HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juun

Badass junkie
“Ik heb vroeger iemand verkracht en toen straf gekregen. Maar diegene is nu overleden… mag mijn strafblad nu weg?”

Extreem voorbeeld, maar wel duidelijk :) mensen die een tijdelijke ban hebben gekregen zijn al lang weer terug (waren die er?) en een permaban word niet zomaar uitgedeeld, dus ook niet zomaar ingetrokken.
edit: “Ik heb vroeger iemand mishandeld en nu straf gekregen. Maar diegene bleek geen letsel te hebben, geen schrammetje… mag ik nu vrijgelaten worden”
tgaat niet om het strafblad maar de straf.

nogal extreem voorbeeld.
Mensen die levenslang krijgen hebben ook recht op terugkeer in de samenleving, als ze als laten zien dat ze geen gevaar meer vormen.

Maar okey duidelijk antwoord.
Eens. Een permanente ban opleggen is onze zwaarste sanctie op het DF. Die delen we niet zomaar uit. Als je toch zover gaat dat je wel een permanente ban krijgt dan is hij dus ook verdiend en permanent.
Kheb wel het beeld.dat hier de permanente ban de standaard was, maar dat lijkt misschien maar zo?

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Kheb wel het beeld.dat hier de permanente ban de standaard was, maar dat lijkt misschien maar zo?
Dat is zeker niet de standaard, voor lichte “overtredingen” zoals off-topic gelul en het noemen van prijzen wordt vaak eerst gewaarschuwd… soms vrij vriendelijk, soms wat strenger en officieel. Voor wat zwaardere of herhaalde overtredingen zetten we ook vaak tijdelijke bans in.

Je moet het al behoorlijk bruin bakken om een permanente ban te krijgen. Uitzondering daarop is dealen, drugs aanbieden of vragen en het delen van privé-informatie van andere leden. Daar staat standaard een permanente ban op.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Je moet het al behoorlijk bruin bakken om een permanente ban te krijgen. Uitzondering daarop is dealen, drugs aanbieden of vragen en het delen van privé-informatie van andere leden. Daar staat standaard een permanente ban op.

en de vergelijking trekken met de aanloopfase naar de 2e wereldoorlog
waarin de joden verboden werden dezelfde etablissemente te betreden als niet joden -
en de uitsluiting dmv van de coronapas.. toch?.. als ik het goed begrijp?

Juun

Badass junkie
Dat is zeker niet de standaard, voor lichte “overtredingen” zoals off-topic gelul en het noemen van prijzen wordt vaak eerst gewaarschuwd… soms vrij vriendelijk, soms wat strenger en officieel. Voor wat zwaardere of herhaalde overtredingen zetten we ook vaak tijdelijke bans in.

Okey, zo klinkt het wel meer dan redelijk inderdaad.
waarin de joden verboden werden dezelfde etablissemente te betreden als niet joden -
Goed voorbeeld, thanks.

Nu ga ik dit topic weer verlaten en gauw naar buiten voordat ik hier ook bruin gebakken word

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ja die vergelijking is zo ontzettend belachelijk en voor veel mensen zo stuitend dat we die niet toestaan in dit topic. Het is dus ook niet de bedoeling hier elke keer op terug te komen zoals jij nu doet. Bij deze een officiele waarschuwing. De volgende keer volgt een ban!

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Ja die vergelijking is zo ontzettend belachelijk en voor veel mensen zo stuitend dat we die niet toestaan in dit topic. Het is dus ook niet de bedoeling hier elke keer op terug te komen zoals jij nu doet. Bij deze een officiele waarschuwing. De volgende keer volgt een ban!

haha, okido..

ik hoop dat je zelf inziet wat het is dat je aan het doen bent..

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Jammer @Eik. Waar ik je een half jaar geleden nog complimenteerde met de manier waarop je op een constructieve wijze en met een neutrale blik op een situatie omging met het waarschuwen of bannen van leden, ben je nu echt de weg kwijt imo. Dit slaat nergens op.
We hebben hier echt heel duidelijke afspraken over gemaakt toen we dit topic openden. Volgens mij ben ik helemaal niet de weg kwijt maar ben ik gewoon consequent. Als jij dat jammer vindt is dat uiteraard jouw goed recht.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Samenvattend en verder ook geen discussie over mogelijk:

- mensen die een permanente ban hebben wegens ofwel een bovengenoemde vergelijkig ofwel omdat zich niet wisten te gedragen (bashen van mods was bijvoorbeeld nogal een ding in die periode), behouden gewoon hun ban. Er is geen voortschrijdend inzicht 'dat dit gedrag toch niet zo erg was' of ze 'toch wel gelijk hadden', want dat is gewoon niet zo.

Afspraken voor het onderwerp specifiek en het forum in het algemeen zijn helder en duidelijk. Zoals Eik eerder heeft uitgelegd word niet zomaar overgegaan tot een permaban, en daarbij wordt echt wel rekening gehouden met de menselijke maat.

De vraag hiernaar van Juun was niks mis mee trouwens, zulke dingen kunnen altijd aangekaart worden.

- bovengenoemde vergelijking hoeft niet steeds opgebracht te worden, al dan niet op wisselend interpretabele wijze wel of niet als mening.

Wij moeten dan als mods kijken hoe dit geïnterpreteerd moet worden, of er toch weer een vergelijking gemaakt wordt en dus actie ondernomen moet worden om consequent te blijven. Is gewoon vervelend en nergens voor nodig.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
En om even ontopic te gaan:

Voor mij is corona gelukkig meegevallen. Wel gewoon echt vervelend: kortademig en pijn met ademhalen, enorme keelpijn, hoofdpijn en heel veel slapen. Maar geen koorts en geen snotkop, dus de algehele malaise viel mee.

Op het randje van klachtenvrij op vakantie gegaan, en hoop van harte dat er niet toch nog een opleving komt. Net iets spannend. In het ergste geval zit ik een week binnen in een hutje in de bergen.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Zelfs na corona krijgt men nog ruzie hier. Chill out people, we zijn er bijna vanaf!!

wat ik bedoel heeft niet met corona te maken..

plus:

Corona krijgt de A status in de Eerste Kamer en de spoedwet wordt verlengd

en straks permanente vrijheidsbenemende wetgeving.

Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: Ape

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik heb het denk ik weer. 2 maanden geleden nog maar gehad. Is weer super mild wel al heb ik wel een Dafalgan gepakt tegen pijn uit de borst. Niet getest deze keer dus niet 100% zeker maar ja... statistisch gezien zal het wel dat zijn.

• Sad
Waarderingen: ljuv

Ape

Badass junkie
Ik heb het denk ik weer. 2 maanden geleden nog maar gehad. Is weer super mild wel al heb ik wel een Dafalgan gepakt tegen pijn uit de borst. Niet getest deze keer dus niet 100% zeker maar ja... statistisch gezien zal het wel dat zijn.
Ben je ingeënt?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Heb je ook keelpijn? Ik ontspring zelf steeds net de dans maar bij de Omikron-variant hoor ik dat symptoom opvallend vaak.

ljuv

DF-koningin
Na corona? We hebben gewoon even geen maatregelen.

Kan jullie zonder blijdschap vertellen dat het verzorgingstehuis van mijn ma weer in lockdown is na 3 overlijdens na covid in 1 week en een hoop besmet personeel. This aint over, het is gewoon even rustig en het grootste deel van Nederland heeft er geen last meer van, want geen maatregelen. Nie weg kijke nie pls.

Cerberus

Wijs gebruiker
Heb je ook keelpijn? Ik ontspring zelf steeds net de dans maar bij de Omikron-variant hoor ik dat symptoom opvallend vaak.

Ja, beide keren keelpijn. Mijn keel is tussen de twee keer trouwens nooit geworden zoals het was na de eerste keer, er is een soort gevoeligheid gebleven. Alsof het sneller inwendig kietelt. Maar het verbeterde wel telkens en was überhaupt een zeer leefbaar symptoom. MAAR deze tweede keer voel ik dat veel minder dus hopelijk moet ik niet weer vanaf 0 beginnen genezen in mijn keel.

Deze keer houdt met "grieperige" gevoel (ik noem het al heel mijn leven zo, beetje pijn in gewrichten en spieren enz, en zwakker voelen) wel iets langer aan maar is de keelpijn minder. Pijn in de borst ofwel hetzelfde ofwel erger (vorige keer geen Dafalgan genomen)

Leuk te horen dat jij de dans ontspringt!

En @ljuv inderdaad, ik denk ook nog niet gedaan. Snap niet dat iedereen daar zo snel van uitgaat. Kan ieder moment zelfs weer muteren ofzo, het is niet uitgesloten.

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik maak me niet zo zorgen. Zou me net meer zorgen maken als het negatief is want dat zou betekenen dat ik plots zwakker geworden ben qua immuunsysteem. Ik ben normaal nooit echt ziek, op de occasionele buikgriep na die een halve dag duurt. Ik wens jou ook veel beterschap!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Leuk te horen dat jij de dans ontspringt!

Als olifant zijnde kan ik totaal niet dansen, misschien dat dat mee helpt. :wink: Nee, maar even serieus, ik heb tot nu toe gewoon geluk. Ik ben deze week teruggekomen van mijn vakantie en mijn schoonbroer/zwager is daar besmet geraakt, mijn zus heeft het vervolgens ook gekregen. Ik was daar met hen en met onze ouders maar die hadden het beide al eerder gehad. De kans was groot dat ik het ook zou krijgen, want we hebben continu bij elkaar gezeten, maar geen klachten en een negatieve test. Aan de andere kant: vroeg of laat krijg je het toch wel een keer. Omikron is gelukkig meestal minder ernstig. Maar alsnog liever niet natuurlijk.

Blijvend kriebelende keel is vervelend, pijn op de borst klinkt wel echt heel naar! Hopelijk ben je er snel vanaf! :shamrock: En hopelijk haalt dat kreng het niet in zijn (onbestaande) harses om een major come back te maken, gemuteerd en wel.

Cerberus

Wijs gebruiker
Als olifant zijnde kan ik totaal niet dansen, misschien dat dat mee helpt. :wink:

Als hellehond met drie hoofden en een slangenstaart gaat dat misschien iets gemakkelijker maar het is ook niet ideaal. Headbangen lijkt me meer mijn specialiteit, kan het zo'n drie keer beter dan de gemiddelde medemens! Dat zal dan verklaren waarom ik het dan wel paar keer gehad heb.

Nee, maar even serieus, ik heb tot nu toe gewoon geluk. Ik ben deze week teruggekomen van mijn vakantie en mijn schoonbroer/zwager is daar besmet geraakt, mijn zus heeft het vervolgens ook gekregen. Ik was daar met hen en met onze ouders maar die hadden het beide al eerder gehad. De kans was groot dat ik het ook zou krijgen, want we hebben continu bij elkaar gezeten, maar geen klachten en een negatieve test. Aan de andere kant: vroeg of laat krijg je het toch wel een keer. Omikron is gelukkig meestal minder ernstig. Maar alsnog liever niet natuurlijk.

Blijvend kriebelende keel is vervelend, pijn op de borst klinkt wel echt heel naar! Hopelijk ben je er snel vanaf! :shamrock: En hopelijk haalt dat kreng het niet in zijn (onbestaande) harses om een major come back te maken, gemuteerd en wel.

Van de drie mensen waar ik de afgelopen tijd intens mee samen geweest ben is er maar één die het ook heeft. De kansen om het te ontspringen als het in je buurt is zijn dus blijkbaar nog steeds degelijk ookal is het zoveel besmettelijker dan vroeger geworden. De borstpijn is al weg trouwens, was symtoom van gisteren. Vandaag ben ik weer beter, enkel nog beetje slapjes. Misschien is het morgen helemaal gedaan.

Beterschap gewenst @Cerberus , gelukkig valt het ziek zijn bij de meesten mee sinds we omikron hebben. Hopelijk bij jou ook.

Dankjewel, en ja, blijkbaar valt het al twee keer heel goed mee (al weet ik de eerste keer niet wat het was, kan 50-50 nog vorige variant geweest zijn of 60-40 ofzo).

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Ik hoop het voor jullie niet, maar zijn er hier leden die bekend zijn met long covid?
Ik ben doorverwezen naar een traject hiervoor en ben er behoorlijk van geschrokken.

Maar de hulp die geboden word ziet er ook niet echt kundig uit, ik heb geen idee wat ik hiermee aanmoet. Ik vrees de artsen ook niet.

Gezondheid was uitstekend, nu zit 5 minuten fietsen er al niet meer in. Ik voel me erg machteloos, er zijn geen medicijnen voor, het enige wat ik kan doen is thuis mijn saturatie blijven meten. Maar wat schiet ik daarmee op.

BraboF

Badass junkie
IMG-20220307-WA0002.jpeg
Ik mag er toch ook aan geloven. Had eigenlijk willen gaan werken, toch maar even een testje gedaan....maar goed ook.

Lichte verkoudheid klachten, verder alles prima.

BraboF

Badass junkie
Screenshot_20220307-102450__01.jpg

Iemand ervaring met test locaties die geen drive through is?
Ik weet een ding zeker, als er rijen staan te wachten maak ik mooi rechtsomkeer. Ga daar niet in de drukte staan met alleen maar zieke mensen.

Buiten dat het natuurlijk ongelooflijk klote is dat je in de buurt (west Brabant) nergens terecht kunt en ik nu naar Dordrecht moet...

Druktemaker

DF-koningin
Bekijk bijlage 39280

Iemand ervaring met test locaties die geen drive through is?
Ik weet een ding zeker, als er rijen staan te wachten maak ik mooi rechtsomkeer. Ga daar niet in de drukte staan met alleen maar zieke mensen.

Buiten dat het natuurlijk ongelooflijk klote is dat je in de buurt (west Brabant) nergens terecht kunt en ik nu naar Dordrecht moet...
Ik ga altijd naar de gewone testlocaties. De ene keer kan je vrijwel direct doorlopen en de andere keer staat er een rij (uiteraard met 1,5m afstand). Dan wacht je hooguit 10 minuutjes, deze mensen waren vast met het verkeerde been uit bed gestapt 😜.

BraboF

Badass junkie
Ik ga altijd naar de gewone testlocaties. De ene keer kan je vrijwel direct doorlopen en de andere keer staat er een rij (uiteraard met 1,5m afstand). Dan wacht je hooguit 10 minuutjes, deze mensen waren vast met het verkeerde been uit bed gestapt 😜.
Laten we hopen dat het meevalt. Maar ik zit me nu al op te fokken dat ik rechtsomkeer ga maken als het zo is😅😅

Druktemaker

DF-koningin
Laten we hopen dat het meevalt. Maar ik zit me nu al op te fokken dat ik rechtsomkeer ga maken als het zo is😅😅
Iedereen heeft een afspraak op tijd, dus ik zou gewoon zorgen dat je er ruim optijd bent! Ben je soms nog weer eerder weg dan dat je je afspraak hebt staan 😂

HappyMind

Badass junkie
Ik herken die recensies ook niet (gelukkig). Waar ik getest werd was het goed geregeld, voldoende afstand en ik was direct aan de beurt. En ze hadden aparte hokjes waar je dan in getest werd

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
" ..this is going to be one of the huge scandals of this pandemic "

@Rotjoch..
dit is ook één van de manieren waarop het concept 'complottheorie' gecorrumpeerd wordt imo..

er was een idee, theorie, vermoeden.. een zeer sterk vermoeden.. en zelfs al indirect bewijs.. op basis van de geschiedenis..
maar dat werd onderdrukt door (?) regeringen, wurgcontracten van big pharma etc.
dus werden ineens de hele goede ideeën die bovenstaanden ^^ niet welgevallen, complottheoriën.

• Like
Waarderingen: Ape
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan