Het gebruiken van lachgas, HELP

san am

Belezen gebruiker
Hallo mede-df'ers,

Ik wil graag lachgas gebruiken, maar weet niet waar ik het nou precies moet kopen, en hoe ik het moet gebruiken. Omdat ik niet op de bonnefooi wil gaan gebruiken zou ik graag wat tips willen. :grin: Ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat ik het verkeerd benut.

alvast bedankt,
San Am :stoned:

Intoxication

Bewuste gebruiker
ben jij soms van voor het tijdperk van google? :stoned:
of is het vandaag je eerste keer dat je uit je hol komt en het internet raadpleegt? :stoned:

Einstein

Badass junkie
http://www.google.nl inderdaad. Omdat ik vandaag in een goede bui (of tenminste niet in een slechte bui :angry: ) ben en omdat je taalgebruik niet zo hersenloos lijkt als dat van de meeste "ik wil high worde kan iemadn me helpe jwz "-pubers zal ik het allemaal eens hier neer planten:

Lachgas haal je bij de Blokker (duur), de Makro of de Sligro (goedkoop) of op internet (voor het geval dat je weet wat dat is, ook goedkoop). Het is daar verkrijgbaar als slagroompatronen, dit ivm het legaal gebruik als drijfgas voor doe-het-zelfslagroom: koop er gelijk ook een hervulbare slagroomfles bij (of een cracker, wat goedkoper en speciaal voor recreationeel lachgasgebruik gemaakt, te vinden op de betere interwebs), anders krijg je het lachgas niet zonder levensgevaarlijke procedures in je systeem.
Verder heb je nog ballonnen nodig: dit om het lachgas op een veilige manier in je longen te krijgen. Het is niet aan te raden het gas direct uit de fles in te ademen, het is door de snelle uitzetting ijskoud en dit kan gevaarlijke situaties opleveren. Doe dus één patroon in de slagroomspuit, trek de ballon over de tuit en spuit het patroon helemaal leeg. Gooi er eventueel nog een patroon achteraan, als je ballon groot genoeg is en je daar zin in hebt.
Haal vervolgens de ballon van de fles af, adem een keer diep in en uit, zet de ballon aan je mond en neem een teug lachgas. Adem het weer uit in de ballon, adem even in en uit buiten de ballon, herhaal.
Zorg er altijd voor dat je rustig ergens ligt, je wil niet staand lachgas proberen, er is een kans dat je omver dondert en zowel de dure Chinese vaas als je hersenpan kapotmaakt. Niet handig.

Aalpoepert

Badass junkie
Wel een goede gelegenheid om dit te vragen:

Ik heb geleerd dat je eerst een grote teug neemt, die zo lang mogelijk inhoudt en dan in de ballon in en uitademen.

Nu kwam iemand anders aan dat je het gas in moet ademen, zo lang mogelijk inhouden en dan uitblazen, niet terug in de ballon, en dan een nieuwe teug.

Wat is nou de juiste manier? Ik zweer bij de eerste, maar is die ook het best?

Einstein

Badass junkie
Uitademen in de ballon zorgt ervoor dat een deel van het lachgas dat je inademde weer in de ballon terecht komt en zo recyclebaar is, lachgas wordt door het lichaam voor zover ik weet niet afgebroken. Het is wel beter (doch niet noodzakelijk) om tussendoor een hap lucht buiten de ballon te nemen, om zuurstoftekort tegen te gaan.

Aalpoepert

Badass junkie
Einstein zei:
Het is wel beter (doch niet noodzakelijk) om tussendoor een hap lucht buiten de ballon te nemen, om zuurstoftekort tegen te gaan.
Dat doe ik sowieso altijd. Op de een of andere manier heb ik toch het gevoel dat ik geen lucht krijg (terwijl er in principe nog genoeg zuurstof in de ballon zit) en hap ik snel even bij.

azgaza

Badass junkie
Je kan alles gewoon eenmaal inademen alsof het normale lucht is en dan werkt het ook gewoon, ik doe echter wel vaak een paar keer heen en weer ademen (ook af en toe tussendoor gewone lucht ademen, óf vlak van te voren expres hyperventileren).

Bovenaan