Het Centrale Biertopic!

Bal0n

Badass junkie
Ok, ik zag dat we deze nog niet hadden en dat is een gemis! Bier is namelijk lekker :). Dus, wat is jullie favoriete biertje? En bij welke aangelegenheid?

Zo vind ik heineken prima om te drinken bij het uitgaan, maar als ik ergens rustig zit, dan gaat palm er altijd heel erg goed in.

En natuurlijk herfstbok :wink:.

Mac...

Badass junkie
Dommelsch, puur en alleen omdat ik dat het meeste drink.
Brand gaat er ook wel goed in.
En voor de Belgen op het forum: Jupiler!! heerlijk

Bal0n

Badass junkie
Jupiler moet ik nog steeds een keertje proberen, hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen :).

dallandra

Wijs gebruiker
bier is lekker en goedkoop ja!
hm palm vind ik ook wel ok.
en heel af en toe is kriek ook wel lekker.

Mac...

Badass junkie
Is heel goed te drinken. Ook de brouwmeester. Op de een of andere manier word ik daar ook niet echt zat van

Mac...

Badass junkie
nja had er zeker een uur of 12 lang op gezopen in hoog tempo en was echt niet ladderzat. Zeg ook niet dat ik nuchter was, maar ben wel eens in ergere staten geweest, met veel minder bier

Mac...

Badass junkie
gewoon. een leeg drinken, de ander open maken. Is niet zo moeilijk. En ow ja, zonder pep hè. De pure alcohol. :)

Bal0n

Badass junkie
Als ik om 9u begin met bier, en de kroeg sluit om 2u, dan ben ik meestal wel goed verzadigd eigenlijk :P.

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
jupiler vindt ik het lekkerste of jaeger van de aldi is dat geloof ik.
Ik snap niet dat zoveel mensen heineken lekker vinden, ik krijg er altijd hoofdpijn van en vind het eigenlijk ook niet te zuipen.
Hertog jan is ook lekker bier.
:beer:

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Heineken bij uitgaan, Palm om ff lekker bij te chillen, zelfde als Bal0n dus :).

matthijs

Badass junkie
Die verschillende bieren zal allemaal wel, maar ik pref na 4,5 jaar van intens oefenen nog steeds niet watvoor bier ik drink als ik blind proef...En ik kan me eigenlijk niet echt goed voorstellen dat veel mensen dat kunnen (of het moet speciaal bier zijn)

matthijs

Badass junkie
Ja, als je ze naast elkaar proef, maar als ik een biertje blind drink vind ik het gewoon lekker en niet minder lekker omdat het ...... is

spacekonijn

Badass junkie
heb t nooit geprobeerd maar denk toch echt wel dat ik blind het verschil proef tussen HJ en Amstel :P

maar mss ook niet hoor zal t eens uitprobere

matthijs

Badass junkie
Naja, hertog jan misschien nog wel...dat is ook wel wat chiquer enzo...maar heineken en grolsch ofzo...ik weet niet hoor...

platypus

Belezen gebruiker
ik proef vooral het verschil tussen vies en lekker, dus als ik blind een biertje zou drinken dat ik niet lekker vind zou ik iets roepen als: amstel, heineken e.d.
maar als ik het lekker vind denk ik dat ik wel redelijk kan proeven welk bier het is

Jeller

Badass junkie
Bal0n zei:
Jupiler moet ik nog steeds een keertje proberen, hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen :).
Nog nooit jupiler gedronken :openmouth: ik ben dan een ook ene belg maar ja dit moet ge toch zeker keer gedronken hebben ik drink bijna niets anders van alcohol dan jupiler.. zeker eens driken!

Maes kan er trouwnes ook wel goed in of een lindemans kriek, echt 10x zo goed als belle veu en dan overdrijf ik niet

psytrancer

Experimenterende gebruiker
aah bier,

op nummer één staat toch absoluut westmalle tripel,
pas op wel veraderllijk straf,bijna even zwaar als wijn eigelijk

nummer twee, rodenbach van't vat

nummer drie, echte geus, dus niet van da zoet namaakspul van bell-vue, ma de echte die met 1/2 lambic gemaakt wordt en beetje zurig smaakt,

pinten liefst jupiler, dan sparta, dan maes
alhoewel die kaiser van de gb ook wel te pruimen valt

en sorry ma heineken is echt niet te zuipen

Bovenaan