herken je dit?

private

Experimenterende gebruiker
Ik ben gestopt met blowen ga ik over op alcohol en als ik stop met alcohol ga ik over op blowen.

Ik blijf het verplaatsen en zelf denk ik natuurlijk van kijk het is me gelukt met stoppen.
Het liefst zou ik nuchter door het leven gaan, want elke keer als ik drink/blow dan heb ik achteraf spijt.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben gestopt met blowen ga ik over op alcohol en als ik stop met alcohol ga ik over op blowen.

Meestal combineer ik het wat voor mij ideaal is. Ik weet nog wel dat ik jaren terug eens gestopt ben met blowen en daarna ging ik veel meer drinken om het verlies van de wiet op te vangen, dus ik snap wel wat je bedoelt. Het geeft wel aan dat je in ieder geval een drang hebt om "iets" te gebruiken, dat is wel een teken aan de wand.

Ik blijf het verplaatsen en zelf denk ik natuurlijk van kijk het is me gelukt met stoppen.
Het liefst zou ik nuchter door het leven gaan, want elke keer als ik drink/blow dan heb ik achteraf spijt.

Je weet dus dat je niet heel goed bezig bent. Spijt is vaak wel onlosmakelijk verbonden met (excessief) drugsgebruik. Het geeft aan dat je weet dat het niet goed zit en in dat geval zul je jezelf moeten afvragen wat je er aan moet gaan doen.

Maar ik herken mezelf geheel in je verhaal. Al is dat spijt gevoel bij mij inmiddels wel verdwenen.

sebatian

Bewuste gebruiker
Hoeveel gebruik je dan?

Combinatie vroeger werkte vroeger bij voor geen meter (tegelijkertijd), niet ziek of zo, maar totaal raar gedrag, zo van ik wil gaan vliegen van 19 hoog, dus maar op 1 ding gehouden, sta nog steeds op de grond :)

sebatian

Bewuste gebruiker
Denk je onderkenning van het feit dat je zo bezig bent, dan ben je al aardig op de goede weg;
vaak doen mensen het onbewust en denken er verder niet bij na.Heb geen directe antwoorden, maar denk niet ongewoon. Ene kant denk gewenning hoe je het doet en ook je lichaam speelt daarop in, hoe dat te doorbreken is denk ik je vraag of te stoppen, en ja daar zijn ook goede instanties voor, maar denk dat je op de goede weg bent.

Tufnut

Badass junkie
Als je echt nuchter door het leven wil, doe het dan! Je lkunt van beide stoppen, dan kun je toch ook wel 'niet beginnen'?

Bovenaan