HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Don Draper

Badass junkie
Zometeen is er een kort geding zaak voor de rechter om de lockdown te stoppen!

Ik denk dat de uitspraak niet veel zal doen maar met elke rechtszaak valt mijn vertrouwen steeds meer weg doordat de gang van de rechtspraak in de loop der jaren echt heel matig is geworden. Als je snelle kranten berichten leest heb je het totaal niet door maar ik raad jullie aan om eens in een zaak te bijten en dan als belangstellende rechtzaken te volgen, dan zal je zien hoe scheef de rechtspraak soms kan zijn. Gezien corona rechtszaken iedereen iets aangaat is het makkelijk in te stappen en ook te zien hoe met totale lompheid Pels Rijcken (landsadvocaat van de staat) toch met gemak zaken wint!

Don Draper

Badass junkie
En mocht je tegen de corona maatregelen zijn en de lockdown, hier een stream met een voor en na beschouwing op YouTube:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mensen die zich niet laten vaccineren kennen dan opeens allemaal mensen die zijn overleden aan het vaccin. De enige conclusie die ik daar dan uit kan trekken is dat als je je niet laat vaccineren, dat dan al je denkbeeldige vrienden overlijden. Een soort genocide op je fantasie.

Peter Pannekoek, 2021

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Vannacht vlak voor 12 kregen we de positie uitslag.
Wij zijn allemaal gevaccineerd, afspraak voor boosters was voor volgende week.
Nu heeft mijn hele gezin covid.
Op dit moment nog lichte klachten.
Hopelijk blijft het bij lichte klachten! Uiteindelijk gaan we denk ik allemaal voor de bijl. Beterschap en wees lief voor elkaar en jezelf! ❤️

Big Dipper

Experimenterende gebruiker
Vannacht vlak voor 12 kregen we de positie uitslag.
Wij zijn allemaal gevaccineerd, afspraak voor boosters was voor volgende week.
Nu heeft mijn hele gezin covid.
Op dit moment nog lichte klachten.

Ten eerste: Beterschap.
Ten tweede: Maak je geen zorgen. Als het Omicron is zit je goed. Het is besmettelijker maar minder virulent.

Vaccineren werkt op lange termijn averechts en zal het probleem in stand houden.

Het is verbazingwekkend hoe schijnbaar intelligente mensen niet door het opgeworpen rookgordijn heen kunnen zien.

Ik daag een ieder uit de informatie uit de onderstaande podcast te weerleggen.

Dan is het zo dat er sinds het begin van Sars-cov-II er in Nederland ( maar ) 188 mensen onder de 50 zijn overleden.
Zie: het corona dashboard van de rijksoverheid:

Screenshot 2021-12-30 at 22.03.03.png
Screenshot 2021-12-30 at 22.03.35.png

Angst.. doe er niet aan mee.
Ja, angst om je vrijheden echt te verliezen.

Ouderen vaccineren, prima.
Kinderen vaccineren, de grootste fout die gemaakt kan worden, met het oog op de toekomst.

Goed, Gezond en Vrij 2022 gewenst.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ten tweede: Maak je geen zorgen. Als het Omicron is zit je goed. Het is besmettelijker maar minder virulent.

Vaccineren werkt op lange termijn averechts en zal het probleem in stand houden.

Het is verbazingwekkend hoe schijnbaar intelligente mensen niet door het opgeworpen rookgordijn heen kunnen zien.

Dan is het zo dat er sinds het begin van Sars-cov-II er in Nederland ( maar ) 188 mensen onder de 50 zijn overleden.

Bekijk bijlage 34618
Bekijk bijlage 34619

Kinderen vaccineren, de grootste fout die gemaakt kan worden, met het oog op de toekomst.

Overlijden is niet de enige schade die corona toebrengt he?!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Bekijk bijlage 34618
Bekijk bijlage 34619

Houd toch eens op met mensen bang noemen. Zulken er vast wel paar zijn maar t gros niet hoor. Een andere mening hebben is geen angst.

Zoraa

Wijs gebruiker
Bedankt voor de beterschap wensen dat doet ons goed. Ben gewoon wel beetje bang om mijn dochter ze is 22 en heeft al 21 jaar diabetes. Laten we maar hopen dat haar suikers niet als een gek gaan schommelen. Zelfs met griep heeft ze vaak op ic gelegen.
Voor nu zijn de klachten mild, merk wel op dat het in vlagen komt. Soms gaat het best goed en momenten van malaise zijn zeker aanwezig. Gelukkig ebt het wel weer weg. Hopelijk blijft het zo.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hopelijk blijft het bij lichte klachten! Uiteindelijk gaan we denk ik allemaal voor de bijl. Beterschap en wees lief voor elkaar en jezelf! ❤️
Ik had m al in april 2020 en helaas nogmaals in februari 2021.
1e keer was ik echt ziek en duidelijk anders dan griep of verkoudheid. 2e keer nauwelijks klachten.
Ik ga deze of volgende maand voor de 3e prik. Booster.

Big Dipper

En dat gaat weer hand in hand met het Dunning-Kruger effect:

Bekijk bijlage 34623

Dat effect werkt twee kanten op mijn beste :wink:

Wat wil je, officiële IQ testen overleggen?

De negatieve neven effecten van de vaccins en de maatregelen overstijgen die van van covid.
Mensen missen 'the bigger picture' en zien niet wat voor krachten e op de achtergrond spelen.
'Onze kinderen' zullen hiervan de dupe zijn.
Ik ben er niet op uit m'n gelijk te behalen, helaas zal de tijd het wel uitwijzen.

Voor diegene die twijfelen, investeer wat tijd en onderzoek..
Ik heb nog geen informatie die ik gepost heb aangehaald noch weerlegd zien worden.
Getallen spreken.
Zie de berekeningen in dit filmpje en vertel me hoe de maatregelen een 'overall' gunstiger effect hebben op de samenleving.
Covid sucks.. maar het wordt verkeerd aangepakt.. en de motieven zijn niet alleen positief of zelfs naïef.
'Follow the money'
en als mensen zoveel geld hebben dat geld er niet meer toe doet is macht en controle 'the next best thing'

Ik laat jullie achter. me de boodschap, liefde.

Take Care.

debkb

Belezen gebruiker
... en dit is ook wel een mooie aanvulling. The 5 laws of stupidity: https://en.wikipedia.org/wiki/Carlo_M._Cipolla
  1. Always and inevitably, everyone underestimates the number of stupid individuals in circulation.
  2. The probability that a certain person (will) be stupid is independent of any other characteristic of that person.
  3. A stupid person is a person who causes losses to another person or to a group of persons while himself deriving no gain and even possibly incurring losses.
  4. Non-stupid people always underestimate the damaging power of stupid individuals. In particular, non-stupid people constantly forget that at all times and places, and under any circumstances, to deal and/or associate with stupid people always turns out to be a costly mistake.
  5. A stupid person is the most dangerous type of person.

debkb

Belezen gebruiker
Dat effect werkt twee kanten op mijn beste :wink:

Wat wil je, officiële IQ testen overleggen?

De negatieve neven effecten van de vaccins en de maatregelen overstijgen die van van covid.
Mensen missen 'the bigger picture' en zien niet wat voor krachten e op de achtergrond spelen.
'Onze kinderen' zullen hiervan de dupe zijn.
Ik ben er niet op uit m'n gelijk te behalen, helaas zal de tijd het wel uitwijzen.

Voor diegene die twijfelen, investeer wat tijd en onderzoek..
Ik heb nog geen informatie die ik gepost heb aangehaald noch weerlegd zien worden.
Getallen spreken.
Zie de berekeningen in dit filmpje en vertel me hoe de maatregelen een 'overall' gunstiger effect hebben op de samenleving.
Covid sucks.. maar het wordt verkeerd aangepakt.. en de motieven zijn niet alleen positief of zelfs naïef.
'Follow the money'
en als mensen zoveel geld hebben dat geld er niet meer toe doet is macht en controle 'the next best thing'

Ik laat jullie achter. me de boodschap, liefde.

Take Care.
Ik ga er geen gewoonte van maken te posten in dit topic, maar even het volgende:
Helsloot en Baarsma warmen oude prak op, en presenteren maar één kant van de zaak. Deze kant laten ze onderbelicht:

1. Overheidsmaatregelen zullen flink schadelijk zijn voor de economie, maar de pandemie laten rondrazen is dat ook: veel besmettingen = veel ziekte = veel verzuim. Bedrijven kunnen met hoog ziekteverzuim ook niet vooruit.
2. Veel ziekte is ook veel oversterfte (in ieder geval onder ongevaccineerden). De maatschappelijke ontwrichting van significante oversterfte is groot: rouw en verdriet zorgen voor teruggang in arbeidsproductiviteit en toename van mentale klachten & verslavingen, en daarmee de armoedeval die statistisch gezien zoveel levensjaren kost.
2. Long COVID is écht een ding. Huidige aanname is: 20% van de besmetten krijgen Long COVID, en daarvan kan 46% minder werken dan voorheen. Voor velen duurt Long COVID 'slechts' maanden maar ik heb een vriendin die er al 1,5 jaar last van heeft. Laat je de hele populatie van 18 miljoen Nederlanders in korte tijd COVID krijgen, dan zijn ± 3 miljoen NL'ers maanden zoet met herstel. Misschien 300.000 arbeidsongeschikten erbij, met bijbehorende armoedeval. Dát is pas maatschappijontwrichtend, ook omdat we de mensen niet hebben om ze te helpen revalideren en ze te vervangen.

Big Dipper

Okay, we sparren.
Dus als ik je goed begrijp ben je po-vaccinatie op basis van de bovenstaande punten?

Ten eerste heb ik niet gezegd dat ik tegen helemaal vaccines ben
maar die dienen dan wel doeltreffend en effectief ingezet te worden.

Ik ga er geen gewoonte van maken te posten in dit topic, maar even het volgende:
Helsloot en Baarsma warmen oude prak op, en presenteren maar één kant van de zaak. Deze kant laten ze onderbelicht:

1. Overheidsmaatregelen zullen flink schadelijk zijn voor de economie, maar de pandemie laten rondrazen is dat ook: veel besmettingen = veel ziekte = veel verzuim. Bedrijven kunnen met hoog ziekteverzuim ook niet vooruit.
In lockdown kunnen bedrijven ook niet voorruit.
Het gegeven is dat nog steeds 97% ( of meer ) van de bevolking geen tot lichte klachten ervaart.
en met de Omicron variant nog minder blijkt al uit data.
2. Veel ziekte is ook veel oversterfte (in ieder geval onder ongevaccineerden). De maatschappelijke ontwrichting van significante oversterfte is groot: rouw en verdriet zorgen voor teruggang in arbeidsproductiviteit en toename van mentale klachten & verslavingen, en daarmee de armoedeval die statistisch gezien zoveel levensjaren kost.
Verwaarloosbaar gezien de leeftijdcategorie waarin de meeste mensen overlijden. 80+
Toename van mentale klachten ( en verslaving wellicht ) piekt onder de jeugd als gevolg van de lockdowns.
Daar zijn genoeg indicaties van.
Over het KD effect gesproken. Het IQ van de jeugd blijkt door de lockdowns met 20% gedaald.
Geweldige film: https://www.imdb.com/title/tt0387808/

2. Long COVID is écht een ding. Huidige aanname is: 20% van de besmetten krijgen Long COVID, en daarvan kan 46% minder werken dan voorheen. Voor velen duurt Long COVID 'slechts' maanden maar ik heb een vriendin die er al 1,5 jaar last van heeft. Laat je de hele populatie van 18 miljoen Nederlanders in korte tijd COVID krijgen, dan zijn ± 3 miljoen NL'ers maanden zoet met herstel. Misschien 300.000 arbeidsongeschikten erbij, met bijbehorende armoedeval. Dát is pas maatschappijontwrichtend, ook omdat we de mensen niet hebben om ze te helpen revalideren en ze te vervangen.
3.
Aanname? Heb je daar een aanknopingspunt voor dat ik kan inzien of bekijken?
Er is ook een aanname dat veel mensen gelijksoortige langdurige na effecten hebben van de vaccines.
Ik raad je aan om de podcast in een m'n bovenstaande posts te bekijken met één van de uitvinders van het mrna vaccin.
Hij is zelf gevaccineerd en heeft twee keer covid gehad.

Preventieve middelen, de mensen die ervoor pleiten en eigenlijk iedereen met een andere optiek tov de globale regerende orde
worden stelselmatig geridiculiseerd en van platformen verbannen.
Kritisch journalisme lijkt bijna niet meer te bestaan.
Dus ik zeg, neem niet alles wat op de mainstream media verkondigd wordt klakkeloos aan.
Het is op zijn minst eenzijdig
en is vaak een verlengstuk van de regering.
Er is genoeg bewijs dat dié niet altijd het beste met je voor heeft.
Als je nu denkt: "Oh ja, is dat zo?"
dan stel ik voor dat je gebeurtenissen uit het verleden en hoe mensen toen handelden projecteert op deze mensen
want het zijn maar mensen
met evt een scholing op het vlak waar ze minister van zijn
maar dus vaak niet.
Ze hebben Ego's
Ze zijn Dom, of Slim, Naïef, Beïnvloedbaar etc.
Kortom het zijn maar mensen zoals alle knakkers om je heen.
En ze doen maar wat hen goed lijkt
op basis van alle factoren die aan ze trekken.
Ja, het cynismse druipt er vanaf.
Helaas is dat de staat waarin de wereld verkeert.
De menselijke staat 'an sich'
Gelukkig is er ook een hoop positiviteit
al is het vaak zo dat de positieve mensen minder agressief handelen dan de negatieve die minder scrupules hebben
en zelfs weinig tot geen geweten.
Dat noopt me te zeggen dat het vreselijk is hoe sommige mensen lijden als gevolg van covid
toch staat het in schril contrast tegen alle andere dingen waar mensen allemaal aan kunnen lijden en sterven.

nb. Er is ook het soort mensen dat dingen als 'Flat Earth' aanhangt.
Tja, daarvoor kun je alleen maar bidden denk ik,
tot God 😅

✌️

debkb

Belezen gebruiker
Klopt. Ik ben pro-vaccinatie en alles overwegend, ook pro lockdown- en andere maatregelen.

De discussie rond de standpunten van Baarsma en Helsloot (BH) en Big Dipper (BD) draait nu deels in een cirkeltje:
BH en BD zijn tegen coronabeleid met lockdown want <BH-argumenten>. Ik stel dat Geen Lockdown soortgelijke schade toebrengt. Jij stelt dat Lockdown slecht is want <BH-argumenten>. Daar kan ik dan weer mijn eigen argumenten tegen inbrengen maar die staan er al en ze hebben je de eerste keer ook niet overtuigd...

Twee dingen wil ik nog wat over kwijt: 80+ sterfte en 97% milde klachten.

80+ sterfte
Er leven in Nederland iets minder dan 1 miljoen mensen van 80 of ouder. Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in. Het concept is van dezelfde orde als het idee om klimaatverandering tegen te gaan door de wereldbevolking te laten krimpen. Op papier lijkt het misschien een redelijk voorstel, totdat je er getallen aan hangt. Als je door bevolkingskrimp iets aan het klimaat wilt doen, moet je van een paar miljard mensen af zien te komen. Met 450 holocausts ben je er wel zo'n beetje. Als je 80+ sterfte als niet-relevant wenst te beschouwen, sorteer je voor op jarenlang tienduizenden extra coronadoden, net zolang tot de algemene levensverwachting voldoende is gedaald.

De sterfte aan corona bij 80+ is aanzienlijk. Vanwege dit grote risico zullen de 80+ers zichzelf van de maatschappij moeten isoleren. Voila, daar is de tweedeling in de samenleving! Is dat niet waar de antivaxxbeweging zich zo tegen uitspreekt? De kwetsbaren zíjn al tweederangsburgers maar worden volledig overschreeuwd door yogamoeders, complottheoristen en dansleraren die de liefde prediken. Het overheidsbeleid is (m.i. terecht) gericht op solidariteit: we laten mensen niet vallen en dus schikken we in om anderen de ruimte te geven om ook te leven. Als het beleid een variant zou worden op 'laat de oudjes maar creperen', waarom zouden we dan ophouden bij Corona? Waarom dan nog levensverlengende geneeskunde voor kankerpatiënten? "Gewoon verbieden joh. Kost allemaal extra geld en je gaat alsnog dood."
Huiswerk voor vandaag: verzin 3 criteria waarop je een bevolkingsgroep zou kunnen uitsluiten van overheidszorg. Rokers tellen niet, dat is te makkelijk.

97% milde klachten
Ik heb eigenlijk nooit uitgezocht wat daar onder wordt verstaan: 'milde klachten'. 'Milde klachten' is kennelijk iets heel anders dan 'niets aan de hand'. Als je 1,5 week hondsberoerd bent, en dan nog 2 maanden nodig hebt om je weer helemaal het mannetje te voelen... had je dan milde klachten? We weten dat ±20% long covid krijgt. Dus valt maandenlang niet kunnen werken vanwege long covid dan ook onder 'milde klachten'? Het lijkt er wel op. https://www.rivm.nl/weblog/long-covid-grip-op-aantallen-en-risicofactoren-in-nederland (dit is ook de bron waar je gisteren naar vroeg).

Ik ga de podcast die je aanhaalt niet beluisteren. Ik steek al veel te veel tijd in coronanieuws en oude hoogleraren hebben vaak last van 'Emeritus'. Dat is niet een eretitel maar een aandoening.

Media en alternatieve media
De massamedia zijn, ondanks de beschuldigingen van verlengstuk van de overheid zijn, flink kritisch op het overheidsbeleid. Ze volgen de ontwikkelingen rond het virus, behandelingen ertegen, vaccinatie etc op de voet en geloof me: als ze reden hadden gehad om op te schrijven dat Ivermectine of Vitamine C écht zou helpen tegen covid, dan hadden ze dat allang gedaan. Kritische journalistiek is juist springlevend, en het zijn de media die zich nadrukkelijk buiten de gevestigde orde plaatsen (lees je mee, Café Weltschmertz?) die je zou moeten wantrouwen. Want voor kritiek op de gevestigde orde is altijd plaats in de MSM. Het enige dat ze, helaas niet altijd succesvol, proberen te weren is slecht werk en cynisme.

Et tu, Brute?
Een ander forumlid zal je dit ook wel eens hebben gevraagd neem ik aan, maar: je bent actief op dit forum, dus mag ik aannemen dat je zo nu en dan iets slikt, snuift of zetpilt? De langetermijneffecten daarvan zijn nauwelijks onderzocht; kwaliteitscontrole op wat je koopt bestaat niet; het is onwettig; er zijn hevige bijwerkingen en grote gezondheidsrisico's aan verbonden. Zou je dat dan wel moeten doen?

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Klopt. Ik ben pro-vaccinatie en alles overwegend, ook pro lockdown- en andere maatregelen.

De discussie rond de standpunten van Baarsma en Helsloot (BH) en Big Dipper (BD) draait nu deels in een cirkeltje:
BH en BD zijn tegen coronabeleid met lockdown want <BH-argumenten>. Ik stel dat Geen Lockdown soortgelijke schade toebrengt. Jij stelt dat Lockdown slecht is want <BH-argumenten>. Daar kan ik dan weer mijn eigen argumenten tegen inbrengen maar die staan er al en ze hebben je de eerste keer ook niet overtuigd...

Twee dingen wil ik nog wat over kwijt: 80+ sterfte en 97% milde klachten.

80+ sterfte
Er leven in Nederland iets minder dan 1 miljoen mensen van 80 of ouder. Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in. Het concept is van dezelfde orde als het idee om klimaatverandering tegen te gaan door de wereldbevolking te laten krimpen. Op papier lijkt het misschien een redelijk voorstel, totdat je er getallen aan hangt. Als je door bevolkingskrimp iets aan het klimaat wilt doen, moet je van een paar miljard mensen af zien te komen. Met 450 holocausts ben je er wel zo'n beetje. Als je 80+ sterfte als niet-relevant wenst te beschouwen, sorteer je voor op jarenlang tienduizenden extra coronadoden, net zolang tot de algemene levensverwachting voldoende is gedaald.

De sterfte aan corona bij 80+ is aanzienlijk. Vanwege dit grote risico zullen de 80+ers zichzelf van de maatschappij moeten isoleren. Voila, daar is de tweedeling in de samenleving! Is dat niet waar de antivaxxbeweging zich zo tegen uitspreekt? De kwetsbaren zíjn al tweederangsburgers maar worden volledig overschreeuwd door yogamoeders, complottheoristen en dansleraren die de liefde prediken. Het overheidsbeleid is (m.i. terecht) gericht op solidariteit: we laten mensen niet vallen en dus schikken we in om anderen de ruimte te geven om ook te leven. Als het beleid een variant zou worden op 'laat de oudjes maar creperen', waarom zouden we dan ophouden bij Corona? Waarom dan nog levensverlengende geneeskunde voor kankerpatiënten? "Gewoon verbieden joh. Kost allemaal extra geld en je gaat alsnog dood."
Huiswerk voor vandaag: verzin 3 criteria waarop je een bevolkingsgroep zou kunnen uitsluiten van overheidszorg. Rokers tellen niet, dat is te makkelijk.

97% milde klachten
Ik heb eigenlijk nooit uitgezocht wat daar onder wordt verstaan: 'milde klachten'. 'Milde klachten' is kennelijk iets heel anders dan 'niets aan de hand'. Als je 1,5 week hondsberoerd bent, en dan nog 2 maanden nodig hebt om je weer helemaal het mannetje te voelen... had je dan milde klachten? We weten dat ±20% long covid krijgt. Dus valt maandenlang niet kunnen werken vanwege long covid dan ook onder 'milde klachten'? Het lijkt er wel op. https://www.rivm.nl/weblog/long-covid-grip-op-aantallen-en-risicofactoren-in-nederland (dit is ook de bron waar je gisteren naar vroeg).

Ik ga de podcast die je aanhaalt niet beluisteren. Ik steek al veel te veel tijd in coronanieuws en oude hoogleraren hebben vaak last van 'Emeritus'. Dat is niet een eretitel maar een aandoening.

De massamedia zijn, ondanks de beschuldigingen van verlengstuk van de overheid zijn, flink kritisch op het overheidsbeleid. Ze volgen de ontwikkelingen rond het virus, behandelingen ertegen, vaccinatie etc op de voet en geloof me: als ze reden hadden gehad om op te schrijven dat Ivermectine of Vitamine C écht zou helpen tegen covid, dan hadden ze dat allang gedaan. Kritische journalistiek is juist springlevend, en het zijn de media die zich nadrukkelijk buiten de gevestigde orde plaatsen (lees je mee, Café Weltschmertz?) die je zou moeten wantrouwen. Want voor kritiek op de gevestigde orde is altijd plaats in de MSM. Het enige dat ze, helaas niet altijd succesvol, proberen te weren is slecht werk en cynisme.

Et tu, Brute?
Een ander forumlid zal je dit ook wel eens hebben gevraagd neem ik aan, maar: je bent actief op dit forum, dus mag ik aannemen dat je zo nu en dan iets slikt, snuift of zetpilt? De langetermijneffecten daarvan zijn nauwelijks onderzocht; kwaliteitscontrole op wat je koopt bestaat niet; het is onwettig; er zijn hevige bijwerkingen en grote gezondheidsrisico's aan verbonden. Zou je dat dan wel moeten doen?
Bedankt voor uw brief, ik kan u mededelen dat u hiermee hebt gesolliciteerd naar de functie 'mijn maatje'. Standplaats: Op de barricaden. Uren: vrij in te delen. De collega's zijn fantastisch, de verdiensten ietwat teleurstellend.

Ohja, u bent ook aangenomen!

Met vriendelijke groet,
Plop.png

Big Dipper

De sterfte aan corona bij 80+ is aanzienlijk. Vanwege dit grote risico zullen de 80+ers zichzelf van de maatschappij moeten isoleren. Voila, daar is de tweedeling in de samenleving! Is dat niet waar de antivaxxbeweging zich zo tegen uitspreekt? De kwetsbaren zíjn al tweederangsburgers maar worden volledig overschreeuwd door yogamoeders, complottheoristen en dansleraren die de liefde prediken. Het overheidsbeleid is (m.i. terecht) gericht op solidariteit: we laten mensen niet vallen en dus schikken we in om anderen de ruimte te geven om ook te leven. Als het beleid een variant zou worden op 'laat de oudjes maar creperen', *waarom zouden we dan ophouden bij Corona? Waarom dan nog levensverlengende geneeskunde voor kankerpatiënten? "Gewoon verbieden joh. Kost allemaal extra geld en je gaat alsnog dood."

Aannames en misinterpretaties, je projecteert wat jij denkt dat de motivatie en intenties zijn op 'ons yogamoeders'.
Oftwel weldenkende gekwalificeerde mensen die soms jaren in een specifiek vakgebied werken
en niet zoals de nieuwe minister van Financiën geeneens een diploma boekhouden heeft.
Of de ex minister van Volks(kuch)gezondheid die nul medische achtergrond heeft en zich laat adviseren door het "onafhankelijke" OMT
en zelfs die adviezen nog wel eens in de wind slaat.
Het is gewoon armoede man.
Ik kijk genoeg standaard nieuws of zelfs pro- nieuws om niet in een bubbel te komen zitten.
Zelfs dan druipt het gebrek aan inzicht en helderheid er vanaf.
Kan wel een linkje posten naar een OMT lid dat een futloos praatje houdt op AT5
maar zoals blijkt kijk je alleen wat wil zien.

Je lijkt compleet het zicht op hoe alle puzzelstukjes in elkaar passen en de gevolgen voor de maatschappij en de mens an sich te missen.

*De argumentatie is gewoon zo onlogisch.

Goede zorg voor iedereen graag.

Overheidsbeleid gericht op solidariteit zeg je, oftewel uniformiteit en controle
Je doet net alsof 'wij' de 80+ jarigen weg willen werken.
Het feit dat dat een gevolg zou kunnen zijn van een andere aanpak dan de huidige is wederom een aanname van jou kant.
Dat is het plaatje dat je wordt voorgehouden.
Mrna vaccines blijken overdracht niet tegen te gaan. We kunnen in percentages praten maar, ja of nee? dan is het nee.
Natuurlijke Immuniteit wordt zo weinig aandacht aan besteed.
Krijg je 6 maanden respijt voor.
Kinderen willen vaccineren waarvan er naar schatting al 2/3 besmet zijn geweest is misdadig.
De mrna vaccines zijn verre van veilig, helaas weet ik daar van persoonlijke hand van.
'Complottheorist', nog zo'n dooddoener.
Ik filtreer data waarschijnlijk anders dan jij.
Misschien mis je nog wat jaren op deze planeet en ben je nog niet ervaren, doorgewinterd en zelfs cynisch genoeg om alle aspecten, belangen, krachten etc. goed te kunnen afwegen.
Misschien is het nodig om nog wat meer puzzelstukjes te vergaren om het hele plaatje te kunnen zien?

Ik ga de podcast die je aanhaalt niet beluisteren. Ik steek al veel te veel tijd in coronanieuws en oude hoogleraren hebben vaak last van 'Emeritus'. Dat is niet een eretitel maar een aandoening.\

Oh, spijtig
en typisch.
Dan zijn we uitgepraat toch?
Kheb jou linkjes bekeken.

Je leeft in een fantasie wereld.
Er wordt wel degelijk aan supressie van kritisch nieuws en ook passende en goedkopere oplossingen gedaan.
Mensen verliezen hun banen omdat ze een eigen mening hebben.

Et tu, Brute?
Een ander forumlid zal je dit ook wel eens hebben gevraagd *neem ik aan*, maar: je bent actief op dit forum, dus mag ik aannemen dat je zo nu en dan iets slikt, snuift of zetpilt? De langetermijneffecten daarvan zijn nauwelijks onderzocht; kwaliteitscontrole op wat je koopt bestaat niet; het is onwettig; er zijn hevige bijwerkingen en grote gezondheidsrisico's aan verbonden. Zou je dat dan wel moeten doen?

*Ik denk dat het wel duidelijk is hoe hoe jij tot je standpunten komt.

Verder een goed punt, ik beslis inderdaad zelf wat ik in mijn lijf stop.

Nogmaals, ik ben niet tegen oplossingen
maar dan wel graag de juiste.
Het beleid wat jij aanhangt is kortzichtig en vol belangenverstrengelingen.
Het is niet covid dat de menselijkheid naar de knoppen helpt.

Als je het niet ziet, zie je het gewoon niet
en je wíl niet eens kijken, dus...

✌️😶

1641130413849.png

Flualhamdulillam

Badass junkie
Het idee dat we als maatschappij zouden accepteren dat het leven voor 80+ers levensgevaarlijk zou zijn, wil er bij mij nog niet in.
Uhm… Kijk, als een mens heeel veel verjaardagsfeestjes heeft gevierd, kunnen ze langzamerhand wat minder goed horen, zien en worden sneller een stuk erger ziekjes. Om je te beschermen tegen boefjes die je ziek maken hebben we een leger met soldaatjes en bouwvakkers die tegen de slechterikken vechten en dingetjes die kapot zijn geraakt repareren. Als je ouder wordt blijven er steeds minder soldaatjes over en kunnen de boefjes sneller winnen. De bouwvakkers kunnen ook minder werken omdat ze al helemaal uitgeput zijn door al dat werken.
Ook papa en mama worden zoals opa en oma, en jij ook! Maar daar hoef je niet bang voor te zijn, dat hoort bij het leven.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Pfizer? Die trip viel mij tegen. Geen visuals en slechts een lichte bodyload op de plek van de injectie. Tip: Vraag of ze nog een restje Janssen hebben liggen

Mijn 2 vaccinaties waren beiden Pfizer. Er was mij door vele “anders gelovenden (wappies zal ik ze nooit noemen want dan ben ik weer een “schaap” en beiden zijn denigrerend) dat ik EN gratis 5g zou krijgen EN mijn mobiel kon opladen via mijn arm. Oja of met Bill Gates zou kunnen praten via die “chip”. OOK NIET!! Nou, nada noppes he! Het werkt geen van allen.
Ik ben gewoon geflest… Zie je wel? We worden steeds voorgelogen, de andersdenkenden beloven valse dingen net als onze (r)overheid!
Ik denk nog ff welke 3e ik neem. Straks flessen ze me me ALWEER! Ik mag deze maand al.
😜😛 (S)

debkb

Belezen gebruiker
Aannames en misinterpretaties, je projecteert wat jij denkt dat de motivatie en intenties zijn op 'ons yogamoeders'.
Het gaat me niet om de beweegredenen van yogamoeders (of wie dan ook), het gaat me om wat voor effect hun eisen zouden hebben als ze werden ingewilligd.
Je lijkt compleet het zicht op hoe alle puzzelstukjes in elkaar passen en de gevolgen voor de maatschappij en de mens an sich te missen.
De coronapandemie is een 'wicked problem' of ongestructureerd probleem: complex, ingrijpend, onoverzienbaar en zonder eenduidige oplossingen. De wooncrisis is er ook zo één, en ook de energietransitie. Bij die laatste twee ben ik beroepsmatig zijdelings betrokken, corona doe ik erbij als hobby :wink:
Dus ik ben het direct met je eens dat ik niet het overzicht heb van hoe alle puzzelstukjes in elkaar passen, want dat is het hele idee van een ongestructureerd probleem. Jij hebt dat overzicht ook niet, en alle experts in alles hebben het ook niet. Toch moet een regering oplossingsrichtingen kiezen, ook op basis van incomplete, soms zelfs tegenstrijdige informatie. En de overheid moet die uitvoeren.
Ik ben het lang niet altijd eens met de afwegingen die onze (demissionaire) regering maakt. Maar wat ik wel weet: te veel burgerlijke ongehoorzaamheid maakt elke maatregel ineffectief en verlengt daarmee de (economische gevolgen van deze) pandemie.
Overheidsbeleid gericht op solidariteit zeg je, oftewel uniformiteit en controle
Je doet net alsof 'wij' de 80+ jarigen weg willen werken.
Het feit dat dat een gevolg zou kunnen zijn van een andere aanpak dan de huidige is wederom een aanname van jou kant.
Ik zeg niet dat 'jullie' van de oudjes af willen. Ik zeg dat dat een gevolg is van wat jullie willen. En het is geen aanname; het is in, maar vooral ook na de eerste lockdown duidelijk geworden dat dat precies is wat er gebeurt. Veel ouderen isoleerden zich van de rest van de maatschappij omdat ze bang werden voor hun eigen gezondheid of die van hun partner. Mijn hoofdinkomen is gebaseerd op mensen die bij elkaar komen. Bedrijfsuitjes, familiedagen, verjaardagen etc. Ik zal je vertellen: de oudjes kwamen na de eerste lockdown nauwelijks tot niet terug.
Kinderen willen vaccineren waarvan er naar schatting al 2/3 besmet zijn geweest is misdadig.
Waarom is kinderen vaccineren misdadig? Ik zie vaccineren als onderdeel van het sociaal contract. Iedereen loopt een klein persoonlijk risico en helpt daarmee een groot collectief risico in te dammen.
Misschien mis je nog wat jaren op deze planeet en ben je nog niet ervaren, doorgewinterd en zelfs cynisch genoeg om alle aspecten, belangen, krachten etc. goed te kunnen afwegen.
Tsja, da's de makke van een anoniem forum. We weten niet wie we tegenover ons hebben. Ik loop tegen de 50 en ik heb 2 kinderen met een semi-yogamoeder. Ik heb 2 bedrijfjes, in hospitality en in strategie & communicatie. Ik heb gestudeerd, gereisd, kansen gegrepen en verprutst.
Mijn activiteiten in hospitality zijn sinds de eerste lockdown met >70% achteruitgegaan en daar heb ik stress van en geldzorgen. Het is dus niet dat de gevolgen van lockdowns langs me heengaan.
En wie ben jij?

Kheb jou linkjes bekeken.
Mijn linkje was een tekstpagina van het RIVM. Jouw linkje is een audiobestand van meer dan 3 uur. Ain't nobody tot time for that. Als je me een link stuurt naar een artikel waarin deze man hetzelfde zegt, lees ik dat met plezier.
Je leeft in een fantasie wereld.
Er wordt wel degelijk aan supressie van kritisch nieuws en ook passende en goedkopere oplossingen gedaan.
Mensen verliezen hun banen omdat ze een eigen mening hebben.
Ik mag enkele journalisten van statuur tot mijn kennissenkring rekenen. Zij staan zonder uitzondering kritisch tegenover regerings- en overheidshandelen. Dat is simpelweg hun basishouding, ze hebben er geen enkele moeite mee om kritisch verslag te doen van onze overheid. Het ding is: als ze verslag doen van niet-overheid, zijn ze ook kritisch. Berichten die jouw lezing van de werkelijkheid ondersteunen, doorstaan simpelweg heel vaak hun toets der kritiek niet. Is dat vanwege hun bias? Speelt vast mee, want iedereen is vooringenomen. Maar journalisten met een goede reputatie zijn daar zuinig op. Dus wie met onwaarschijnlijke claims komt zal met evenredig hard bewijs moeten komen, en daar gaat het vaak mis.

Dat mensen hun banen verliezen omdat ze 'een eigen mening hebben' is van alle tijden, en is voor iedereen een probleem die een mening ventileert die haaks staat op de boodschap, waarden, financiering of verdienmodel van de organisatie waar ze werken. Daarom is het zo belangrijk dat er goede klokkenluidersregelingen zijn.
ik beslis inderdaad zelf wat ik in mijn lijf stop.
En zo is het.
Het beleid wat jij aanhangt is kortzichtig en vol belangenverstrengelingen.
Daar vinden we elkaar! Het beleid is te vaak onverstandig en het wordt bovendien niet adequaat gehandhaafd. Ook de beleidscommunicatie laat te wensen over, en de logistiek, etc etc.
Mijn persoonlijke frustratie van de laatste weken: de huidige lockdown tot 14 januari is waarschijnlijk te kort en dat had de demissionaire regering kunnen zien aankomen. Immers: de boostercampagne heeft wrs tot eind januari nodig om iedereen te prikken die dat wil, dus eerder dan begin februari openen zou onverstandig zijn. Bovendien is de maatregel onevenredig zwaar voor (schoolgaande)kinderen, jeugd en hun ouders.
Verder zou het m.i. beter geweest zijn om de eerste ring rond kinderen met voorrang te boosten: ouders & onderwijzend personeel hadden al voor de feestdagen een boosterprik gehad kunnen hebben ipv na 1 januari...
Zo kan ik nog wel even doorgaan maar voor nu laat ik het hierbij.

debkb

Belezen gebruiker
Bedankt voor uw brief, ik kan u mededelen dat u hiermee hebt gesolliciteerd naar de functie 'mijn maatje'. Standplaats: Op de barricaden. Uren: vrij in te delen. De collega's zijn fantastisch, de verdiensten ietwat teleurstellend.

Ohja, u bent ook aangenomen!

Met vriendelijke groet,
Bekijk bijlage 34666

Excuus! Deze had ik gemist! Te laat op mijn eerste werkdag... je moet het maar kunnen. Waar is mijn helm?

ljuv

DF-koningin
Mijn 2 vaccinaties waren beiden Pfizer. Er was mij door vele “anders gelovenden (wappies zal ik ze nooit noemen want dan ben ik weer een “schaap” en beiden zijn denigrerend) dat ik EN gratis 5g zou krijgen EN mijn mobiel kon opladen via mijn arm. Oja of met Bill Gates zou kunnen praten via die “chip”. OOK NIET!! Nou, nada noppes he! Het werkt geen van allen.
Ik ben gewoon geflest… Zie je wel? We worden steeds voorgelogen, de andersdenkenden beloven valse dingen net als onze (r)overheid!
Ik denk nog ff welke 3e ik neem. Straks flessen ze me me ALWEER! Ik mag deze maand al.
😜😛 (S)
Ja nee ik snap dat dat een grote teleurstelling was. Al die valze beloftes...

Ik mag enkele journalisten van statuur tot mijn kennissenkring rekenen.
Is het Xander van der Wulp want dan slide ik NU in je dm😍?!

Laatst bewerkt:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
In België gaan de uitnodigingen rond om kinderen te vaccineren. Ontelbaar veel mensen die weigeren hun kind te vaccineren en hier ga ik toch wel in mee. Kinderen hebben amper last van het virus en momenteel is de omicron variant geen longvirus meer maar een verkoudheid. 1 viroloog begint zelfs te spreken van leren leven met dit verkoudheisvirus. Covid verdwijnt dit jaar nog ben ik zeker van!

debkb

Belezen gebruiker
Is het Xander van der Wulp want dan slide ik NU in je dm😍?!
:joycat: die zit er niet tussen...

@PsyTekz ik hoop van harte dat het nieuws klopt dat Omikron minder virulent zal blijken. We zullen het de komende dagen wel zien...

Mijn persoonlijke frustratie van de laatste weken: de huidige lockdown tot 14 januari is waarschijnlijk te kort en dat had de demissionaire regering kunnen zien aankomen. Immers: de boostercampagne heeft wrs tot eind januari nodig om iedereen te prikken die dat wil, dus eerder dan begin februari openen zou onverstandig zijn.
... en het nieuws van vandaag: scholen gaan open per 10 januari en de boostercampagne nodigt inmiddels 18-en 19-jarigen uit. Het lijkt veel beter* te gaan met de boostercampagne dan ik de afgelopen week voor mogelijk had gehouden. Afgelopen week 1,5 miljoen prikken gezet, wauw! Het zou dus heel goed kunnen dat ik mis zat met mijn kritiek. :thinking: Zou mijn natte vinger misschien minder goed werken dan Excel?
* tenzij er veel minder mensen bellen voor een afspraak dan voor de initiële vaccinatie, al heb ik daar niks over gehoord.

ljuv

DF-koningin
:joycat: die zit er niet tussen...
Heh shit, met hangende poten terug naar mijn vriend...

Maar goeie, interessante bijdragen wel, mijnheer. Waarvoor dank.
Zou mijn natte vinger misschien minder goed werken dan Excel?
Je zou het haast denken he. Toch vind ik je kritiek niet onterecht. Sinds de zomer is het kabinet steeds weer (net) te laat en/of te zwak met maatregelen geweest, denk dat een hoop besmettingen en opnames wel voorkomen hadden kunnen worden. Inshallah hebben we geluk met omikron en is wat @PsyTekz zegt waar, maar dat hebben we niet aan het nog altijd demissionaire kabinet te danken. Fingers crossed.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik weet niet wat de Nederlandse media verkondigt maar hier heb ik gelezen op de mainstream media dat Omicron geen longvirus meer is en enkel de bovenste luchtwegen infecteert. De geur en smaak blijft ook. Komt erop neer dat dit verzwakt is tot een verkoudheidsvirus. Vergelijk de deltavariant met een lichte tot zware longontsteking en de omicronvariant met een bronchitte of verkoudheid.

Dat terzijde werd hier vandaag de media in verspreid als covid dit jaar verdwijnt dat er een moeilijk politiek agenda op tafel ligt met veel hervormingen, hogere belastingen,... kortom, ze gaan nog meer in onze zakken tasten nadat alles duurder werd door covid. Dat accepteren we nu eenmaal makkelijker (zoals we ons hele leven al doen) dan een virus en vaccinatie die redelijk wat verdeeldheid brengt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan