Het ik ben een druggie topic

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Soms zijn dit soort simpele uitspraken de inzichten die iemand nodig heeft. Vooral omdat ik al gauw de tendency heb om alles compleet stuk te analyseren. Daarbij rol ik vaak in een hele kettingreactie van inzichten die mij weer prikkelen om verder te gaan. Ik ben erachter dat ik enorm kan genieten van introspectie maar het gevaar hiervan is ook merk ik dat ik bepaalde conclusies trek die ik dan vervolgens onbewust als een soort van waarheid/purpose ga ervaren met als gevolg dat ik minder opensta voor eventuele alternatieven. Geen idee waar deze behoefte precies vandaan komt. Misschien een bepaalde vorm van veiligheid/logica creëren voor mijzelf, alles in hokjes stoppen. 1 van de 100 overlevingsstrategieën die ik mijzelf aangeleerd heb in me jeugd, who knows. Dit soort vragen hoop ik tijdens mijn behandeling antwoord op te krijgen. Een antwoord is misschien zelfs al te ambitieus.

Ik denk dat ik de behandeling niet moet zien als iets wat na 3 maanden afgelopen is en mij opeens magisch "genezen" heeft.
Mijn (complexe) situatie vergt meer tijd, introspectie en werk dan dat. Deze aankomende behandeling is een onderdeel van het complete pad wat ik momenteel bewandel met als einddoel content zijn met mijzelf en het moment. Verleden en heden bestaan in feit niet. Het zijn beide constructen van de mind.

Edit: Excuses ik zie nu dat "simpele uitspraken" beetje raar kan overkomen. Met simpel doel ik op, straightforward, dus.
Simpele uitspraken, dat is ook wat het is. Ik begreep hem in 1 keer. Kapot analyseren en introspectie, ik lees vooral controle proberen te houden, is ook een soort van aangeleerd gedrag en ik heb hier ook last van (gehad) en mijns inziens ook een overlevingsmechanisme en denk inderdaad een vorm van veiligheid zoeken.

je hebt veel zelfinzicht en jezelf begrijpen en de inzichten die je noemt zijn wel belangrijke factoren om ‘in herstel’ te gaan. Volgens mij komt het wel goed met jou 😉

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Opm
Dit hoor ik wel vaker.
Maar helaas zijn er ook wonden die zo diep zijn geweest, dat iig ikzelf van die traumatische wonden heb, die nu zelfs na ruim 40 jaar later, nog steeds niet geheeld zijn...
Dat is klote man, en klopt dat heb je gelijk in. Hoop voor je dat er toch een dag komt dat het beter wordt. Bij mij heeft het ook lang geduurd, geestelijk heb ik er weinig last van meer en daardoor fysiek ook minder maar dat komt vooral doordat ik heb leren omgaan met ‘mijn ziekte’.ikMoet nog steeds therapie krijgen en kan weer opnieuw op de wachtlijst doordat ik verhuisd ben. Ook sta ik meer open voor alternatieve methodes en wil binnen kort met paychidelica aan de slag 😙

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Ik snap jou ook, wachten op een overdosis dat is pas een toekomstplan :relaxed:
nee dat doe je niet maar dat kan eigenlijk niet

Ik praat graag over mezelf dus ik leg het wel even uit
Hoe ik mezelf kan laten gaan!
  • Geen negatieve problemen meer ervaren (problemen zijn klein)
  • Veel positieve gedachten en belevingen (Het Positieve is groot)
  • Mijn brein staat altijd gewoon op losgaan altijd zonder na te denken
  • Ik vind alles leuk en het leven is heel fijn(omdat ervan te genieten valt)
  • Nooit nadenken over het negatieve(er is niet zoveel negatief)
  • Een mega vette kijk op het leven en de wereld (en een mega vet karakter)
Hoe ik nadenk
  • Ik kan goed begrijpend nadenken(compleet uitdenken)
  • Ik heb een creatieve visie op de wereld en het leven(Alles is er leuk aan gewoon)
  • Ik heb compleet uitgedacht hoe de wereld het beste is(Als je dit wil begrijpen moet maar doorvragen)
  • Ik heb een hele compleet uitgedachte verstandhouding met de realiteit(snap je dit)
  • Ik heb een compleet uitgedacht karakter(Jij niet dus dan zal ik wel iets goed ofzo)
  • Ik heb een compleet uitgedachte stijl(dit is expres verkeerd uitgelegd)
  • Ik heb een compleet uitgedacht leven(Het moet dan wel de moeite waard zijn om over te denken)
  • Ik kan alles snel compleet uitdenken(keuzes van mensen, het begrijpen je partner, de wereld, gebeurtenissen)

Maar zo kun je alleen zijn als je ook echt iets ontbreekt!
ik kan me eigenlijk alleen maar goed laten gaan en goed nadenken(dit overheerst wel alles)
Ik zal mijn doelen nooit halen(hier heb ik een goed doordachte uitleg bij)
Jullie kunnen ook wel bepaalde dingen vind ik!(alleen is dit niet bijzonder)
Ik onderschat de bevolking echt niet(Ik weet waarom ik dit zeg)
Bij elkaar opgeteld ben ik liever mij omdat ik me zoveel laat gaan
Ik weet wat ik geschreven heb en waarom en ik weet ook hoe dit overkomt
Dit is een goed bericht waar over na gedacht is en dit komt ook goed over
Dit geeft de indruk dat er toch wat bijzonders aan de hand is
Ik heb stemmen in mijn hoofd en ik weet waarom ik dit zeg

Dit bericht bewaar ik voor mijn leven in een passende categorie
Dit was leuk Ik kon het er gewoon even over hebben!!!
-
SantanaTerror
-
19-6-2022

Ik denk dat verslaving een cooingsmechanisme is, hoe je met problemen omgaat. Het valt mij op dat mensen die problematisch met drugs omgaan vaak zo moeilijk kunnen praten over wat er diep van binnen speelt. Er zal diep van binnen ook angst zitten.
Ik ben zelf verslaafd aan sigaretten. ||D Verder heb ik gelukkig altijd alles in de hand kunnen houden en recreatief kunnen gebruiken.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan