Herbal Marijuana

Fantasy03

Newbie
Goedenavond!

Ik heb tijdens een verblijf in het buitenland veelvoudig de volgende herbal weed gerookt.

http://www.elephantos.com/en/smart-shop/smokables
(De herbal joints party package)

We rookten het via een pijpje en met name de herbal weed in het groene buisje maakte mij ongekend high en fucked up(overwegend positief, een paar keer ging het over de top). Zelfs na wekenlang dagelijks roken bleven de effecten mij verbazen. In mijn beleving, en die van mijn maten die langs kwamen, is deze herbal ongekend sterk. Na een poos deze herbals gerookt te hebben ben ik onderhand weer terug in Nederland. Tot mijn verbazing (lees: teleurstelling) doet onze goude oude vertrouwde Nederwiet mij vrij weinig meer. Ik ervaar nog wel de lichamelijke effecten (stoned) maar het 'echte' high gevoel valt gewoon in het niks vergeleken met bovengenoemde herbals.

Zijn er hier mensen met ervaring met deze herbal weed? Of kan iemand mij enige informatie verschaffen, en dan met name aangaande potentiële gezondheidsrisico's.

Ik heb zelf al wat gegoogled. Zoals in deze docu https://www.youtube.com/watch?v=dSI-QU4U62E
Het gaat over herbals besproeid met research chemicals geproduceerd in China etc. Ik vraag me af of dit hetzelfde soort product is (dus met zeer schadelijke chems).

Ik lees hier al een tijdje mee, maar nog nooit wat gepost. Deze vraag lijkt me echter een goede reden om daar maar is wat verandering in te brengen :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Welkom op het forum.

Dat dat jij gerookt hebt zal waarschijnlijk wel synthetisch wiet zijn zoals we het over hier noemen. Ik heb het nog nooit gebruikt en zal dat ook nooit gaan doen. Let wat op met waarschuwingen rond de RC's. Dat filmpje dateert al van 2013. We staan intussen weer ietsje verder over de werking en nadelen van RC's maar op langere termijn is nog weinig bekend. Zoals bij elke drug teveel is niet goed.

Ikzelf rookte dagelijks maar ben dat nu gestaag aan het minderen. Ik weet uit ervaring dat veel roken op langere termijn niet meer dezelfde high bezorgd. Net zoals je bij speed of x ook een tollerantie voor het middel opbouwt. Bij intens langdurig wietgebruik resulteert dit inderdaad in weinig tot niets nog voelen van goeie kwaliteitswiet. Ik denk dat je zo een Herbal RC kan vergelijken met intens gebruik.

Gebruik gewoon eventjes niets meer en laat je hoofd helder worden, hou een pauze van enkele weken tot maanden hoe je zelf wil, rook daarna gewoon weer wiet, zal je best goed bevallen. Zoniet? Stop ermee dan :P

Fool

Badass junkie
Ja, dat zijn die rare enge synthetische cannabinoiden waarvan niemand weet wat ze doen en die willekeurig epileptische aanvallen ofzo opwekken. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, waarschijnlijk een JWH variant ofzo, dus synthetisch. Je rookt chemicaliën die verwant zijn aan THC en vergelijkbare effecten produceren maar de risicos ervan zijn een stuk groter. Er is regelmatig gerapporteerd dat mensen rare epileptische aanvallen krijgen van dat spul enzo, de oorzaak is niet duidelijk en ook niet bij welke soorten het nu allemaal voorkomt.

https://scholar.google.nl/scholar?q=syn ... CB4QgQMwAA

Zijn best wat rapportages van bekend.

Niet meer nemen dus!!! Ze noemen het herbal maar het is gewoon pure chemie.

Ik zou zeggen neem een poosje rust en gebruik even niets. Wiet gaat vanzelf zijn werk wel weer doen uiteindelijk.

Fantasy03

Newbie
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben bekend met de tolerantie van wiet, rook al vrij lang dagelijks. Het contrast tussen herbal en 'gewone' marijuana is echter zo groot. Het zal wel komen omdat de herbal ontzettend sterk is waardoor wiet relatief zwak aanvoelt.

Ik hou het nu zeker iig lekker bij Nederwiet:)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Toch apart dat ze het herbal wiet noemen, want er is inderdaad niks natuurlijks aan dat spul. Ik zelf heb een paar keer 5F-AKB48 gerookt, omdat ik toch wel geïnteresseerd was in synthetische alternatieven voor wiet als dagelijks blower destijds. Ik heb er nooit enge bijwerkingen van gehad, maar het is zeker sterker en ik vond het ook niet perse prettiger of fijner qua effect. Er zijn nog een heel hoop andere synthetische cannabinoïdes, maar gezien de horror verhalen heb ik niet echt behoefte meer om die te proberen.

Wat betreft de tolerantie, dat verbaast mij helemaal niks. Met dagelijks intensief blowen bereikte ik destijds ook vaak het punt dat ik fysiek wel stoned was, maar mentaal er bijna niks meer van merkte. Een week stoppen maakt al een enorm verschil kan ik zeggen. Weet alleen niet hoelang een tolerantie blijft hangen van synthetische cannabinoïdes. Maar zolang wiet weinig voor je doet kun je er in ieder geval beter even mee stoppen.

Bovenaan