Marla Singer zei:
extreme zei:Marla Singer zei:
Ik heb dat topic gelezen en had nog een vraag voor jou.
Ik wou er daar niets over schrijven omdat het topic zo ernstig was.
Maar mijn vraag is,
Ik heb vroeger ook van die flitsen gehad door overmatig gebruik van xtc en speed.
Dat is nu weg omdat ik niet veel meer gebruik. Maar het probleem is als ik truffels of paddo's gebruik heb ik er nog last van. Heeft dat iets te maken met het verleden?
Kan dat kwaad?
Alvast bedankt.
speedjunky69 zei:Ja hoe zeg je dat? Hersenschade kan ja in het ergste geval, maar ik denk dat bij verantwoord gebruik eerder sprake is van uitgeputte neurotransmitters: dopamine en serotonine. Bij speedgebruik vooral dopaminetekort. Bij xtc/mdma/mdxx vooral serotonine. Bij langdurig gebruik passen de hersenen zich aan door minder dopamine te produceren om te compenseren voor de verhoogde afgifte tijdens gebruik. Dat kan zich uiten in verminderde motivatie,sexdrive en verminderd vermogen om van alledaagse dingen te genieten en depressie en in extremere gevallen parkinsonisme(symptomen die op ziekte van parkinson lijken).
Bij xtc gebruik treden al bij recreatieve doseringen hersenschade op bij apen en ratten en muizen en waarschijnlijk ook bij mensen. Vooral aan het serotonerge systeem. Die schade treed vooral op als de xtc is uitgewerkt en de serotonine op/uitgeput is. De fijnere neuronen kunnen afsterven.
Uitgeputte serotoninevoorraden zijn niet zo snel weer aangevuld. Dat kun je merken door vermoeidheid,angsten en depressies, emotionele labliteit. Ook kun je in verdergevorderd stadium ''elektrische schokjes'' in je hoofd voelen,slaapproblemen en nachtmerries en soms gevallen van slaapverlamming.
Cocaine en heroine zijn relatief mild qua hersenschade. Alcohol veroorzaakt ook hersenschade maar die hersenschade komt overal in het brein meer gelijkmatig voor en is daardoor niet zo snel op te merken als bij amfetamine/xtc. Bij alcohol komt de schade vooral door vitamine b1 en b12 tekort. Die vitamines worden afgebroken. Uiteindelijk kan dat leiden tot wernicke/korsakoff oftewel alcoholdementie een ernstige aandoening die niet echt verbeterd ook niet als er word gestopt met drinken en vitamine b1/b12 word toegediend.
Vitamine b1/b12 supplementen in redelijk hoge dosering kunnen wel de schade AANZIENLIJK voorkomen.
Bij xtc/amfetamine gebruik kun je met anti-oxidanten veel ellende voorkomen. Simpel vitamine c slikken helpt al. Een minder bekende anti-oxidant is alpha-liponzuur die een erg krachtige is is vetoplosbaar is en diep in de hersenen doordringt. Daar heb ik veel goede dingen over gelezen. Magnesium kan ook helpen zeker in combinatie met l-tryptofaan/5-htp daarmee kan je serotoninetekort redelijk mee voorkomen. Bij xtc is dat een grote boosdoener.
De algemene voedingstoestand en de weerstand zijn zowiezo erg belangrijk. Een gezonde levenstijl is belangrijk als je regelmatig gebruikt.Groente en fruit zijn onmisbaar.
Verder schijnen bepaalde medicijnen zoals selegiline en piracetam de hersenen aanzetten tot herstel in zekere mate maar hier moet ik nog meer over lezen wil ik daar iets zinnigs over kunnen melden.
Mindgamer zei:Waar ik trouwens naar streef naast mijn zeer gezonde levensstijl (lees mijn handleiding: eten om te herstellen)
Is om te herstellen van de volgende aspecten:
- Negatief denken
- Ondiepe slaap
- Nachtmerries
En ik zorg ervoor dat ik het verstand blijf trainen, en dat dit ook mogelijk blijft. Dat doe ik door veel na te denken, veel lectuur te lezen, te discussiëren met mensen, en door monologen te schrijven, en andere verzinsels.
Ik streef naar positiviteit, euforie, verstandig handelen, en jezelf zin geven door er te zijn voor het gemeenschap.
Heb altijd een normale dag en nacht ritme, eet via een voedingsschema en niet op gevoel (lees handleiding), voel je gelukkig of streef hier naar (drugs is maar een korte, makkelijke beloning), heb veel seks, doe aan sport, beloon jezelf af en toe (niet alleen op drugs), hou balans in dingen...
Neuk l-tryptofaan, schaf 5-htp aan...Flierefluiter zei:Bedankt voor deze info! Hier was ik naar op zoek! Ik gebruik regelmatig xtc, mdma en wou weten hoe ik mijn serotoninegehalte het beste op peil kon houden. Ik denk dat ik dat l-tryptofaan aan ga schaffen. heb daar wel meer goede verhalen over gehoord!
Weetje toevallig ook of er nog meer natuurlijke producten zijn om je serotoninegehalte op peil te houden? Bananen bijvoorbeeld?
Mindgamer zei:Neuk l-tryptofaan, schaf 5-htp aan...Flierefluiter zei:Bedankt voor deze info! Hier was ik naar op zoek! Ik gebruik regelmatig xtc, mdma en wou weten hoe ik mijn serotoninegehalte het beste op peil kon houden. Ik denk dat ik dat l-tryptofaan aan ga schaffen. heb daar wel meer goede verhalen over gehoord!
Weetje toevallig ook of er nog meer natuurlijke producten zijn om je serotoninegehalte op peil te houden? Bananen bijvoorbeeld?
Flierefluiter zei:Mindgamer zei:Neuk l-tryptofaan, schaf 5-htp aan...Flierefluiter zei:Bedankt voor deze info! Hier was ik naar op zoek! Ik gebruik regelmatig xtc, mdma en wou weten hoe ik mijn serotoninegehalte het beste op peil kon houden. Ik denk dat ik dat l-tryptofaan aan ga schaffen. heb daar wel meer goede verhalen over gehoord!
Werkt dat beter? Waar kan ik dat kopen? Gewoon in de smartshop?
Marla Singer zei:extreme zei:Marla Singer zei:Daar loopt op dit moment een vrij heftig topic over...
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=23551
Ik heb dat topic gelezen en had nog een vraag voor jou.
Ik wou er daar niets over schrijven omdat het topic zo ernstig was.
Maar mijn vraag is,
Ik heb vroeger ook van die flitsen gehad door overmatig gebruik van xtc en speed.
Dat is nu weg omdat ik niet veel meer gebruik. Maar het probleem is als ik truffels of paddo's gebruik heb ik er nog last van. Heeft dat iets te maken met het verleden?
Kan dat kwaad?
Alvast bedankt.
Zulke schokken en flitsen hebben vaak te maken met een verstoorde serotoninewerking, maar als je twijfelt of je erge zorgen maakt, kun je het beste toch gewoon even langs je huisarts gaan. Zij hebben daar nog altijd meer medische kennis over, dan ik en de andere mensen op dit forum...
huisartsen hebben nergens medische kennis over. Elke keer dat ik er langs ben geweest heeft het nooit zin gehad, of ik word doorverwezen. Laatst wist er eentje niet eens wat amfetamine is.
Skillbeat zei:Hey allemaal, ik heb in het afgelopen 6 maanden rond de 25 xtc pillen op wat mijn vraag is ik merk niet echt dat me geheugen aangetast is maar wel dat ik nergens zin meer in hebt soms het is ondertussen 1 week geleden dat ik 2 pillen achterover sloeg wat helpt erbij om mij te herstellen??
JackHerrer zei:Lees je als eerste goed in over xtc.
Er zijn vrij simpele regels om redelijk veilig en verantwoordt xtc te gebruiken.
- Gebruik niet vaker dan een keer in de 3 maanden xtc/mdma.
- als je xtc/mdma gebruikt. Pak dan 1 a 1,5 mg xtc/mdma per kilo's die je weegt. Klein voorbeeldje: weeg je 60 kilo neem dan niet meer dan 90 mg xtc.
- laat altijd je pillen testen en vraag hoeveel mg mdma er in je pil zit.
- eet genoeg en goed.
- drink niet te weinig maar ook niet teveel water. Denk aan een ongeveer 250ml per uur.
- neem de avond/nacht ervoor voldoende slaap.
- mix xtc/mdma niet met andere drugs of alcohol ( wat ook drugs is) zonder je ingelezen te hebben. Er zijn namelijk combinaties die wel redelijk veilig zijn.
Ten tweede geen wonder dat je nergens meer zin in hebt. Xtc heeft namelijk effect of je serotine gehalte. Ga alsjeblieft niet door met deze hoeveelheden en frequentie. Doe je dit wel dan kunnen er meerdere en ernstige klachten komen.
Als laatste raad ik je aan om minimaal 3 maanden (waarschijnlijk zelfs langer) geen xtc of andere drugs te gebruiken. Je lichaam is uitgeput. Geef het wat rust.
MeejheM zei:Skillbeat zei:Hey allemaal, ik heb in het afgelopen 6 maanden rond de 25 xtc pillen op wat mijn vraag is ik merk niet echt dat me geheugen aangetast is maar wel dat ik nergens zin meer in hebt soms het is ondertussen 1 week geleden dat ik 2 pillen achterover sloeg wat helpt erbij om mij te herstellen??
Waarschijnlijk ga je achteruit op de taken die je niet regelmatig nodig hebt. ook daalt je totale IQ vast enigsinds, maar of je daar wat van merkt is de vraag. Taken die je regelmatig uitvoerd lopen geen meetbare schade op, maar blijven vooral niet aantoonbaar gelijk.
ik weet deze info uit ervaring omdat mijn gebruik, samen met een hoogbegaafd IQ destijds interessant genoeg waren voor een serie testen over 5 jaar.
Ik ben 3 tot 5 iq punten achteruitgegaan op verschillende IQ-testen afgenomen door verschillende psycho- en pedagogen. op andere vlakken is er ook enige achteruitgang gemeten, maar die zijn wat te ingewikkeld om hier uit te leggen.
kortom, het is niet gezond, en stoppen of minderen is aan te bevelen.
Skillbeat zei:JackHerrer zei:Lees je als eerste goed in over xtc.
Er zijn vrij simpele regels om redelijk veilig en verantwoordt xtc te gebruiken.
- Gebruik niet vaker dan een keer in de 3 maanden xtc/mdma.
- als je xtc/mdma gebruikt. Pak dan 1 a 1,5 mg xtc/mdma per kilo's die je weegt. Klein voorbeeldje: weeg je 60 kilo neem dan niet meer dan 90 mg xtc.
- laat altijd je pillen testen en vraag hoeveel mg mdma er in je pil zit.
- eet genoeg en goed.
- drink niet te weinig maar ook niet teveel water. Denk aan een ongeveer 250ml per uur.
- neem de avond/nacht ervoor voldoende slaap.
- mix xtc/mdma niet met andere drugs of alcohol ( wat ook drugs is) zonder je ingelezen te hebben. Er zijn namelijk combinaties die wel redelijk veilig zijn.
Ten tweede geen wonder dat je nergens meer zin in hebt. Xtc heeft namelijk effect of je serotine
gehalte. Ga alsjeblieft niet door met deze hoeveelheden en frequentie. Doe je dit wel dan kunnen er meerdere en ernstige klachten komen.
Als laatste raad ik je aan om minimaal 3 maanden (waarschijnlijk zelfs langer) geen xtc of andere drugs te gebruiken. Je lichaam is uitgeput. Geef het wat rust.
Oke dan ben ik er echt klaar mee ik laat me lichaam wel even 1 jaartje rusten en me focussen op me werk en ik merk nu toch wel dat me zin in dingen terug begint te komen maar langzaam maar ik ben wel enigzins blij dat het niet mijn geheugen heeft aangetast ik ga nog wel soms een blowtje doen dat is alles![]()
JackHerrer zei:Skillbeat zei:JackHerrer zei:Fijn om te horen. Meestal worden de adviezen genegeerd. Hou je aan de "spelregels", zo blijven drugs leuk.
Succes ermee!