Herstel na langdurig XTC gebruik

martman72

Newbie
Hallo,

Ik heb de afgelopen tijd veel XTC gebruikt en nu wil ik graag weten wat je het beste kunt doen om de roofbouw die ik heb gepleegd op mijn lichaam, enigzins te "compenseren". Ik heb ongeveer 3 jaar lang gebruikt waarin het is begonnen in een recreatieve vorm maar de laatste 1 1/2 jaar is dit dagelijks geweest. Ik ben zelfs zo stom geweest om tijdens feestjes rond de 5 pillen naar binnen te "tikken". Ik ben nu een poosje gestopt en heb mijn bloed laten onderzoeken om te kijken of mijn organen geleden hebben. Gelukkig kwam daar niets uit waar ik zeer blij om ben maar ik kan me niet voorstellen dat mijn lichaam er niet onder geleden heeft. Als iemand tips heeft dan zie ik graag een reactie tegemoet.

Alvast bedankt,

Mart

Tufnut

Badass junkie
Je kan alleen doen wat voor iedereen goed is. Gezond eten, sporten, voldoende rusten en niet meer zo achterlijk doen.

martman72

Newbie
Tufnut zei:
Je kan alleen doen wat voor iedereen goed is. Gezond eten, sporten, voldoende rusten en niet meer zo achterlijk doen.

Touche, maar met die vier zaken ben ik altijd al bezig geweest al was het met de rust natruurlijk wel wat minder gesteld. Ik doel meer op vitamienen en dergelijke.

Evengoed bedankt voor de reactie.

Tufnut

Badass junkie
En ik doel erop dat het nu geen zin meer heeft om extra vitamines te nemen. De schade is al geleden. Voor, tijdens een na xtc gebruik is het goed vitamines en antioxidanten te nemen om de hersenschad ein te perken. Inmiddels is die geleden< Je kunt nu alleen het beste ervan proberen te maken en dat is niet het nemen van een shotload vitamines, maar gewoon gezond leven.

Je kan bepaalde medicijnen nemen.
Als je bepaalde somatische angstklachten hebt kan je een betablocker nemen.
Voor neurotransmitterdepletie zijn er antiparkinsonmiddelen zoals L-dopa en Dostinex of natuurlijke supps zoals l-tyrosine, tryptofaan, 5htp...
Voor depressie zijn er vanalle middelen zoals je wel zult weten, ook voor angst natuurlijk.
Sporten is ook heel goed en veel slaap natuurlijk.
Je kan altijd terug aan de x gaan natuurlijk :tearsofjoy:

Trouwens die hersenschade, dat is pure speculatie hoor. Daar zijn echt geen harde bewijzen voor. Omdat het bij ratten gebeurd wil nog niks zeggen. Hoe kunnen die nou voor te beginnen al rijke hersenen hebben als ze een hele dag in een bakkie vast zitten om met research chems volgespoten te worden.
Volgens maak jij je teveel zorgen, xtc kan helpen :hearteyes:

Tufnut

Badass junkie
Er zijn wel degelijk concrete aanwijzingen dat er ook bij mensen veranderingen in de hersennen optreden en op testen blijkt het verbale geheugen minder goed te werken.
Dat xtc gevolgen heeft voor de hersenen is opzeker duidelijk. De betekenis in het dagelijks leven daarvan is nog niet zo goed duidelijk, maar dat is wat anders.

martman72

Newbie
Drugs Infolijn zei:
Het antwoord op deze vraag vind je hier.

Hallo,

De link die in je bericht staat werkt niet. Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord op mijn vraag en wil ook de mensen bij deze alvast bedanken voor de reacties.

Gr mart

Bovenaan