Hertenkeutels boofen

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Iemand dit wel eens geprobeerd, als een soort microdose praktijk met meer sjamanistische insteek?
Hoe pakte het uit? Aanrader?

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Als in: de keutels van een hert ja?
ik probeer me de recreatieve factor voor te stellen maar... XD

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Ik heb interesse in het onderwerp in verband met een boek dat ik schrijf. Hertenkeutels, konijnenkeutels, eigenlijk elke keutelsoort.
Er moet toch iemand zijn met ervaringen?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Konijnekeutels eten zou gezond zijn heb ik horen zeggen maar de toegevoegde waarde zie ik niet in van dierenpoep eten ... 🤣

vader

Belezen gebruiker
Ik weet dat Lappen in Lapland/Finland gek zijn op het eten van 'gele sneeuw', omdat deze sneeuw een bedwelmend/ geestverruimend effect heeft, waarmee ze in contact komen met hun voorvaderen.
Dit is dus gewoon rendierpis wat je eet.
De rendieren eten o.a. hallucinerende paddestoelen (vooral giftige vliegenzwammen) en zijn hier vrij ongevoelig voor, en de werkzame alkaloiden pissen ze hoofdzakelijk weer uit, en het gif, waar de mens niet tegen kan, is er dan uitgefiltert
Dus feitelijk eet je een paddo-ijsje :)

Als een Hert ook hallucinerende stoffen eet zou het wel eens kunnen werken , maar om Hertenpoep weer terug te stoppen in je eigen gaatje... Tja ieder z'n ding zal ik maar zeggen.

Laatst bewerkt:

Martinus

Wijs gebruiker
Ik weet dat Lappen in Lapland/Finland gek zijn op het eten van 'gele sneeuw', omdat deze sneeuw een bedwelmend/ geestverruimend effect heeft, waarmee ze in contact komen met hun voorvaderen.
Dit is dus gewoon rendierpis wat je eet.
De rendieren eten o.a. hallucinerende paddestoelen (vooral giftige vliegenzwammen) en zijn hier vrij ongevoelig voor, en de werkzame alkaloiden pissen ze hoofdzakelijk weer uit, en het gif, waar de mens niet tegen kan, is er dan uitgefiltert
Dus feitelijk eet je een paddo-ijsje :)

Als een Hert ook hallucinerende stoffen eet zou het wel eens kunnen werken , maar om Hertenpoep weer terug te stoppen in je eigen gaatje... Tja ieder z'n ding zal ik maar zeggen.

Ik heb ook eens een verhaal gehoord dat ze in Siberie de pies van shamanen om de zelfde reden dronken. De shaman at dan de paddenstoel en gebruikt zijn lichaam om de giftige stoffen te filteren.

🤣 mensen zijn echt raar.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik heb ook eens een verhaal gehoord dat ze in Siberie de pies van shamanen om de zelfde reden dronken. De shaman at dan de paddenstoel en gebruikt zijn lichaam om de giftige stoffen te filteren.

🤣 mensen zijn echt raar.
Dit klopt ongeveer, heb een mooi boek waar deze passage in staat. Maak morgen wel een foto, als ik het onthoud.

Bovenaan