Het is zaterdag avond.
Je bent een beetje aan het drinken met wat vrienden gezellig bij iemand thuis.
De sfeer komt er gelijkmatig in. Lege bierflesjes stapelen zich op de tafel.
Iedereen lacht en is aangeschoten.
Opeens krijg je een ingeving, een gevoel! Ik heb zin in coke!
Je belt je dealer en spreekt een plek af. Je fietst als een bezetene naar de pinautomaat.
Zo snel mogelijk wil je het hebben en het regelen.
Maar daar word je opgehouden. 40, 60 of misschien 100 pinnen?
Je twijfelt, als ik 40 koop is het alleen voor vanavond.
Dat is vast wel genoeg, of niet? Je twijfelt.. misschien wel anderhalve gram.. of twee?
Toch maar 1 gram dat is wel genoeg denk je.
Je ziet een auto voorzichtig aan komen rijden.
En vervolgens staat hij stil na een paar meter rijden. Dit is het moment, je loopt rustig op je gemak naar de auto en begint een praatje.
Je stapt tevreden na een paar minuten uit met je sealtje. En dan is het zover! Het eerste lijntje gaat er gemakkelijk in, ah wat een lekker gevoel.
Maar toch.. heb ik wel genoeg gekocht? Wat als het op is om 2 uur s'nachts. Altijd die onzekerheden omdat het spul maar 45 minuten werkt..
Iemand die zich hier in herkent of ben ik de enige?
Je bent een beetje aan het drinken met wat vrienden gezellig bij iemand thuis.
De sfeer komt er gelijkmatig in. Lege bierflesjes stapelen zich op de tafel.
Iedereen lacht en is aangeschoten.
Opeens krijg je een ingeving, een gevoel! Ik heb zin in coke!
Je belt je dealer en spreekt een plek af. Je fietst als een bezetene naar de pinautomaat.
Zo snel mogelijk wil je het hebben en het regelen.
Maar daar word je opgehouden. 40, 60 of misschien 100 pinnen?
Je twijfelt, als ik 40 koop is het alleen voor vanavond.
Dat is vast wel genoeg, of niet? Je twijfelt.. misschien wel anderhalve gram.. of twee?
Toch maar 1 gram dat is wel genoeg denk je.
Je ziet een auto voorzichtig aan komen rijden.
En vervolgens staat hij stil na een paar meter rijden. Dit is het moment, je loopt rustig op je gemak naar de auto en begint een praatje.
Je stapt tevreden na een paar minuten uit met je sealtje. En dan is het zover! Het eerste lijntje gaat er gemakkelijk in, ah wat een lekker gevoel.
Maar toch.. heb ik wel genoeg gekocht? Wat als het op is om 2 uur s'nachts. Altijd die onzekerheden omdat het spul maar 45 minuten werkt..
Iemand die zich hier in herkent of ben ik de enige?