junkie
Ik zou je het toch niet aanraden, ik heb zelf een paar keer helemaal gefaald onder invloed van speed toen ik een spreekbeurt ofzo moest geven in de klas. Als je je zeer goed voorbereid en gelooft in jezelf kan je het ook zonder gebruik van 1 of andere drug.
Het kan helemaal verkeerd aflopen, denk maar aan dit: http://www.youtube.com/watch?v=FdpqH1_EC7A :mrgreen:

nutsss

Wijs gebruiker
Ik zeg: JA kan zeker.

alleen dan moet je wel precies aanvoelen hoeveel en zo. Neem je te veel dan sta je te stotteren als een blinde chinees en neem je te weinig dan wordt je onzekerder omdat het niet lijkt te werken.

Doe je het goed dan kan het zeker het verschil maken tussen een slechte presentatie vanwege faalangsten en een normale presentatie zoals die in jouw mogelijkheden ligt.

Osi`

Bewuste gebruiker
M'n eerste keer speed = lijn van peis ik 5 cm. Kwas zo zeker als ne weet ik veel wat :wink:
Ma buh, ik ben daar een leek in .. dus kzou m'n raad niet opvolgen, eerder eenp aar goeie slokken whiskey :wink: (niet teveel) :tongueout: Want anders ..

Danja

Het is wel zo dat je dan gemakkelijker gaat kunnen praten, maar zoals vele andere mij al voor waren; het is en blijft een risico. Ik zou het er niet op wagen, er zijn namelijk nog andere dingen om je zenuwen/concentratie bij te schroeven.

En Osi, je woont op een 15tal minuten van waar ik woon, hehe!

Jeller

Badass junkie
sommige mensen (ADHD'ers) worden er toch alleszins rustiger van.. kdenk dat het zowel je para als rustig kan maken dus beetje risico

Yuppie 2 Waste

Ik zou het iig niet doen, ik word para als ik met speed op voor een menigte zou moeten staan en ga stomme fouten maken.

Gewoon nuchter blijven en bij je verhaal blijven. Ik moet ook weleens presentaties geven en mn eerste vond ik ook eng. Daar groei je vanzelf overheen. Kwestie van ervaring en snel denken en weten waar je over praat, dat laatste is nog wel t belangrijkste. . .

Maar heb je m inmiddels niet al gedaan denk ik zo?

Hoe ging 'ie ? En hoe heb je t gedaan ??

TofkeThe1

Mss eerst wat zweten ja maar éénmaal aan de praat gaat het veel makkelijker wel met mate he dat je nog kan stil staan ma is algemeen geweten de babbelkickjes enkel op de houding letten dat je niet te gespannen staat dus chillen alvast veel geluk.

Danja

Jeller zei:
sommige mensen (ADHD'ers) worden er toch alleszins rustiger van.. kdenk dat het zowel je para als rustig kan maken dus beetje risico

Dat klopt ja, maar wat je niet weet, of vergeten te vermelden bent, is dat het op mensen zonder ADHD een soort van averechts effect heeft. Bijvoorbeeld, iemand met ADHD moet elke dag een bepaalde dosis Rilatine innemen. Als ik, persoon zonder ADHD die Rilatine zou innemen, zou ik in plaats van meer geconcentreerd en rustig juist een pak actiever worden. Velen onder ons hebben dan ook zonder twijfel eerst wel eens Rilatine genomen vooraleer ze met speed begonnen. Zo is het toch gegaan met mij en met enkele mensen waarvan ik weet dat ze ook gebruiken. Rilatine is zeg maar een soort van minimini speed, hehe.

Pas dus op met wat je doet want nogmaals, het is en blijft een risico.

TAWL

Als je jezelf gonzo noemt, dan moet het kunne.
Maarre als ik iets van speed ga verwachten gaat het meestal tegenstrijdig werke

richie87

Belezen gebruiker
:wave: zou het niet proberen puur om zekerder van te worden.. het kan erg verkeert aflopen :grin: speed moet je ervaren met vertrouwde mensen. anders zou je welles een beetje vaag kunnen gaan overkomen haha :rolleyes: :beer: blabla blah

gonzo

Nee, ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Het lukte wel zonder. Ik voelde me een beetje als een kamikazepiloot. Zo van "bring it on".
Ik denk niet dat ik er bijzonder nerveus uitzag, al ben ik wel zo'n vijf keer naar de wc moeten gaan voor ik "op moest".

Blizy

oke mooi :)

ik zou 't wel hebben gedaan, zolang je maar weet hoeveel je kan hebben voor 't echt zichtbaar is, en merkbaar voor andere behalve jou.
'k doe 't ook wel, alleen zijn mijn rede denk ik niet veel vergeleken die van jou :P

agjah..

en zo ver ik weet.. ben ik nog geen zielig hoopje dus 't gaat wel goed :beer:

Bovenaan