het verschil?

joekel

Newbie
ik heb een hoop geëxperimenteerd met xtc, maar ik wil nu een keer mdma proberen. Daarom ben Ik benieuwd wat nou daadwerkelijk het verschil is tussen het gevoel wat je krijgt van xtc en van mdma. Ik weet dat mdma de werkzame stof is uit een pil, maar er zijn altijd mensen die zeggen dat het een beter is dan de ander.
Ik hoop dus dat iemand mij het verschil in gevoel kan uitleggen en de grootste voor/nadelen van mdma tegenover xtc.

alvast bedankt :grin:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Er is al lang een discussie gaande over dit onderwerp, volgens mij is er echter nooit iets aangetoond. Het gaat inderdaad om exact dezelfde stof, de pil heeft als extra alleen bindmiddelen welke dus niet psychoactief zijn.

Ik hoor vrij veel mensen zeggen dat ze het verschil voelen, dat pure mdma wat meer mellow en love feeling is. Ik persoonlijk geloof er niet in. Ik denk dat het een placebo is.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het anders wordt opgenomen omdat je meer MDMA in je mond krijgt als je kristallen gebruikt en omdat het pilletje niet eerst uit elkaar hoeft te vallen voor het opgenomen wordt. Ik denk dus dat het gelijkmatiger en rustiger opkomt bij kristallen.

joekel

Newbie
excuses daarvoor, ik kon zo 1, 2, 3 er niet iets erover vinden.

maar bedankt voor je info, ik ga het morgen uitvinden.
ik zal nog laten weten wat mijn ervaringen ermee waren.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb zelf ook verschil ervaren, ondanks dat ik er ook niet helemaal in geloof.. Denk ook dat het te maken heeft met hoe je de stof opneemt. Wellicht heeft dat bindmiddel dat bij de xtc zit er op dat gebied ook wat mee te maken.
Maar mijn ervaring is inderdaad ook dat het veel vloeiender opkomt, het golft minder, minder pieken en dalen en het is ook wat minder 'hard gaan', maar dat heeft volgens mij er ook mee te maken dat je van kristallen automatisch minder neemt dan van xtc-pillen.

Bovenaan