heroïneverslaving

natalia

Experimenterende gebruiker
hey there peepz,

ff nen update!!ondertussn paar keer nog gebruikt,niet veel meer zoals vroeger mor sinds verleden week niks meer van bruinen gebruikt!!mijn vriend zit nog altijd binnen in een centra!en stelt het wel!!!hiervoor ben ik echt super content :) !mor k mag hem een maand niet zien,de eerste week niet horen,omdat ik ook nen gebruiker ben in hun ogen!en da is wel zwaar :cry: :cry: !
k laat me nu ook begeleiden in de kiem,en t doet deugd!heb echt een fijne psychologe!!en wil echt uit dienen b wereld weg!!
we zitten op de goede weg,mor we moeten hem blijven volgen!
ben gemotiveerd,mor toch blijf ik er constant aan denken!!!mor ja ik besef ook dat dit redelijk normaal is...
Gelukkig kan ik er hier in de buurt niet om,en de dealers die ik ken wonen allemaal ver genoeg van mij!!!
en ik heb t chinezen nooit niet zelf gedaan,bewust!!omdat de stap dan voor mij rapper gezet was hé!!
mijn vriend en ik deden dit altijd samen!!!

k voel me weer gevoelig worden,want hero vervlakte mijn gevoelens!!zelf zo gevoelig dat ik gewoon bij een super schoon liedje al aant bleiten ben!
mor toch ik ga volhouden!
i'll keep ya in touch peepz

baai baai :wave: :wave:

aluminio

Newbie
Yo,
Zal eerst ff kort m'n historiek vertellen.
Ik heb sedert ik 15 was beginnen weed roken en 1 jaar later is er daar nog xtc,speed,lsd,paddo's bijgekomen in de weekends, toen ik 19 was heb ik omdat ik dan bij mijn lief ging wonen gestopt met alles behalve joints. Dan heb ik tot m'n 26ste iedere dag gerookt(3à4/dag) toen ik via een vriend(waarvan ik wist dat hij smack gebruikte maar nog nooit gezien had) aangeboden kreeg om eens mee te chinezen.Ik was toen nogal depri want m'n vriendin en ik waren uit elkaar en hadden intussen al een zoon van 5 jaar die ik al een maand of vier niet meer gezien had.Dat was nu bekeken de grootste fout van mijn leven want ik was van de tweede of derde keer verkocht aan het effect. Ik ben toen beginnen meegaan met die vriend naar grote dealers in antwerpen(want die vriend dealde) en kreeg zo altijd gratis spul en wist ik meteen ook waar ik moest zijn toen die vriend verhuisde naar spanje. Na zo'n 6 maanden chineesde ik er al zo'n gram of 4 per dag door, ik zocht altijd wel een plekje, wc's langs de snelweg,wc van m'n ouders op familiefeesten,enz... . Ik deed voor mijn vrienden de deur niet meer open omdat de tafel vol lag met zilverpapier en ik vol zwarte strepen was in m'n gezicht maar te lam was om me te wassen. Toen ik 27 werd had iemand me kunnen overtuigen om mee te gaan op café voor m'n verjaardag waar ik m'n huidig lief heb ontmoet die juist afgestudeerd was als kleuterleidster. Ze had van haar leven nog nooit in contact gekomen met drugs en ik wilde haar niet kwetsen dus verbergde ik m'n gebruik zo goed mogelijk.Na 4 maanden kwam ze bij mij wonen.Werk gaan zoeken werd al snel een uitvlucht om naar antwerpen te rijden. Terwijl ze les gaf in de plaatselijke kleuterschool zat ik thuis te gebruiken, ik voelde me rot omdat ik iemand die ik zo graag zie zo aan het bedriegen was maar het was boven m'n wil. Iedereen, m'n familie,m'n lief begon te zeggen dat m'n gedrag aan het veranderen was en ze zaten ermee in dat ik depressief was of zo, ze wisten niet wat er aan de hand was. Verleden jaar in Augustus barstte de bom voor mij, ik was het beu om te liegen en te bedriegen. Ik heb toen alles opghebiecht en verwachtte dat ze mij zou verlaten en dat iedereen me in de steek zou laten, maar wonderbaarlijk gebeurde het tegenovergestelde, iedereen wou mij steunen en samen met mij vechten om me eruit te krijgen. Ik heb toen geprobeert om de smack af te bouwen waarbij m'n lief het spul bijhield en me iedere dag een pakketje gaf met steeds een tiende van een gram minder in, maar dat mocht niet baten, ik had al gevonden waar ze het verstopte of zaagde de oren van haar kop.Toen heeft me een dokter Methadon voorgeschreven (55mg) en ik was al blij dat de afkickverschijnselen grotendeels wegbleven.Ik heb het wel nog vele keren moeilijk gehad en ben zelfs een tijdje aan het freebasen geslagen(2 maanden), maar intussen ben ik toch al 1 jaar clean en ik bedoel 1 jaar NIETS van smack gebruikt.Ik heb serieus op m'n tanden moeten bijten sommige dagen maar ik weet waarvoor ik het doe(m'n gezin,we zijn dit jaar getrouwd).Ik denk dat onze relatie nu wel alles aankan na zo'n hectische periode.Eind deze zomer had ik de Methadon afgebouwd tot 10mg/dag en ben vandaag al 6 dagen zonder. Ik rook ook weer dagelijks joints(in m'n geval helpt het een beetje).Ik voel me nu al heel de week zo raar en lusteloos maar hoop dat het tegen hier en volgende week over is, het is mss mijn gedachtengang. Ik raad iedereen aan die ermee wil stoppen om mensen op te zoeken die ten eerste niet zelf gebruiken en die je kunt vertrouwen en waarvan je weet dat ze je onvoorwaardelijk liefhebben(lief,ouders,zuster,broer,vriend van vroeger,...) en alle maar dan ook alle contact te verbreken met andere gebruikers en dealers.De rest ligt in jouw handen en als je een beetje karakter&doorzettingsvermogen hebt moet het lukken al is het soms hard, maar de ene dag is de andere niet. En nog een goeie tip, zoek een hobby die je interesseerd en bouw die uit(gitaar spelen of zo), zo ben je bezig met iets anders en leer je mss nieuwe mensen kennen.
Greetz

aquarel

volgens mij geven hier leken antwoorden op heroine gebruikers.
heroine is niet zo soft om ervan af te geraken als speed of andere soorten drugs.
dan hoor ik iemand anders zeggen, dat het hun eigen schuld is?
tja...als jij morgen over straat loopt en je wordt overeden door een automobilist, is dat dan jouw fout omdat je niet goed uitkeek?
mijn oudere broer was vroeger ook verslaafd aan het spuiten.
en geloof mij vrij, die deed dat niet voor het effect, hij voelde geen effect meer hij deed dat om de pijn weg te nemen.
de pijn van heroine wordt hier blijkbaar sterk onderschat.

aquarel

hij is verplicht moeten afkicken zonder methadon...
why?
omdat hij met een overdosis werd opgenomen in een ziekehuis die werd bevolkt door nonnen, en die gebruiken geen methadon. :mrgreen:
hij heeft afgezien, neem dat aan van mij.
hij lag vastgebonden en hij heeft zijn voeten kapot geslagen op het bed van de opkomdende pijn.

needlefreak

Bewuste gebruiker
ik weet wat het is. verschrikkelijk! 'k ben vroeger ook nog eens afgekickt zonder methadon. 'k zat toen ook keihard op m'n eigen benen te slaan van de pijn. nooit meer!

L-Mack

Ik kan begrijpen dat je er aan bent geraakt. Maar ik vind dat je je verantwoordelijkeid moet nemen om er weer af te graken. Ik weet zelf wel niet hoe het is, maar ik kan me best voorstellen dat het hard moet zijn om er af te blijven. Deze verhalen weerhouden mij om het ook eens te proberen. Maar als je er echt niet af kan blijven moet het wel lekker zijn... Toch liever gewoon afblijven.

BacingsPen

Badass junkie
aluminio zei:
Yo,
Zal eerst ff kort m'n historiek vertellen.
Ik heb sedert ik 15 was beginnen weed roken en 1 jaar later is er daar nog xtc,speed,lsd,paddo's bijgekomen in de weekends, toen ik 19 was heb ik omdat ik dan bij mijn lief ging wonen gestopt met alles behalve joints. Dan heb ik tot m'n 26ste iedere dag gerookt(3à4/dag) toen ik via een vriend(waarvan ik wist dat hij smack gebruikte maar nog nooit gezien had) aangeboden kreeg om eens mee te chinezen.Ik was toen nogal depri want m'n vriendin en ik waren uit elkaar en hadden intussen al een zoon van 5 jaar die ik al een maand of vier niet meer gezien had.Dat was nu bekeken de grootste fout van mijn leven want ik was van de tweede of derde keer verkocht aan het effect. Ik ben toen beginnen meegaan met die vriend naar grote dealers in antwerpen(want die vriend dealde) en kreeg zo altijd gratis spul en wist ik meteen ook waar ik moest zijn toen die vriend verhuisde naar spanje. Na zo'n 6 maanden chineesde ik er al zo'n gram of 4 per dag door, ik zocht altijd wel een plekje, wc's langs de snelweg,wc van m'n ouders op familiefeesten,enz... . Ik deed voor mijn vrienden de deur niet meer open omdat de tafel vol lag met zilverpapier en ik vol zwarte strepen was in m'n gezicht maar te lam was om me te wassen. Toen ik 27 werd had iemand me kunnen overtuigen om mee te gaan op café voor m'n verjaardag waar ik m'n huidig lief heb ontmoet die juist afgestudeerd was als kleuterleidster. Ze had van haar leven nog nooit in contact gekomen met drugs en ik wilde haar niet kwetsen dus verbergde ik m'n gebruik zo goed mogelijk.Na 4 maanden kwam ze bij mij wonen.Werk gaan zoeken werd al snel een uitvlucht om naar antwerpen te rijden. Terwijl ze les gaf in de plaatselijke kleuterschool zat ik thuis te gebruiken, ik voelde me rot omdat ik iemand die ik zo graag zie zo aan het bedriegen was maar het was boven m'n wil. Iedereen, m'n familie,m'n lief begon te zeggen dat m'n gedrag aan het veranderen was en ze zaten ermee in dat ik depressief was of zo, ze wisten niet wat er aan de hand was. Verleden jaar in Augustus barstte de bom voor mij, ik was het beu om te liegen en te bedriegen. Ik heb toen alles opghebiecht en verwachtte dat ze mij zou verlaten en dat iedereen me in de steek zou laten, maar wonderbaarlijk gebeurde het tegenovergestelde, iedereen wou mij steunen en samen met mij vechten om me eruit te krijgen. Ik heb toen geprobeert om de smack af te bouwen waarbij m'n lief het spul bijhield en me iedere dag een pakketje gaf met steeds een tiende van een gram minder in, maar dat mocht niet baten, ik had al gevonden waar ze het verstopte of zaagde de oren van haar kop.Toen heeft me een dokter Methadon voorgeschreven (55mg) en ik was al blij dat de afkickverschijnselen grotendeels wegbleven.Ik heb het wel nog vele keren moeilijk gehad en ben zelfs een tijdje aan het freebasen geslagen(2 maanden), maar intussen ben ik toch al 1 jaar clean en ik bedoel 1 jaar NIETS van smack gebruikt.Ik heb serieus op m'n tanden moeten bijten sommige dagen maar ik weet waarvoor ik het doe(m'n gezin,we zijn dit jaar getrouwd).Ik denk dat onze relatie nu wel alles aankan na zo'n hectische periode.Eind deze zomer had ik de Methadon afgebouwd tot 10mg/dag en ben vandaag al 6 dagen zonder. Ik rook ook weer dagelijks joints(in m'n geval helpt het een beetje).Ik voel me nu al heel de week zo raar en lusteloos maar hoop dat het tegen hier en volgende week over is, het is mss mijn gedachtengang. Ik raad iedereen aan die ermee wil stoppen om mensen op te zoeken die ten eerste niet zelf gebruiken en die je kunt vertrouwen en waarvan je weet dat ze je onvoorwaardelijk liefhebben(lief,ouders,zuster,broer,vriend van vroeger,...) en alle maar dan ook alle contact te verbreken met andere gebruikers en dealers.De rest ligt in jouw handen en als je een beetje karakter&doorzettingsvermogen hebt moet het lukken al is het soms hard, maar de ene dag is de andere niet. En nog een goeie tip, zoek een hobby die je interesseerd en bouw die uit(gitaar spelen of zo), zo ben je bezig met iets anders en leer je mss nieuwe mensen kennen.
Greetz

Very lucky! man wat heb jij een geluk gehad! Ging dat met alle drugsverslaafden die hun gebruik opbiechten maar zo :( Veel mensen worden niet meer geaccepteerd als ze vertellen dat ze gebruiken. Ik denk dat veel mensen er ook niet af komen omdat ze juist zijn gaan gebruiken door problemen met bijvoorbeeld dierbaren...

FuTuRe

k hoop dat het nu weer beter gaat ( needle )

k vind het heel "raar" om dit zo te lezen
ik heb het allemaal gelezen , eerst zeg je dat je verslaafd bent , en daarna afgekicked ,en daarna veranderd er tog iets blijkbaar dat je tog weer gaat gebruike , en nu ben je eigenlijk weer trug waar je int begin van deze topic was , heel "scary" om te lezen , en ik blow nu alleen en spacecake , en dat wil ik graag zo houden , kep zelf niet het gevoel dat ik verslaafd ben of iets

maar k hoop echt dat het je gaat lukken , ik vind dat je ook niet "af en toe " moet gebruiken want dan kan je zo weer trug vallen in die oude "wereld" ( as far as i know )

grtz

GabberFreak17

Belezen gebruiker
Hej needlefreak.. k hoop dat het goed met je komt...
ikzelf begon met roken...Zou nooit blowen... Vervolgens veel gedaan..
vanwege veel problemen.. begonnen met xtc..extreem veel..aardig veel schade aan over gehouden.. Depresief... Vervolgens tot een hele erge ontdekking gekomen...iemand waar ik veel om geef.. beweerde gestopt te zijn na 1 jaar durig xtx gebruik... ben over gegaan op de speed... k schrok me de tering... 5 maanden lang vlekke..zoveel nare dingen..een meisje van 15.. het is een cirkel..drugs gebruikers hebben een andere kijk op het leven gekregen..soms positief soms negatief.. kzelf ben 17.. nog super jong... heb mezelf aardig naar de kk geholpen.. kom nu tot besef.. waar ik mee bezig was.. het kan ook de kick zijn...maar veel mensen word een lolletje een verslaving.. om de 6 weken..dan om de 2 weken..dan om de dag.. enz..
wat ik zelf nu heb.,. ik kan niet naar een dokter..ouders morgen hier niet achter komen..ik heb geen besef hoe ik het meisje kan helpen.. Drugs is goed.. alleen voor mensen die emotioneel aangelegt zijn...zien het gauw om problemen op te lossen... wat ik wil zeggen..mensen let op wat je doet! drugs is niet verkeerd..zolang je er maar zelf de baas over bent!

Mzll Gabberfreak

anja

Newbie
needlefreak zei:
veel mensen denken dat je na een paar keer heroïne gebruiken al verslaafd bent. dat is niet waar. in het begin dat ik het gebruikte kon ik het nog makkelijk stoppen of het gebruiken met tussenpauzes. ik heb het zo eerst lang gebruikt zonder dat ik verslaafd was. ik kreeg dan het gevoel dat ik alles onder controle had. dat ik sterker was dan de smack of bruinen, zoals wij hier heroïne noemen. dat is juist het gevaarlijke. ik ging het soms dagen na elkaar gebruiken en als ik toen stopte merkte ik dat ik er veel zin in had. ik kon toen niet veel verdragen en werd vlug agressief. toch kon ik het nog laten en rookte ik enkele dagen joints om het dan opnieuw te gebruiken. op den duur gebruikte ik het 4 dagen in de week en 3 dagen niet. de dagen dat ik het niet gebruikte had ik erg veel zin in heroïne maar ik kon het laten en ik voelde me er goed bij omdat ik vond dat ik niet verslaafd was. als het echt moet dan stop ik wel dacht ik. maar achteraf bekeken was ik toen wel al goed op weg om zwaar verslaafd te worden. na 4 dagen gebruik moet ik eens een slechte dag gehad hebben en zag ik het niet zitten om 3 dagen te wachten. ik bleef gewoon verder gebruiken. sindsdien gebruikte ik elke dag en was ik wel degelijk verslaafd. toen had ik het elke dag nodig om te functioneren. ik had het altijd gechineesd of gesnoven maar het heeft niet lang geduurd voor ik het ook eens wou spuiten. m'n eerste shot heb ik laten zetten door een ervaren spuiter. het ritueel van een shot klaar maken en het gevoel dat ik kreeg na die shot was zo zalig, dat ik direct naar de apotheker ging om insulinespuiten van 1cc te kopen. toen was er geen weg meer terug. in het begin shotte ik ongeveer een halve gram op een dag. als het begon uit te werken werd ik erg onrustig en prikkelbaar omdat ik een nieuwe dosis nodig had om niet ziek te worden. m'n leven draaide enkel nog rond heroïne. dat kreeg voorrang op alles. ik steelde geld van m'n familie en onbekenden, pleegde diefstallen en dealde zelf drugs om m'n heroïne te betalen. als je verslaafd bent doe je dingen die je anders nooit zou doen. voor ik me heb laten opnemen in een afkickcentrum spoot ik elke dag 2 gram heroïne. ik had nooit gedacht dat die verslaving zo erg kon zijn. sinds vorige zomer ben ik weer in behandeling maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. elke dag denk ik eraan en ik ben al zoveel keer hervallen. de laatste keer dat ik een shot heb gezet was een maand geleden. het blijft een gevecht voor de rest van mijn leven. ik hoop dat mensen die met heroïne experimenteren en dit lezen, op tijd beseffen waar ze mee bezig zijn en stoppen. het is het echt niet waard. als ik kon kiezen zou ik er nooit meer mee beginnen maar daar is het nu te laat voor...

het is inderdaad zo. heb ik hetzelfde meegemaakt alleen gelukkig niet zo ver gekomen. ben ik op tijd gestopt en nog steeds zie ik dit als een wonder. toen ik met spuiten van heroine begon (laatste keer was in 199:sunglasses: was voor mij alsof de hemel ging open. echt het meest cool en relax gevoel die ik ooit kende. flesh en het warmte die door je lichaam en geest verspreide is bijna onmogelijk om om te schrijven. ook ik gebruikte het bijna 5 jaar met controle en het ging goed. heb ik gestudeerd en gelukig heb ik sterk wil. (mijn moto was: nooit zich met een of andere doelgroep in dit geval junkies) te identieficeren. maar toch raakte ik onbewust in shit en besefte ik pas jaren later dat horse mijn geest, emoties en mind flink heeft aangetast. ik had bijna 3 jaar nodig om hem uit mijn hoofd te zetten. nu is bijna 7 jaar sinds ik dope voor het laatst heb gebruikt. het zit niet meer in mijn hoofd, maar ik ben nog steeds bang voor mijn reactie als ik hem tegen zou komen. het is mij toch ergens gelukt om vrij te komen en ben ik super blij dat ik mijzelf weer voel, werk, heb kids en ben ik in staat om te voelen. hopelijk vind je ooit kracht en de weg om er uit te komen. het is bijna onmogelijk (gezien de stereotypen over heroine) maar als je jezelf gelooft en je eigen weg kiest; is niet onmogelijk om of helemaal ermee te stoppen of in ieder geval genoeg kracht in je zelf te vinden om het gebruik van horse onder controle te krijgen. maar vergeet niet; je vecht met dubbele verslaving; heroine en spuiten (rituel)....
sterkte man...

Bal0n

Badass junkie
GabberFreak17 zei:
Hej needlefreak.. k hoop dat het goed met je komt...
ikzelf begon met roken...Zou nooit blowen... Vervolgens veel gedaan..
vanwege veel problemen.. begonnen met xtc..extreem veel..aardig veel schade aan over gehouden.. Depresief... Vervolgens tot een hele erge ontdekking gekomen...iemand waar ik veel om geef.. beweerde gestopt te zijn na 1 jaar durig xtx gebruik... ben over gegaan op de speed... k schrok me de tering... 5 maanden lang vlekke..zoveel nare dingen..een meisje van 15.. het is een cirkel..drugs gebruikers hebben een andere kijk op het leven gekregen..soms positief soms negatief.. kzelf ben 17.. nog super jong... heb mezelf aardig naar de kk geholpen.. kom nu tot besef.. waar ik mee bezig was.. het kan ook de kick zijn...maar veel mensen word een lolletje een verslaving.. om de 6 weken..dan om de 2 weken..dan om de dag.. enz..
wat ik zelf nu heb.,. ik kan niet naar een dokter..ouders morgen hier niet achter komen..ik heb geen besef hoe ik het meisje kan helpen.. Drugs is goed.. alleen voor mensen die emotioneel aangelegt zijn...zien het gauw om problemen op te lossen... wat ik wil zeggen..mensen let op wat je doet! drugs is niet verkeerd..zolang je er maar zelf de baas over bent!

Mzll Gabberfreak

Artsen hebben zwijgplicht hoor. Als jij zegt dat je liever niet heb dat je ouders het niet te weten krijgen, dan mag hij niets zeggen tegen ze.

GabberFreak17

Belezen gebruiker
nee ze hebben een zwijgplicht..maar ouders willen wel weten waar die rekening vandaan komt...

Ter toevoeging.. de post van needle freak.. las zijn post 7 jaar langdurige speed verslaving...

Denk dat het samenhangt met depresie..die j overhoud er aan..en vervolgens over stapt op de heroine..omdat j denkt dat je verdoemt bent... maar jezelf dan alleen nog maar verder de PIEP in werkt...
heb wel eens over hero ged8... maah k ben bang het weer e en stap verder is de verkeerde richting op...

mja ondanks alles...veel sterkte needle freak...!!!

natalia

hey peepz,ben een tijdje weggeweest!

heb veel te vertellen.Begin December 2004 heb ik me laten opnemen in een afkickcentrum!t ging totaal niet goed met mij,op alle vlakken emotioneel,financieel.ik zat echt aan de grond!
k ben er 4 maand gebleven,en volg nu dagcentrum in de sleutel!
Heroine is echt een vuil beestje,t heeft mijn leven nogal op zijn kop gesmeten.Ik ben nu bijna 5 maand clean op alles(zelf alcohol) en ik voel me beter dan ooit :) !k denk er soms nog wel af en toe aan,mor ik heb t niet meer van doen!k kan weer plannen maken voor de toekomst,k heb een nieuwe relatie,met mijn ouders,familie gaat t weer heel goed!
T is een moeilijke periode geweest,mor ik had ze van doen om te beseffen dat ik heel slecht bezig geweest ben!
Met sterke motivatie en volharding lukt het zekers!

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
hey natalia was goed dat je gestopt bent, mijn artsen stelden ook een afkickcentrum voor, waar ik dan misschien ook medicijnen (zoloft? naltrexon? temgesic? prozac? geen idee) zou krijgen. ik ben meer dan een maand clean geweest van opiaten, laatste keer was dus ergens in half maart gebruikte ik nog - onregelmatig - methadon. niet op voorschrift natuurlijk. daarna heb ik nog lang benzo's doorgeslikt ook rohypnol, vertiefd geheugen.. :rolleyes: maar nu was ik dus meer dan een maand gestopt met alles - ook alcohol en valium enzo. het ging goed maar ik was EXTREEM druk, en ontzettend wisselend humeur waardoor ik gewoon NIET kon functioneren, en i wil zo graag mn opleiding afmaken :( .. deze week helemaal verneukt, ik heb barbituraten geslikt, valium, ketamine en speed gesnoven, ja en ook 1x heroïne gerookt nog ... :confused: :confused: :confused: :( nu ben ik erg in de war.

wat wel een goed teken was was dat ik de bruin eigenlijk vies vond, het effect, het was natuurlijk wel lekker maar achteraf had ik zoiets van - heb ik daar nou zoveel door kapot laten maken ??? :confused: nu is het probleem; ik zei dus al dat ik zo druk was en chaotisch in mn hoofd enzo, en ik wil gewoon goed kunnen functioneren, met mensen, met mn school en met mn gezin, en met mn vrije tijd wat leuke dingen doen, enzo, weet je wel, gewoon, leven,...zoals het hoort. ik wil gewoon normaal zijn een keer :angry: maar ik ben dus altijd in de war en chaotisch soms ook depressief en ik kan me nergens op concentreren daarom heb ik vandaag dus speed gebruikt (niet veel hoor) om beter te kunnen functioneren, ,.. dat lukte ook aardig, dat is voor mij echt het wondermiddel op het moment, dan voel ik me zo gelukkig en kan ik gewoon me concentreren op school en werken, .. maarja dan als de pep uitgewerkt is voel ik me zo brak en depressief, en zoals ik al zei normaal vind ik de bruin niet meer zo boeiend inderdaad natalia wat jij zegt een vies beestje :angry: :angry: maar op zulke momenten na die speed wil ik niets lliever dan een beetje bruin roken maar dan gaat het weer helemaal mis dat weet ik nu ook wel :confused: nouja dan slik k wel wat valium gewoon dan wordt ik rustig en dan kan ik in ieder geval een beetje slapen (ik heb slaap problemen omdat ik heel lang rohypnol met alcohol als slaapmiddel heb gebruikt, nee ook niet op voorschrift natuurlijk)... maarja als ik geen speed of ritalin snuif (ik neem echt maar sleutelpuntjes..) dan wordt ik heel chaotisch en gewoon helemaal kapot zeg maar, zo voelt het..... IK HEB HET GEVOEL DAT ALS IK SPEED/RITALIN OP HEB >>MEZELF<< KAN ZIJN en anders niet... :( ik kan dat toch nite heel mn leven blijven gebruiken? en die depressies als het uigewerkt is?? daar kan ik toch niet altijd valium voor blijven slikken?? ik weet niet wat ik moet doen, goddank heb ik morgen weer een afspraak bij de verslavingszorg en over een paar dagen weer met mn psycholoog..... pff en het ergste vind ik nog wel dat ik mn moeder zoveel zorgen bezorg :(

sorry mensen voor dit bericht maar ik ben echt een beetje in de war nu, normaal gesproken slikte ik dan wat slaappillen, of rookte wat bruin of slikte wat meta.. maarja dan raak ik toch allen maar verder van wal??

bedankt voor het lezen van dit bericht

natalia ik vond je post wel motiverend :) het KAN dus wel, gewoon een nieuw leven beginnen na bruin :openmouth:

jaja

Bewuste gebruiker
Het is vaak niet zo zeer de hoeveelheid dope die je gebruikt, als wel de regelmaat, die een junk van je kan maken!

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
jaja, Ja daarom ik zie het ook aankomen... Mn heroïneverslaving zag ik NIET aankomen maar toen was ik lomp :grin:

Die post van gisteravond was een beetje warrig, sorry, maar ik neem aan dat wat ik wou zeggen duidelijk is :)

Maargoed... Vrijdagochtend, vakantie, en ik heb alweer een klein lijntje op :confused: --> nu voel ik me goed en zonder zorgen, en niet lui en depressief zoals altijd :confused: kheb nu echt maar een klein beetje op, als ik wat meer neem ga ik heel hard werken aan school en mn kamer opruimen en andere belangrijke dingen die ik normaal zo erg laat versloffen ... het is echt functioneel voor mij, niet eens zozeer om me lekker te voelen maar zeg maar om te functioneren en ook NUTTIG te zijn voor mn omgeving enzo... hmm gelukkig loop ik nog bij verslavingszorg & psycholoog dus ik kan het bespreken want als er niks gebeurt blijft dit iedere dag zo, speed is voor mij 1000x zo lekker als bruin nog... :smilingimp:

Nouja, ... en ik dacht dat sinds ik gestopt was met heroïne alles weer goed zou gaan, dat dat mn grootste probleem was :angry: :(

natalia

hey fnea...

bruinen,speed,coke t is allemaal even erg hoor!bruinen wordt als t zwaarste geklasseerd en da is t ook wel,bruinen kan je ni regelmatig gebruiken en den afkick kan serieus vies zijn.
Je verlegt je verslaving hé!da is just t zelfdste!
en geloof me jezelf zijn onder invloed van dope da is totaal ni mogelijk,k dacht da ook dak op b vree goe kon praten,kon functioneren maar alles behalve je denkt dat maar zo komt t totaal ni over!
Als ik jouw post lees,zie ik mezelf er helemaal in terug toen ik gebruikte!
Maar ja je moet er zelf achter staan,en genoeg gemotiveerd zijn om er iets aan te doen!k had een degout van mijn leven,t milieu waarin dat ik zat!k ben veel kwijtgeraakt door mijn verslaving!nu dat ik in een afkickcentrum gegaan ben,heb ik alles zelf terug!zelf een nieuwe vriend!
t is dus echt mogelijk,een leven na een verslaving maar je moet t zelf willen hé!

jaja

Bewuste gebruiker
Sorry Natalia, dit wil ik gedeeltelijk toch tegenspreken.
Ik heb zo'n 20 jaar normaal gefunctioneerd, terwijl ik verslaafd was aan de dope.

BacingsPen

Badass junkie
Hallo Fnea, erg jammer dat het toch niet zo goed gaat als verwacht :( Ik kreeg de indruk dat je (een tijdje geleden) weer vol vertrouwen zat. Natuurlijk gebeuren er soms vervelende dingen waardoor dit vertrouwen en de positieve kijk op het leven weer minder wordt.

Misschien moet je op de dagen dat je je even wat minder voelt even een berichtje op dit forum zetten waarin je verteld wat er allemaal niet zo goed gaat?

Ik geloof namelijk dat als je deze dagen veel over je problemen praat ( al heb je misschien helemaal geen zin in praten en alleen maar zin in drugs) je er beter doorsleept.

Je zegt dat je door speed te gebruiken beter kunt functioneren. Dat kan ik best geloven heb namelijk zelf soms dat idee met Cannabis. Opzich is het niet verkeerd zo af en toe de wil om dingen te doen (kamer op ruimen studeren etc.) te stimuleren met drugs (als het maar geen heroine is!) ik denk alleen dat speed veel te veel invloed heeft op de hersenen waardoor het alleen maar moeilijker wordt ook te functioneren in nuchtere toestand!

Het zal niet veel helpen maar probeer eens een grote hoeveelheid energiedrankjes op de dagen dat je wilt gaan studeren of iets dergelijks maar je het niet trekt zonder een stimulerend effect. En ik weet niet wat voor effect Cannabis op je heeft maar als je heel erg je best doet kan je als je knetter bent ook beter functioneren en zie je vaak ook veel meer voordelen van dingen waar je normaal geen zin in hebt (dat is bij mij althans zo, ik weet niet of ik je dit advies wel moet/mag geven)

Als je nu zoiets hebt van, dat helpt niks die nep drugs daar wordt het niet beter op en je er nog steeds van overtuigd ben dat alleen Speed je kan helpen normaal te functioneren probeer het dan zo min mogelijk te doen! (makkelijker gezegd dan gedaan maarja) Probeer in ieder geval ook eens nuchter te studeren/je kamer op te ruimen of een andere aktiviteit die je in eerste instantie niet ligt. Vaak is het zo dat je na veevloudig nuchter aktiviteiten te doen je er aan gewend raakt. Je zou jezelf eventueel ook kunnen belonen na een hele dag goed bezig te zijn geweest. Ik denk dat je dat het liefst doet met een harddrugs (dat snap ik ook wel) maar misschien kan je iets anders leuks verzinnen? Zoals een leuke film huren, een game spelen. Vaak is het ook lekker naar een dag aktief binnen zijn geweest even lekker naar buiten te gaan (ik zelf kan altijd ontzettend geniet van een joint en daarna in een bos lopen als het lekker weer is.)

Ik snap heel goed dat het moeilijk is een leuk en lekker leven te hebben zonder drugs en denk het voor mij ook moeilijk is een echt goed advies te geven omdat ik zelf nooit iets anders heb gebruikt dan alcohol en cannabis. Je zal waarschijnlijk ook vrij weinig aan mijn advies hebben want voor een drugsgebruiker zal normaal genieten van het leven net iets moeilijker zijn en op een andere manier gaan maarja ik hoop toch maar dat je er wat aan hebt en dat je ooit normaal kunt leven zonder daarbij dagelijks (hard) drugs bij nodig te hebben.

Een lang verhaal waar je misschien helemaal niks aan hebt, maarja sterkte in ieder geval!

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
dank dank dank dank voor je reactie, ik ben net wakker en zal het lezen als ik niet meer scheel kijk (gisteraovnd oxazepam+diazepam+ketamine+heroïne)

Bal0n

Badass junkie
fneawognfkgln zei:
dank dank dank dank voor je reactie, ik ben net wakker en zal het lezen als ik niet meer scheel kijk (gisteraovnd oxazepam+diazepam+ketamine+heroïne)

Waarom moet je dat echt toevoegen, het heeft toch geen waarde :confused:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Waarom moet je dat echt toevoegen, het heeft toch geen waarde :confused:

Weet ik niet meer, ik voelde me heel erg vaag die ochtend natuurlijk, idd niet echt nuttig eigenlijk :grin:

maarja de post verwijderen heeft nu geen zin meer nu jij het al gequote hebt enz.

anyway, boeiend, je zit er toch niet mee hoop ik?

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Het spijt me om dat te horen. Als schuldige voel ik mij verantwoordelijk een oplossing aan te dragen voor je ontwikkelde post-traumatische stress syndroom, dissociatieve amnesie, ADHD-NOS en bipolaire stoornis. Ik stel de volgende behandeling voor:
* 2x weeks drie kwartier cognitieve gedragstherapie.
* 1x weeks twee uur groepstherapie met lotgenoten.
* 1x weeks vijf kwartier gesprek met psychiater.
Medicatie:
* 3x daags 1 tablet diazepam 5 mg.
* 3x daags 4 tabletten lorazepam, dosering nader te bepalen door psychiater.
* 1x daags 1 tablet paroxetine 20 mg.
* 1x daags 1 tablet risperdal, dosering nader te bepalen door psychiater.
* indien nodig voor het slapen gaan 2 x 20 mg temazepam.

Veel sterkte.

jaja

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
Het spijt me om dat te horen. Als schuldige voel ik mij verantwoordelijk een oplossing aan te dragen voor je ontwikkelde post-traumatische stress syndroom, dissociatieve amnesie, ADHD-NOS en bipolaire stoornis. Ik stel de volgende behandeling voor:
* 2x weeks drie kwartier cognitieve gedragstherapie.
* 1x weeks twee uur groepstherapie met lotgenoten.
* 1x weeks vijf kwartier gesprek met psychiater.
Medicatie:
* 3x daags 1 tablet diazepam 5 mg.
* 3x daags 4 tabletten lorazepam, dosering nader te bepalen door psychiater.
* 1x daags 1 tablet paroxetine 20 mg.
* 1x daags 1 tablet risperdal, dosering nader te bepalen door psychiater.
* indien nodig voor het slapen gaan 2 x 20 mg temazepam.

Veel sterkte.

Je kunt evt. ook kiezen voor een alternatieve behandeling;

:smoke:

een koude douche.

patrick2

Gast zei:
Kankerstumperd, hoe ziek ben je als je voor de lol een :confused: spuit in je poot zet, snuiven ala maar jij bent echt kankerzielig
:confused: :confused: :confused: :confused: huh dus jij zegt als je een opgerolde vijftiger in je giekeltje stopt en een flinke bruis witte neus naar binnen jaagt dat je niet stom bezig bent ,Ala kom op joh dat meen je niet, trouwens punt een respect voor elkaar is toch wel een norm die je bekend in je oren klinkt ,toch, gast je zit hier op een forum wil je iets delen doe dit met fatsoen naar elkaar (kanker is idd een ziekte)Punt twee : Je wil niet weten hoeveel stumperds ik ken die met een opgerolde vyftiger hun hele toekomst naar de haaien snuiven,jammer en zielig toch !!!
Ik wil je bij deze een prettig weekend wensen groetjes Patrick

p.s.
:wink: nobody loves you when you down and out

patrick2

Gast zei:
Kankerstumperd, hoe ziek ben je als je voor de lol een spuit in je poot zet, snuiven ala maar jij bent echt kankerzielig
Het zal je kind maar wezen gast , zul je wel anders piepen , maar je hebt een geluk ,je bent bij ons op het forum altijd welkom.
Voor het geval als je eens in de shit zit, onze site wist je al te vinden......dus.Groetjes van een ex-junkie. En needlefreak ik sta wel achter je en zulk soort mensen .......tja wat moet ik hier over zeggen........nee laat maar kost teveel energie , zal voor de mensen die mij inmiddels kennen ook duidelijk te zien zijn aan het formaat verhaal , plus het heeft geen diepgang................dag gast

natalia

hello everybody

Ik ben weer eens terug!Reeds 9 maandjes clean :sunglasses: , en ik voel me goed!Heb t soms nog lastig met herinneringen van vroeger maar t lukt me om er niet te lang bij te blijven stilstaan!

Dope heeft veel kapotgemaakt bij mij,maar als je aant gebruiken zijt,is da t laatste waar je aan denkt,t is net meer een stimulans!
Ik wil gewoon nog ff aantonen dat t zeker mogelijk is om een verslaving vaarwel te zeggen!maar je moet er veel energie insteken,mor t is zeker de moeite waard!

x :wave:

patrick2

natalia zei:
hello everybody

Ik ben weer eens terug!Reeds 9 maandjes clean :sunglasses: , en ik voel me goed!Heb t soms nog lastig met herinneringen van vroeger maar t lukt me om er niet te lang bij te blijven stilstaan!

Dope heeft veel kapotgemaakt bij mij,maar als je aant gebruiken zijt,is da t laatste waar je aan denkt,t is net meer een stimulans!
Ik wil gewoon nog ff aantonen dat t zeker mogelijk is om een verslaving vaarwel te zeggen!maar je moet er veel energie insteken,mor t is zeker de moeite waard!

x :wave:
hoi Natalie, heerlijk als die rook om je hoofd is verdwenen he ?Ik zelf ben nu net twee weken van de methadon af , wat een opluchting zeg !!was voor mij sinds vijftien jaar verslaving de eerste keer dat ik methadon verkoos i.p.v cold turky afkicken, ik vond de mentale drive niet meer om door te zetten tijdens mijn afkick , heb toen uit eindelijk maar voor methadon gekozen ,zodat ik tenminste die duivelse cirkel kon doorbreken .Nu achteraf ben ik daar heel blij mee , want laten we wel zijn over methadon heeft geen enkel(ex)verslaafde een goed woord over , ik ben er geen voorstander van , maar ik moet wel zeggen ,voor mij heeft het gewerkt en idd om clean te blijven moet je veel doen , althans meer dan dat je gewend bent om te doen als je bv een pakje dope gaat regelen !!! En ja het leven krijgt op deze manier idd meer betekenis ""ik zou er wat voor geven , als ik je nog eens wakker zag ""

jaja

Bewuste gebruiker
patrick2 zei:
heerlijk als die rook om je hoofd is verdwenen he ?Ik zelf ben nu net twee weken van de methadon af , wat een opluchting zeg !!was voor mij sinds vijftien jaar verslaving de eerste keer dat ik methadon verkoos i.p.v cold turky afkicken, ik vond de mentale drive niet meer om door te zetten tijdens mijn afkick , heb toen uit eindelijk maar voor methadon gekozen ,zodat ik tenminste die duivelse cirkel kon doorbreken.

Dus als ik 't goed begrijp patrick2 gebruikte je alleen meet om definitief met de dope te stoppen. Respect heb ik daarvoor, aangezien de meesten de meet gebruiken om de dagen dat ze zich geen bruin kunnen veroorloven door te komen, en het is net zoals jij ook al zei grote rotzooi. Ik heb er zelf destijds ontzettend veel moeite mee gehad om van die vervloekte troep af te komen.
Fantastisch om te lezen dat Natalie en jij, en ikzelf ook :), erin geslaagd zijn te kappen met die heroïne. Iedereen doet 't op'z'n eigen manier, maar zo blijkt maar weer eens dat het moeilijk, maar zeker niet onmogelijk is.
De aanhouder wint, en ik hoop dat dit anderen er ook toe kan aanzetten deze stap (evt. nogmaals) te zetten.

Let's keep up the good work!

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
God-damn! Het is inderdaad mogelijk om te stoppen, nu weet ik het ook uit eigen ervaring!

Ik heb zo'n godvergeten afkeer van die bruine troep nu! En van benzo's ook. Ik vind het niet eens meer leuk om te doen!

Ik voel me zo goed nu ik gestopt ben EN ik geen last meer heb van trek EN weer zin heb in het leven!

Vroeger dacht ik altijd, die trek blijft altijd bij me, maar nee hoor :wave:

Beetje typisch, maar: Ik raad iedere opiaatverslaafde met klem aan om te stoppen en weer te gaan leven!!!!! :mrgreen: :grin: :mrgreen: :grin: :mrgreen: :)

En wat JAJA zegt, iedereen stopt op zn eigen manier, helemaal mee eens,
zelf deed ik eerst de overstap naar methadon, toen alleen nog benzo's die heb ik afgebouwd (onder psychiatrische begeleiding) en toen ..niks ... ja nog 1x teruggevallen , tuurlijk het was lekker, maar ik dacht gelijk Gadverdamme nee dit iedere dag DUS NIET ik wil LEVEN en zodoende heb ik weer zin gekregen in et leven op mijn manier.

SUcces iedereen

BacingsPen

Badass junkie
Het doet me goed te horen dat veel het veel gebruikers die hier komen goed afgaat. Zou het helpen als iedere heroine gebruiker op deze site zou komen? Of heeft het vooral te maken met de wil van de gebruiker om te stoppen?

jaja

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
God-damn! Het is inderdaad mogelijk om te stoppen, nu weet ik het ook uit eigen ervaring!

SUcces iedereen

Yoh yoh yoh!

:rock:

Life's great fnea!

En nu is 't zaak niet te hard van stapel te lopen, want er blijven natuurlijk van die dagen dat 't allemaal niet zo geweldig is; in ieder geval weten we dat 't er met dope op de lange temijn niets beter van wordt!

M'n engels is ook niet meer wat 't geweest is!

Bovenaan