• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Het leven begint - XTC

Hallo allemaal,

Ik zal eerst iets over mezelf vertellen. Ik ben 16 jaar, redelijk netjes doch vrij opgevoed en doe op dit moment 5 Atheneum. Op mijn 15e rookte in mijn eerste jointje, samen met vrienden en de (op een voetstuk geplaatste) broer van een vriend. Niks gevoeld, veel verwacht. Toen tot Nieuwjaar steeds meer gaan doen tot ik er ongeveer een week tussenliet. Niet dat het nou zo geweldig was, maar ochja, wie maakte me wat was de overheersende gedachte...

Vrijdag 14 januari. Ik begin redelijk zenuwachtig te worden voor het avontuur dat mij morgen te wachten staat. Ik had ongeveer een week geleden te horen gekregen dat mijn vrienden ((ex-)collegas) een pilletje gingen pakken. En zo avontuurlijk als ik ben, accepteer ik het aanbod.

Samen met een goeie vriend B ging ik mijn eerste XTC-avontuur tegemoet. We zaten in de trein. Ik ving een glimp op van de pillen. Mooie exemplaartjes, zei mijn drugsmentor K. 210mg, dat had je vroeger nog niet. Ik MOEST met een kwartje beginnen en mocht enkel voorzichtig bijpakken, en vooral niet te snel bijpakken! Nog steeds bedankt daarvoor K, als je dit leest...

We zijn binnen. Ik sta zo nonchalant mogelijk te shaken tegen de bar. K tikt me aan en vraagt of ik even mee naar de wc loop. Ik snap dat dit voor jullie drugsveteranen niets bijzonders is, maar probeer je in mij in te leven: een 16-jarige jongen zonder enige ervaring, ouders die van niks weten (Schat, heb je bier gedronken?), op het punt staan om een pilletje te nemen in een van de meest underground-clubs van het Zuiden van Nederland en onwetendheid.

Slik.

Na ongeveer een halfuur voel ik niets. K zegt me dat ik nog heel even moet wachten en dat doe ik. Na nog een kwartiertje gebaart hij me dat ik moet komen en geeft me een kwartje (wat later een ruime half blijkt te zijn geweest).

Slik.

Ik kan me het gevoel nog herinneren. Ik sta in de rokersruimte met D en K (niet mijn mentor, andere vriendin) te praten over dat ik nog niets voel. Op het moment dat K begint te 'flirten' met een andere jongen en ik even tegen de muur aan ga staan om te genieten van het legioen pupillen en strakgespannen lichamen om me heen, voel ik het.

Wat een rush. Wat een warmte. Wat heerlijk. Ik ga spontaan bij K en haar nieuwe scharrel staan en ga instemmend meeknikken bij ALLES wat ze zeggen. K kijkt me aan en spreekt de legendarische woorden:' je voelt hem hé?'.

Ja, bedankt voor alles lieve K, ik ga naar binnen.

Ik loop de zaal binnen, waar de dubstepklanken mij omarmen. Onderweg naar de zaal kom ik nog een paar bekende onbekenden tegen, die ik kennis maak van mijn gevoel op het desbetreffende moment. Ik schat dat ik ongeveer zo'n 10 handrukken heb uitgedeeld, 20 knuffels heb gegeven en 50 keer sorry heb gezegd omdat ik op een verdwaalde voet ging staan.

De muziek was heerlijk, de mensen waren geweldig, wat een overrompelende ervaring.

Mijn goede vriend B ging iets minder, hij was te zenuwachtig volgens hemzelf. Hij heeft 2 uur buiten gelopen in een t-shirt bij een temperatuur van -5 en voelde zich niet erg lekker. Ik kwam hem tegen. 'B, hey B!! Ik voel me zo lekkerrrrrrr!' Na hem 5 dextro's te hebben gevoerd (die uiteindelijk in mijn gezicht terug kwamen, omdat hij zo nodig moest praten met zijn mond open) ben ik weer naar binnen gegaan. Dat was ook zo heerlijk, je voelde je verantwoordelijk om voor iedereen te zorgen.

Ik moet zeggen dat deze avond een van de mooiste avonden van mijn leven is geweest. Ik was gewoon erg gelukkig, sociale barrieres (als die er al waren) werden verbroken en de muziek kwam beter dan normaal binnen.

Ik hoop dat jullie genoten hebben! Dit was mijn eerste bericht op deze site tot nu toe, maar ik ben van plan meer met jullie te gaan delen. Comments zijn welkom en indien die overwegend positief zijn, ben ik van plan ook mijn truffel-debuut met jullie te delen!

Morningweedzor

Belezen gebruiker
Gaaf report en herkenbaar report, maar als ik jou was zou ik nog wachten met het experimenteren van andere dingen.

Je heb het leuk geschreven en ik vind het een leuk report, maar 16 :cry:

Ten eerste word ik vrijdag 17 haha!

Ten tweede doe ik het ook erg rustig aan. Rook zo weinig mogelijk jointjes (lees: 1x in de twee weken) en mdma en/of truffels 1x in het halfjaar...

gainsbourg zei:
Na hem 5 dextro's te hebben gevoerd (die uiteindelijk in mijn gezicht terug kwamen, omdat hij zo nodig moest praten met zijn mond open) ben ik weer naar binnen gegaan.

HAHAHAHAHAHAHHA ik heb me echt kapot gelachen om dit stukje! Ik zie het al helemaal voor me.

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
leuk report, mooi geschreven en heel herkenbaar bij mijn 1x xtc
ik kijk uit naar je truffel report
maar wees altijd heel bewust met wat je bezig bent je ben tenslotte nog maar 16 (ok binnekort 17 :grin: )

grtzz :wave:

STONER030

Experimenterende gebruiker
Mijn eerste pilletje was op mijn 15e, ben nu 16 en zorg ervoor dat ik niet vaker dan 1x in de 2 weken gebruik. Leuke report, ik herken veel!

Dakpan

STONER030 zei:
Mijn eerste pilletje was op mijn 15e, ben nu 16 en zorg ervoor dat ik niet vaker dan 1x in de 2 weken gebruik.
16 jaar en elke twee weken een pilletje? Goed bezig hoor. Veel plezier nog met je hersenen voor hoe lang dat nog mag duren.. :wave:

STONER030

16 jaar en elke twee weken een pilletje? Goed bezig hoor. Veel plezier nog met je hersenen voor hoe lang dat nog mag duren..
Ik heb nooit gezegd dat ik elke 2 weken een pilletje doe, ik doe ook wel eens 2 maanden niet, maar stel er zijn 2 grote feesten de week achter elkaar dan doe ik maar op 1 van die feesten een pilletje, ik wil er gewoon wat ruimte tussen hebben.

Dakpan zei:
STONER030 zei:
Mijn eerste pilletje was op mijn 15e, ben nu 16 en zorg ervoor dat ik niet vaker dan 1x in de 2 weken gebruik.
16 jaar en elke twee weken een pilletje? Goed bezig hoor. Veel plezier nog met je hersenen voor hoe lang dat nog mag duren.. :wave:

16 jaar en je slik 1 x in de 2 weken ?
als ik jou was zouw ik ff rustig aan gaan doen en 1 x in de 2 maanden doen
dan houw je teminste iets over van je hersens als je 40 ben maar op deze manier egt niet hoor
maar voor de rest moet je het zelf weten

STONER030

dan houw je teminste iets over van je hersens als je 40 ben maar op deze manier egt niet hoor

Lees eerst even het bericht hier boven :confused:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
STONER030 zei:

Lees eerst even het bericht hier boven :confused:

16 is inderdaad behoorlijk jong. Je hersenen zijn nog flink in de groei en de risico's zijn niet te vergelijken met een paar jaar ouder. Als je 2 grote feestjes hebt, waar maar 2 weken tussen zit, waarom neem je dan niet op één van de twee feestjes? Het lijkt me toch niet dat je nu al geen leuk feestje meer hebt zonder X?

Als je het een paar keer per jaar doet en er gewoon 2 a 3 maanden tussen laat kan het op die leeftijd al minder kwaad, maar 2x in 2 weken is gewoon niet slim. Je serotoninesysteem krijgt het zwaar te verduren als je XTC gebruikt, als je dan nog in de pubertijd zit en dit dus sowieso al een "instabiele" periode door gaat, maak je de risico's wel onnodig groot.

We kunnen je uiteraard niks verbieden, maar ik zou toch proberen of je die situaties kunt voorkomen tot je een paar jaar ouder bent en het gewoon maximaal eens per kwartaal doen. Je speelt nu met iets waar je over 30 jaar misschien wel heel veel spijt van krijgt, de gevolgen merk je pas veel later namelijk.

[EDIT]

OEPS ik vergeet helemaal te zeggen wat ik eigenlijk wilde zeggen :grin: Tof report! Heel erg herkenbaar :wink: Klinkt exact als mijn eerste keer!

LytseTerror

Mijn ervaringen waren ook ongeveer zo de eerste keer, ik was toen ook 16 jaar.
Met mezelf afgesproken maximaal 1x in de 3 maanden.
Kan mezelf wel voor m'n kop slaan, want ik heb het natuurlijk veel vaker gedaan.
Denk er om, doe het weinig. Zo blijft het ook leuk want ik heb inmiddels een tolerantie opgebouwd waar je moeilijk van af komt.

Trivia Bot

Haha herkenbaar en leuk report, zo was mijn eerste keer ook ongeveer.
Dat stukje met de dextro's was ook heel geinig :grin:

Auraz

Belezen gebruiker
Geweldig om te lezen hoe iedereen zich zo bekommert om zo'n jonge leeftijd, doet mij goed..! :) Sluit me er trouwens volledig bij aan, ik was 27 (nu 2:sunglasses:, toen ik voor het eerst xtc nam, en dan eens in de 2 a 3 maanden misschien, festivals 6apb / en mdma met een meid in een thuissetting, veel leuker! :wink:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Leuk report, inderdaad heel herkenbaar! Eerste keer xtc blijft bijzonder :grin:

Bovenaan