Hevige hartkloppingen

magical

Experimenterende gebruiker
Beste DF'ers :),

Ik ben een 20jarige recreatieve(lees: 1x /2 maand) gebruiker van cocaïne en rook dagelijks 1 tot 2 jointen cannabis. Wanneer ik cocaïne gebruik(max een halve gram per keer, verdeeld over verscheidene lijntjes), heb ik meestal wel al wat alcohol gedronken(lees: 6/8tal biertjes).
Mijn probleem is nu, wanneer ik na dit gebruik van coke, een joint ga roken, krijg ik een 10tal minuten later last van hevige hartkloppingen en krijg het zeer warm. Ik denk zelf dat ik dood ga en heb al 1x op het punt gestaan een ambulance te bellen. Het geeft een zeer verontrustend en onbehaaglijk gevoel. Na een tijdje trekt dit gevoel lichtelijk weg. Als ik geen joint rook heb ik hier denk ik geen last van. Vele vrienden en kennissen die evenveel gebruiken, hebben er geen last van.. Een vriendin denkt dat dit komt door een te hoge bloeddruk.. Hoe zou dit komen? Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven!

Mvg :wave:

Flameon

Badass junkie
Van hoge bloeddruk kun je je idd beroerd gaan voelen. Coke zorgt dat je tensie hoger wordt, dus dat is een optie. Zoals al aangegeven, laat hem eens testen bij je huisarts. De rede waarom je het na een joint hebt en bij geen joint niet kan ik niet verklaren

BelgonX

Belezen gebruiker
Cannabis verhoogt hartslag (nog meer)? Heb aventoe na het roken van een dikke joint dat ik me hart ook voel kloppen als gek... Gewoon verder chille toch ? :stoned:

BADJASMAN

Belezen gebruiker
Ik heb elke nacht hartkloppingen

Ik denk elke nacht dat ik doodga !

En raad eens, ik ben er nog steeds !

J0rrit

Badass junkie
Ik he wel dat sos mij een opgereegd en nerveus/stressend gevoel geeft, beetje zelfde als caffeine voor mij doet eig. Voel mijn hart dan ook wel vaker op een onprettige manier kloppen, niet per se snel ofzo maar het voelt gwn niet chill.Weet niet hoe dat komt?

Frisko

Badass junkie
DarkScope zei:
Ik he wel dat sos mij een opgereegd en nerveus/stressend gevoel geeft, beetje zelfde als caffeine voor mij doet eig. Voel mijn hart dan ook wel vaker op een onprettige manier kloppen, niet per se snel ofzo maar het voelt gwn niet chill.Weet niet hoe dat komt?
omdat je bloedvaten vernauwen en je hart meer moeite moet doen om alles op zn plaats te krijgen wrs.... :wave:

J0rrit

Badass junkie
Frisko zei:
DarkScope zei:
omdat je bloedvaten vernauwen en je hart meer moeite moet doen om alles op zn plaats te krijgen wrs.... :wave:

Maar vroeg me af of meer mensen hier last van hebben? Dat nerveuze/opgereegde gevoel bij sos?

magical

BelgonX zei:
Cannabis verhoogt hartslag (nog meer)? Heb aventoe na het roken van een dikke joint dat ik me hart ook voel kloppen als gek... Gewoon verder chille toch ? :stoned:

Ja, dat heb ik ook.. Maar wat ik heb, is dat na 10tal minuten(na het roken van de joint) mijn hart echt abnormaal snel gaat en er haast wil uitspringen. Ik begin dan ook hevig te zweten. Het 'bekruipt' me als het ware, ik krijg dan ook moeilijker adem.
Bij dex heb ik nergens last van..

magical

DarkScope zei:
Maar vroeg me af of meer mensen hier last van hebben? Dat nerveuze/opgereegde gevoel bij sos?

Hebben wel de meeste mensen last van denk ik? Vooral als het begint uit te werken komen er nogal nerveuze gevoelens naar boven.

Atropa

Bewuste gebruiker
Laat ik het zo zeggen, als je na en redelijke hoeveelheid coke (lees: nachtje goed snuiven) geen hartkloppingen, zweterige handen, nerveusiteit en wat kouigheid voelt moet je zeker op zoek naar betere sos. :P

Je moet wel uitkijken want drank vernauwd de bloedvaten, een joint met tabak en wiet ook, en de coke zelf uiteraard. Waardoor je hart stevigere en onregelmatiger slagen gaat geven om je bloed nog op tijd door die verdunde vaten heen te krijgen.

kildeer

Belezen gebruiker
hartkloppingen

Hartkloppingen zijn ultraschraal. Onregelmatige hartslag is for that matter nog erger. Gelukkig weet je waar het door komt.

Wat betreft hartkloppingen na het roken van wiet; ik vermoed dat het je nieren en lever zijn die opspelen. Die dingen moeten een onwijze hoop shit verwerken wanneer je cocaïne gebruikt. De extra vervuiling van een joint kan ervoor zorgen dat je ingewanden het allemaal even niet meer trekken, en dat dit resulteert in een harder werkende rikketik.

Uiteraard vernauwt tabak de bloedvaten nog eens even lekker extra, bovenop de knauw die ze krijgen van de cocaïne. Of THC alleen ook de bloeddruk verhoogt weet ik niet, maar het zou heel goed dat specifieke effect op jouw lichaam kunnen hebben.

Daarbij komt de alcohol: deze verwijdt je bloedvaten weer waardoor je hart aangeeft het ge-jojo zat te zijn.

Gewoon niet meer blowen na cocaïne; neem een warme douche en ga in een lekker bedje liggen soezen om zo langzaam in slaap te komen :)

flugellover

Belezen gebruiker
heb er ook last van gewoon je rustig houden en er niet op freake :wink: chille
geen joint meer roken en wachten tot c uitgewerkt is zal wel betere dan :wink:

Keeshond

Newbie
Met goede sos heb ik meestal wel zin in een joint of een sigaret, maar meestal vind ik het dan gewoon smerig als ik er 1 aansteek :grin:
Ook smaakt bier vaak niet meer bij mij...
Advies: minder bier drinken en rook een joint bijvoorbeeld voor het slapen gaan na gebruik van sos, misschien dat het dan beter gaat :wink:

Melanie1

Belezen gebruiker
ik heb ook heel vaak hartkloppingen maar dat komt niet door drugs maar door mijn eetpatroon.
daar kan het ook door komen.

Judas

Wijs gebruiker
magical zei:
een 10tal minuten later last van hevige hartkloppingen en krijg het zeer warm. Ik denk zelf dat ik dood ga

de kans dat je door cocagebruik dood gaat is niet onnadenkbaar. je bloedvaten vernauwen zich, je hart krygt hierdor minder zuurstof en moet daardoor harder gaan pompen: nicotine en cannabis roken verergeren deze reactie alleen nog maar.
dat je vrienden deze verschijnselen niet vertonen, zegt niets: ieder lichaam verkeert in een verschillend conditie. wellicht is je hart of aorta wat zwakker dan gemiddeld.

als je al moreel gezien zo sterk bent dat je maar 1 x in de 2 maanden cocaine snuift, STOP ER DAN RESOLUUT MEE! KAP ER MEE VOOR DE WITTE SLOPER JOUW LEVENSLIJN AFKAPT...

zo te horen ben je er noch mentaal afhankelijk van, noch verslaafd aan...je kan makkelijk zonder dus waarom zou je dit linke gedrag dan nog eens gaan bezigen :)

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Aah heb ook soms efjes hartkloppinge, meestal op het hoogtepunt van het effect^^
Kan je wel even nerveus van worden, maar het gaat normaal snel over.

:wave:

Judas

Wijs gebruiker
op het hoogtepunt van je leven stopt je hart met kloppen :(
daarna is je vlees koud als de sneeuw die de eeuwige jachtvelden bedekt :(

THERE'S ALIFE BEYOND SOSA**************YOU'RE FREE TO CHOOSE

Bovenaan