Herseninfarct/bloedingen XTC context

Mikked16

Newbie
Ik zou graag willen weten of er cijfers/onderzoeken/eigen ervaringen bekend zijn over herseninfarcten/bloedingen tijdens of na xtc gebruik. Waarom ik hier vooral nieuwsgierig naar ben: Ik lees overal dat dit mogelijk is, alleen heb ik er in de praktijk zelf nog nooit iets over gehoord. Kan dit al gebeuren bij een relatief lage dosis of moet je echt flink overdoseren? Kun je het risico ook verminderen? Is alcohol dan niet minstens zo gevaarlijk voor iemand die hier vatbaar voor is? Veel vragen...

Ik hoop dat iemand hier wat licht op wilt schijnen ondanks dat dit mijn eerste post is!

Wacky

Badass junkie
Ik weet er niets van. Als je gewoon geinteresseerd bent in de cyfers kan ik je niet helpen. Ik vrees overigens dat niemand dat zal kunnen omdat A) het spul wereldwijd illigaal is waardoor het moeilijk zoniet onmogelijk is grootschalig onderzoek te doen. B) Er teveel gefabriceerde "informatie" op internet te vinden is zowel van voor als tegenstanders.

Als je jezelf alleen afvraagt of het voor jezelf een risico is bij normale dosering; voor mijzelf was die overweging snel beantwoord door hoe snel drugs doden in het nieuws komen, hoe weinig dat gebeurd, en hoeveel van het spul er elk weekend word opgepeuzeld.

MeejheM

Badass junkie
wat wacky gemakshalve vegeet is hoeveel overdoseringen er gebeuren waarbij vrienden of ehbo-ers het oplossen er gebeuren elk weekend. ik werk zelf in de licht/geluid/stage verhuur, en wij maken bijna elk weekend wel wat mee. het feit dat alleen doden op het nieuws verschijnen komt doordat overdoseringen bijna standaard plaatsvinden.

dus wacky, volgende keer dat je tot de conclusie komt dat je ergen niks van weet, druk dan niet op de 'bevestigen' knop...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
wat wacky gemakshalve vegeet is hoeveel overdoseringen er gebeuren waarbij vrienden of ehbo-ers het oplossen er gebeuren elk weekend. ik werk zelf in de licht/geluid/stage verhuur, en wij maken bijna elk weekend wel wat mee. het feit dat alleen doden op het nieuws verschijnen komt doordat overdoseringen bijna standaard plaatsvinden.

dus wacky, volgende keer dat je tot de conclusie komt dat je ergen niks van weet, druk dan niet op de 'bevestigen' knop...
Helaas zie ik ook op bijna elk feest waar ik kom wel iemand weg gedragen worden die out is gegaan. Conclusie van Wacky klopt wel, er vallen relatief erg weinig doden door MDMA. Maar dat er dus nog best regelmatig wat mis gaat wat gelukkig niet dodelijk afloopt is ook wel een feit. Precieze cijfers zijn erg lastig aangezien dit volgens mij niet fatsoenlijk gemeten wordt.

Bovenaan