Het delen van de snuifbuis

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Ik vroeg mij af wat nou eigenlijk de gevaren zijn van elkaars buisje lenen en of daar iemand ervaring mee heeft gehad die verder gaat dan een overgenomen verkoudheid.

Probeer meestal wel mijn eigen buisje te hebben maar soms terloops schiet dat er even bij in. In de loop der jaren met god mag weten hoeveel mensen wel niet een buisje gedeeld dus vandaar de vraag.

Moet wel zeggen dan het soms best vervelend is als ik er op sta mijn eigen buisje te gebruiken.. mensen lijken nog wel eens beledigt.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
je kan er goed ziek van worden ..

lees op de websites maar wat en hoe:

Jellenek
Drugstest.nl

etc etc

Delen van snuifbuizen is risico gebonden, ik deel mede daarom met niemand me joint.
Daar zijn nog 2 redenen voor, maar goed jointjes delen is het hetzelfde. Laat ze maar goed chagerijnig worden.

Ellesdee

Badass junkie
Kijk uit met het buisje. Als het buisje de slijmvliezen beschadigt, kan dit bloedneuzen veroorzaken. Bovendien kan gezamenlijk gebruik van een snuifbuisje hepatitis C overdragen.

MeejheM

Badass junkie
ik ken wel een paar mensen die daar klachten aan over hebben gehouden, in frankrijk is het trouwens doodnormaal als je een ander zijn buisje weigert

Immo

Badass junkie
Ongeveer net zo onveilig als onveilige seks. :P

Zoals Ellesdee zij is het is onverstandig om je snuifbuis te delen met andere. Het is een kleine moeite zelf een buisje mee te nemen, en het is toch wel een stuk verstandiger. Zelf pak ik altijd briefgeld ook niet echt hygiënisch mja.

Immo

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Bommetje droppen?
Tja er zijn nou eenmaal mensen die geen bommetjes durven/willen nemen. Speed neem ik zelf door middel van bommetjes. Maar keta snuif ik bijvoorbeeld wel.

Blackout

Belezen gebruiker
Als je een metale snuifbuis hebt kan deze na verloop van tijd ook metaaldeeltjes loslaten. Hierdoor kan je doodziek worden.

Ik gebruik tegenwoordig treinkaartjes :rock: Scheur 1/3 er vanaf, rollen en gaan. Blijft niets aan hangen en zijn handig te gebruiken!

Vind met speed juist het snuiven wat het zo leuk maakt. Dat branderige hoort erbij :hearteyes:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat veel mensen ook niet weten, is dat hepatitis makkelijk overdraagbaar is d.m.v. snuifbuisjes!

En ik zie nu net, dat Ellesdee daar ook al iets over heeft gezegd! :wink:

Flameon

Badass junkie
hepatitis is inderdaad een makkie. Tevens kan er ook bloed bloed contact ziektes mee overgedragen worden. Bijvoorbeeld hiv .. nu is die kans niet zo heel groot, maar wel aanwezig. Verder de zaken als griep, ontstekingen etc

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
psychopsychedelic zei:
er moet tog 1 iemand van de mensen dan dat virus hebben wil het worden verspreid :confused:

Ja duh! Het gevaar schuilt vooral in het feit dat niet iedereen helemaal op de hoogte is van de virussen die hij/zij met zich meedraagt!

P.S. als iemand hier de moeite wilt doen om hier wat meer exacte/duidelijk nformatie over te vinden, mag hier best een dikke, vette "sticky" van gedraaid worden vind ik!

Ok, gezien het tijdstip van de dag/nacht op dit moment ga ik wel even een poging doen. Gezien mijn status op dit moment, wordt het wel plagiaat, maar alle info is welkom denk ik (ik zal mijn bronvermelding er eerlijk aan toevoegen...). Ik zal het in het subforum "drugs" plaatsen.

Sisa

Experimenterende gebruiker
Wij delen meestal snuifbuisjes, maar niemand heeft hier echt een kokertje ofzo, we rollen er altijd een van papiergeld, treinkaartjes, buskaartjes, wat er ook voor handen is..

Ellesdee

Badass junkie
Marla Singer zei:
Wat veel mensen ook niet weten, is dat hepatitis makkelijk overdraagbaar is d.m.v. snuifbuisjes!

En ik zie nu net, dat Ellesdee daar ook al iets over heeft gezegd! :wink:

:wink: kusje

MeejheM

Badass junkie
ik gebruikt zelfs nooit meer zelf hetzelfde buisje, ik heb ze gevolgen meegemaakt(bij anderen)

briefgeld is ook nog steeds een beetje een risico, maar trein/buskaartjes, of alles wat ongeveer net uit de papierfabriek komt is wel veilig.

ik heb zelf meestal zo'n heel klein notitieblokje bij.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Sisa zei:
Wij delen meestal snuifbuisjes, maar niemand heeft hier echt een kokertje ofzo, we rollen er altijd een van papiergeld, treinkaartjes, buskaartjes, wat er ook voor handen is..

Ja en als je die van elkaar gebruikt, loop je dus net zo'n groot risico als met een speciaal kokertje. Het gaat er gewoon om dat men elkaar kan besmetten zodra er gezamenlijk gebruik wordt gemaakt van een en dezelfde snuifattribuut!!

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
hahaha beter vinden we hier dan ook voorbehoedsmiddelen voor uit xD rubber zakkie om je kokertje is jammergenoeg niet handig xD

haha gewoon je eige buisje dus,

altijd wel iets inde buurt om kokertje van te rollen

strawberry_colada

Ik heb mijn eigen snuifkit en die leen ik nooit uit.
Gadver, je snuit je neus toch ook niet in een zakdoek die iemand anders al heeft gebruikt?

Serenity

Badass junkie
Wat is er zo moeilijk aan om even een eigen treinkaartje/5eurobiljet uit je beurs te pakken? Vroeger was ik me niet bewust dat je daar ziek van kon worden, gelukkig niks gekregen.

Flameon

Badass junkie
Inderdaad, het hoeft geen grote moeite te zijn om ergens een kokertje van te rollen. Je hebt als het goed is altijd wel iets bij de hand. Niet dat dat altijd even hygienisch is, maar toch meestal wel beter dan een snuifbuis delen met een paar man. Er hoeft maar iemand wat bloed in de neus te hebben, wat bloed wat niet gezond is. Dan heb je de sjores te pakken

coudi

strawberry_colada zei:
Gadver, je snuit je neus toch ook niet in een zakdoek die iemand anders al heeft gebruikt?

Amen!

anoniempje

Bewuste gebruiker
ellesdee heeft helemaal gelijk het meest wat voorkomt onder drugsgebruker is dat ze hepatitus krijgen van elkaar, maar moet wel zeggen dat ik dit alleen heb meegemaakt met mensen die coke en bruin roken onder andere door base en spuiten.

En bij mensen die speed gebruiken zitten in een andere scene meestal en komt dit minder voor, b.v door de gabberscene die mensen zijn toch hygiencher enz en gaan anders met dingen om.

maar dat kan inmiddels veranderd zijn?

scenemeisjeedana

Bewuste gebruiker
strawberry_colada zei:

Jaa maar weetje in een zakdoek zit snot, pieten, bloed en die zooi maar aan een snuifbuisje heb ik nooit wat zien hangen..

Bovenaan