Het wodka topic

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker

Als ik zuip voor coke. Dan weet ik tenminste dat ik niet teveel ga drinken, want die shit is echt niet te drinken puur. Dus -iets meer dan een paar- grote slokken puur en dan drink ik het sowieso niet meer en late ik de coke werken.

En ALS ik zuip om te zuipen ( wat echt weinig gebeurt, uit pure noodzaak als er echt niets anders is)

Dan ben ik ook wel vér

knolselderij

Wijs gebruiker
ik kom net terug van vakantie en zat elke dag met russen opgescheept ik weet nu alles over wodka

'vraag maar en ik geef je antwoord:P

Casplantje.

Belezen gebruiker
Hmm.. Jammer, had het graag geweten. In Rusland wonen toch wel de echte kenners! De enige Russische wodka die ik wel eens drink is Stolichnaya. Is goed te doen, maar ik verwacht toch wel dat er betere Russische wodka's bestaan.

dfssdfde

Badass junkie
Mijn favoriete wodka, Zubrowka, is blijkbaar geen wodka...
Een vriend van me die Slavistiek studeert zei dat wodka een soort keurmerk is zoals champagne. Het moet met bepaalde ingrediënten en op een bepaalde manier gemaakt worden, anders is het geen wodka blijkbaar.
Echte wodka heeft blijkbaar ook vast percentage alcohol.

Nuja, weet er het fijne niet van en Zubrowka blijft heerlijk :tongueout:

corpoa

Newbie
tss...

Het verhaaltje van de Rus dat zubrowka geen vodka is een fabeltje.
Ze willen gewoon dat hun vodka de beste is (wat niet zo is wegens hun massaprodutie) en al de rest van de markt gesmeten wordt, zodat ze een monopolie kunnen uitspelen zoals Champagne dit doet.
Niet al te veel van geloven en btw.

Vodka is alcohol 96.2% verdund met water (smaakverschil zit in de techniek)
Dus het maakt niet uit wat je basis is.
Meest beschikbaar in hun land.
Polen= aardappel
Rusland= graan
Amerika= Mais
Belgie= suikerbiet

Doe geen uitspraken zonder gegronde redenen.
Ik als belgische v/w odka producent vindt dit een tikkeltje irritant.
Dat ze eerst maar eens een onderzoek doen naar hun methylgehalte in hun vodka's.
Trekt op niks dat ze sommige vodka's nog verkopen.

MVG

Immo

Badass junkie
Ik ben zelf gek op vodka, ik koop altijd Wyborowa (18 euro per fles bij g&g) heerlijke poolse vodka. Ik doe gemiddeld 3/4 maanden per fles en drink het alleen puur. Ik vind het zonde om te mixen.

Flameon

Badass junkie
hahahaha ja .... daarom juist, wat is nu het verschil?
goedkoop bier kan bv ook incidentieel te zuipen zijn :P

Chris Pontius

Badass junkie
Het zegt helemaal niets over kwaliteit. Je kunt zoveel vragen voor je flessen als je wilt.
Misschien kan Meneer Vodka je meer vertellen over de productie als je wat merknamen noemt.

Flameon

Badass junkie
in duitsland is die geloof ik voor 5 euro te krijgen. Maar als chris hem koopt is tie vast wel te kloekeleren :)

Chris Pontius

Badass junkie
Flameon zei:
in duitsland is die geloof ik voor 5 euro te krijgen. Maar als chris hem koopt is tie vast wel te kloekeleren :)

Mijn motto :

Als je lazarus wil worden ; Vodka
Als je lazarus wil worden mét smaak ; whisky.

Over Vodka doe ik niet zo moelijk. Ik vind het toch allemaal op elkaar lijken, dus neem ik meestal maar de goedkoopste.

Immo

Badass junkie
Maar of je ook net zoveel geniet van die goedkope gedestilleerde troep is maar net de vraag. Kan je net zo goed water drinken. :P

Chris Pontius

Badass junkie
Immo zei:
Chris Pontius zei:
Waarom denk je dat mijn whisky verhaal erbij staat?

Ik dacht dat je absolut vodka had om van te genieten en cheap vodka om lazerus te worden. :P

:tearsofjoy: Nee, man :P

Vodka is voor mij allemaal hetzelfde; dus neem ik altijd maar de goedkoopste.
Vodka heb ik om lazarus te worden, meer niet.

Whisky haal ik als ik iets 'lekkers' wil drinken, en geld teveel heb.
Whisky drink ik dus om lekker lazarus te worden, en soms enkel een beetje voor de smaak. :grin:

knolselderij

Wijs gebruiker
Flameon zei:
Wodkakenner ....wat is nu het verschil tussen die fles van 5 euro en die fles van 15 euro?

waarschijnlijk niet veel maar een merk. wat is het verschil tussen 1 euro tandpasta en 5 euro tandpasta? het merk en de reclame

Dreuge

Badass junkie
knolselderij zei:
Flameon zei:
Wodkakenner ....wat is nu het verschil tussen die fles van 5 euro en die fles van 15 euro?

waarschijnlijk niet veel maar een merk. wat is het verschil tussen 1 euro tandpasta en 5 euro tandpasta? het merk en de reclame

Ik geloof wel dat er ook (een beetje) kwaliteitsverschil in zit hoor, maar mischien ben ik naïef :P

knolselderij

Wijs gebruiker
zal best maar die is vaak te verwaarlozen geloof me maar. (ik doe marketing en communicatie als opleiding, je wilt niet weten hoevaak je genaaid en gemanipuleerd word )

Bovenaan