Het breken van je pil

hyperr

Newbie
Hoi,

Ben vrij nieuw op het Drugsforum, heb vandaag een trip report geschreven over mijn eerste ervaring met xtc.
Ik had me erg goed ingelezen en wist wat ik kon verwachten. Wat ik echter nergens heb kunnen vinden, en waarmee ik gisteren een beetje tegen de lamp liep, was het breken van de pil.
De pillen die ik heb zijn erg sterk (witte speakers). Met m'n handen kreeg ik ze echt niet doorgebroken. Ik besloot om er een mes bij te pakken, met als gevolg dat ik 4-5 ongelijkmatige stukken van m'n pil overhield.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Hoe kan je het beste je xtc-pil breken?

Met vriendelijke groet,
hyperr

hyperr

Newbie
Ja ik probeerde het met een aardappelschilmesje, en dan zette ik hem precies in de breeklijnen. Kwam er niet goed doorheen en brokkelde erg snel af..

Tufnut

Badass junkie
Zachtere pillen breek je zo met de hand. stevigere ook, maar kost meer moeite. Lukt je dat niet kun je een pillensnijder gebruiken (te koop bij apotheek). Verbrokkelde pillen kun je ook nemen door deze helemaal te vergruizen en netjes intree bommetjes te verdelen.

Anton

Experimenterende gebruiker
Wat ik wel eens deed omdat ik geen (lange) nagels heb is om ze in zo'n wiet zakje te doen (gewoon zo'n zakje met zo'n sluiting die je 'klikt' en dan kun je hem gewoon bijten.... Vervolgens doe je het zakje open en kun je dus een stukje pakken.

hyperr

Newbie
Bedankt voor de tips!
Denk niet dat ik zo´n pillensnijder ga halen/kopen, gezien ik nu pas een keer heb gebruikt en van plan ben het 1x per 2/3 maanden te doen.
Is 't niet riskant om te bijten ivm misschien een te groot stuk wat je binnen krijgt? Ik heb van die witte speakers en die zijn toch echt wel sterk, erg hard gegaan van 2x een brokje wat te vergelijken was met de grootte van een kwartje.
Toen ik gisteren dus aan het kutten was met een mes, is er ook veel poeder vrijgekomen wat ik maar in 't zakje bij m'n andere pillen heb gedaan. Had gelezen dat je dit ook gewoon in een 'bommetje' kan doen?
Zal 't nog eens even navragen hoe de ervaren kennissen het doen.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Lijkt me niet dat er veel mis kan gaan met bijten, hooguit dat je hem nog niet helemaal goed doormidden krijgt.
Doe het zelf met een scherp mesje maar dan brokkelt er ook altijd wel een klein beetje af. Die kleine stukjes/poeder slik ik dan gewoon mee met het halfje, geen problemen mee gehad.

E=NC2

Newbie
Ik bijt ze zelf ook altijd gewoon door midden, Nog nooit problemen mee gehad.
Je krijgt wel wat rest product erbij in je mond maar goed dat neem ik altijd maar voor lief.
De eerste keer vond ik het echt onwijs smerig om in m'n mond te hebben, maar dat went ook :wink:!

Bovenaan