Hersenschade?

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
De laatste tijd ben ik erg bezorgd voor permanente hersenschade..
Dit heeft er geen goed aan gedaan; 2 dagen geleden ( of 3) had ik een feestje en heb vrij veel mdma genuttigd :flushed:. Maar nu, sinds ik gisteren gesmoord heb heb ik om de ongeveer 20-30 seconden een "buzz" . Een heel moeilijk te verwoorden gevoel, een kruising tussen stoned zijn en het gevoel dat je je haar aanraakt op mdma. Niet onplezierig, maar ik maak me er wel ongerust over..

+

Ik heb nu 3 jaar dagelijks geblowd, en de laatste tijd meer harddrugs gebruikt. Ik ga nu was voorzichtiger en minder impulsief gebruiken maar ik ben soms wat bang dat ik permanente hersenschade heb opgelopen. Het voelt gewoon "niet oké".

Iemand weet wat het eerste is?

Eigenlijk 2 topics maar vond het zo dom om direct 2 topics te maken

weyoun22

Bewuste gebruiker
Zit je toch nog steeds met MDMA te fucken na al die bezorgde posts in het topic waarin je aangaf dat je de laatste tijd psychotische symptomen begon te ervaren.

Kennelijk moet je eerst maar eens hard op je bek gaan voordat je verstandig wordt.
Ik zal je topics voorlopig maar even links laten liggen denk ik.

Hier alvast een linkje voor je "ik ben opgenomen" topic.

tomz0r

Badass junkie
Vele regelmatig MDMA gebruikers hebben er last van. Je moet haast wel een tijd lang wekelijks gebruikt hebben voor je dit krijgt, is mijn ervaring. Zelf heb ik er nooit last van gehad, maar ik ken iemand die dat wel had en net als alle mensen op dit forum die dit ook hadden, heeft hij veel te veel gebruikt. Het gaat na een tijd weg, maar het kan nog wel even blijven duren, die schokken.

Als dit niet de enige klacht (zoals andere mensen in dit topic zeggen) is dan heb je een chronisch probleem en dan raad ik je eens aan te praten met je huisarts. Je balanceert namelijk nu op een heel riskant randje, waar je je hele leven zo mee weg kan gooien.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hersenschade?
Ja, er is alleen moeilijk een cijfertje aan te geven.

De neurotransmitter serotonine is bij zeer veel dingen betrokken. Je verbruikt het steeds en je sloopt langzaam de receptoren, hoe komt het anders dat MDMA minder gaat werken. Dat kan alleen maar aan de aanmaak van serotonine of de receptoren liggen. Wat het dus waarschijnlijk aan de hand is dat je neurotransmitters niet aankomen of er niet zijn, of zelf beiden.

Rustig aan doen, er vanaf blijven en kijken hoe het hersteld. Het zegt wel wat over je intenties als je het zoveel neemt. Doe daar wat aan zou ik zeggen.

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Het is vooral zo schokjes als ik vlug met m'n ogen naar iets anders kijk, bv linker benedenhoek naar rechtsbovenhoek. Regelmatig heb ik mdma niet gebruikt, zeker niet wekelijks. Meer 1 nachtje teveel

Na het lezen van jou 2 topics, ga AUB naar de HUISARTS en laat je behandelen in een kliniek. Vertrouw mij, ik heb het regelmatig meegemaakt dat jonge gozers hun leven verpesten en verknoeien door eigenwijsheid en verslaving. Pak al je moed bij elkaar, zoek het kleine beetje eigenwaarde en zelfrespect wat je hebt en DOE ER WAT MEE!!!!!!

Voordat je het weet tref je jezelf in de gevangenis/isoleer of erger.

druifje87

Newbie
hallo

ik gebruik niet veel drugs . eens in de drie weken ongeveer max 3 pilletjes in een weekend. ben een dame van 23, en heb nu na een weekend al 2 dagen last van deze hersenschokjes ,..ben er bang van en ben benieuwd of jij dit nog hebt?
wat kan ik er aan doen\/
groetjes

@Druifje87 en Notherlightbe

jullie hebben volgens mij geen hersenschade maar gewoon een 'brainzapp'

Ik heb zelf ADD. daarvoor heb ik lange tijd methylfandinaat geslikt (dag in dag uit). de synapsen raken gewend aan de stof. als je daar in 1 keer mee stopt kun je zogenaamd brainzapps krijgen.

kortstondig uitval van je zintuigen, gepaard met harde bromtonen en visuele bliksemschichtjes.
soms ene fractie van een seconden, soms een paar seconden lang.

je hersenen schrikken als het ware, omdat ze plots die stof niet meer krijgen waar ze aan gewend zijn. Van mijn zielenknijper weet ik dat dit voor andere drugs zoals concaine, mdma net zo werkt.

wees gerust, dit is een ontwenningsverschijnsel waar je binnen 1 of 2 weken vanaf zou moeten zijn.
maar ik zou iig wel rustig aan doen. :wink:

Die hersenschokjes snap ik toch niet goed hoor, ik heb regelmatig xtc gebruikt dit jaar , bijna wekelijks zelf denk ik, maar heb nergens last van en denk niet dat ik gek ben, of miss ben ik gek zonder het te beseffen :P

het wil niet zeggen dat je daar automatisch last van zou moeten hebben, geen mens is hetzelfde.
maar het kan voorkomen dat als je jaar in jaar uit elk weekend xtc geslikt hebt, en je stopt in eens een tijdje (paar weken) dan zou je daar last van kunnen krijgen.

maar wees blij dat je het niet hebt.. tis niet echt prettig :wink:

Bovenaan